Senyals de trànsit peculiars

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Re: Senyals de trànsit peculiars

Entrada Autor: marc » Divendres 13/03/2009 15:41

Be Guigui tens raó, però com que jo faig el recorregut els diumenges al matí normalment, és fàcil arribar a questa velocitat


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/03/2009 15:14

Tot i no ser un senyal de trànsit concretament, però sí un "anunci" d'obres a una autovia, penjo aquesta foto publicada a La Vanguardia, enviada per Inma Puig:

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200903 ... 77796.html

Imatge

xD



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/05/2009 14:39

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200905 ... 26844.html

Lentos pero seguros

DALMY GASCÓN | El Vendrell (Tarragona) | 15/05/2009 | Actualizada a las 10:44 | El lector

"Hace unos días, aprovechando el puente largo del 1 de mayo, fui al Parque Natural de los Calares del Mundo y la Sima, en Riópar (Albacete). Hace más de treinta años que voy a estas sierras del Segura y Alcaraz y me congratula que por fin sea parque natural. Estamos acostumbrados a ver señales de precaución de paso de ciervos y vacas, indicándonos eso, el paso de fauna salvaje o ganadera. Pero me sorprendió ver este cartel, hay unos cuantos, en la carretera que va de la población de Riópar al nacimiento del río Mundo (Los Chorros). "Precaución paso de anfibios". He constatado que también hay pasos subterráneos, pero en los tramos que no hay ahí va el aviso. Muy buena iniciativa", explica el autor de la fotografía.

Imatge




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 15/05/2009 14:53

Ok, posem que hi ha una granota que travessa la carretera.
Si anem en cotxe, anirem, com a mínim, a 50 km/h (encara que podria ser el doble). I a aquesta velocitat hem de veure les granotes? Els senyals clàssics (vaques, cérvols) sí que els entenc, perquè una vaca es veu de lluny. Però una granota... no sé, potser estem parlant de granotes de 40 kilos i jo no ho sé!!!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/05/2009 15:13

jo ho trobo bé per als motoristes, així augmenten la precaució un cop percatats del perill. Poden realentitzar la marxa i fixar-s'hi més en la carretera, amés de poder sortir de l'"arcén"(com es diu en català?) per poder veure venir millor aquests animalons que poden causar més d'una mort a la carretera.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/05/2009 18:49

wefer ha escrit:Ok, posem que hi ha una granota que travessa la carretera.
Si anem en cotxe, anirem, com a mínim, a 50 km/h (encara que podria ser el doble). I a aquesta velocitat hem de veure les granotes? Els senyals clàssics (vaques, cérvols) sí que els entenc, perquè una vaca es veu de lluny. Però una granota... no sé, potser estem parlant de granotes de 40 kilos i jo no ho sé!!!
Potser alguna que sigui transgènica... :D
It's no easy being green!!



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 15/05/2009 21:00

metring ha escrit:
wefer ha escrit:Ok, posem que hi ha una granota que travessa la carretera.
Si anem en cotxe, anirem, com a mínim, a 50 km/h (encara que podria ser el doble). I a aquesta velocitat hem de veure les granotes? Els senyals clàssics (vaques, cérvols) sí que els entenc, perquè una vaca es veu de lluny. Però una granota... no sé, potser estem parlant de granotes de 40 kilos i jo no ho sé!!!
Potser alguna que sigui transgènica... :D
It's no easy being green!!
@ Lluita 1714: "arcén" = voral

Crec que, veient la foto, al fons sembla haver-hi una curva bastant tancada, i un paisatje força muntanyós, si li afegim la senyal, crec que el que et diu és que et pots trobar granotes i altres amfibis, així que no corris, (a 50km/h sí que es veu un amfibi, si es mou). Crec que la senyal més que intentar que vagis buscant amfibis el que et diu és que no corris "por si acaso"


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/05/2009 21:02

oriolp13 ha escrit:
@ Lluita 1714: "arcén" = voral

Crec que, veient la foto, al fons sembla haver-hi una curva bastant tancada, i un paisatje força muntanyós, si li afegim la senyal, crec que el que et diu és que et pots trobar granotes i altres amfibis, així que no corris, (a 50km/h sí que es veu un amfibi, si es mou). Crec que la senyal més que intentar que vagis buscant amfibis el que et diu és que no corris "por si acaso"
Cert, percert, gràcies per l'aclariment...
Haurien de fer autoescoles amb llibres i examens en català!Com ens atrevim a anomenar a aquest país bilingüe quan no n'hi han (o no hi trobo) certes administracions en català, i així amés creen llocs de treball... a Telemadrid, cobrint la notícia, que aquí, es discrimina el castellà a les autoescoles.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 15/05/2009 21:41

Lluita1714 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
@ Lluita 1714: "arcén" = voral
Cert, percert, gràcies per l'aclariment...
Haurien de fer autoescoles amb llibres i examens en català!Com ens atrevim a anomenar a aquest país bilingüe quan no n'hi han (o no hi trobo) certes administracions en català, i així amés creen llocs de treball... a Telemadrid, cobrint la notícia, que aquí, es discrimina el castellà a les autoescoles.
[mode="off-toppic" on]
Perdona, però jo vaig estudiar la teòrica i vaig fer l'exàmen en català, i encara en conservo el llibre (fa una mica més d'any). Només és qüestió de demanar-ho quan et matricules. ;)
El percentatge de gent que venia amb mi a classe de teòrica que tenia llibre i feia tests en castellà, era com a mínim del 80% [/mode="off-toppic off]


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/05/2009 21:52

UT440_132M ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
@ Lluita 1714: "arcén" = voral
Cert, percert, gràcies per l'aclariment...
Haurien de fer autoescoles amb llibres i examens en català!Com ens atrevim a anomenar a aquest país bilingüe quan no n'hi han (o no hi trobo) certes administracions en català, i així amés creen llocs de treball... a Telemadrid, cobrint la notícia, que aquí, es discrimina el castellà a les autoescoles.
[mode="off-toppic" on]
Perdona, però jo vaig estudiar la teòrica i vaig fer l'exàmen en català, i encara en conservo el llibre (fa una mica més d'any). Només és qüestió de demanar-ho quan et matricules. ;)
El percentatge de gent que venia amb mi a classe de teòrica que tenia llibre i feia tests en castellà, era com a mínim del 80% [/mode="off-toppic off]
Jo a les autoescoles que passat no oferien cap servei en català, tot en castellà. Deu ser cosa del baix Llobregat, no sé...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/06/2009 0:06

Avui m'he trobat aquest curiós senyal de trànsit artesanal que ha col·locat algun veí a la confluència dels carrers València i Sicília.
Val a dir que és possible que en aquesta cruïlla es produeixin accidents greus, ja que ambdós carrers es creuen just després de creuar la Diagonal. La configuració semafòrica fa que la gent apuri fins a l'últim moment (els de Sicília, ja que el semàfor just abans d'aquest, de Diagonal, se'ls posa verd poc abans de que aquest de València se'ls posi vermell) i que els de València s'avancin a que s'hagi posat verd donat que ja vénen embalats de creuar la Diagonal... bofetada segura. És clar que si, simplement, la gent respectés el semàfor estrictament, no hauria de passar res.
Fitxers adjunts
senyal-cruce-peligroso.jpg
"Cruce peligroso"
senyal-cruce-peligroso.jpg (88.66 KiB) Visualitzat 9718 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/06/2009 12:00

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200906 ... 19039.html

Medio catalán, medio castellano

FRANCISCO JAVIER TEJEDOR | Hospitalet de Llobregat | 15/06/2009 | Actualizada a las 11:48 | El lector Opina

El lector Francisco Javier Tejedor nos adjunta una imagen hecha en Lleida. Aquí se observa cómo en uno de los carteles de las salidas de la ciudad indica con una expresión medio castellana medio catalana "La Seo d'Urgell".

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 20/06/2009 1:59

Suposo que es tracta d'una via de titularitat estatal. Perquè la deixadesa a l'hora d'escriure-hi els topònims catalans és aclaparadora. Per exemple, és brutal el canvi que notes de la C-13 a la N-260 passat La Pobla de Segur.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/07/2009 9:52

I vinga un altreee!!!

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200907 ... 95597.html

Peligro: camareros

JOSÉ LUIS MAS SAPENA | Barcelona | 03/07/2009 | Actualizada a las 09:31 | El lector Opina

Me ha hecho gracia la señal que hay en el paseo de Blanes avisando a los conductores de la cantidad de camareros que atraviesan la calle por todas partes para ir a las terrazas que tienen los restaurantes en el paseo. Realmente es un peligro para todos.

Imatge



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 22/11/2017 22:41

Alguns senyals de trànsit necessitarien un manual d'instruccions.
senyal_circulacio.jpg
senyal_circulacio.jpg (56.58 KiB) Visualitzat 9101 cops



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dijous 23/11/2017 4:35

Oriolix ha escrit:Alguns senyals de trànsit necessitarien un manual d'instruccions.
senyal_circulacio.jpg
Home no li veig pas complicacio.
Et diu que pots aparcar del 1 de gener al 31 de març i del 1 de juliol al 30 de septembre, i que els altres mesos no. No te molt misteri.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 23/11/2017 11:44

Doncs jo estic d'acord amb n'oriolix. Els dos senyals de rang de mesos, per sí mateixos, efectivament no ofereixen massa dificultat. Però sempre que apareixen "mega-columnes" d'aquest tipus (amb qüestions sobre la zona verda per una banda, i limitacions d'un altre tipus per una altra), la interpretació global es complica força.

Un cas semblant és el del carrer que hi ha entre el TNC i l'Auditori (Padilla), ja que aquell tram està reservat per autocars durant l'horari diürn (fins a les 20 h., em sembla), i en horari nocturn permet aparcar cotxes. Totes les indicacions relacionades, però, estan mesclades amb d'altres de zona verda com a la imatge d'aquest tema, i tot plegat fa que t'hi estiguis una estona pensant si has deixat el cotxe bé o no pas (a mi em va passar, i als que venien després també: de fet ells estaven a punt de marxar si no els hagués aclarit jo que, "al meu parer", hi podíem aparcar)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 13/01/2018 19:13

Señal de límite de velocidad de 19 MPH en Cambourne.
A lo mejor es para hacerle un homenaje a la canción de Paul Hardcastle, 19. :)

¿Y aquí existen límites de velocidad que no acaben en cero?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 13/01/2018 19:25

Al poble natal del Valentino Rossi, el límit de velocitat és de 46 km/h.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 13/01/2018 19:57

Aquí a l'AP-7 tenim el famós Barcelona 92, 92 km abans d'arribar a Barcelona!



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”