Invasió de turistes a l'autobús del Carmel

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Invasió de turistes a l'autobús del Carmel

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 08/05/2009 1:26

Guigui ha escrit:El 28 ja queda lluny. A més, pel trajecte que fa, el transport al Parc Güell queda cobert pel 24 i el 92.
Doncs jo sempre he anat al Parc Güell amb el 28... vaig apendre aquest camí ja que la família per part de la meva mare (ella inclosa) van viure prop de Nostra Senyora del Coll durant uns 15 anys i, és clar, només coneixien aquell accés per anar al Parc Güell, amb el 28. De Nostra Senyora del Coll fins al Parc Güell són uns 10 minuts a peu, més o menys... i s'hi va molt millor que no pas amb el 24.

I a males també hi ha el 87 des de Gràcia, que també et deixa allà.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/05/2009 7:31

UT596001 ha escrit:Doncs jo sempre he anat al Parc Güell amb el 28... vaig apendre aquest camí ja que la família per part de la meva mare (ella inclosa) van viure prop de Nostra Senyora del Coll durant uns 15 anys i, és clar, només coneixien aquell accés per anar al Parc Güell, amb el 28. De Nostra Senyora del Coll fins al Parc Güell són uns 10 minuts a peu, més o menys... i s'hi va molt millor que no pas amb el 24.
Imagino quin accés vols dir, perquè durant anys vaig viure al davant. Però si tothom l'utilitzés, no podria absorbir tota l'afluència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 08/05/2009 10:04

de fet el 116 és la millor opció amb diferència


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/05/2009 11:58

Mortadel·lo ha escrit:de fet el 116 és la millor opció amb diferència
T'imagines un bus de barri per a absorbir tota l'afluència de turistes? :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 08/05/2009 13:11

Guigui ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:de fet el 116 és la millor opció amb diferència
T'imagines un bus de barri per a absorbir tota l'afluència de turistes? :x
m'ho estic imaginant i és força espectacular :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 10/05/2009 9:49

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=

El cambio de ruta de la línea 24 enoja a los vecinos del Carmel

1. • TMB propone que el tramo finalice en el parque Güell y plantea minibuses alternativos
2. • Los residentes del barrio denuncian las molestias que les causará el transbordo

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 33dR01.PDF

HELENA LÓPEZ
BARCELONA

Los vecinos del Carmel vuelven a estar en pie de guerra. En esta ocasión la mecha la ha encendido la propuesta de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) de segregar la línea 24 de bus, haciendo acabar su recorrido en el parque Güell en vez de subir la carretera del Carmel arriba, como sube desde hace 40 años gracias a una intensa reivindicación vecinal. La desinformación sobre la supresión de este bus, cordón umbilical del transporte público de muchos residentes del barrio es notoria en el Carmel desde hace semanas y causa indignación. Un enojo que explotó el pasado martes, cuando unos 200 vecinos tomaron el pleno del distrito para exigir información.
La modificación del recorrido del 24, en la que TMB todavía está trabajando, vendrá acompañada de la incorporación de un servicio de microbuses que interconectará el Carmel con la parada de metro de Alfons X (línea 4), pasará por la plaza de Sanllehy (donde estará la futura estación de la línea 9) y recorrerá la carretera del Carmel hasta llegar a la conflictiva calle del Doctor Bové, donde ahora se forman importantes congestiones y donde la estrechez de la calzada hace que sea imposible que dos autobuses se crucen a la vez. "La 24 es la única línea de Barcelona en la que el bus no puede girar al final de su recorrido y tiene que hacer una peligrosa maniobra marcha atrás, y encima eso ocurre muy cerca de un instituto", explican fuentes de TMB.

LAS REACCIONES
Pese a ser conscientes de los problemas de la línea, los vecinos no ven con buenos ojos la alternativa. "Si ya tenemos casi siempre que coger dos autobuses para ir a cualquier lado, ¿ahora qué quieren, que cojamos tres? ¿O dos y otra caminata con estas cuestas?", dice indignada María Antonia Sánchez, vecina de la calle de la Gran Vista, quien también lamenta la baja frecuencia de la línea a partir de las 10 de la noche. "Aquí vive mucha gente mayor que coge el 24 siempre. Para todo. Para ir al médico, para ir a comprar... ¿Qué quieren, que hagamos cada día el transbordo al metro cargados de bolsas?", denuncia otra vecina, quien también lamenta que no haya "un supermercado en condiciones en el barrio".
"Vine a vivir aquí en 1952 y nos costó mucho que el bus subiera hasta aquí. La 24 es la única línea que nos baja hasta plaza de Catalunya y nos la quieren quitar. Estamos muy enfadados. Ya sabemos que pondrán un microbús que nos bajará hasta el metro, pero no nos parece una buena solución", se queja Ascensión Hernández, de 77 años, una de las 16.000 personas que cogen a diario el emblemático 24, que conecta los vecinos del Carmel, Can Baró y la parte alta de la Font d'en Fargues con el centro de la ciudad.

REUNIÓN INFORMATIVA
La concejalía del distrito y TMB han citado a los vecinos a una reunión informativa el próximo jueves. "El colapso que se produce ahora en la calle del Doctor Bové es insostenible. La indisciplina en el aparcamiento hace imposible la circulación fluida de los autobuses y eso provoca una falta de regularidad, la principal virtud que ha de tener una línea. El acceso directo al metro será una garantía de puntualidad", apunta TMB. Para las personas mayores del barrio, sin embargo, el problema no es el tiempo sino tener que hacer un transbordo, "sobre todo en invierno, cuando haga frío y llueva", se queja Hernández.
Los vecinos que se mueven en coche no aceptan que se les culpe. "¡Lo que necesitamos es un párking en condiciones! En el Carmel no hay donde aparcar. Si hubiera las plazas necesarias la gente no aparcaría como lo hace y los autobuses podrían circular. Es vergonzoso", lamenta indignada Josefa García Hernández, vecina del barrio. "Más de un domingo he visto a personas que vienen a ver a sus padres y después de dos horas dando vueltas se han tenido que ir porque no han tenido dónde dejar el coche. Que pongan un minibús y quiten el 24 a nosotros no nos soluciona el problema y fastidia a las personas mayores", añade.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/05/2009 11:39

"Más de un domingo he visto a personas que vienen a ver a sus padres y después de dos horas dando vueltas se han tenido que ir porque no han tenido dónde dejar el coche. Que pongan un minibús y quiten el 24 a nosotros no nos soluciona el problema y fastidia a las personas mayores", añade.
Si haguessin agafat l'autobús en compte de Sa Santedat el cotxe, haurien solucionat tres problemes de cop: haurien trigat menys, no haurien tingut problemes d'aparcament, i l'autobús podria circular com cal.

Però en aquest país, sembla que permetre infraccions sistemàticament en lloc de garantir un bon funcionament de les coses, a base d'aplicar la llei i facilitar-ne l'aplicació amb mesures accessòries, és demanar la lluna.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/05/2009 20:28

http://www.elmundo.es/elmundo/2009/05/1 ... 79794.html

El autobús de la discordia

* El cambio de recorrido de la línea 24 y la nueva 133 al Carmel, no convence

Belén Parra | Barcelona
Actualizado domingo 17/05/2009 19:04 horas

Todo sigue en stand by. La última asamblea entre vecinos y Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) para buscar una solución consensuada a los problemas de saturación que acumula la línea de autobús 24 a su paso por el Carmel se finiquitó sin acuerdo alguno. Más bien al contrario. Lo que la mayoría de usuarios de ese bus tiene claro es que no quiere una nueva línea -esta vez de barrio- para suplir las deficiencias de la actual, que incluso encuentra dificultades al tránsito en la calle Doctor Bové.

La propuesta lanzada por TMB a instancias del distrito de Horta-Guinardó y la concejalía de Movilidad de segregar el recorrido del 24 en la zona para proponer que el nuevo 133 sirviera de interconexión con el metro no convence ni a vecinos ni a usuarios asiduos. Éstos prefieren la comodidad de optar a un recorrido de principio a fin de línea que andarse con transbordos entre bus y metro (la L4 en Alfons X y la futura L9 en la plaza Sanllehy), a pesar de la mejora por la disminución real del tiempo del viaje.

Las incidencias en la línea 24 se arrastran desde hace tiempo, motivo que llevó en los últimos meses al Ayuntamiento de Barcelona a buscar una salida ante las quejas de los usuarios, que criticaban con dureza que la línea se rindiera a los turistas que visitan el Park Güell. Después de estudiadas varias vías, la última proposición de TMB de crear una nueva línea de barrio que complemente el servicio del 24 y el cambio de ubicación de la terminal de origen y destino en la carretera del Carmel para evitar el delicado cruce de coches en la calle Doctor Bové sigue sin obtener el beneplácito de los vecinos.

Fuentes de TMB confirmaron a este diario que gran parte de la oposición vecinal responde a que «hay gente que sólo piensa en su propia comodidad» y que la labor divulgativa en torno a este caso ha sido fundamental para desmentir el supuesto, inicialmente difundido, de que se quería suprimir la línea 24. Desde TMB aseguran que «en ningún momento se ha pensado en recortar el número de autobuses, que siempre sería superior». La entidad reconoce que el 24 está en el ránking de los diez autobuses más solicitados y subraya que «en ningún caso», se promueve un uso turístico de la línea. «Para eso ya está el Bus Turístic, que también llega al parque. Sería tirarnos piedras contra nuestro propio tejado», afirman fuentes de TMB, que también gestiona uno de los coches que realizan itinerarios turísticos por Barcelona.

Ante la oposición vecinal y la predisposición de TMB, ahora la pelota está en el tejado del distrito de Horta-Guinardó.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 20/05/2009 0:33

Comento diverses coses que he vist, com a reflexió:

Aquesta tarda he agafat l'autobús de la línia 24 per pujar des de Passeig de Gràcia-Gran Via fins al final, al carrer Doctor Bové. Per una banda: m'ha sorprès la longitud bastant curta del carrer Doctor Bové. D'altra banda, al ser un carrer estret, m'ha semblat curiós que quan un bus de la línia 24 arriba a l'inici del carrer s'espera on hi ha espai per fer encreuament amb el que surt del barri, com si fos una estació ferroviària en via única. Si més no m'ha semblat curiós trobar això en plena ciutat de Barcelona. A part d'això, i tot i passar en hora punta de la tarda (vora les 6 de la tarda) no he vist que sigui un carrer d'un trànsit elevadíssim, tot el contrari, passen per allà quatre gats, per tant no he vist que presentés massa problemes que hi haguessin cotxes aparcats a les dues bandes. També curiós el semàfor del final del carrer que tanca el carrer per permetre que el propi 24, així com el 117 puguin invertir la marxa per tornar per el mateix carrer que venen (no recordo el nom del carrer per on passa el 117 :cop ).

Tenint en compte aquests condicionats, personalment, trobo una bestiesa com una casa retallar el 24 a la carretera i posar el 133, i la solució seria molt simple. Donat que el barri del Carmel és un barri amb força dèficit de places d'aparcament, i donat que el fan servir els residents, i al ser un carrer de trànsit dèbil i no gaire llarg, seria explotar el carrer de la mateixa manera que una línia ferroviària en via única: es posaria un semàfor a l'inici del carrer i es donaria pas alternatiu en els dos sentits, és a dir, durant uns 3 minuts passarien només els vehicles procedents de la carretera, i els tres minuts següents es farien a la inversa, des de l'actual semàfor que protegeix el passatge on inverteixen la marxa els autobusos, que passaria a ser el que regula el trànsit en sentit contrari. El semàfor per autobusos del passatge s'obriria 30 segons abans que el dels cotxes en sentit Carretera i al mateix temps que el semàfor de la carretera en sentit contrari.

D'altra banda, comento dues coses:
Tampoc seria gaire traumàtic que el 24 acabés a la carretera i no arribés res, ja que com a molt fer tot el carrer deuen ser uns 5 minuts, i la ocupació de l'autobús que he agafat era més minsa que el Sabadell-Sant Llorenç Savall en un diumenge (érem 3 passatgers, jo inclòs), a part que aquests veïns per anar a buscar altres línies com bé el 28 o el 92 (no sé si m'en deixo cap) que paren només a la carretera també hauran de caminar per anar-los a buscar (almenys és més ràpid que agafar el 24, esperar-lo, fer dos parades, baixar i esperar l'altre) i a més els del final del carrer tenen també el 117 que els porta al metro, i connecta carrers més avall amb el 39. Precisament he tornat amb el 117 i he fet gran part del trajecte sent l'únic usuari... i l'autobús que ha arribat allà quan l'he agafat no ha pujat ningú.

Bé, són simples reflexions d'algú que no viu allà, és clar...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/05/2009 8:05

De vegades, des de fora es veuen millor les coses que des de dins.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/05/2009 10:18

Veient els plànols del 24 i del 117, i també les observacions de l'UT596001, crec que el millor seria allargar el recorregut del 117 per Dr. Bové en la mateixa mesura que s'escurçaria el del 24. Un bon lloc seria al capdamunt de la Ctra. del Carmel, ja que, si no recordo malament, la confluència amb Santuari, Gran Vista i Dr. Bové permet un gir. O potser, si hi posessin una mini-rotonda?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 25/05/2009 17:29

Aquesta cruilla que dius permetria girar al 117, però no al 24, a no ser que maniobri.

I una altra cosa, si al final es fa aixi, el 117 tindria que ampliar frecuencia i coordinar-se amb el 24 per l'enllaç, de manera que 1 de cada 2 del 24, (o com a molt 1 de cada 3) tingui enllaç inmediat amb un 117, i viceversa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 17:31

Ecomobisostrans ha escrit:Aquesta cruilla que dius permetria girar al 117, però no al 24, a no ser que maniobri.
Era el dubte que em quedava. Alternativament, podria baixar fins a la Rambla del Carmel o Llobregós.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 25/05/2009 17:59

Pot baixar per Pg Mare de Déu i Dante Alighieri, i pujar per LLobregós, si d'alternatives n'hi han moltes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 19/06/2009 13:09

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... edi=gracia

El Districte posa límits als turistes al Park Güell

La cantonada dels carrers Larrard amb Travessera de Dalt comporta problemes diaris als veïns de la zona per la concentració massiva de turistes i autobusos. En aquest punt conflueixen la parada de les línies 24, 31, 32 i 74 i el Barcelona Bus Turístic. Ara també s’hi vol sumar l’empresa d’autocars Julià, però el Districte ha fet arribar a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) un informe desfavorable a què aquesta petició tiri endavant. El consistori planteja la negativa per descongestionar la zona.

Els fluxos de turistes en direcció al Park Güell són una constant al llarg de tot l’any que genera problemes de carteristes, d’aparcament i de brutícia a La Salut, segons denuncien els veïns. La problemàtica s’accentua en l’època de vacances. Un dels punts més conflictius és la confluència de Travessera de Dalt amb Larrard on tenen parada autobusos de les línies regulars i de les turístiques. “A les hores punta, en aquestes voreres es concentren prop de 300 turistes fent cua per agafar el bus”, explica Andrea González, veïna de la Travessera de Dalt. “Els esglaons de l’entrada del nostre edifici els hi serveixen per descansar, fins i tot entren al portal per refrescar-se. Les papereres de la zona es converteixen en muntanyes de brossa”. Davant la petició d’autocars Julià a TMB d’utilitzar aquesta parada per als seus vehicles, el Districte ha emès un informe desfavorable que desaconsella aprovar la sol.licitud. Ara és TMB qui ha de prendre la decisió final. Per al portaveu de la comissió La Salut-Park Güell, Quim Torres, el més adient és “que Julià aparqui a l’esplanada de Ramiro de Maeztu i que es desplaci el volum de turistes que arriben en autobús a l’avinguda Santuari Sant Josep de la Muntanya, perquè és una via on no hi ha edificis de veïns i no comportaria tants embussos”. Aquesta solució es veuria afavorida pel fet que a finals d’any ja estaran en marxa les escales mecàniques de Sant Josep de la Muntanya.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/07/2009 8:47

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

TMB estudia acercar más el Bus Turístic al parque Güell

1. • La empresa intenta descongestionar la línea 24, desbordada por los visitantes
2. • Usuarios y chóferes del autobús público se quejan de exceso de pasajeros y robos

DAVID PLACER
BARCELONA

Los problemas de poca frecuencia de paso y exceso de pasajeros de la línea de autobús 24, que tiene parada frente al parque Güell, parece no tener fácil solución. Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), la empresa pública que gestiona el servicio de metro y bus, estudia un remedio para evitar que la línea siga desbordada por los numerosos grupos de turistas que acuden en bus a la obra de Gaudí. La compañía estudia ahora que el Bus Turístic llegue más cerca del recinto para evitar que los visitantes acudan de forma masiva en transporte público terrestre.
Los usuarios habituales de la línea 24 tienen tiempos de espera más largos que los del resto de autobuses y a veces deben soportar que alguna unidad no admita pasajeros porque está repleta. El problema, según TMB, ocurre porque al final del recorrido, en el Carmel, el autobús debe hacer un giro complicado en retroceso que crea un cuello de botella y no permite aumentar la frecuencia.

PROTESTA VECINAL / Para resolverlo, hace pocos meses la compañía propuso recortar la línea 24 hasta el parque Güell y crear una nueva con autobuses más pequeños que completaran el servicio hasta el Carmel, una opción que fue rechazada enérgicamente por los vecinos, que interpretaron que los cambios beneficiarían a los turistas y perjudicarían a los viajeros del barrio obrero.
Debido a la fuerte oposición vecinal, ahora TMB estudia varias alternativas para acercar los autobuses turísticos a las entradas del recinto. Los usuarios del Bus Turístic deben subir desde la parada de la Travessera de Dalt varias calles con una pendiente pronunciada para acceder al parque, pero quienes llegan en el 24 bajan a la puerta del recinto. TMB cree que si el Bus Turístic llegara más cerca, menos visitantes utilizarían el público. Pero el alto coste del Bus Turístic (21 euros) continuará asegurando una alta afluencia en los autobuses públicos.

NO HABRÁ MÁS UNIDADES / Los chóferes de la línea 24 aseguran que los sindicatos han exigido el aumento de unidades (hasta ahora 18), pero TMB se niega a aplicar esta medida porque considera que no resolvería el cuello de botella al final de la línea.
Los pasajeros también manifiestan sus quejas a los conductores de forma constante por el retraso de los autobuses y la lentitud con que cargan y descargan pasajeros, producto de las aglomeraciones.
Los atestados autobuses 24 también han facilitado la proliferación de los carteristas (ahora disfrazados de turistas). Los conductores aseguran conocerlos de sobra, pero dicen sentirse impotentes para evitar los hurtos. «A veces los detienen algunos policías sin uniforme, pero a los pocos días regresan», declaró un chófer de la línea.
Para aliviar el conflicto este año TMB no ha reducido la frecuencia de la línea 24 durante el verano.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/07/2009 12:36

Aquest matí era per la zona de Gran de Gràcia i, realment, cada 24 que passava anava petat. L'interval de pas, uns 10 minuts. Fins i tot, he vist com, a la parada de Fontana, no deixava pujar ningú. En canvi, els 22 i 28 duien una ocupació entre baixa i mitjana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 17/07/2009 11:05

Podrien fer pujar el 28 per la carretera de Carmel, i com que la freqüència del 92 es una (...), un petita línia entre Gal·la Placidia que fes servir autobusos de la sèrie 4400, ja que s'evitarien els problemes de pas al Pg de la Mare de Déu, i podria acabar al final actual del 24, mentre que el 24, finalitzés a l'actual final del 28.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/07/2009 11:14

La teva idea no és dolenta, però em temo que posaria en peu de guerra els usuaris del 28 que viuen al Coll i al Carmel com ho estan ara els del 24. Perquè equivaldria a fer una línia com la que tu proposes de Gal·la Placídia al Carmel, però que en lloc de pujar pel Coll, vagi per la Pl. Sanllehy.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 18/07/2009 14:25

Coi, pero els problemes es tindrán igual faci o ne es faci.
Amb aquest plà es solucionen diverses coses com:
El gir del final actual del 24.
Que els busos pugin pasar molt millor pel Passeig de la Mare de Déu del Coll, ja que sempre fan filigranes cuan es creuen.
Aquets dos, son les ventatges d'utlitzar busos midi de la sèrie 4400 com a les línies 185, 102, etc.

Si es posa bona freqüència a la nova línia no s'agreuga tant. Però tot a la vida no es pot tenir.
I la causa es ovia, per tenir millors freqüències del 24, els cotxes aparcats, han d'anar a fer punyetes de totes totes, i aixó els veïns no ho volen, i amb així incloc Santuari i Pg. Mare de Déu, on també hi han molts problemes.
Adjunto un mapa que he fet.
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”