Ample de via UIC a Renfe

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Ample de via UIC a Renfe

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dilluns 01/06/2009 16:22

Aquest Pepiño o és un geni a qui se li ha acudit fer coses productives en el sí d'aquest govern (per variar) o pateix del mateix que el seu 'jefe': Prometitis aguda!

D'El Economista d'avui:

Fomento cambiará 12.000 kilómetros de vías de tren para abrirse a Europa

El viejo sueño de terminar con el aislamiento del ferrocarril español tiene muchas posibilidades de ser una realidad. El nuevo Ministerio de Fomento se ha puesto manos a la obra para cambiar el ancho ibérico de las vías (que miden 1.668 milímetros) y homologarlo al que poseen las infraestructuras europeas (1.435 milímetros).

El equipo de José Blanco ha encargado a la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias un exhaustivo informe, que tendrá que estar listo antes de finales de año, según explican a elEconomista fuentes del Ministerio.

La intención de Fomento es incluir en la revisión del Peit (Plan Español de Infraestructuras y Transporte) que el ministro gallego ha anunciado recientemente esta obra faraónica, que supondría el cambio de 11.736 kilómetros de vía. Esta modificación no afectaría a los actuales 1.563 kilómetros de infraestructura de alta velocidad, que ya cuenta desde su inicio con el ancho internacional.

Aunque desde Fomento se asegura que es muy pronto para hablar todavía de cifras de inversión (de hecho, ni siquiera Adif tiene conocimiento de las intenciones de Blanco), los expertos consultados por este periódico aseguran que "en otros estudios previos que ya se habían realizado sobre el cambio de vía férrea, la inversión supera los 5.000 millones de euros y podría duplicar incluso esta cifra, dependiendo de las mejoras que se añadieran en la infraestructura".

http://www.eleconomista.es/economia/not ... uropa.html


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 01/06/2009 17:35

Apoyaré...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 01/06/2009 17:55

Un altre informe? Però ja se'n va encarregar un quan la Maleni ocupava el càrrec... :cop



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 01/06/2009 21:42

Suposo que l´informe el deuen cobrar els del 3%...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 02/06/2009 9:29

L'exministre Rafael Arias Salgado ja va fer aquesta proposta quan el va nomenar l'Aznar l'any 1996. Al cap de tretze anys encara se'n fan informes; i el que és pitjor, mentrestant s'ha adquirit i encarregat un munt de material nou d'ample ibèric no variable (Civia) que també requeriran una passadeta pel taller...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/06/2009 9:53

Si ho arriben a fer mai, començaran per Madrid, com dicta la lògica geogràfica, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 02/06/2009 15:08

L'única cosa bona de resultes dels plans del ministre Barrionuevo (M. de Transports 1988-1991) d'adaptar tota la xarxa de la llavors RENFE a l'ample UIC són les travesses polivalents que permetrien fer el canvi d'ample sense substituir la via ni tocar el balast, i a més de forma pràcticament automàtica.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 02/06/2009 17:01

És una proposta fantàstica, donarà feina a molta gent. Caldrà canviar vies, renovar traçats complets i comprar nous trens, amb la qual cosa se completarà la renovació de la flota més moderna d'Europa, fins i tot dels trens de monoample ibèric que avui dia s'estan construint.

De retruc, el canvi d'ample permet eliminar la circulació de tots els trens històrics a tot Espanya. Quedarà un reducte amb ample ibèric, línia Lleida-La Pobla dels FGC on veurem traslladar tots els trens històrics de l'Estat per veure'ls en estat de marxa. Això implicarà que reobrirem tots els baixadors per tal de permetre creuaments massius de trens històrics. Vapors amb dièsels, tractors amb locomotores, els trens elèctrics històrics remolcats. Un paraís ferroviari.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 02/06/2009 17:08

Ojalà, això seria un paradís que a més es necessitaria electrificar la línia, no treguis la circulació a la pobra 1003 home... :D .
Suposo (encara que tampoc és que els interessi massa) que veurem un canvi d'ample a les locomotores històriques. Això permetrà veure fantàstics trens (tinc ganes de veure una BB4700 amb una 1000 a Puigcerdà). Eliminarem els canvis d'ample, i ens obrirà, en petits moments, més les portes a Europa.
També ojalà canviin el sistema d'ASFA/CTC/TREN-TERRA per l'ETCS o l'ERTMS per tenir el sistema de senyalització més modern d'Europa.
En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error. Ara es tindrà que tornar a canviar si es fa realitat aquest informe. Sempre tenim que fer les coses 2 vegades :roll: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 0:32

Palla... palla... i més palla!!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 09/06/2009 7:05

BB9200 ha escrit:En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error.
Què vols que et digui... Crec que seria més fàcil canviar d'ample amb una travessa de fusta que amb una de formigó polivalent...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 09/06/2009 15:14

BB9200 ha escrit:En molts casos han renovat la via amb travesses de fusta, o bibloc, el qual considero un error. Ara es tindrà que tornar a canviar si es fa realitat aquest informe. Sempre tenim que fer les coses 2 vegades :roll: .
Bibloc, o bivalent? Si és bivalent només caldrà tocar els rails. La putada és que sense anar més lluny, a la línia de Portbou hi ha trams de la mateixa via amb alguns metres de travessa bivalent, i després, travessa monovalent. No sé fins a quin punt pot ser un problema això.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 09/06/2009 16:38

Hola,
Trytasa Baldaquino ha escrit:Aquest Pepiño o és un geni a qui se li ha acudit fer coses productives en el sí d'aquest govern (per variar) o pateix del mateix que el seu 'jefe': Prometitis aguda!

D'El Economista d'avui:

Fomento cambiará 12.000 kilómetros de vías de tren para abrirse a Europa

El viejo sueño de terminar con el aislamiento del ferrocarril español tiene muchas posibilidades de ser una realidad. El nuevo Ministerio de Fomento se ha puesto manos a la obra para cambiar el ancho ibérico de las vías (que miden 1.668 milímetros) y homologarlo al que poseen las infraestructuras europeas (1.435 milímetros).

El equipo de José Blanco ha encargado a la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias un exhaustivo informe, que tendrá que estar listo antes de finales de año, según explican a elEconomista fuentes del Ministerio.

La intención de Fomento es incluir en la revisión del Peit (Plan Español de Infraestructuras y Transporte) que el ministro gallego ha anunciado recientemente esta obra faraónica, que supondría el cambio de 11.736 kilómetros de vía. Esta modificación no afectaría a los actuales 1.563 kilómetros de infraestructura de alta velocidad, que ya cuenta desde su inicio con el ancho internacional.

Aunque desde Fomento se asegura que es muy pronto para hablar todavía de cifras de inversión (de hecho, ni siquiera Adif tiene conocimiento de las intenciones de Blanco), los expertos consultados por este periódico aseguran que "en otros estudios previos que ya se habían realizado sobre el cambio de vía férrea, la inversión supera los 5.000 millones de euros y podría duplicar incluso esta cifra, dependiendo de las mejoras que se añadieran en la infraestructura".

http://www.eleconomista.es/economia/not ... uropa.html
Muy agudo cuando dice que en esta operación no estarían incluidos los kilómetros de vía de alta velocidad ya realizados en ancho UIC.

:D

No me digas...

Por otro lado, 5000 M€ no es dinero, y si por un casual fuese el doble o incluso algo más, se debería de asumir tal coste, ya que de tanto dinero que se tira y se despilfarra, en este caso la inversión es más que necesaria.

Pero el problema en Barcelona por ejemplo, donde hay una infraestructura de vía métrica muy extensa como es el caso de los FGC del Llobregat, es que esta red o tramo ferroviario también se tendría que adecuar al nuevo ancho imperante (UIC) y unirse al resto de la red existente.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dimecres 28/07/2010 22:58

Això és una barbaritat
a finals dels 80 ja es va plantejar alguna cosa així, però es va descartar.

ja m'agradaria, però això és MOLT CAR, i a més, amb la crisi que tenim...

Salutacions



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 29/07/2010 0:57

Me parece una gran...idea, que hace décadas está sobre la mesa y ningún gobierno ha ejecutado. Sin embargo si queremos hacer de verdad algo importante con el ferrocarril debemos unificar todos los ancho de vías, y con ello me refiero a integrar en este plan la vía estrecha.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dijous 29/07/2010 12:14

I si al final es fa, què se'n farà de totes les locomotores i vagons de la Renfe??
L'únic que es podrà conservar seria tot el material Talgo perquè pot canviar l'ample de via.

Però, si es fes aquest canvi, creieu que canviarien també la tensió de la catenària, com fa des de fa anys França?
Jacob.CH l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 02/11/2010 20:28, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/07/2010 12:51

Jacob.CH ha escrit:I si al final es fa, què se'n farà de totes les locomotores i vagons de la Renfe??
Canvi de bogies. Actualment, el material mòbil de Renfe ja té gàlib UIC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 29/07/2010 16:32

Crec que és un error que ara de cop i volta es vulgui canviar tota la xarxa espanyola a l'ample normal. No estem en temps de despilfarrar grans quantitats de diners, la situació de crisi s'ha d'aprofitar per ser més eficients i realitzar només aquelles inversions que estiguin justificades.

Només s'hauria de canviar l'ample en aquelles línies que puguin tenir un trànsit de mercaderies potencialment significatiu. És totalment absurd voler canviar l'ample de línies exclusives de passatgers, ja que en aquests casos utilitzar trens de rodadura desplaçable és molt més econòmic. Tampoc té sentit canviar l'ample de via en aquelles línies que tinguin una LAV paral·lela de trànsit mixt.

Crec que tampoc està justificat convertir l'ample de la majoria de línies de via estreta. Per posar un exemple, no veig quin sentit té fer-ho a la línia Barcelona-Martorell-Manresa, quan els trens de mercaderies que hi circulen tenen com a destinació el port de Barcelona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 29/07/2010 17:49

Si per una banda no estic d´acord en canviar l´ample de les línies de via estreta (l´interès d´una lína de via estreta és més aviat local, tret d´excepcions), per l´altra crec que la pertinència o no del canvi d´ample començarem a veure-la aquest Nadal, quan els TGV arribin a Figueres/Alt Empordà, i sobretot sobretot quan els trens de mercaderies arribin a BCN i el seu port.
Crec que la resta vindrà sol.
Un foraire d´un altre fòrum diu que passarà el que passa sempre en aquest país: quan l´ample UIC arribi a BCN, les altres regions començaran a despotricar "porque los catalanes siempre primero", i al govern de torn no li quedarà més remei que posar fil a l´agulla...



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 29/07/2010 19:14

Sagrerenc ha escrit:
Crec que tampoc està justificat convertir l'ample de la majoria de línies de via estreta. Per posar un exemple, no veig quin sentit té fer-ho a la línia Barcelona-Martorell-Manresa, quan els trens de mercaderies que hi circulen tenen com a destinació el port de Barcelona.
437.001 ha escrit:Si per una banda no estic d´acord en canviar l´ample de les línies de via estreta (l´interès d´una lína de via estreta és més aviat local, tret d´excepcions)
Pues mirar bajo mi modesto punto de vista si se unificaran todos los anchos Manresa e Igualada por poner un ejemplo los destinos podrían ampliarse, a mayor oferta mayor demanda.
Para las mercancías de las minas de sal es una salida para el resto de la península o Europa sin necesidad de pasar por el puerto para trayectos de media y larga distancia.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”