forfet La Molina + tren del ciment

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

forfet La Molina + tren del ciment

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 11/06/2009 19:06

Cal allargar tramviariament el tren del ciment fins a La Molina, per la carretera que hi duu. La Molina és d'FGC, el tren del ciment és d'FGC, la línia de Puigcerdà ha de ser d'FGC, Núria és d'FGC, jo i les meves idees són d'FGC...

Treiem unes quantes locomotores de les obres de la tuneladora Terrassa i les portem allà dalt...xuxu !!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/06/2009 20:27

Home... fins a la Molina no sé, però fins a Ribes, i convertir la línia en ample mètric, per reutilitzar en un futur el material històric que no sabrem on posar després del canvi d'ample de la L-A XDDD


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 17:44

liniadelRipollés ha escrit:Cal allargar tramviariament el tren del ciment fins a La Molina, per la carretera que hi duu. La Molina és d'FGC, el tren del ciment és d'FGC, la línia de Puigcerdà ha de ser d'FGC, Núria és d'FGC, jo i les meves idees són d'FGC...

Treiem unes quantes locomotores de les obres de la tuneladora Terrassa i les portem allà dalt...xuxu !!!!
Quants quilòmetres hi han entre La Pobla de Lillet i La Molina? No crec que sigui un tipus de tren apte per fer el que proposes.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 12/06/2009 17:55

Home, potser de Castellar de N'hug fins a la Molina no, però fins a la Pobla de Lillet sí.
De La Pobla de Lillet cap a La Molina en línia recta són uns 11 kilòmetres (segons el gogle earth) en la realitat diria que són 22, però no estic segur.
De Castellade de N'hug fins a La Molina tindria que ser mínim cremallera.
Tot això es té de fer, per això, ja inauguada l'ampliació de La Pobla de Lillet fins a Cercs, i allà fer un funicular per enllaçar amb les mines. Pensar és gratis... :) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 18:26

Sincerament... no ho veig. A més, el Tren del Ciment per dir-ho d'alguna manera, és un tren de joguina. Millor no enmerdar-se amb aquest tren i deixar-lo tal com està.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 12/06/2009 18:31

Sempre considerant que podria albergar tot el material turístic dels FGC, i el que vulgui venir, que bona falta fa, enlloc de la composició actual. Es podrien ficar els cotxes de fusta antics (trompetero, martorell, algun del PV...) i alguns de nova construcció, amb locomotores de vapor (la garrat mètrica, 2 berga, la olot, la locomotora de vapor reservada que està a les cotxeres del Clot del Moro, i alguna altra), una alsthom (no duraran molt més), i el material que vulgui anar venint (sempre com a iniciativa històrica, que aquí a Espanya hi ha poca).
Si es fes des de Castellar de N'hug fins a les mines de Cercs tindria bastant èxit. I tot això unit a un cremallera cap a la Molina ja no ho dic (si el ferrocarril actual té èxit estant al no res).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 18:47

Això que proposes seria com volguer fer passar l'AVE pel Cremallera de Núria.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 12/06/2009 18:50

Per l'orografia del terreny no és impossible. I menys encar fer un cremallera des de Castellar de N'hug fins a La molina per poder salvar l'orografia.
Jordi Freixas ha escrit:Això que proposes seria com volguer fer passar l'AVE pel Cremallera de Núria.
En aquest país i tant que sí, en qualsevol altre no (evidentment que l'AVE no pot passar per Núria, a menys que tingui un túnel de base, com en el Gotthard). Un té llibertat d'opinió, i és el que crec que es té de fer per millorar aquest tren. En sentit turisme, t'asseguro que obtindria molts beneficis, i encara més si s'utilitzen trens de vapor.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/06/2009 19:17

El que em vinc a referir és que no és una classe de tren amb una filosofia com per ficar-hi trens "de veritat" (encara que siguin turístics).

Un altre tema ja seria la opció de construir una línia alternativa de via mètrica. Però jo tampoc ho tinc molt clar que pugui ser viable (a no ser que es faci efectiu el perllongament de la Llobregat-Anoia sobre la qual deliravem a l'altre fil).



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 12/06/2009 19:26

Jo crec que la línia més apropiada per la circulació de trens històrics d'aquesta mena seria la recuperació del traçat olot-girona. L'ampliació possible per enllaçar amb el transpirinenc actual la veuria més factible si s'allargués e la L-A fins a Andorra, com ha proposat el company diria 440-132, i de part meva passant per Solsona, Oliana, La Seu d'urgell i cap Andorra-Puigcerdà-Sort.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/06/2009 23:43

Jordi Freixas ha escrit:Això que proposes seria com volguer fer passar l'AVE pel Cremallera de Núria.
Doncs veient com el fan passar per Vilafranca, no sona pas tan esbojarrat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 21/06/2009 5:30

El que jo dic sempre: haurien de retirar els automotors del Cremallera de Núria, construir un intercanviador d'ample Ibèric - Mètric a Ribes de Freser, i posar en circulació trens Talgo Altaria BCN Estació de França - Núria (que s'hauria de passar a dir Núria Pirineus xD). Perfer-ho possible, els Altaria haurien d'anar remolcats per locomotores 252 fins a Ribes. Un cop allà, remolcats per les E1 i E4 (amb decoració AVC -Alta Velocitat de Catalunya :riure :riure :riure :riure :riure :riure :riure -).

PD: Ho sento... necessitava posar-ho xD



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”