Avinguda de la Llum

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Visita a restes Avinguda de la Llum

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/08/2009 19:28

Com que el fil deriva al tema històric, el trasllado al subfòrum sobre història, tot i que originariament, era per concretar visitants per a una trobada que no es va arribar a fer (per banda dels usuaris del fòrum).



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 03/08/2009 10:30

metring ha escrit:Molt interessant el que explica Alemany a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... de_la_Llum , sobre un projecte que no es va arribar a materialitzar :
Jaume Sabaté va idear un projecte que s’anomenaria Ciudad de la Luz, i que pretenia unir subterràniament les places Universitat, Urquinaona i Catalunya a través de l’Avinguda de la Llum, a més de comunicar-la amb la Rambla Catalunya fins la Gran Via de les Corts. Per la superfície, un gratacels amb heliport inclòs coronaria el complex. Un projecte que tot i ser anunciat a la premsa en diverses ocasions, mai acabaria de fer-se realitat.
Si voleu veure un esquema de la secció subterrània de la "Ciudad de la Luz" el podeu veure a partir d'ara a la mateixa adreça.


Què és alló??

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 03/08/2009 13:32

Aquest mapa encara m'ha liat mes, quina es la situació exacta de l'avinguda de la llum, i d'on a on va??

Per cer de casualitat ahir vaig trobar en un mapa de Barcelona del 1987 que l'avinguda de la llum hi apareix entre pl. Catalunya i Balmes, paral·lel al carrer Pelai.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 03/08/2009 15:46

marc ha escrit:Aquest mapa encara m'ha liat mes, quina es la situació exacta de l'avinguda de la llum, i d'on a on va??

Per cer de casualitat ahir vaig trobar en un mapa de Barcelona del 1987 que l'avinguda de la llum hi apareix entre pl. Catalunya i Balmes, paral·lel al carrer Pelai.
He respos abans al dubte, però veig que no ho he enviat bé. Et deia que l'Avinguda de la Llum estava (encara hi és, de fet) sota el carrer Pelai, entre pl. Catalunya/Rambles i Balmes/Bergara. Un altre braç discorre sota el carrer Bergara, part d'ell encara és transitable avui dia si baixes per l'accés d'aquest carrer. En el mapa que dius que et lia, l'Avinguda correspondria a la secció de color vermell, que és ni més ni menys el que vas trobar al mapa antic.

Cal no confondre l'Avinguda de la Llum amb la Ciutat de la Llum, doncs la primera només formava part del conjunt de la segona, la qual mai es va arribar a completar.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 03/08/2009 17:08

Aviam si ho entenc. Segons el mapa, actualment el tram entre les escales d'accés, és el Sephora, mentre que, l'av. sota Bergara i l'accés de Balmes encara són part d'FGC, mentre que a l'altra punta, a l'accés de PL.Catalunya, és l'entrada principal a l'estació. Oi? Aleshores el que no em queda clar és, quin tram és el que resta tancat, si tot, avui dia, té un ús?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/08/2009 17:19

Està tancat el Sephora en el sentit que ja no és un passadís com era abans.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 03/08/2009 17:27

Guigui ha escrit:Està tancat el Sephora en el sentit que ja no és un passadís com era abans.
O sigui, que el sephora no ocupa tota l'avinguda entre els accessos, sinó que només una petita part? A mi em semblava molt llarg.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/08/2009 23:53

Ocupa tot l'espai entre els vestíbuls de Canaletes i Balmes. És a dir, la pràctica totalitat de l'Avinguda de la Llum.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 05/08/2009 15:48

De casualitat he llegit a la web de FGC que estan buscan fotos i informació de l'avinguda de la llum per fer-ne un llibre. El que no entenc es perquè d'un dia per l'altre l'avinguda passa de ser una molestia i un estorb per FGC a ser un tema per fer un llibre


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/08/2009 15:55

Si, si, mira, les modes que van i venen...Ara, més xulo del que està quedant la pàgina a la wiki...



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 05/08/2009 16:41

marc ha escrit:De casualitat he llegit a la web de FGC que estan buscan fotos i informació de l'avinguda de la llum per fer-ne un llibre. El que no entenc es perquè d'un dia per l'altre l'avinguda passa de ser una molestia i un estorb per FGC a ser un tema per fer un llibre
Molt fàcil. En part pel motiu que diu la Metring, aqui en aquesta ciutat funcionem a rampells, i pot caure alguna cosa en el més complet oblit, tot d'una passa a ser el centre d'atenció durant una temporada per tornar a comdemnarla a l'ostracisme. I sobretot, no es mou un dit per part de les institucions si el fet no proporciona diners, o una medalla per penjar-se.

D'un temps aqui, s'han revifat alguns assumptes històrics de la ciutat que no ténen res a veure amb Gaudí, amb el modernisme o amb l'arquitectura racionalista, i donat que el fons més important d'informació sobre l'Avinguda és a FGC, doncs és normal que algú d'allà hagi pres la idea al vol per intentar refer la seva història. Val a dir que fora d'FGC i les hemeroteques, poques fotos més trobaràn. Coneixeu a algú que es dediqui a fer fotos al Corte Inglés, per posar un exemple?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/08/2009 16:45

Bé, en una altre època, a mí em donava per fer-ne, si anava a Màlaga, per exemple :oops: Però bé, això és un tema apart :)



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 05/08/2009 16:58

metring ha escrit:Bé, en una altre època, a mí em donava per fer-ne, si anava a Màlaga, per exemple :oops: Però bé, això és un tema apart :)
Em referia en termes generals, és clar. Per aqui hi havem més d'un que espantaria si sabéssim a què es dedica a fer fotos, començant per mi. Desde que no hi ha que pagar revelats ni paper fotogràfic, això és Jauja!!!! :riure


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 06/08/2009 7:49

Alemany ha escrit:Per aqui hi havem més d'un que espantaria si sabéssim a què es dedica a fer fotos
Això inclou fotos en contrapicat a escales transitades per noies curtes de roba? :riure


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 06/08/2009 13:58

No, no, per això ja hi ha publicacions especialitzades. Em referia a cabines de telèfon model "lópez-vázquez", semàfors, tapes de la mza o talgoIII.... xD xD


Què és alló??

Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 08/08/2009 10:04

Les fotos són genials. Deixeu-me dir que no sembla que l'espai estigui tan malament com per haver de fer visites de grups petits. Potser si de grups de 20 persones, però de 8??? Jo m'apuntaria a una trobada en aquests espais, on d'altra banda potser s'hi podria instal·lar un espai museístic on tinguéssim la ortunitat de sentir-nos atrapats en el temps.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 08/08/2009 10:43

viscaelcat ha escrit:Les fotos són genials. Deixeu-me dir que no sembla que l'espai estigui tan malament com per haver de fer visites de grups petits. Potser si de grups de 20 persones, però de 8??? Jo m'apuntaria a una trobada en aquests espais, on d'altra banda potser s'hi podria instal·lar un espai museístic on tinguéssim la ortunitat de sentir-nos atrapats en el temps.
Poder-se fer, físicament, es pot. I muntar un petit museu també, és clar. Només cal que coincideixi amb les intencions d'FGC.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 22/02/2010 9:51

La setmana passada vaig comprar-me el llibre editat per FGC.

El llibre parla molt (potser massa) sobre aspectes socio-economics de la plaça i el seu entorn, encara que se'n va massa "por las ramas" parlant de Cerdà, etc...

Algú també el te?? Algú opina??


El licor Calisay no se bebe, se saborea

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 22/02/2010 16:34

Jo m'el volia comprar, pero com que tampoc era una prioritat, els 30€ que costa em van fer aplaçar la compre. Per cert el llibre parla d'aspectes tecnics de l'avinguda, mides, projectes d'ampliació, economia, de qui era propietat, l'estat actual... Perque sino simplement no el compro


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/08/2010 20:08

Guigui ha escrit:Està tancat el Sephora en el sentit que ja no és un passadís com era abans.
Avui he passat per Catalunya FGC, i he vist que el tros de passadís que havien tancat, no l'han fet servir per posar més cancel·ladores, sinó per posar una botiga de xuxes i aperitius que obre tot l'any. Calia tancar el passadís del Sephora, doncs? :nose



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”