Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Re: Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Entrada Autor: Corail Intercités » Divendres 31/07/2009 9:04

TMB volia que l'enviament del missatge també fos gratuït per a l'usuari però les negociacions amb les operadores de telefonia mòbil no van tenir èxit. Demanaven massa.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 31/07/2009 10:58

Fran-Ikarus ha escrit:Això té la seva gràcia: avui ens han dit, al màster, que el sistema aquest va sorgir... d'un projecte de final d'aquest mateix màster (Enginyeria del Software), vàries edicions enrera.

Tenint en compte que jo hauré de fer també un projecte, en finalitzar, ves a saber si no podria anar pensant en alguna coseta relacionada amb els transports... :roll:
Jo, el meu PFC el vaig fer sobre les xarxes de comunicacions NTCIP (especialment pensades per a xarxes de transport públic). :ok :ok :ok


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 19/08/2009 9:48

Ara ho faran a més municipis:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Les parades d’autobús informaran l’usuari del temps d’espera real

1. • El nou mobiliari, ja en proves, s’instal·larà en 100 punts al setembre i arribarà a 500 terminals
2. • L’EMT posarà pantalles solars amb la freqüència de pas en marquesines de BCN i 17 municipis més

Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS
Inici del període de proves de la pantalla informativa a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, a Sant Joan Despí. Foto: JOAN CORTADELLAS

DAVID PLACER
SANT JOAN DESPÍ

Saber quant temps trigarà a passar el pròxim autobús és la incògnita que tot usuari es fa quan arriba a la parada. L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ha intentat des de fa anys que les empreses que tenen la gestió de les marquesines incorporin un sistema que informi l’usuari dels temps de pas dels vehicles, però el seu alt cost (uns 15.000 euros per parada) havia estat l’obstacle per ­estendre’l.
La costosa instal·lació de panta­lles informatives es troba en la connexió elèctrica: és necessari ins­tal·lar un cable al punt de ­corrent més ­pròxim, fet que implica obrir carrers. Per salvar aquest obstacle, l’EMT, una pe­tita empresa catalana (Capmar) i l’Istituto Europeo di ­Design han fabricat un sistema ­econòmic que permetrà col·locar una pantalla ­informativa sense cable a totes les parades dels 18 ­municipis de ­l’entitat metropoli­tana durant els pròxims quatre anys. Tant els pals com les marquesines disposaran de les plaques solars i ­pantalles que informaran de quants ­minuts falten per al pas del pròxim bus.
El president de l’EMT i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda (PSC), va explicar que el producte de baix cost s’ha dissenyat d’una manera exclusiva per a Barcelona i 17 municipis metropolitans més i demostra que sí que és possible instal·lar un ­sistema d’informació eficient, malgrat les reticències que tenien les empreses que gestionen les marquesines (JCDecaux, Clear Channel i Cemusa). El nou mobiliari, fins ara desenvolupat en forma de pal i en un futur com a marquesina, està en proves en una parada de Sant Joan Despí, a l’avinguda de Barcelona amb el carrer del Marquès de Monistrol, i s’estendrà, a partir del setembre, a 100 parades més, i l’any que ve a tots els municipis metropolitans inclosos a l’entitat del transport.
«Hem reduït el cost del sistema de 15.000 euros per parada a uns 3.000 i amb una comanda més gran es ­reduirà encara més. Amb això els usuaris podran decidir si esperen l’autobús o opten pel tramvia o per anar caminant. No és possible que en una època d’excés d’informació la desinformació a les parades sigui total i ningú sàpiga quant trigarà a arribar el bus», explica Antoni ­Po­veda.
Fins ara, poques parades de Bar­ce­lona compten amb pantalles informatives de llums LED (la majoria al passeig de Gràcia), però no funcionen de nit. L’alt cost del cablejat n’havia frenat l’expansió, prevista en uns 500 punts.

PRODUCTE D’EXPORTACIÓ/ La petita empresa familiar Capmar, especialitzada en la fabricació d’estructures metàl·liques usades en la construcció, treballa des de fa sis anys en la creació d’un sistema d’informació econòmic que s’alimenti amb energia solar.
Després de diverses converses amb l’EMT, van recórrer a l’Istituto Europeo di Design per implicar un grup d’estudiants perquè donessin forma al sistema. «Tenim unes expectatives altes de producció i estem parlant amb diversos països per exportar el producte. Als Estats Units, on comprem part de la tecnologia, estan interessats a comercialitzar-lo», explica Nicolás Capablo, gerent de Capmar.
Els estudiants van presentar diversos prototips a l’empresa i van idear una parada amb dues pantalles, una per informar de quan passarà l’autobús, i l’altra, per notificar incidències que es puguin produir en la xarxa de transport. El nou mobiliari urbà també donarà un punt de llum a la vorera i servirà de ­seient, unes funcions creades pels estudiants i acceptades per l’empresa ­fabricant.
L’entitat del transport començarà ara una negociació amb les companyies de publicitat que gestionen les marquesines per acordar els termes de l’extensió del nou mobiliari. L’organisme vol que el cost del nou sistema sigui assumit totalment per aquestes empreses i que no recaigui en els pressupostos de l’entitat ­pública.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 30/09/2009 2:41

S'ha instal·lat un altre indicador solar de temps d'espera del bus, a Sant Adrià de Besòs. És idèntic al que es va instal·lar a Sant Joan Despí (article anterior). L'he vist instal·lat aquesta tarda a la parada "Biscaia - Ctra. de Mataró" (busos 42, 43, 60, B25, N2, N11), al barri del Besòs.


Salvem l'Estació de França!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 30/09/2009 10:20

No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 30/09/2009 17:31

victorcasta ha escrit:No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.
Exacte, i també dels busos B20, etc...;és a dir, surten totes les empreses alienes a TMB


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 01/10/2009 15:22

oriolp13 ha escrit:
victorcasta ha escrit:No sé qui controla la info que es dóna en aquestes pantalles instalades per TMB però també informen del pas dels Nit Bus de l'EMT.
Exacte, i també dels busos B20, etc...;és a dir, surten totes les empreses alienes a TMB
Per fí han fet una cosa correctament i no han ignorat la resta d'operadors privats. Les pantalles han d'indicar TOTS els busos, i efectivament, les pantalles indiquen els busos de tots els operadors (TMB, TUSGSAL, Mohn, etc.), com ha de ser. :roll:

Al Barcelonès Nord, per exemple, les antigues pantalles les portava TUSGSAL, i les que encara queden no indiquen el pas de busos de TMB. Les noves pantalles que s'estàn instal·lant ja són gestionades per l'EMT (duen el logo de l'EMT) i aquestes indiquen els busos de tots els operadors. :reve


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 01/10/2009 18:47

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 4&idioma=C

Noves tecnologies i energies renovables per a la mobilitat sostenible

100 PARADES SOLARS D’INFORMACIÓ DINÀMICA SOBRE ELS TRANSPORTS PÚBLICS I UN NOU VEHICLE HÍBRID S’INCORPOREN A LA XARXA METROPOLITANA D’AUTOBÚS

La Parada Solar és energèticament autònoma i tecnològicament innovadora: funciona totalment amb energia solar i es basa en la tecnologia dels llibres digitals

Aquests dies es verifica sense passatge si el bus híbrid redueix entre el 20% i el 30% les emissions i el consum de combustible

Àrea metropolitana de Barcelona (1 d’octubre de 2009).

El president de l’Entitat Metropolitana del Transport, Antoni Poveda i la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp, han presentat el programa d’implantació de 100 noves Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics i un prototip d’autobús híbrid -motor elèctric i motor de gasoil combinats-, amb l’objectiu de millorar els serveis de transport públic i contribuir a la mobilitat sostenible.


Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI)

L’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) té previst implantar, en una primera fase durant el 2009, 100 Parades Solars d’Informació dinàmica sobre els transports públics (PSI), en els 18 municipis integrats a l’EMT. Es tracta d’una instal·lació modular que incorpora funcionalitats superiors respecte el pal de parada d’autobús convencional.

La inversió prevista per aquest pla serà de 550.000 euros.

La Parada Solar és un sistema innovador i sostenible de panells d’informació a l’usuari dels transports públics, que funciona íntegrament amb energia solar. La PSI augmenta la qualitat del servei ja que l'usuari, en arribar a la parada, estarà informat puntualment del temps que manca per a l'arribada dels autobusos de les diferents línies. La informació s’actualitza cada 30 segons. El sistema permet, igualment, oferir altre tipus d'informació d'interès per a l'usuari.

La Parada Solar és un concepte que es basa en fer arribar la informació sobre els serveis de transport a qualsevol punt, amb la mínima infraestructura i cost. En funcionar amb energia solar, aquestes PSI són autònomes respecte a la xarxa elèctrica ja que s’abasteixen energèticament mitjançant una placa solar fotovoltaica, amb suficient autonomia i mínim consum.

El desenvolupament de la PSI com a concepte i producte és fruit de la col·laboració entre l’empresa catalana CAPMAR i l’Istituto Europeo di Design de Barcelona. CAPMAR, especialitzada en la fabricació de mobiliari urbà, va contactar amb el departament d’Investigació i Educació de l’IED BCN per a la creació d’una parada solar d’autobusos, amb l’objectiu d’incorporar el disseny com un element indispensable per al seu desenvolupament, donant com a resultat la Parada Solar d’Informació dinàmica sobre els transports públics.

Avantatges ambientals i econòmics:

Quant a sostenibilitat, significa que, en alimentar-se del Sol no consumeix energia procedent de fonts contaminants, ni emet cap tipus d’emissió de gasos durant el seu funcionament.

Quant a la seva facilitat d’instal·lació, s’ha de tenir en compte que no requereix cap obra civil considerable (com rases al carrer) per fer arribar l’electricitat des de la connexió de servei i, per tant, pot funcionar tant en el centre de nuclis urbans com en vies interurbanes on no hi hagi les connexions energètiques que requereixen els sistemes convencionals. La instal·lació és modular i va fixada al terra mitjançant un ancoratge.

Relacionat amb això, té l’avantatge econòmic afegit d’uns costos globals més reduïts en relació al sistemes que es venen fent servir.

Noves tecnologies:

La Parada Solar d’Informació funciona mitjançant connexió GPRS i es composa de 3 parts: el software, un servidor de gestió de dades i les pantalles d’informació a l’usuari.

El software, desenvolupat per l’empresa catalana CAPMAR, és l'aplicació per al control de les pantalles; el servidor de gestió de dades s’encarrega d’integrar la informació que rep dels diferents proveïdors a través del Sistema d’ajuda a l’explotació (SAE) que ja fan servir les companyies d'autobusos i que permet connectar amb el sistema operatiu i distribuir-la als diferents panells informatius, que mostren la informació.

Cadascun dels panells es composa d’una petita centraleta amb un processador de dades i un mòdem GPRS. Les pantalles utilitzen la tecnologia dels llibres o paper digital amb tinta electrònica. Això suposa un consum molt baix (només hi ha consum energètic quan canvia la informació), el que permet el seu funcionament durant tota la nit mitjançant un acumulador connectat amb la placa solar fotovoltaica. Cada panell consta de dues pantalles, una amb la informació horària dels autobusos i una altra, que es podrà fer servir per a altra informació d’interès ciutadà.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 01/10/2009 22:32

No se si es tracta d'aquestas paradas solars, pro n'hi vist un parell pasant amb cotxe, devant de l'estació de Renfe de Montgat.

Si es aixi, trovo que son molt grans i a alguns carrers no es podran instalar perque la vorera no ho permeterá.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Divendres 02/10/2009 14:02

Ahir varen fer la presentació (amb la pompositat corresponent dels que volen sortir a la foto), juntament amb la del l'autobus híbrid, a la parada de Guipuscoa, davant de <M> Bac de Roda.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 02/10/2009 15:24

Una d'aquestes era a la que feia referència 6 missatges amunt, instal·lada a la parada "Biscaia - Ctra. de Mataró", a Sant Adrià. Sembla que aquest és el model definitiu que substitueix els panells de LEDs, que malgrat consumeixen més, són millors en visibilitat.

Les pantalles d'aquests panells per la nit no es retroiluminen. I aquí està l'inconvenient: per la nit, la pantalla sense il·luminar no es veu bé. Suposo que el motiu és per que les bateríes no poden guardar molta energía per a la nit.

A part d'això, és una bona solució per les parades pal (ara el pal és el mateix panell), que fins ara no teníen pantalles com les marquesines. I el fet que sigui solar (cost energía 0) farà viable mantenir-les, a veure si així s'animen a posar-les a la majoría de parades. :plas


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 03/10/2009 23:48

Recentment, han canviat les dues parades situades a l'Av. República Argentina, bueno més ben dit, les han reformat, crec que potser hi hauria espai per col·locar-hi alguns panells informatius.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 05/10/2009 23:39

La 44 ja disposa del servei TMB iBus. Han canviat totes les enganxines de parada. El que m'extranya és que TMB no ho hagi promocionat per res (de moment).

I per altra banda, nou panell solar a la parada "Av. de la Platja - Torrassa" (busos 43, B14, B23, B26) de Sant Adrià.


Salvem l'Estació de França!

Albertes
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: Albertes » Divendres 09/10/2009 21:58

Jo he vist aquests panells d'inforació solars a Cornellà (davant la parada de la comissaria de policia nacional) i a St. Just (davant del Walden)



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 12/10/2009 22:33

Nou panell solar davant l'Hospital de l'Esperit Sant de Santa Coloma. És a la parada terminal de la línia 801 (busos 801, B14, B16, B21, B24, B30, B31, N2) -a la banda Badalona del carrer-.
m.h.t. ha escrit:Les pantalles d'aquests panells per la nit no es retroiluminen. I aquí està l'inconvenient: per la nit, la pantalla sense il·luminar no es veu bé.
Em corretgeixo. :oops: M'he adonat que disposen d'un botó que retroilumina el panell durant 1 minut o així. :plas


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 13/10/2009 16:43

a gran de gràcia, a la parada de davant la plaça Trilla han posat una parada d'aquestes


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 13/10/2009 16:50

Doncs m'hi hauré de fixar la propera vegada que hi passi, perquè deu representar un considerable canvi respecte al panorama de tota la vida, amb un simple pal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/10/2009 23:01

La Pl. Trilla té el model pal "ampliat", pel que he pogut veure. Estèticament, trobo que fa força patxoca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 06/02/2010 23:01

Avui hem vist a Passeig de Gràcia una de les noves parades de bus de TMB, encara no l'haviem vist. Fotografies de wefer:
Fitxers adjunts
paradanova.jpg
(107.69 KiB) S’ha baixat 508 vegades
paradanova2.jpg
paradanova2.jpg (104.39 KiB) Visualitzat 11070 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/02/2010 1:24

metring ha escrit:Avui hem vist a Passeig de Gràcia una de les noves parades de bus de TMB, encara no l'haviem vist.
Gran de Gràcia. ;) És la que esmentava al missatge anterior. Per cert, no entenc com no li han posat "Pl. Trilla", que és on es troba, contràriament a Sta. Àgata, que cau força més lluny. Però no és nou que TMB té una manera sui generis d'anomenar les seves parades d'autobús.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”