Botigues de merchandising transportil

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Botigues de merchandising transportil

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/12/2008 23:05

Enceto aquest fil per a fer un recull de botigues arreu del món, a on es venen objectes "frikis" transportils, que en molts casos, permeten la venda per internet també.

Comencem per París: http://www.souvenirs-metro.fr/

Londres, al LTM: http://www.ltmuseumshop.co.uk/

Lisboa: http://www.carris.pt/museu/museu.html

Nova York: http://www.transitmuseumstore.com/museum/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/12/2008 21:06

Un altre, del D-Bahn de Berlin:

http://www.bahn.de/pbin/shop.pl



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/12/2008 16:49



a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/10/2009 23:38

Pujo el tema per preguntar-vos quin merchandising us agradaria que es fes si TMB algun dia obrís una botiga, o que a botigues de souvenirs se'n venguessin. Jo faria iman de nevera de la boca de Liceu (complerta, amb el rètol). De fet, encara es ven a llocs, com a la botiga del Museu d'Història de la Ciutat (Barcelona), però en 3 dimensions, a l'estil d'un que tinc del metro de París, no en pla com el que tinc.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 0:07

Els souvenirs estan molt bé quan es tracta de que tothom en compra, no només els "freaks". Però buscaria contactes entre els fabricants de material de maquetisme, per tal de vendre'ls, si se'n fabriquen, trens del Metro de Barcelona a escala. Podrien vendre plànols de la xarxa de metro i bus, ja que fa anys que no se'n troben per manca d'sponsor, llibres de temàtica relacionada amb TMB... i, en comptes de vedndre els trens desballestats com a ferro, vendre les peces com a souvenirs molt freaks... en poden treure molts calers! Una placa que a la ferreria val 2 euros màxim, jo en pagaria 10! per no parlar dels controladors, les instruccions, la cabina sencera, si cal, per a associacions, i tot això, com a sèrie limitada. :D Hagés preferit veure els 1000 així, que no pas com han fet.
També poden vendre bitllets de metro pretallats amb decoració especial, sèries limitades, com fan amb els segells. Imagineu, 50 unitats limitades de T10 1 zona, pel 23 d'abril, amb decoració d'aquesta festivitat, o per la diada de catalunya, la mercè, carnestoltes, festes de gràcia, dels 90 anys que farà el metro el 2014... Molt interessant per als col·leccionistes. I bé, després ja estan les tipiques postals, els pins, les enganzines de nevera, les decoracions variades, els peluixos, els utensilis (com els gerros i els gots)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/10/2009 1:14

Considerant que, a la nevera de casa, tinc un imant d'un "double-decker" clàssic de Londres, que la meva dona (gens friki) va comprar quan hi va ser ara fa poc, crec que Barcelona podria comercialitzar alguna cosa semblant. I quin vehicle més característic hi hauria (remarco el temps condicional) que el 100, possiblement el metro més monumental de la història (almenys dels països del nostre entorn).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/10/2009 1:17

De fet, fa uns 20 anys, hi havien uns retallables de trens del metro, per què no tornar-ne a fer? Jo ja no dic que tinguin una bestialitat de coses com a la botiga del London Transport Museum, que és bestial, i trobem fins i tot llibres línia per línia, però coi, estem deixant escapar una font d'ingressos!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/10/2009 1:32

Repeteixo la idea, perquè quedi més clara: si, en lloc de parlar de Barcelona, es tractés de Londres o París, el 100 es trobaria en un lloc destacadíssim, no sols de tot el que envolta el transport públic, sinó de l'ideari col·lectiu de la ciutat.

I el Tramvia Blau. Tot plegat, amb imants, pins, samarretes, tasses, etc.

I també podrien obrir una perruqueria TMB. T'hi farien la permanent estil L9: la més llarga i sinuosa d'Europa. A triar entre tenyit taronja (model L9) o blau cel (model L10). :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 18/10/2009 1:57

Jo el que trovo mes a faltar son reproduccions a escala de models reals, doncs de Barcelona no s'ha fet res si exceptuem algunas peças de Modeltrans com el Pegaso 6035 en 1/87 en blau Porcioles (30 Eur) i els dos 5020 i la Gilda en 1/43 (300 Eur cada un).
Curiosament de Madrid si que hi han varias reproduccións de Citaros i Man a gas, 6038, i algun model mes. Deu ser que els fabricants creuan que tindrán millor sortida que els de BCN.
En quand a postals, hi han varias col.leccions d'Eurofer que hi surtan busos, tramvias i troleis, i Pins també n'hi han.
De llibres poc a poc van sortint cosas. Ultimament TMB ha tret un que parla de tot el material que ha tingut, i un altre vdel material preservat.
En el ámbit privat tenim dos de César Ariño tambe de material de TMB, i el que per a mi es el mes important per consultas: Memorias de un Tranviario de Gimenez Atenelle (4 volums).

Crec que quand funcioni el Museo del Transport (o Mobilitat), tot aixó es promocionará, i sortiran a mes el tipic merchandasing d tots els museos, com tassas, posters, devantals, etc amb el planell del metro.



andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Diumenge 18/10/2009 9:50

Hace varios años en la Estación de Sants de Renfe y junto a una escaleras
que daban acceso al metro había una tienda que vendian recuerdos de TMB
recuerdo haber visto libros sobre los tranvias e incluso las placas y numeros de algunos, recuerdo muy bien el de la 63, pasado unos años, no la hevuelto a ver ni saber nada de ella.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 18/10/2009 10:42

Lluita1714 ha escrit:Els souvenirs estan molt bé quan es tracta de que tothom en compra, no només els "freaks". Però buscaria contactes entre els fabricants de material de maquetisme, per tal de vendre'ls, si se'n fabriquen, trens del Metro de Barcelona a escala.
Doncs ara que la casa Ibertren ha tornat a obrir, estara bé que construissin un model de la sèrie 1000, o de la 400, o de la 3000 o de la 100!!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/10/2009 11:34

andres-1 ha escrit:Hace varios años en la Estación de Sants de Renfe y junto a una escaleras
que daban acceso al metro había una tienda que vendian recuerdos de TMB
recuerdo haber visto libros sobre los tranvias e incluso las placas y numeros de algunos, recuerdo muy bien el de la 63, pasado unos años, no la hevuelto a ver ni saber nada de ella.
Siii, ya lo recuerdo!!! Se encontraba donde ahora las taquillas cerradas y las MAE's, verdad? Allí tenían los recortables. Como ahora el lugar está ocupado, podrian ampliar el quiosco de información del vestíbulo y vender de nuevo merchandising, haciéndolo extensible a los otros centros de información.
El LLOP ha escrit: Doncs ara que la casa Ibertren ha tornat a obrir, estara bé que construissin un model de la sèrie 1000, o de la 400, o de la 3000 o de la 100!!!!
La d'anys que fa que anava a les botigues de modelisme, amb l'esperança de trobar algun dia una maqueta de metro! Però per què no en poden fer, i estacions, ni que sigui les de viaductes, tipus L9??



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 13:31

és que només fabriquen coses de Renfe! passen completament de TMB i FGC!.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 18/10/2009 18:34

El LLOP ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Els souvenirs estan molt bé quan es tracta de que tothom en compra, no només els "freaks". Però buscaria contactes entre els fabricants de material de maquetisme, per tal de vendre'ls, si se'n fabriquen, trens del Metro de Barcelona a escala.
Doncs ara que la casa Ibertren ha tornat a obrir, estara bé que construissin un model de la sèrie 1000, o de la 400, o de la 3000 o de la 100!!!!
Recordo de petit moooolt petit, que demana sempre per reis "Un Metro" em referia a la serie 600, estaria be aquesta que aquesta idea es fes realitat.
Per cert sobre el model de modeltrans del 6035 , el tinc, molt bo, pero he detecta un petit error, que no mes el podem detectar els frikies, i es que la numeracio del vehicle,, serie 2000, no es correspon amb el tipus de finestres, serie 1900



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 18/10/2009 19:45

¿Pots explicar millor aixo de las finestres del 6035?

Jo no ho tinc detectat.

Gracies.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 18/10/2009 19:59

metring ha escrit:
El LLOP ha escrit: Doncs ara que la casa Ibertren ha tornat a obrir, estara bé que construissin un model de la sèrie 1000, o de la 400, o de la 3000 o de la 100!!!!
La d'anys que fa que anava a les botigues de modelisme, amb l'esperança de trobar algun dia una maqueta de metro! Però per què no en poden fer, i estacions, ni que sigui les de viaductes, tipus L9??
em sembla, repeteixo, em sembla que de trens de l'U-bahn si que n'hi han. I sobre maquetes de trens del FCMB i FGC doncs potser es podria preguntar el que costaria fer una edició limitada de 100 trens per exemple. Segurament seria caríssim, però preguntar es gratis.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/10/2009 21:31

El LLOP ha escrit:
metring ha escrit:
El LLOP ha escrit: Doncs ara que la casa Ibertren ha tornat a obrir, estara bé que construissin un model de la sèrie 1000, o de la 400, o de la 3000 o de la 100!!!!
La d'anys que fa que anava a les botigues de modelisme, amb l'esperança de trobar algun dia una maqueta de metro! Però per què no en poden fer, i estacions, ni que sigui les de viaductes, tipus L9??
em sembla, repeteixo, em sembla que de trens de l'U-bahn si que n'hi han. I sobre maquetes de trens del FCMB i FGC doncs potser es podria preguntar el que costaria fer una edició limitada de 100 trens per exemple. Segurament seria caríssim, però preguntar es gratis.
Posem 1000, perquè sinó s'exhauriran ben ràpid. Així serà més barat i pocs es quedaran sense. Deu ser interessant veure un 1000, una 1000 (de FGC) o un 3000...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 19/10/2009 20:16

foronda 141 ha escrit:¿Pots explicar millor aixo de las finestres del 6035?

Jo no ho tinc detectat.

Gracies.
SI a la primera serie 1900, las finestras era de dos cosos i a la resta eran fitixas la part de baix i la part de dalt tenian una part corredera es a dir a la primera seria dos cosos a la resta tres i el model de modeltrans te las finestres de la seria 1900 i esta numerat com 2100, si puc penjare fotos



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 19/10/2009 22:21

Ok. ja hi he entés.
Si be em sembla que posteriorment van reformar alguns 6035 i 6035A, i també van posar la nova finestra que exposas.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 20/10/2009 0:41

foronda 141 ha escrit:Ok. ja hi he entés.
Si be em sembla que posteriorment van reformar alguns 6035 i 6035A, i també van posar la nova finestra que exposas.
cert van reformar tota la serie pero no amb els colors porcioles, ja va ser en vermell, i camvi de carroceria a dues portes per agent unic, els 6035A de URBAS duien les finestres tipus 1900, els de TB ja la duien com el segon model



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”