Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 24/10/2009 20:35

Jordi Freixas ha escrit:Realment és un problema la via única, de Vic en amunt, tinguent en compte que les freqüències dels trens són menors?

Una altra cosa que es podria fer seria tornar a posar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses i fer-los passar per allà els Catalunya Exprés.
Home si els trens fan els horaris que han de fer potser no... però jo he estat parat molts cops durant molts minuts esperant a que passi el tren que baixa per continuar pujant.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/10/2009 17:33

Jordi Freixas ha escrit:I si amb tot això es tornés a instal·lar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses per fer-los passar per allà? Llavors disposarien d'un tram afegit de doble via que els podria fer guanyar temps.
Evidentment, no el van desmantellar per deixar-lo a punt per a reinstal·lar-lo. No conec exactament el terreny, però molt m'ensumo que ara seria molt més difícil de refer-lo que si no l'haguessin desmantellat.

Aquesta és una de les mostres més clares de l'afecte que sent la classe dirigent d'aquest país pel ferrocarril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 25/10/2009 18:22

Des que aquella via va ser suprimida, es va passar uns quants anys instal·lada i sense cap us. Això va començar a canviar a partir de que es va començar a reorganitzar urbanisticament tota la zona; bàsicament la construcció del baixador de Les Franqueses - Granollers Nord de la línia de Portbou, i la Ronda Nord, que té una rotonda d'accés just a la zona per on antigament hi passava la via. Després de passar per la zona de la Ronda Nord en direcció a Les Franqueses, hi ha un petit tram a on encara s'hi conserva fins i tot un tros de via del tren, i la resta fins a enganxar amb l'estació de Les Franqueses es va convertir en un passeig per a vianants.

Sigui com sigui, a la premsa comarcal de tant en tant van apareixent (o anaven apareixent, perquè ara fa molt de temps que no ho miro) noticies sobre idees de com reaprofitar aquells terrenys que, en certa ocasió em va semblar llegir que encara són propietat d'Adif. Una de les idees que es contemplava per de cara a l'antic ramal era construir-hi una línia de tramvia que comuniqués Les Franqueses - Granollers Nord de la R2 amb Les Franqueses del Vallès de la R3.



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimarts 03/11/2009 23:30

?Al fil de aquet apartat,algu sap com va el tema de reduir el temps de viatge a Puigcera?



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Diumenge 08/11/2009 22:15

Jordi Freixas ha escrit:Des que aquella via va ser suprimida, es va passar uns quants anys instal·lada i sense cap us. Això va començar a canviar a partir de que es va començar a reorganitzar urbanisticament tota la zona; bàsicament la construcció del baixador de Les Franqueses - Granollers Nord de la línia de Portbou, i la Ronda Nord, que té una rotonda d'accés just a la zona per on antigament hi passava la via. Després de passar per la zona de la Ronda Nord en direcció a Les Franqueses, hi ha un petit tram a on encara s'hi conserva fins i tot un tros de via del tren, i la resta fins a enganxar amb l'estació de Les Franqueses es va convertir en un passeig per a vianants.

Sigui com sigui, a la premsa comarcal de tant en tant van apareixent (o anaven apareixent, perquè ara fa molt de temps que no ho miro) noticies sobre idees de com reaprofitar aquells terrenys que, en certa ocasió em va semblar llegir que encara són propietat d'Adif. Una de les idees que es contemplava per de cara a l'antic ramal era construir-hi una línia de tramvia que comuniqués Les Franqueses - Granollers Nord de la R2 amb Les Franqueses del Vallès de la R3.
Avui he passat per aquesta zona i he vist que encara es conserva un petit pont amb la via encara instalada, algun dia aniré a fer-hi alguna fotografia i la penjaré.



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Diumenge 15/11/2009 13:10

Ahir vaig anar a Puigcerda. Parlant amb la gent es veu que va a anarel Sindic de Greures i sembla que es va comprometa a posar en coneixement de Renfe o Adif lo de la velocitat i redui el temps de viage. Tambe que li van demanar que hi haves mes trens
No soc tecnic, pero ara mateix notas sobretot quan baixes que l ´unitats 447 van molt frenades, sobretot del tram Puigcerda- Ripoll. Es a dir es nota que ja podrian corra mes. De fet el divendres vaig arrivar en el ultim tren i ja va arrivar deu minuts abans.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 1:47

A veure si es decideixen a posar-hi alguna 448 d'una vegada.

Per cert, la setmana passada, consultant horaris i preus entre Barcelona i Ribes de Freser a través de la pàgina web de Renfe em vaig trobar amb una cosa bastant surrealista: per consultar l'horari, ho has de fer com si es tractés d'un trajecte de Rodalies; surrealista això de Rodalies, però a nivell informatiu cap problema. Ara bé: quan em disposava a consultar el preu del bitllet, em vaig trobar que només m'apareixen els preus dels diversos títols de transport vàlids per a Rodalies al llarg de les seves sis zones. Però en canvi, no es pot consultar el preu si et disposes a viatjar en un "rodalies" que vagi més amunt de Vic. Ja té collons el tema...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 25/11/2009 10:21

aixo em recorda als temps del pullman ripolles servit amb 432, que per cert va durar 9 mesos per aixi presionar madrid per fer passar el talgo BCN-Tolouse per la linia. Be d'aixo encara esperem, pero pel que fa a bitllets una cosa similar. Per cert jo crec que abans que una 448 seria millor un tren basculant, per guanyar temps en el tram Ribes-Bcn, on hi ha corbes molt tancades i un tren aixi premetria guanyar velocitat.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 14:55

Jo també ho he pensat (i exposat alguna vegada) això del tren basculant. Però... existeix actualment algun tren a la flota Renfe que reuneixi aquestes condicions?

- Tracció elèctrica
- Confortable
- Ràpid en acceleració

Per cert... algú sap si les 449 tenen basculació activa?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 25/11/2009 14:59

No tenen el SIBI, però a canvi poden tenir bogies BRAVA (ja m'enteneu, un Puigcerdà-Madrid amb 449... :P ).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 15:11

O millor un Barcelona - Tolouse ;)



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 25/11/2009 15:35

ja se que em direu que no, pero Talgo te en cataleg un tren tipus s130 per rodalies i regionals, i com a talgo és basculant. Crec que amb l'enginy que tenen els de talgo segur que podrien fer un tren que s'adaptes a les mil maravelles a la linia. Pel que fa a altres trens, renfe només te un tren que compleixi les caracteristiques, el platanito :) , i no crec que ens tregui d'enlloc, el problema de la basculació amb trens electrics és el pantògraf.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 16:52

Em refereia al material mòbil de què disposa Renfe actualment.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/11/2009 18:21

Jordi Freixas ha escrit:Per cert... algú sap si les 449 tenen basculació activa?
No. En tot cas l'haurien de tenir les 599, que tampoc en tenen. Només les unitats 594.100 i les 598.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 18:35

Doncs anem arreclats. Jo insisteixo en que com a mesura més a curt termini, les unitats 448 haurien de començar a veure's de manera habitual a la línia de Puigcerdà; són uns bons trens i són confortables. La pega és que si com s'ha dit varies vegades no podrien desenvolupar tota la seva velocitat, potser se les hauria de modificar com ja es va fer amb les 440 que circulaven per la línia.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 25/11/2009 18:51

Jordi Freixas ha escrit:Doncs anem arreclats. Jo insisteixo en que com a mesura més a curt termini, les unitats 448 haurien de començar a veure's de manera habitual a la línia de Puigcerdà; són uns bons trens i són confortables. La pega és que si com s'ha dit varies vegades no podrien desenvolupar tota la seva velocitat, potser se les hauria de modificar com ja es va fer amb les 440 que circulaven per la línia.
Però això no passarà perquè de moment, tota la línia, de Montcada a La Tour, és gestionada per la UN de rodalia, i per tant no veurem material de regionals a la línia. El que cal és ara que s'ha aconseguit deixar en condicions el transpirinenc, és tornar la gestió de Vic en amunt a l'actual UN de MD (antiga UN de Regionals), i llavors ficar uns trens com deu mana a la línia a partir de Vic i/o Torelló. I com a habitant de la plana de Vic, i usuari habitual de la línia, sóc el primer que vol això.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/11/2009 19:05

Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 25/11/2009 19:10

Jordi Freixas ha escrit:Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).
Es continua venent com a regional de Vic en amunt. I a molts llocs, sigui Vic, Canovelles o a L'Hospitalet mateix, anuncien tots els trens de la R3 com a rodalies, sigui quin sigui el trajecte, tant si és un Canovelles, Garriga, Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà/La Tour, són anunciats com a rodalies. Les 447 com a màxim haurien d'arribar fins a Torelló, i allà, ficar trens regionals, ja sigui 470, 448R o 449.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 25/11/2009 21:25

Personalment crec que caldria fer una linia amb relacions tipus FGC:

1-BCN-EDF ->La Tour (Redional)
2-BCN-EDF->La Garriga
3-BCN-EDF->Ribes
4-Centelles->Ribes Amb possibilitat de fusionar les relacions 2 i 4 en alguns casos. Aixi evitariem casos com que el primer tren de baixada de Puigcerda i Ribes arriba a Vic a les 8:30 i a les tantes a BCN


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimecres 25/11/2009 22:30

UT440_132M ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Doncs... és que ja ho haurien d'haver fet... o deixar-se de punyetes i transferir la línia a FGC encara que els suposi gestionar també el tram transfronterer. Perquè aquesta línia és un cas únic a on els "rodalies" del tram Vic - La Tor de Querol:

1- No apareix en cap mapa comercial de Renfe; ni de Regionals ni de Rodalies.

2- Com ja vaig apuntar a l'altre fil, no es pot consultar el preu de cap trajecte que hi tingui alguna part en el tram de més amunt de Vic.

3- Els trens d'aquesta línia que procedents de Barcelona continuen o procedeixen més enllà de Vic, apareixen (senzillament, sense denominació comercial) en els horaris de Llarg Recorregut i Regionals.

4- Els bitllets expedits per un trajecte que inclou el tram Vic - La Tor de Querol són encara de Regionals (o si més no, ho eren fa un parell d'anys quan ja es tractava de trens de "rodalies").

5- Els trens que circulen més amunt de Vic, simplement no compleixen cap de les funcions que teòricament es requereixen per un tren de Rodalies; ni freqüència, ni temps, ni proximitat (o sigui, rodalies).
Es continua venent com a regional de Vic en amunt. I a molts llocs, sigui Vic, Canovelles o a L'Hospitalet mateix, anuncien tots els trens de la R3 com a rodalies, sigui quin sigui el trajecte, tant si és un Canovelles, Garriga, Vic, Ripoll, Ribes o Puigcerdà/La Tour, són anunciats com a rodalies. Les 447 com a màxim haurien d'arribar fins a Torelló, i allà, ficar trens regionals, ja sigui 470, 448R o 449.
Doncs jo per alla el març vaig agafar delta que anava cap a la molina i a parets el van anunciar com a delta i no com a rodalies



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”