Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 07/11/2009 21:25

solde13 ha escrit:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Diumenge 08/11/2009 22:11

canalcole ha escrit:
solde13 ha escrit:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)
Doncs he arribat a Sant Andreu Comtal a tres quarts de 12 aproximadament i he tornat amb el rodalies de les 13:19 que anava a Sant Celoni.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 08/11/2009 22:18

solde13 ha escrit:
canalcole ha escrit:
solde13 ha escrit:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)
Doncs he arribat a Sant Andreu Comtal a tres quarts de 12 aproximadament i he tornat amb el rodalies de les 13:19 que anava a Sant Celoni.
Jo a aquestes hores estava per allí els tallers, i després he anat a dinar. ;)



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 12/11/2009 20:07

solde13 ha escrit:
593Dromedario ha escrit:Finalment ahir a primera hora es va fer el canvi i ara els trens cap a Granollers i és amunt passen per la via 4.

També, tal com apuntàveu, s'han renumerat les vies, però al revés de com es disposaven abans: la via 1 és en sentit Sants i la via 2 en sentit Granollers. Així que, si ja a alguns se us feia estrany que els trens a l'aeroport passessin per la via "6", imagineu ara que els de Sant Celoni passin per la via "2".
Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Tant a Passeig de Gràcia com a Clot la via 2 és la que va a Granollers, és normal que també ho sigui a Sant Andreu Comtal.


And now for something completely different...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 18/11/2009 1:17

Amb tot això de Sant Andreu Comtal em sorgeix un dubte: el ramal que connectava aquesta estació amb la línia de la costa, ja quedarà eliminat de manera definitiva?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 18/11/2009 8:40

Jordi Freixas ha escrit:Amb tot això de Sant Andreu Comtal em sorgeix un dubte: el ramal que connectava aquesta estació amb la línia de la costa, ja quedarà eliminat de manera definitiva?
Això sembla, de triangle ferroviari allò ja no en tindrà res. Serà els "catets" ferroviaris d'ara en endavant... (això de catets es pot interpretar de dues maneres... :twisted: )



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 18/11/2009 10:52

Catetos: Llamase de los responsable de Renfe, Adif, Fomento que quitaron un cateto al triangulo de SAC con lo que que se elimina una alternativa en caso de incidencia en las zona de la Sagrera y los tuneles de Barcelona. Y una posibilidad futura de poner mas trenes en la linia de Mataró sin pasar por los tuneles saturado de Barcelona. Por ejemplo Mataró - Sant Andreu Comtal con posibilidad de prolongarlos hasta Montcada Bifurcació - Terrassa creando nuevas combinaciones.

Cateto: Llamese al ministerio de Fomento que visto el colapso de cercanias Barcelona se dedican a eliminar vias triples (El Prat - Bellvitge) y cuadruples (Bellvitge - Sants), conexiones entre lineas (triangulo de Barcelona o Gornal), tener lineas de cercanias con frecuencias superiores a las 1h (C3, C7 en fin de semana) para poblaciones a <30km de Barcelona o hacer proyectos de construir soterramientos de lineas de via doble saturadas sin preveer una tercera o cuarta via (tunel Torrassa Belvitge) y en que la velocidad prevista es considerablemente inferior a cuando por superficie.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 18/11/2009 12:13

L'eliminació del tram Sant Andreu Comtal Bifurcació Sant Andreu correspon més aviat ainteressos urbanístics, el tram Bifurcació Gornal l'Hospitalet segueix en servei tot i que actualment en via única, el tram El Prat Barcelona Sants de la línia Aeroport Barcelona Sants i la línia Barcelona Sants Can Tunis així com Bifurcació El Prat Can Tunis van ser clausurades sí, però la gent ho diu ara, perquè no ho deia abans?
davida ha escrit:Catetos: Llamase de los responsable de Renfe, Adif, Fomento que quitaron un cateto al triangulo de SAC con lo que que se elimina una alternativa en caso de incidencia en las zona de la Sagrera y los tuneles de Barcelona. Y una posibilidad futura de poner mas trenes en la linia de Mataró sin pasar por los tuneles saturado de Barcelona. Por ejemplo Mataró - Sant Andreu Comtal con posibilidad de prolongarlos hasta Montcada Bifurcació - Terrassa creando nuevas combinaciones.

Cateto: Llamese al ministerio de Fomento que visto el colapso de cercanias Barcelona se dedican a eliminar vias triples (El Prat - Bellvitge) y cuadruples (Bellvitge - Sants), conexiones entre lineas (triangulo de Barcelona o Gornal), tener lineas de cercanias con frecuencias superiores a las 1h (C3, C7 en fin de semana) para poblaciones a <30km de Barcelona o hacer proyectos de construir soterramientos de lineas de via doble saturadas sin preveer una tercera o cuarta via (tunel Torrassa Belvitge) y en que la velocidad prevista es considerablemente inferior a cuando por superficie.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 18/11/2009 15:42

josep_serre ha escrit:però la gent ho diu ara, perquè no ho deia abans?
Perquè l'home és l'animal més curt de vista que existeix, incapaç de preveure qualsevol problema fins que no se'l troba.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimecres 18/11/2009 17:43

Tony M. Nyphot ha escrit:
solde13 ha escrit:
593Dromedario ha escrit:Finalment ahir a primera hora es va fer el canvi i ara els trens cap a Granollers i és amunt passen per la via 4.

També, tal com apuntàveu, s'han renumerat les vies, però al revés de com es disposaven abans: la via 1 és en sentit Sants i la via 2 en sentit Granollers. Així que, si ja a alguns se us feia estrany que els trens a l'aeroport passessin per la via "6", imagineu ara que els de Sant Celoni passin per la via "2".
Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Tant a Passeig de Gràcia com a Clot la via 2 és la que va a Granollers, és normal que també ho sigui a Sant Andreu Comtal.
Curiosament, a partir de Sant Andreu això canviava. La majoria d'estacions fins a Girona (potser totes, i més amunt no ho sé) tenen per via 1 la dels trens sentit França, i per via 2 la dels trens sentit Barcelona. Era com si al TF "comencés" la línia cap a Girona.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 18/11/2009 23:07

Possiblement, de Sant Andreu Comtal en avall estigui al revers.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/11/2009 13:32

Aquí teniu unes fotos fresques del lloc. Impressiona veure que només queden dues vies, amb la quantitat que n'hi havien abans, la veritat.
Fitxers adjunts
sac1.jpg
sac1.jpg (81.02 KiB) Visualitzat 10967 cops
sac2.jpg
sac2.jpg (106.81 KiB) Visualitzat 10967 cops
sac3.jpg
sac3.jpg (100.66 KiB) Visualitzat 10963 cops
sac4.jpg
sac4.jpg (142.63 KiB) Visualitzat 10961 cops
sac5.jpg
sac5.jpg (114.04 KiB) Visualitzat 10961 cops
sac6.jpg
sac6.jpg (108.03 KiB) Visualitzat 10962 cops



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dissabte 21/11/2009 13:16

Les fotos SAC 4 i SAC 5 i m'impressionen. :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/11/2009 13:22

canalcole ha escrit:Les fotos SAC 4 i SAC 5 i m'impressionen. :o
Sí, l'Hereu es deu emocionar de tanta ferida urbana aixecada. I encara sort que ja no queden tants rapinyaires del totxo que es freguin les mans...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dissabte 21/11/2009 13:40

Llàstima que es perdi la connexió entre SAC i la C1 pel triangle ferroviari. Quin argument han donat per a perdre aquesta connexió mar-muntanya...?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/11/2009 13:50

D'aquí a uns quants anys, amb la boca petita se'n penediran tant com ja ho deuen fer a hores d'ara d'haver desmantellat l'enllaç a Granollers entre les línies de França i Vic.

L'argument que donin no importa massa, ja que no diran la veritat: especulació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/11/2009 15:27

Exacte, comencen a veure que van errar en decisions que han restrenyit les rodalies, i van i ho repeteixen, d'això se'n diu no aprendre dels errors. A veure què diuen d'això aquesta tarda a la Soci.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/11/2009 15:58

metring ha escrit:d'això se'n diu no aprendre dels errors.
Ja ho diuen: l'home és l'únic animal que ensopega dos cops amb la mateixa pedra. Jo, fins i tot diria: l'home és l'únic animal. Punt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 24/11/2009 9:43

Atenció, que la cosa començarà a canviar molt!!

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Inici d’obres a l’estació de Sant Andreu Comtal

1. • Foment comença els treballs previs per soterrar la nova parada de Renfe

EL PERIÓDICO
BARCELONA

El Ministeri de Foment, a través del gestor d’infraestructures ferroviàries Adif, ha començat els treballs previs per a la construcció de la nova estació soterrada de Sant Andreu Comtal, vinculada al tram la Sagrera-Nus de la Trinitat de l’AVE
Madrid-Barcelona-frontera francesa. Les obres es prolongaran fins al 30 de novembre, mentre que el desmuntatge es farà efectiu entre aquesta data i el 2 de desembre vinent en horari nocturn per evitar que es produeixin afectacions en el trànsit dels trens.

Aquestes tasques prèvies se centren en el desmantellament de les instal·lacions ferroviàries que estan fora de servei, una vegada s’ha fet el desviament de les dues vies generals de circulació al seu pas per l’àmbit de l’estació. Paral·lelament, s’estan duent a terme operacions de demolició de les andanes que han quedat fora d’ús.

DESMUNTATGE DE LA PASSAREL·LA / L’execució d’aquestes operacions permetrà iniciar la construcció de les estructures de la futura estació, que consistiran en l’execució de pantalles perimetrals de puntals i les fonamentacions dels pilars i del futur cobriment del corredor ferroviari en l’àmbit d’aquest sector. Per portar a terme aquestes operacions serà necessària la utilització de grues de grans dimensions amb una altura superior als 10 metres. Per aquests motius, és necessari procedir al desmuntatge parcial de la passarel·la de vianants que uneix l’edifici de viatgers i la plaça de l’Estació amb el carrer de Ferran Junoy, i que té una longitud de 61,7 metres.

RECORREGUT ALTERNATIU / Amb motiu del desmuntatge parcial de la passarel·la, quedarà fora de servei el sector que uneix l’edifici de viatgers amb el carrer de Ferran Junoy (Però si això ja fa dies que està fet, ja ho vaig mostrar a les meves fotos de l'altre dia!!) , amb la qual cosa quedarà operativa únicament la part que dóna accés a les andanes de l’estació que estan en servei. Per facilitar la mobilitat dels vianants s’ha establert, d’acord amb l’ajuntament, un itinerari alternatiu a través dels jardins del Rec i el pont de Sant Adrià.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/11/2009 13:13

Avui ja he entés el que deien a la notícia, i és que el pont no estava tallat del tot l'altre dia i encara es podia passar a l'altre banda, per si volies anar a La Maquinista :D però ara no, has d'atravessar els jardins del Rec Comtal del costat, i creuar.
Fitxers adjunts
sac2.jpg
(65.14 KiB) S’ha baixat 219 vegades



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”