Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Sortida AAFCB matinal amb vapor
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Ja falten dues setmanes... recupero el fil per tal de que la gent es prepari, no se'ns passi la data!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Sabeu si encara es poden comprar bitllets per a aquest tren? A quines hores obren l'AAFCB?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Et pots informar trucant al 93 310 52 97 els dimarts, dijous o divendres, de 18:00 a 21:00 h i
els dissabtes de 17:00 a 21:00 h.
els dissabtes de 17:00 a 21:00 h.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Quatre dies! refresco el fil, no sigui que algú se'n oblidi, ja que ha passat molt de temps!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
avui he estat de visita a l'associació. M'agradat molt, ha estat com seguir el camí de rajoles grogues del Mag d'Oz. Ficar-se pel carrer Ocata nosaltres sols i anar llegint a les parets els cartells que indiquen la direcció on està, entrar al portal i trobar-se els senyals que semblen les estatues de Ramses, baixar per les escales metàl.liques i arrivar a la porta, tot molt xulo. A dins, delectar-se amb tots els records que hi han a les parets i l'espectacularitat de les maquetes. I la bomba, el tester del 1017 allà net i pintat, quins records!!!. Hi ha via força gent, parlant entre ells del viatge de demà. M'ha sorprès veure que l'edat està molt polaritzada, molta gent gran i jovenets i quasi ningú de mitjana edat. Sé que serà un fet puntual però m'ha xocat. Els senyors molt amables i gran sentit de l'humor (en general), acostumats a veure voltar gent desconeguda. No tant així els pre-adolescents que es notava que els molestava que els hi trepitgessin el corral; fins i tot han possat una cadena que hi ha, que tanca el pas al quadre de comandaments. Com a convidat no he dit res, però no m'agradat.
La biblioteca fantàstica, en resum he trobat més del que esperava i m'agradat molt.
De quant es la quota de l'associació, per cert?
La biblioteca fantàstica, en resum he trobat més del que esperava i m'agradat molt.
De quant es la quota de l'associació, per cert?
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Oh que gran! ja he tornat. Ha sigut genial.
M'ha sorprès molt la Patxanga, mai l'havia vist en funcionament, ni tant de prop. M'encanta la seva imatge tant "màquina", per les finestres de la locomotora es pot veure tot els mecanismes complexos elèctrics de dins, amb una il·luminació tènue i que porta al passat, a la típica imatge de l'inventor boig amb mostatxo que feia màquines estranyes de principis del segle passat. Ha funcionat a la perfecció, amb una velocitat que m'ha semblat completament compatible amb la de qualsevol tren modern de la línia. He gravat algunes parts del trajecte com Sant Boi, Sant Vicenç i Sant Andreu traient el cap per la finestra, i òbviament vaig rebre més d'una advertència, doncs, no només està el perill dels objectes externs, sinó que les finestres ben bé eren guillotines, doncs podien caure de la seva posició segons em van advertir, tot i que afortunadament no va ser així.
Arribats a Martorell vam baixar tots del tren, la Patxanga se n'anà on sempre, a descansar de nou fins que es torni a fer quelcom així, i vingué la Monistrol, una locomotora que ja no sembla estar per molts sotracs, malgrat que l'hagin reconvertit a dièsel (i, al meu parer, se n'hagin carregat el seu esperit). La van preparar, vam marxar poc a poc fins a Olesa, on es detingué allà on s'acaba la via doble. Com que el tren anava molt a poc a poc des de feia uns metres, vam pensar que potser li passava quelcom, però les treballadores de la companyia van ser molt gentils i van donar dades útils als aficionats, per exemple dient que tocava creuament perquè la via, a partir d'allà, és única. Vam arribar finalment a Monistrol, on tothom va anar a fer un pica-pica, més jo vaig anar a una brasseria que obre els diumenges carrer avall, que ja coneixia de quan es va fer el viatge en 211. En tornar a l'estació sembla que la locomotora necessitava fuel, i vaig sentir que van tenir problemes amb una bomba, no sé si de la Monistrol o del subministrador. El fet és que sembla que el van arreglar i vam marxar puntualment fins a Martorell, on vaig fer transbord i vaig tornar cap a casa.
Ara toca fer el vídeo, aquest cop he gravat més vídeo amb la càmera que no pas fotos, només espero que el WMM no se saturi.
M'ha sorprès molt la Patxanga, mai l'havia vist en funcionament, ni tant de prop. M'encanta la seva imatge tant "màquina", per les finestres de la locomotora es pot veure tot els mecanismes complexos elèctrics de dins, amb una il·luminació tènue i que porta al passat, a la típica imatge de l'inventor boig amb mostatxo que feia màquines estranyes de principis del segle passat. Ha funcionat a la perfecció, amb una velocitat que m'ha semblat completament compatible amb la de qualsevol tren modern de la línia. He gravat algunes parts del trajecte com Sant Boi, Sant Vicenç i Sant Andreu traient el cap per la finestra, i òbviament vaig rebre més d'una advertència, doncs, no només està el perill dels objectes externs, sinó que les finestres ben bé eren guillotines, doncs podien caure de la seva posició segons em van advertir, tot i que afortunadament no va ser així.
Arribats a Martorell vam baixar tots del tren, la Patxanga se n'anà on sempre, a descansar de nou fins que es torni a fer quelcom així, i vingué la Monistrol, una locomotora que ja no sembla estar per molts sotracs, malgrat que l'hagin reconvertit a dièsel (i, al meu parer, se n'hagin carregat el seu esperit). La van preparar, vam marxar poc a poc fins a Olesa, on es detingué allà on s'acaba la via doble. Com que el tren anava molt a poc a poc des de feia uns metres, vam pensar que potser li passava quelcom, però les treballadores de la companyia van ser molt gentils i van donar dades útils als aficionats, per exemple dient que tocava creuament perquè la via, a partir d'allà, és única. Vam arribar finalment a Monistrol, on tothom va anar a fer un pica-pica, més jo vaig anar a una brasseria que obre els diumenges carrer avall, que ja coneixia de quan es va fer el viatge en 211. En tornar a l'estació sembla que la locomotora necessitava fuel, i vaig sentir que van tenir problemes amb una bomba, no sé si de la Monistrol o del subministrador. El fet és que sembla que el van arreglar i vam marxar puntualment fins a Martorell, on vaig fer transbord i vaig tornar cap a casa.
Ara toca fer el vídeo, aquest cop he gravat més vídeo amb la càmera que no pas fotos, només espero que el WMM no se saturi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Ei, on eres? Per si ens hem vist i no t'hem reconegut.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
D'anada anava al segon cotxe, després em vaig estar canviant força, i més tard, de tornada, un altre cop al segon cotxe. Jo no conec ningú del FTC així que ja miraré de preguntar per presentar-me la propera.
Potser em reconegueu pel noi que caminava cap a enrera gravant quan es van acoblar de nou la Monistrol i els vagons després d'haver maniobrat a Monistrol de Montserrat.
http://img12.imageshack.us/img12/815/so ... rol047.jpg
Bé doncs, la patxanga m'ha encantat, m'ha sorprès... quina màquina! qui diria que té 83 anys, la locomotora belga, i té un esperit que em recorda a la segona revolució industrial més idealitzada, de màquines complexes però maques i sorprenents.
PD: hi han un parell d'aficionats, o això semblaven, que m'han decebut molt doncs fumaven a les andanes quan estàvem tots ensardinats en elles esperant un tren que ens porti a casa. No només està prohibit sinó que molesta la resta d'usuaris.
Potser em reconegueu pel noi que caminava cap a enrera gravant quan es van acoblar de nou la Monistrol i els vagons després d'haver maniobrat a Monistrol de Montserrat.
http://img12.imageshack.us/img12/815/so ... rol047.jpg
Bé doncs, la patxanga m'ha encantat, m'ha sorprès... quina màquina! qui diria que té 83 anys, la locomotora belga, i té un esperit que em recorda a la segona revolució industrial més idealitzada, de màquines complexes però maques i sorprenents.
PD: hi han un parell d'aficionats, o això semblaven, que m'han decebut molt doncs fumaven a les andanes quan estàvem tots ensardinats en elles esperant un tren que ens porti a casa. No només està prohibit sinó que molesta la resta d'usuaris.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
He revisat el vídeo de l'últim acoblament de la Monistrol i ja sé qui ets. Al anar en la Patxanga anava a la finestra del darrere teu (has estat tot el trajecte amb el cap fora filmant amb una càmera de fotos, oi? Si penjo algun vídeo ja m'ho podràs confirmar, ja que pel que comento abans apareixes en bastants )
Jo també era la primera vegada que veia a la Patxanga en acció i m'ha agradat molt. També m'ha agradat repetir amb la Monistrol, que feia ja forces anys que no hi viatjava.
Jo també era la primera vegada que veia a la Patxanga en acció i m'ha agradat molt. També m'ha agradat repetir amb la Monistrol, que feia ja forces anys que no hi viatjava.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
aim ha escrit:He revisat el vídeo de l'últim acoblament de la Monistrol i ja sé qui ets. Al anar en la Patxanga anava a la finestra del darrere teu (has estat tot el trajecte amb el cap fora filmant amb una càmera de fotos, oi? Si penjo algun vídeo ja m'ho podràs confirmar, ja que pel que comento abans apareixes en bastants )
Jo també era la primera vegada que veia a la Patxanga en acció i m'ha agradat molt. També m'ha agradat repetir amb la Monistrol, que feia ja forces anys que no hi viatjava.
Sí, bé, lamento si he pogut destorbar-te en alguna gravació. Doncs sí, vaig estar tot el trajecte fent vídeos i fotos per la finestra (no hi havia gaire més a fer dins el tren) Al final, vaig optar per anar-me'n fora, on fumen els fumadors, a prendre l'aire. Potser surts en alguna gravació, en tinc moltes, tant que la targeta (4 GB) la vaig arribar a omplir tot just ens acomiadàvem de la Monistrol. Tants que no m'hi caben tots al vídeo que estic fent, malgrat que he posat bona part a càmera ràpida.
Ja he envellit al vídeo... vull dir, ja és AVI, ara m'està pujant al Youtube, i entre lo que triga (li queda una hora i mitja) i el que després triguen a pasar-ho a Flash i revisar-lo, preveig que a la 1 de la matinada ja estarà llest, si tinc sort.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Nois no he pogut venir, i em quedo amb les ganes de veure en funcionament una de les poques locomotores electriques de via metrica de l'estat. No hi ha pas cap video o fotos per fer-me passar les ganes de carregar-me algun profe de la uni per posar examens finals abans de Nadal.
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Apa, aqui arriba el vídeo promès. Arriba a ser una mica alterant, però trobo que li pega a la cançó en certs punts. Tot perquè el meu pols no és bo... si tingués una steadicam... però jo no visc, com deien en altre fil, a "Can O Sea".
Percert, alguns detalls que vaig recordant:
1. Que guai! ja tinc un model de bitllet senzill d'FGC pretallat, la T-Visita. El darrer bitllet pretallat que tenia de Ferrocarrils és del 98.
2. Quin gàlib tenen aquests vagons de fusta? els trobo amples com les 213, i els costats arriben a les parets del túnel, i el major indicador és el botó de parada de les escales mecàniques de Sant Boi de l'andana direcció Martorell. Els trens sempre passen molt pegats a aquest botó, les 213 exactament passen a centímetres, però he vist com els vagons de fusta igual, i si us fixeu en el vídeo, vaig haver de ficar el cap corrents abans no em mati.
Percert, alguns detalls que vaig recordant:
1. Que guai! ja tinc un model de bitllet senzill d'FGC pretallat, la T-Visita. El darrer bitllet pretallat que tenia de Ferrocarrils és del 98.
2. Quin gàlib tenen aquests vagons de fusta? els trobo amples com les 213, i els costats arriben a les parets del túnel, i el major indicador és el botó de parada de les escales mecàniques de Sant Boi de l'andana direcció Martorell. Els trens sempre passen molt pegats a aquest botó, les 213 exactament passen a centímetres, però he vist com els vagons de fusta igual, i si us fixeu en el vídeo, vaig haver de ficar el cap corrents abans no em mati.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
En el video es veuen alguns coneguts del fòrum però jo no.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Malgrat tenir bitllets jo i el meu fill, no em pogut vindre per enfermetat.
Ha sigut una llastima. Esperem que en breu poguem anar en la Patxanga i la Monistrol.
Malgrat no anar avui per enfermetat, aquest anys el meu fill de 2 anys ja ha fet mes de 500km en locomotora de vapor el 2009. El 2008 va fer mes de 200km en cremallera.
¿Que fara el 2010?
Ha sigut una llastima. Esperem que en breu poguem anar en la Patxanga i la Monistrol.
Malgrat no anar avui per enfermetat, aquest anys el meu fill de 2 anys ja ha fet mes de 500km en locomotora de vapor el 2009. El 2008 va fer mes de 200km en cremallera.
¿Que fara el 2010?
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Aquest noi arribarà lluny... i alt!davida ha escrit:Malgrat tenir bitllets jo i el meu fill, no em pogut vindre per enfermetat.
Ha sigut una llastima. Esperem que en breu poguem anar en la Patxanga i la Monistrol.
Malgrat no anar avui per enfermetat, aquest anys el meu fill de 2 anys ja ha fet mes de 500km en locomotora de vapor el 2009. El 2008 va fer mes de 200km en cremallera.
¿Que fara el 2010?
Una llàstima que no hageu pogut venir, però estic segur que repetiran l'experiència l'any que ve. A simple vista he pogut veure que ha vingut molta gent, de poc no cabem, per tant dubto que hagi sigut deficitari.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Escriure missatges al fòrum més llargs que els d'en Santfeliuenc?davida ha escrit:¿Que fara el 2010?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
De les diverses xarxes de via mètrica existents a Espanya de sempre Catalans tenia un gàlib més gran que la resta, la locomotora 209 n'és un bon exemple, el material unificat provinent del pla d'ajuda a la via estreta dels anys 50 tenia un gàlib unificat, així com els 211, hauríem de mirar en els llibres de Carles Salmeron les dades que hi hagi sobre aquest material, els 213 tot i tenen gàlib internacional i per posar-los en funcionament va caldre ripar les vies en algunes estacions per tant hauríem de pensar que els cotxes de fusta haurien de tenir un gàlib lleugerament inferior.
Lluita1714 ha escrit:Apa, aqui arriba el vídeo promès. Arriba a ser una mica alterant, però trobo que li pega a la cançó en certs punts. Tot perquè el meu pols no és bo... si tingués una steadicam... però jo no visc, com deien en altre fil, a "Can O Sea".
Percert, alguns detalls que vaig recordant:
1. Que guai! ja tinc un model de bitllet senzill d'FGC pretallat, la T-Visita. El darrer bitllet pretallat que tenia de Ferrocarrils és del 98.
2. Quin gàlib tenen aquests vagons de fusta? els trobo amples com les 213, i els costats arriben a les parets del túnel, i el major indicador és el botó de parada de les escales mecàniques de Sant Boi de l'andana direcció Martorell. Els trens sempre passen molt pegats a aquest botó, les 213 exactament passen a centímetres, però he vist com els vagons de fusta igual, i si us fixeu en el vídeo, vaig haver de ficar el cap corrents abans no em mati.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
No en tenia ni idea, jo em pensava que tot el material anterior a les 213 tenia un gàlib inferior, mètric. Per tant no deu ser gaire nou el tema. Ara entenc perquè no van haver de tocar els túnels, doncs l'espai, sobrava. Tampoc crec que sigui gaire inferior, uns 10 centímetres a simple vista. Això lògicament pot facilitar molt el canvi d'ample, ja que si el gàlib és correcte i no hi ha cap problema, només es tracta d'apujar les andanes. A Martorell Enllaç he vist unes andanes metàl·liques, a les cotxeres exteriors del costat del Carrefour, que estan directament a l'alçada del pis alt, per tant dedueixo que no influeix als esglaons que baixen. L'unic problema és el pis baix apte per a minusvàlids. Això vol dir que es podria fer una transició molt senzilla, quan toqui canviar l'ample, pujant andanes, i posant unes provisionals metàl·liques mentre es van fent, i bloquejant les portes inferiors mentre no es faci un petit canvi. Després ja es pot posar la via en UIC, quan les 213 estiguin obsoletes.josep_serre ha escrit:De les diverses xarxes de via mètrica existents a Espanya de sempre Catalans tenia un gàlib més gran que la resta, la locomotora 209 n'és un bon exemple, el material unificat provinent del pla d'ajuda a la via estreta dels anys 50 tenia un gàlib unificat, així com els 211, hauríem de mirar en els llibres de Carles Salmeron les dades que hi hagi sobre aquest material, els 213 tot i tenen gàlib internacional i per posar-los en funcionament va caldre ripar les vies en algunes estacions per tant hauríem de pensar que els cotxes de fusta haurien de tenir un gàlib lleugerament inferior.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Us faig arribar una foto del vostre viatge a l'alçada de Castellbisbal.
- Fitxers adjunts
-
- Copia de patanga 101.jpg (69.27 KiB) Visualitzat 3954 cops
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.