Sol·lucions pel tren Barcelona-Igualada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

St. Boi - El Prat

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/12/2009 19:36

Jordi Freixas ha escrit:O sigui que estariem parlant de fer un ramal Barcelona Sants - El Prat - Sant Boi i agafar aquí la LL-A?
Sants o qualsevol estació cèntrica, aprofitant que la línia encara la Gran Via. Ara bé, quedi clar que és una proposta feta al fòrum, i no un projecte mínimament oficial.

Pel que fa a aprofitar la LAV, primerament no val la pena pels pocs quilòmetres, i combinar trànsit d'AV amb convencional, encara que sigui en trams on els TAV no despleguen tota la velocitat, no és gaire recomanable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/12/2009 21:57

Simplement, combinar es transits convencional i d'Alta Velocitat, a la sortida de Sants i durant uns pocs quilòmetres no seria altra cosa que fer EXACTAMENT el mateix que es fa a una gran estació central de qualsevol capital europea amb vies d'ample europeu a on comparteixen estació, andana i fins i tot via TGV's, Thalys, Eurostars, ICE's, etc, amb ferrocarrils Regionals, Expressos convencionals i Rodalies. Tenint en compte que el transit que hauria de compartir via amb l'AVE a la sortida de Sants significaria una petita part del transit de ferrocarril convencional, jo no veig pas que sigui un problema.

En canvi, el que són avantatges?

1- L'estació de Sants, en el seu rol d'estació central pot resultar amb diferència la més efectiva per acollir el transit directe i/o semi-directe que pugui sorgir per a la línia Llobregat - Anoia; de sobres més efectiva que la mateixa estació de Plaça Espanya, i per descomptat, que Plaça Catalnya, Passeig de Gracia o qualsevol altre baixador.

2- A més, l'estació de Sants, i a diferència de les altres dues gran estacions centrals de Barcelona, Estació de França, i la futura Sagrera, es troba a només dues parades en Metro de Plaça Espanya, per la qual cosa es troba de sobres a prop de la línia Llobregat - Anoia.

3- L'estació de Sants ja disposa de sortida en ample internacional en direcció El Prat de Llobregat (amb la futura posta en servei d'una estació ja projectada i en construcció). Només caldria construir un ramal en el següent punt del recorregut de la LAV, a on aquesta es creui amb la LL-A per establir-hi el corresponent enllaç.

I home... són detalls que... ja que de vegades ens posem les mans al cap per coses que a Europa són ben normals... si a Europa funciona, aquí no hauria de ser diferent.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 06/12/2009 22:10

Jordi Freixas ha escrit:Simplement, combinar es transits convencional i d'Alta Velocitat, a la sortida de Sants i durant uns pocs quilòmetres no seria altra cosa que fer EXACTAMENT el mateix que es fa a una gran estació central de qualsevol capital europea amb vies d'ample europeu a on comparteixen estació, andana i fins i tot via TGV's, Thalys, Eurostars, ICE's, etc, amb ferrocarrils Regionals, Expressos convencionals i Rodalies. Tenint en compte que el transit que hauria de compartir via amb l'AVE a la sortida de Sants significaria una petita part del transit de ferrocarril convencional, jo no veig pas que sigui un problema.

En canvi, el que són avantatges?

1- L'estació de Sants, en el seu rol d'estació central pot resultar amb diferència la més efectiva per acollir el transit directe i/o semi-directe que pugui sorgir per a la línia Llobregat - Anoia; de sobres més efectiva que la mateixa estació de Plaça Espanya, i per descomptat, que Plaça Catalnya, Passeig de Gracia o qualsevol altre baixador.

2- A més, l'estació de Sants, i a diferència de les altres dues gran estacions centrals de Barcelona, Estació de França, i la futura Sagrera, es troba a només dues parades en Metro de Plaça Espanya, per la qual cosa es troba de sobres a prop de la línia Llobregat - Anoia.

3- L'estació de Sants ja disposa de sortida en ample internacional en direcció El Prat de Llobregat (amb la futura posta en servei d'una estació ja projectada i en construcció). Només caldria construir un ramal en el següent punt del recorregut de la LAV, a on aquesta es creui amb la LL-A per establir-hi el corresponent enllaç.

I home... són detalls que... ja que de vegades ens posem les mans al cap per coses que a Europa són ben normals... si a Europa funciona, aquí no hauria de ser diferent.
No confonguem, la línia Llobregat - Anoia és una línia que, en el seu tram més pròxim a Barcelona, té unes freqüencies insostenibles quan es tracta d'afegir més trens a la mateixa via. és com voler fer arribar un tren d'alta velocitat cada vint minuts entre Martorell i el pont entre Sant Boi i Cornellà... no es pot. Amb prou feines es passen trens de mercaderies.
Amés, per evitar retards per culpa de l'influència de Renfe a la xarxa de ferrocarrils, els faria en plataformes separades, amb enllaços, sí, però que no es toquin amb serveis regulars.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/12/2009 22:42

Però si del que estic parlant és de posar trens amb poques parades, tipus Catalunya Exprés (o ara també el Media Desgracia xD). Per tant, tampoc cal posar-hi un tren cada vint minuts. Un cada hora, per exemple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/12/2009 23:21

Jordi Freixas ha escrit:Simplement, combinar es transits convencional i d'Alta Velocitat, a la sortida de Sants i durant uns pocs quilòmetres no seria altra cosa que fer EXACTAMENT el mateix que es fa a una gran estació central de qualsevol capital europea amb vies d'ample europeu a on comparteixen estació, andana i fins i tot via TGV's, Thalys, Eurostars, ICE's, etc, amb ferrocarrils Regionals, Expressos convencionals i Rodalies.
Exactament, no. Perquè les grans estacions de qualsevol gran ciutat europea (i no cal que sigui París, Viena, Berlín o Londres) tenen una senyora platja de vies, mentre aquí Renfomentadif fa massa cas dels alcaldes que atien artificialment clamors populars contra "ferides urbanes", deixant la xarxa ferroviària totalment mutilada.

O per què estem demanant a crits una quadruplicació de vies, que a Madrid és un tema que curiosament ja s'està abordant?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/12/2009 23:37

Això ja és un altre tema. Evidentmen que caldria ampliar la platja de vies. I evidentment que caldria fer modificacions i fins i tot ampliacions a la mateixa estació de Sants, però amb tot plegat em vinc a referir que de totes les ferides possibles, costos, mals de cap, etc... no deixaria de ser un mal menor.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 09/12/2009 22:23

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Simplement, combinar es transits convencional i d'Alta Velocitat, a la sortida de Sants i durant uns pocs quilòmetres no seria altra cosa que fer EXACTAMENT el mateix que es fa a una gran estació central de qualsevol capital europea amb vies d'ample europeu a on comparteixen estació, andana i fins i tot via TGV's, Thalys, Eurostars, ICE's, etc, amb ferrocarrils Regionals, Expressos convencionals i Rodalies.
Exactament, no. Perquè les grans estacions de qualsevol gran ciutat europea (i no cal que sigui París, Viena, Berlín o Londres) tenen una senyora platja de vies, mentre aquí Renfomentadif fa massa cas dels alcaldes que atien artificialment clamors populars contra "ferides urbanes", deixant la xarxa ferroviària totalment mutilada.

O per què estem demanant a crits una quadruplicació de vies, que a Madrid és un tema que curiosament ja s'està abordant?
El cap de setmana passat vaig estar a Berlin. Alla tenen 2 vies pel Tren Groc (S Bahn) i dues mes per la resta de trens que englovariem en llarga distancia.
Seria impossible ficar-ho tot en dues vies!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 09/12/2009 22:40

En qualsevol cas em venia a referir a que aquesta ampliació de platja de vies es dugués a terme a partir de la mateixa sortida de Barcelona Sants en ample UIC.

PD: Per cert... dono per entès que no parles precísament d'un Tren Groc com el nostre. De quin tren parles exactament? Que és un rodalies?



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 09/12/2009 22:50

Jordi Freixas ha escrit:En qualsevol cas em venia a referir a que aquesta ampliació de platja de vies es dugués a terme a partir de la mateixa sortida de Barcelona Sants en ample UIC.

PD: Per cert... dono per entès que no parles precísament d'un Tren Groc com el nostre. De quin tren parles exactament? Que és un rodalies?
Hem refereixo al S-bahn de Berlin que també es groc. Podriem definir-ho com un tren de rodalies pero que té recorregut integrament a la ciutat. Per cert es digne de veure!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 13/12/2009 1:41

A on s'en poden veure fotos?



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Diumenge 13/12/2009 11:06

http://es.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_de_Berl%C3%ADn

Aqui hi ha algunes fotos. No son moltes pero no he pogut trobar res mes...No hem crec que no hi hagi frikis a Berlin!!!! jeje



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 14/12/2009 14:32

Interessant... bé, tornant al tema de la Llobregat - Anoia, doncs és un tema molt important a tenir en compte això de la quadruplicació de vies, i no només per aquest cas.

Ara que... una altra bona opció seria convertir el tram Barcelona Sants - El Prat - enllaç amb la Ll-A en via d'ample mixte aprofitant la infraestructura en ibèric.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 16/01/2020 6:58

https://anoiadiari.cat/societat/unio-em ... -carrilet/
La Unió Empresarial de l'Anoia es reunia recentment amb Ricard Font i Pere Calvet, president i director general, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), per parlar sobre la línia ferroviària que va des d'Igualada fins a Barcelona, la R6, també coneguda com a "carrilet". Paula Arias, gerent de la UEA, i Pere Vilarrubias, membre de la Comissió d'Urbanisme i Mobilitat de l'Anoia (CUMA) que també va assistir a la trobada, van traslladar als representants de FGC la demanda reiterada que es fa des del territori en relació a la línia ferroviària Igualada – Barcelona.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dijous 16/01/2020 12:34

Carlos González ha escrit:
Dijous 16/01/2020 6:58
https://anoiadiari.cat/societat/unio-em ... -carrilet/
La Unió Empresarial de l'Anoia es reunia recentment amb Ricard Font i Pere Calvet, president i director general, respectivament, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), per parlar sobre la línia ferroviària que va des d'Igualada fins a Barcelona, la R6, també coneguda com a "carrilet". Paula Arias, gerent de la UEA, i Pere Vilarrubias, membre de la Comissió d'Urbanisme i Mobilitat de l'Anoia (CUMA) que també va assistir a la trobada, van traslladar als representants de FGC la demanda reiterada que es fa des del territori en relació a la línia ferroviària Igualada – Barcelona.
Amb tot, Font afirma que des de FGC es treballarà per a millorar la R6. Al llarg de la reunió el president de FGC, com a bon coneixedor del territori anoienc i segons les seva visió i coneixement, va exposar les oportunitats i/o possibilitats que té la comarca per créixer, i va posar de manifest la bona situació geogràfica de l'Anoia, i les bones comunicacions per carretera que hi ha amb Tarragona i Berga (a través de l'eix transversal), amb Lleida i Barcelona (per la A-2), el Baix Llobregat i la c-58 (a través de la B-224 i la futura B-40).

Si amb bones comunicacions per carretera entre Igualada i Tarragona es refereix a la C-37, anem apanyats...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 16/01/2020 18:46

torres997 ha escrit:
Dijous 16/01/2020 12:34

Si amb bones comunicacions per carretera entre Igualada i Tarragona es refereix a la C-37, anem apanyats...
Buenas,
No, se refiere a la C15 y de alli decides via Vilafranca del Penedes, Nacional o Autopista.

La R6 no tiene mejora más de la que ya le han echo, si le hicieran algo deberia ser trazado nuevo en muchos puntos y si ello conlleva el ancho Metrico tal y como lo concive FGC actualmente no ganariamos mucho.

FGC en estos proximos años en la LL-A se va a gastar la pasta en el tramo Espanya a Gracia, que ayudara a la mobilidad en Barcelona pero poco más.

El resto venga de quien venga es Ciencia Fiicón Ferroviaria y para todos aquellos que no conoceis la zona su geo politica es muy pero que muy peculiar, en Igualada cuesta mucho hacer algo que implique a gente de otros territorios, ya sea una carretera, un ferrocarril o un negocio, puede sonar a chino pero al que es de la zona ya me entiende.

Saludos.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”