Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/02/2010 14:18

Una cosa he de dir. Quan feien l'L11 recordo que a tot arreu deia "estem construint el Metro Lleuger de Can Cuiàs". Per tant, és com un tramvia però amb andanes més altres. Seria positiu, per temes de redibilitat, que es convertís en tramvia en un futur i unís amb la xarxa del tram-Vallès, només caldria elevar les vies per posar-les a mig metre de l'andana.

Penseu que té pocs usuaris, seria positiu fer aquest petit canvi que no suposaria res en detriment del servei.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 14:26

I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/02/2010 14:31

Jordi Freixas ha escrit:I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?
Tants passatgers podria tenir?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 14:41

Lluita1714 ha escrit:Seria positiu, per temes de redibilitat, que es convertís en tramvia en un futur i unís amb la xarxa del tram-Vallès, només caldria elevar les vies per posar-les a mig metre de l'andana.
Dubto que TMB desfaci el que ha fet (mampares, conducció automàtica, etc.) així com així. Una altra cosa és la innegable utilitat que tindria fer-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 15:44

Lluita1714 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?
Tants passatgers podria tenir?
Més que ara segur.

Però ja fins i tot més enllà de si realment el que hauria hagut de ser la L11 en realitat és una prolongació de la L4, recorda que estem parlant d'una infraestructura encara nova, amb un material nou. No veig perquè de cara a la prolongació no es podria fer la mateixa infraestructura (sense soterrar, això sí) enlloc d'un tram de pis baix.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 15:51

Jordi Freixas ha escrit:No veig perquè de cara a la prolongació no es podria fer la mateixa infraestructura (sense soterrar, això sí) enlloc d'un tram de pis baix.
T'imagines un 500 passant pels carrers de Cerdanyola o pel campus de la UAB?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/02/2010 17:29

Per què no? Com ho faries tu, si no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 17:37

Amb tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/02/2010 17:44

una cosa és certa. TMB no passarà mai de la primera corona (i no sé si ni tan sols pot).
Cal un transport? sí, però metro no, i TMB no serà, pel tema de la zona 1.Però tampoc "regalarà" l'L11. La meva proposta doncs és que no ha de coincidir precisament amb aquesta curta línia de metro, sinó que pot ser un traçat diferent, amb algunes connexions amb FGC i Renfe, per exemple a la UAB o a Cerdanyola, per facilitar el ràpid accés a Barcelona i altres ciutats més llunyanes, i amés, que entri per la Meridiana fins a Glòries enllaçant amb Trambaix i Trambesòs.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 17:52

Si el problema és que la L11 és de TMB i que sense enllaçar-l'hi, o encara millor, unir-l'hi, el tramvia del Vallès tindrà un traçat més aviat perdut per l'extrem de Ripollet o Montcada, doncs que es posin d'acord. Estic segur que a canvi d'una mòdica suma, no s'oposaran pas a traspassar la infraestructura a Trammet o qui sigui.

Atès que el tramvia estarà pensat per cobrir zones sense transport públic d'alta capacitat (comptem-hi per una vegada el tramvia que, en tot cas, en té molta més que l'autobús) i per enllaçar-les a modes més ràpids, hauria d'oferir enllaços a FGC, i les diferents línies de rodalia que circulen pel Vallès, així com el metro de Barcelona. Per tant, una bona solució seria tronc comú per Cerdanyola fins l'estació de la R4, per després tenir un ramal a Ripollet i Montcada (R3 i R2) així com un altre que agafi l'L11 fins a Trinitat Nova (L3 i L4).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 0:42

Doncs... fem una línia de tramvia amb andanes altes i hi fem circular aquests metros?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 0:45

Per un moment, atura't a pensar què et semblaria veure un 500 o un 2000 per la Diagonal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 1:52

Tal com està ara montat ho trobo impensable. Si estigués montat d'una altra manera... ja ho veuriem.

De totes maneres, et torno a recordar que la L11 és una línia de nova construcció i amb uns combois concebuts especialment per aquesta línia. I jo simplement dic que no seria tant desgabellat si enlloc de fer aquesta prolongació com a tramvia, ho fessin com a metro mateix amb trams a l'aire lliure.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 9:27

Sortiria més a compte desfer la L11 com és ara i convertir-la en tramvia, tipus Trambesòs per la Gran Via.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 11:35

Molt bé. I aleshores abandonem tota la infraestructura construida?

PD: El que no és llògic és que portem ja no sé quant de temps parlant del concepte de TrenTram i ens posem les mans al cap davant de la idea de fer una prolongació seguint el que és actualment la L11...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 12:46

Vull recordar que el debat ha sorgit del que he dit que era un projecte (res més) al PDI 2001-2010 d'unir la L11 amb el Tramvallès. El que s'acabi fent realment no té perquè tenir-hi res a veure.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 13:27

Té a veure amb que si efectivament el que volen fer és una PROLONGACIÓ, necessitaran quelcom més que dir senzillament que ha de ser un tramvia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 12/02/2010 14:18

Però, apart d'un desideràtum expressat en un pla de fa deu anys, en cap altre moment s'ha dit que es tracti d'un perllongament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 12/02/2010 15:55

Doncs llavors, millor que eliminin la L11 com a tal, la converteixin en un últim tram de la L4, i un cop a Can Cuiàs, que facin l'enllaç amb el Tramvia i fora. Perquè si per passar per un tram de 5 parades per anar en una única direcció et trobes amb que has de fer 2 transbords... això més que altra cosa és una xapussa.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 12/02/2010 19:16

Jordi Freixas ha escrit:Doncs llavors, millor que eliminin la L11 com a tal, la converteixin en un últim tram de la L4, i un cop a Can Cuiàs, que facin l'enllaç amb el Tramvia i fora. Perquè si per passar per un tram de 5 parades per anar en una única direcció et trobes amb que has de fer 2 transbords... això més que altra cosa és una xapussa.
Jo trobo que la L11 hauria de fer seu un bon tram de la L4, per tal de que aquesta sigui finalment circular. Aproximadament fins Maragall, i fer un túnel de Sagrera-TAV a Maragall que faci circular la línia quatre. L'L11 guanyaria passatge, i la possibilitat de poder créixer ciutat endins.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”