Mamparas

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 31/01/2006 23:00

No me expliqué bien:

Un tren se incendia en pleno túnel.
Los pasajeros son evacuados por el túnel, llegan a la estación, con el huno y todo, y resulta que las mamparas no funcionan, ¿què fem, ara?



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 31/01/2006 23:41

Hola:
437.001 ha escrit:No me expliqué bien:

Un tren se incendia en pleno túnel.
Los pasajeros son evacuados por el túnel, llegan a la estación, con el huno y todo, y resulta que las mamparas no funcionan, ¿què fem, ara?
Lamentar-nos de tal terrible accident... que es el que passara. No hi haura manera de desbloquejar les portes (com sempre passa en aquestos casos) o no hi haura personal especialitzat per accionar el sistema d'emergencia que estara "degudament" col.locat de manera que no es pugui accedir, i com sera vidre blindat no hi hauran collons de trencar-ho. En el suposat cas que a algu se li ocorri intentar agafar un extintor per trencar el vidre, o be li aixafara la cara al pobre que li "pilli" en primer pla o morira aixafat vicitma del panic. Si es al entrar o al sortir dels trens i has d'anar a hosties, imagineu en cas de panic....

Collons, si son els martells dels vidres de socors dels autobussos que no hi son al seu lloc (on son?... algu s'els emporta a casa?) i corren pel carrer, imagineu al metro.

El metro ara sera una ratonera. Pero coi!, calla que es molt modern possar mampares. Convertim el metro en una conillera. Per evitar que algu es llenci a les vies.

Ni al metro de Paris ni al d'Estocolm, ni al d'Oslo, ni al de Mila (i no els he recorregut en la seva totalitat, heus aqui el meu "marge d'error") he vist mampares enlloc. He vist a tots unes andanes amples i grans, i en el cas del de Paris uns "aparadors" amb un boto d'emergencia que diu (traduccio lliure): "Per usar en cas d'emergencia o caiguda de persones a la via. Talla la corrent".

Ok, possem tambe mampares al tramvia perque la penya no es llenci a la via. O a les parades d'autobus... O millor encara, "blindem" de mampares tots els carrers i fem portes als semafors i que nomes s'obrin cuan volguem creuar. I tambe portes a les parades de taxi. Blindem tambe el funicular del Tibidabo i el de Montjuic. I el Tramvia Blau que corri en una "gabia" transparent. Aixi evitarem que la penya es llenci als cotxes.... Simplement aberrant!.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 01/02/2006 16:19

Estás equivocat, .... "Convertim el metro en una conillera. Per evitar que algu es llenci a les vies", NO és llenci, ... si no EL llencin ....
:evil: :evil: :evil:



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 01/02/2006 18:39

437.001 ha escrit:No me expliqué bien:

Un tren se incendia en pleno túnel.
Los pasajeros son evacuados por el túnel, llegan a la estación, con el huno y todo, y resulta que las mamparas no funcionan, ¿què fem, ara?
Cierto es que agrega un plus de peligrosidad en este caso.

Lo que pasa es que claro, esto puede extrapolarse ya al propio hecho de que el Metro sea soterrado. Si se incendiase un tren dentro del túnel, o sucediese una catástrofe en una estación, siempre se podría recurrir a "Esto pasa por hacer subterráneos los trenes, lo que los convierte en ratoneras".

Quiero decir que cierto es lo que apuntas, pero claro, también hay que mirar hasta qué nivel de catástrofe se tiene que considerar, y valorar las probabilidades que tiene un elemento (en este caso las mamparas) de disminuir riesgos (los de caída a la vía en caso de aglomeración, por ejemplo) y de aumentar otros (el de tener que evacuar la vía, y que no se abran por un fallo), poner en una balanza, y decidir en base a eso.

Claro, si nos ponemos a pensar en que las puertas del tren podrían no abrirse en caso de emergencia, vamos a ir angustiados cada vez que cojamos el Metro. Hasta podemos llegar a la conclusión de que mejor sin puertas.

Dicho lo cual, no veo imprescindible la incorporación de mamparas en todas las estaciones, como prioridad inmediata. Sí en algunas como Provença, Sagrada Família, Diagonal, Sants-Estació... de las que ya se ha hablado suficiente; muy recomendables en otras, y directamente prescindibles en estaciones como Verneda. Ahora, que si para la L9 vienen ya con la construcción de la línea, bienvenidas sean.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 01/02/2006 18:43

les mampares d'una estació son independants de les altres, hi han poques posibilitats que passi aixo, amés, vaig llegir que a la L9, que te mampares, a mitj tunel te dues boques sense mampares que surten a un "respiradero" del carrer, que s'utilitzen en cas d'emergencia

Aixo significa que per implementar mampares, s'ha de fer sortides d'emergencia als tunels
Ferrovi l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 01/02/2006 18:46, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 01/02/2006 18:46

Ferrovi ha escrit:les mampares d'una estació son independants de les altres, hi han poques posibilitats que passi aixo
Que vol dir que les mampares d'una estació son independents de les altres :?: :x


Amant de les 1000

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 01/02/2006 18:47

vol dir que que si es trenca el sistema de mampares, es trenca d'una estació no de totes



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 01/02/2006 20:10

Ferrovi ha escrit:vol dir que que si es trenca el sistema de mampares, es trenca d'una estació no de totes
Només faltaria que estiguessin interconnectades en sèrie d'alguna manera i si eptés una petessin totes...i evidentment, els respiraderos-boca d'emergencia són IMPRESCINDIBLES en un túnel, i la gran majoria per no dir tots ho tenen, cada poca distància...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 01/02/2006 20:18

A veure, les mampares que s'instal·laran estan fetes de manera q el tros de mampara q no és la porta q s'obre quan arriba el tren no és en realitat un vidre fix, sino q és una porta que es pot obrir manualment des de dins de les vies... Així q no hi ha cap possibilitat de cap desgràcia com les que esteu parlant ni res similar, no sigueu bèsties :D



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 01/02/2006 20:36

javi82 ha escrit:A veure, les mampares que s'instal·laran estan fetes de manera q el tros de mampara q no és la porta q s'obre quan arriba el tren no és en realitat un vidre fix, sino q és una porta que es pot obrir manualment des de dins de les vies... Així q no hi ha cap possibilitat de cap desgràcia com les que esteu parlant ni res similar, no sigueu bèsties :D
Però ho posarà en algun lloc? Perque a Provença no ho posa pas, i, de fet, jo no sabia aquest detall, com suposo que tampoc ho sabien els altres forumaires...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 01/02/2006 20:48

Per exemple jo :D


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 01/02/2006 21:57

Les mampares no agafen tota l'andana, ..... i a l'altre via no n'hi han :o :D

I si n'hi ha un accident els cotxes NO és poden obrir apretant botons, en refereixo a FGC. És té d'obrir la caixa de sobre la porta i .... :mort :'(

Però, en sembla recordar que, a la banda dereta de la porta a dalt hi ha una maneta de color vermell, que, está preparada para mans deretes, :) i que tirant cap a vall és pert tot l'aire i l'oli hidaulic que sudjecta la porta per ... (si et quedes enganxat no puguis sortir o entrar i el tren obrirá portes automaticament).


Atenció: Degut al interés d'aquests foreros (tocac****s), podriam fer un FIL sobre seguretat i previsió de possibles accidents no provocats. ;) :oops: :D



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 01/02/2006 22:34

Hola,
No me expliqué bien:

Un tren se incendia en pleno túnel.
Los pasajeros son evacuados por el túnel, llegan a la estación, con el humo y todo, y resulta que las mamparas no funcionan, ¿què fem, ara?
Y me dices eso incluso después de haberte dicho y antes esto...
Supongo que ya sabrás que cualquier puerta por muy automática que sea o por mucho dispositivo automático que tenga, tanto las de los trenes como las de las hipotéticas mamparas se podrían abrir en caso de emergencia mediante dispositivo manual.
Pues claro, ya ha habido alguien que te ha respondido...
A veure, les mampares que s'instal·laran estan fetes de manera q el tros de mampara q no és la porta q s'obre quan arriba el tren no és en realitat un vidre fix, sino q és una porta que es pot obrir manualment des de dins de les vies... Així q no hi ha cap possibilitat de cap desgràcia com les que esteu parlant ni res similar, no sigueu bèsties :D
Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 01/02/2006 22:59

Hola:
javi82 ha escrit:A veure, les mampares que s'instal·laran estan fetes de manera q el tros de mampara q no és la porta q s'obre quan arriba el tren no és en realitat un vidre fix, sino q és una porta que es pot obrir manualment des de dins de les vies... Així q no hi ha cap possibilitat de cap desgràcia com les que esteu parlant ni res similar, no sigueu bèsties :D
Bestia no.... simplement se com van les coses en aquesta ciutat... malament.

Que volen convertir el metro en una conillera?, ok, i ho faran, no patiu, ho faran. Que queda molt bonic i modern possar mampares. Aixi tranquils els "pro-mampares", que las tindreu. Que aixi evitarem que la penya es llenci a les vies. Pero Deu no ho vulgui hi hagi una cleca grosa dins un tunel i veurem per on evacuem i entren els serveis d'assistencia.... pels "respiraderos", amb un ventil.lador fotent aire a tota castanya i que ningu sap com aturar-ho.

Abegot company que a algu EL llencin a la via es el mateix que el llencin al tram o a un bus. Hi han les mateixes possibiliatats, el mateix risc. Que fem aleshores.... possem mampares a les parades del tram i al bus?. No fotem!.... Tambe el poden llencar al mig de la Gran Via per exemple.... "blindem" la Gran Via?.

I les andanes (no las he visitat totes, altre marge "d'error" en contra meu) del tram precissament no son molt amples. Tambe hi ha marge i ocassio de que algu caigui mentres entra el tram.

Si hi ha un grup de gent descerebrada hem de pagar la resta?.... Be, es la norma de funcionament d'aquesta ciutat, no se perquem'extranyo.

Si us plau, no em digueu "fatalista" i que ho veig tot negatiu. Simplement si per arreclar una escala mecanica (possar-la en marxa per que algun vandal l'ha aturat per exemple) hi ha que "echar instancia", per que arreclin una "gotera" (crec que es diu "degotall" pero no estic segur) han de creixer xampinyons abans, em voleu fer creure que hi faran una revissio i manteniment acurat i periodic del sistema d'evacuacio?, em voleu fer creure que les portes d'escapament de les mampares es podran obrir sense problemes?.

Sabeu el que es nomes 50 persones presas pel panic e intentar evacuar-les demanat-lis "calma, no pierdan los nervios y sigan las instrucciones de los sevicios de socorro"?.... es un "salvese quien pueda" i "tonto el ultimo". Se de que parlo. Les evacuacions mai es fan "tranquila y ordenadamente". Si es una paperera que es crema i la gent es "cagalapatabajo" per la fumera -i sabent que poder sortir sense cap problema.... no en vull pensar....

Sal.lutacions:

Serie600



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 01/02/2006 23:44

A cornellà riera, sempre, veig cada dia uns nois que com que l'ascensor del costat muntaya esta ple, creuen la via i agafen el del costat mar, que esta buit, es un perill, si no noten que ve un tren, PAM. Les mampares evitarien aixo.
Ara direu que ni a Paris, ni a Londres, no n'hi ha mampares, i son ciutats mes importants, pero penseu que quan Barcelona les posi, seran ben citades a totes les grans ciutats, es tecnologia punta.
Nosaltres en aquest país volem el que tenen altres llocs millors, pero penseu que aquests llocs millors pensen en agafar idees d'altres païssos per ser encara mes millors.
Les mampares tenen una gran utilitat, no es una ratonera ni conillera, nomes es un vidre, ara per un moment, penseu com una persona de 1920, penseu que aquest tunel, sense mampares ja es una ratonera, la gent dels 20 creia que el metro es misteriós, terrorific entre les oscuritats, i ara que ja estem acostumats, us queixeu d'uns vidres mes????? :)
Jo trobo que les mampares son lo millor quetindria el metro de Barcelona, per ser paculiar, per estar adaptat en tota la seva totalitat.
Pero la meva pregunta es, si d'aqui a uns anys, les series actuals circularan amb les 5000 i 6000, com s'ho faran per solucionar la incompatibilitat de les series amb les portes????, com que les 111 i 112 tenen la mateixa comfiguració de portes esclar que es pot fer lo de provença pero a TMB...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 02/02/2006 0:40

Quan agafis el metro, fixa't amb les finestres i després veuràs la resposta. Tu fixa-t'hi. Els 1000 / 1100 no valen, i els 3000 / 4000 diria que tampoc. Els 'nous', fixa't en ells i veuras la resposta.

I a Provença hi ha problemes, de fet. Les portes d'andana són força més amples que les portes dels trens perque acabin de cuadrar.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/02/2006 2:17

Hola:

Ferrovi noi, per a tu les mampares home!. Tampoc cal continuar la polemica, si las acabaran fotent, que es molt modern (ooooohhhh!!!!.... que "modelno") i "mola mazo", que es l'unic que importa en aquesta ciutat.

Jo nomes dic una cosa, Deu no ho vulgui hi hagi un accident gran al metro i es tingui que evacuar per alguna andana. Ja riurem cuan no hi hagi manera de desbloquejar les fotudes mampares. Ja riurem cuan hi hagi un fotimer de gent esclafada victima d'un atac de panic. Ja n'es prou fotut fer una evacuacio al metro sense barreres com ara, imagineu amb les mampares....

Blindem els carrers perque aixi la gent no creurara pel mig ni en vermell. Blindem el tram i les parades d'autobus perque a lo "millor" algu pot caure o ser empentat... "Mos" fotem tots en una peixera i santes pascues. Ah, m'oblidaba: Possem mampares tambe als balcons, no sigui que algu pugui caure al carrer....

Sal.lutacions:

Serie600



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 02/02/2006 9:32

Serie600 ha escrit:Ah, m'oblidaba: Possem mampares tambe als balcons, no sigui que algu pugui caure al carrer....

Sal.lutacions:

Serie600
suposo que al teu balcó tindràs barana :roll:



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/02/2006 17:25

Hola:

I tant que tinc barana al meu balco.... pero mai es sap, potser rellisco i caic d'altabaix... o estic assomat veient el semafor de la cantonada i a un vei se li cau un test (em refereixo al que en castella es diu "tiesto" o "maceta" on es planten flors, ho dic per no portat a confusio amb la paraula homonima anglesa que significa "prova o assaig") i em dona al cap.

Aixi tots en una bombolleta no hi haura problemas de res. Ni caurem a la via (cuantes persones cauen al dia?), ni ens atropellara cap cotxe o autobus a la parada (mateixa pregunta que abans) ni ningu prendra mal per creuar a lo burro pel mig en vermell (sense comentaris).

No, millor no sortir al carrer, que si no potser que al baixar l'escala ens torçem un peu....

Nois (coloquialment parlant, ara que ningu es molesti), les mampares ens las fotran tant si com no. Que ara "mola" i queda molt "fashion". Els "pro-mampares" estareu contents. Els que veiem que aixo es un error de seguretat ja ens caguem a sobre.... pero que hi farem. Visca el metro-ratonera.

M'en vaig a agafar el metro.... i m'arrambare contra la paret fins que no arribi el tren i estigui aturat a l'andana. No l'espero pas "en primera fila", aixi ningu m'empenta..... almenys fins que no vaig a entrar o sortir. Aleshores aixo ja es altra historia. Cops de puns als ronyons m'han clavat....

Sal.lutacions:

Serie600



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/02/2006 17:48

En part, una cosa que noto al Metro de BCN, és que la gent es comporta de manera més caòtica que no a Madrid. :|

En general, a Madrid, hi ha una norma no escrita (que TOTHOM RESPECTA) que diu que qui es para a les escales mecàniques es para sempre pel cantó dret, i així es deixa el cantó esquerre pels passatgers que tenen pressa i volen pujar les escales "caminant", i a més, hi ha les escales normals, que també usa força gent. :?

A BCN, campi qui pugui, i males cares si tens pressa. >:(

Si extrapolem aquest fet a la situació d´emergència d´un accident greu en ple túnel, i li afegim que les portes de les mampares no funcionen...francament, se´m fa difícil d´imaginar el merder que es formaria (per no ser més cru).

Crec que caldria esperar a les inauguracions de les Prolongacions de les línies 2, 3, 4 i 5 i a la inauguració de la L9 per veure si el tràfic es "desembussa" o no, si no, posar mampares només a les estacions més conflictives.

No veig la utilitat de mampares a estacions com Baró de Viver o Tarragona...

Ara, si el que passa és que les mampares són el producte de la mala educació de la gent, si és cert que a Provença hi ha risc per l´acumulació de gent en UNA PART de l´andana simplement perquè A UNA PART DE LES PERSONES QUE S´HI ESPEREN NO ELS DÓNA LA GANA DE REPARTIR-SE PER L´ANDANA, COM SERIA EL MÉS LÒGIC, CÍVIC I EDUCAT (i que és per cert el que ocorre a Madrid :twisted: ), personalment, que els bombin.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”