Mamparas

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/02/2006 22:37

Hola:

437.001 :master (jo ja començava a pensar que m'estava grillant i ja veia fantasmes). Si es el que dius, si en situacio normal, hi han elements que es comporten com elefants en una tenda de porcellana impossant la llei del mes fort (cony, que a mi m'han clavat cops de puny als ronyons per no donar-me pressa en baixar del vago, i precissament petit no soc, faig bastant "bulto"), imagineu en cas d'accident i que es tingues que evacuar per una andana.... "ordenada y pausadamente"....

Si es per entrar i/o sortir dels vagons es un caos entre la gent que entra i surt, cops i empentas, no es respecta allo de "Dejen Salir- Deixeu Sortir" possant-se a banda i banda de la porta. Les hosties que hi han al cap i la cua dels trens, com si no hi haguessin mes per entrar, curiosament al vago-remolc central, hi pots ballar un tango de l'ample que es va.

Tant de bo s'impossi el seny en aquesta ciutat....

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Mampares a "Girona" L4 :)



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 02/02/2006 22:51

437.001 ha escrit:En general, a Madrid, hi ha una norma no escrita (que TOTHOM RESPECTA) que diu que qui es para a les escales mecàniques es para sempre pel cantó dret, i així es deixa el cantó esquerre pels passatgers que tenen pressa i volen pujar les escales "caminant", i a més, hi ha les escales normals, que també usa força gent. :?
Vaia, deu ser xq em moc pels barris pijos de barna, però entre sants estació i zona universitària sempre he vist que la gent es queda a la dreta (weno, a sants per anar a l'estació de renfe si és bastant campi qui pugui), però que innocent que soc, pensant que tota la xarxa seria igual... :'(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/02/2006 0:28

Hola!

Donada la santa mania de la gent d'entrar abans que la gent s'hagi baixat del Metro o simplement de quedar-se enmig de la porta a l'andana i igualment molestar per sortir, penso que caldria canviar:

Deixeu sortir-Dejen salir

Per:

Ostieu per sortir-Ostiar para salir

Em sembla que donada la meva experiència metropolitana, m'acabaré fent jugador de rugby, perquè he de fotre unes osties a vegades perquè la gent de l'andana em deixi sortir...I no em malinterpreteu, però és que hi ha gent que es fot enmig de la porta a l'andana i no et deixa sortir...

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/02/2006 0:35

Yo creo que muchos creen leer

Deixeu de sortir-Dejen de salir

y eso les enerva más "¿Por qué todos esos cretinos del tren no hacen caso, y me dejan entrar de una vez?"


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/02/2006 2:36

Hola:

Jamiro, tu et faras jugador de rugbi, pero jo ja he optat per sortir en plan "San Fermines" arrossegant el que "pilli" pel davant. Ho sento.

Normalment porto una motxilla (una d'aquellas del "Capitan Tapioca" que regalavan cuan compraves nosecuantes T10 de cop) penjant, aixi que, m'agafo el tirant de la motxilla, em fico la ma lliure a la butxaca, obro els colzes i a "escombrar" sense pietat. I no m'importa si m'enduc algu pel davant. Ho sento, pero si no saven llegir i respectar unes normes de comportament.... I collons!, que es "o surts o t'empenta el de darrera".

Lamentable que tinguem que arrivar a aquests extrems al metro. Curiosament a FGC -les poques vegades que l'agafo- la gent es posa a banda i banda.... :?

Sal.lutacions:

Serie600



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 03/02/2006 16:28

Doncs jo també he notat aquesta norma no escrita de deixar el cantó esquerre per el carril de "adelantos", i parlo de Bcn, almenys a Sagrada Familia, Verdaguer (L5) i alguna més que acostumo a utilitzar.

A Madrid també es habitual però a l'hora d'entrar i sortir del metro passa el mateix que a Bcn. Jo directament opto per sortir frontalment, sense impediments, que empenyo algú? no es el meu problema, no penso fer contorsions per deixar passar segons quina gent que sembla que els donguin carmelets i entren els primers al vagó.

En quant a les mampares, sí n'estic d'acord. No recordeu aquella noia del metro de Madrid d'ara fa unes setmanes? O aquella altra noia al metro de BCN que la van tirar uns Latin Kings a les vies?

A més, no explicava en Javi82 que les mampares si es podrien obrir pel cantó via?

Vox



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/02/2006 19:56

Vox ha escrit:Doncs jo també he notat aquesta norma no escrita de deixar el cantó esquerre per el carril de "adelantos", i parlo de Bcn, almenys a Sagrada Familia, Verdaguer (L5) i alguna més que acostumo a utilitzar.
Com que no escrita? No us heu fixat en l'adhesiu que acostuma a haver-hi, al costat de les escales?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Divendres 03/02/2006 20:21

Un grup de menors atracaven a les andanes del metro amenaçant de tirar les seves víctimes a la via

El Periódico

Un grup de menors d'edat atracaven a les andanes del metro de Barcelona amenaçant les seves víctimes de tirar-los a les vies si no els donaven els diners i els objectes de valor que portaven. Els menors col·locaven una navalla al costat de les seves víctimes.

Els joves començaven a ser coneguts com els atracadors de la línia 1, perquè és en aquesta línia del suburbà barceloní, la vermella, on aquesta banda, formada per tres menors, de 17, 15 i 14 anys, ha comès almenys set atracaments en dos mesos.

Els Mossos han aconseguit detenir-ne dos i busquen el més jove, i segons sembla el més violent, que va abandonar casa seva, casualment situada davant la presó de la Trinitat, quan van ser arrestats els seus companys.

Fonts de la investigació han explicat a Efe que des de fa alguns dies, i gràcies a les descripcions facilitades per les víctimes, havien identificat els tres joves atracadors, que amenaçaven les seves víctimes de tirar-les a la via, a més d'intimidar-les amb una navalla.

Dimecres passat a la nit van localitzar el menor de 15 anys conduint un cotxe robat a gran velocitat pels carrers del districte de Nou Barris, i van muntar un dispositiu policial que va aconseguir detenir-lo després de quatre hores de persecució, tot i que l'"intrèpid" noi va envestir diverses patrulles, va robar un altre cotxe amb què es va accidentar i va intentar fugir corrent.

Els atracaments d'aquests tres menors acreditats fins avui pels investigadors van començar el 6 de novembre passat, quan a punta de navalla van robar a un menor d'edat que viatjava en un tren de rodalies, a qui van sostreure un telèfon mòbil, diverses targetes de metro i cent euros, a més de donar-li quatre cops de puny impunement.

El 19 de novembre van decidir especialitzar-se en la línia 1 del metro, la mateixa que dos d'ells agafaven per anar a casa seva al barri de Trinitat Vella, i van atracar un jove de 19 anys a l'andana de l'estació de la Sagrera per robar-li 20 euros.

El 15 de desembre van fer el mateix a l'estació de Trinitat Vella (L-1), on van amenaçar un menor per robar-li el mòbil, les arracades que portava, les sabatilles esportives i 20 euros.

Set dies més tard la víctima va ser un noi de 18 anys que esperava el metro a l'estació de Torras i Bages (L-1), a qui li van prendre la cartera amb les targetes de crèdit i 150 euros.

A la mateixa andana de la mateixa estació van repetir atracament el 22 de desembre en la persona d'un altre menor a qui, a més d'amenaçar-lo de tirar-lo a la via, li van posar un matxet al costat i li van prendre dos anells, dues arracades, el mòbil i 60 euros.

-----

En el tema de les mampares jo estic d'acord amb el Santfeliuenc (per una vegada i sense q serveixi de precedent, eh? :D ) mal no fan a ningú i es poden evitar totes aquestes situacions desagradables. I el q pensi q en una evacuació les 56 portes manuals d'emergència d'una estació estaran bloquejades, és q ha vist massa Cuarto Milenio i li han afectat tantes conspiracions al·lienígenes :)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/02/2006 20:27

Un grup de menors atracaven a les andanes del metro amenaçant de tirar les seves víctimes a la via

:fuig


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Divendres 03/02/2006 20:32

Mare meva no es pot estar segur ni en el metro ara... :?


Amant de les 1000

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 03/02/2006 20:37

Fran-Ikarus ha escrit:
Vox ha escrit:Doncs jo també he notat aquesta norma no escrita de deixar el cantó esquerre per el carril de "adelantos", i parlo de Bcn, almenys a Sagrada Familia, Verdaguer (L5) i alguna més que acostumo a utilitzar.
Com que no escrita? No us heu fixat en l'adhesiu que acostuma a haver-hi, al costat de les escales?
No m'hi havia fixat :D I dubto que la gent que es posa a la dreta per deixar passar, tampoc, crec que es de sentit comú que es façi així.

Vox



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/02/2006 23:33

Hola:

Ni en el cas dels atracadors ni el el cas des "latins" la solucio es possar mampares. La solucio es possar mes seguretat, no fotem!. "Ei senyors violents, ara hi han mampares, no poden atracar a la gent. Vagin-se a altre lloc".

A segons quines hores i dies, el metro es converteix en "altre civilitzacio". La sensacio d'inseguretat es ben patent, i aquesta no es la donara unes mamparetes. L'atracament a punta de navalla hi sera iguament. I en lloc de llençar a la via, l'estamparan contra la paret o les mampares fins que es trenquin, amb el que tindrem les ferides inciso-contuses de la trencadissa del material de la mampara (vidre, plastic, etc.) al cos de la victima, juntament amb la caiguda a les vies. Fins i tot -ja fent-ho mes tremendista, disculpeu les animes sensibles- un dels trossos del material de la mampara es pot clavar en alguna part vital del cos.

Els atracaments hi continuaran essent hagi mampares o no. Siguem seriosos. La seguretat d'un mitja de transport no ve nomes donada por la "seguretat passiva" com poden ser les mampares ("inseguretat" diria jo) la seguretat ve donada i reforçada per elements actius, com poden ser vigilants de seguretat (els de debo, no els "Eh"), mossos d'esquadra i personal del metro, simultaneament o no, pero es primordial una vigilancia activa i pressent, no una cosa "virtual" com les cameras que no serveixen -fins ara- per a res.

Seguretat activa en forma d'agents de seguretat i personal del metro (com estem tractant en aquest cas) es el que es te que possar i reforçar. Personal preparat i especialitzat per casos d'emergencia. Pero aixo costa calers, i ara estem per retallar el tema, no sia cas que els "xupopters" no s'inflin be la butxaca.

Sal.lutacions:

Serie600



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 04/02/2006 0:41

Per molt que posin més vigilants i, sobre tot, Mossos, no podra haver-hi vigilancia a cada estació ni de forma constant i allà es on pot haver-hi l'atracament que acabi amb una persona tirada a la via.

Vox



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 04/02/2006 17:49

Hola:

Simplement es mes comode i facil engabiar al personal. No hi ha cap justificacio conscient i tocant de peus a terra per col.locar mampares a cap estacio. Ni per evitar les caigudes ni les empentes.

Altre cosa es que sigui molt "fashion" i modern -d'aixo en tenim masses exemples en aquesta ciutat- i per aquesta rao ens las volen colar. Res mes.

Repeteixo, que blindin els carrers, aixi no hi hauran bretols que creuin pel mig. A que no te cap ni peus?..... doncs el mateix amb les andanes.

Es una bajanada i un greu error de seguretat i font de problemes en cas d'evacuacio.

Pero es algo normal. En aquesta ciutat sempre anem pel "fashion" i fer-se el modern. I ara el modern es possar mampares al metro. Cuan tinguem un dessastre i col.lisionin dos convois (ja en tenim exemples dissortadament) i hagin d'entrar els serveis de socors i/o evacuar gent per una porta de metre i mig d'amplada ja riurem ja......

Sal.lutacions:

Serie600



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 04/02/2006 18:28

...el que passa és que hi ha com a dos corrents oposades:
el "fashion-sóc-mól-mudérn", i el "no-a-tot-encara-que-estigui-bé".

:x

Jo no estic en contra de les mampares com a solució provisional, degut a problemes de col.lapse, però, si hi ha col.lapse, és que hi ha coses en el transport públic de BCN que no van bé.

:nose



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 04/02/2006 23:11

Loyster ha escrit:Mare meva no es pot estar segur ni en el metro ara... :?
És que el Metro no era precisament un dels llocs on més segur s'estava...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 04/02/2006 23:22

Hola,

Es completamente inadmisible que en un lugar como una estación o un tren, donde es perfectamente evitable todo este tipo de hechos, los atracos y las fechorías de cuatro indeseables, no se atajen las cosas porque simplemente no les dé la gana de pagar un sueldo decente a una persona... a un profesional por desempeñar su trabajo.

La policía, las fuerzas de seguridad, o quien sea desempeña un trabajo fundamental, ha de estar allí donde se la necesita y ha de cobrar un salario, un sueldo o una retribución acorde con ese trabajo y las sucias y asquerosas empresas que pagamos todos, simplemente por el jodido dinero y por ahorrarse unos míseros euros de pacotilla pone cada dia en riesgo nuestras vidas y nuestra integridad simple y llanamente por no querer pagar un sueldo a unas personas que en condiciones normales velarían por nuestra seguridad y que con su sola presencia harían que toda esta gentuza nos dejase en paz mientras nos moviésemos en una estación, en un tren, etc.

¿Quién **** nos iba a atracar si en cualquier estación patrullasen como mínimo dos policías por andén y alguno más por el vestíbulo? ¿quién le haría nada a nadie si todo se grabase con cámaras? ¿y si en los trenes hubiese vigilancia y una pareja de agentes? ¿quién atracaría a nadie?

Es una absoluta vergüenza que uno tenga que pagar con sus impuestosy su dinero una prestación como la RENFE, FGC, TMB, etc. que los pagamos todos de nuestras nóminas e impuestos, una vergüenza que encima nos hagan pagar billete, que consiste en pagar de nuevo por lo mismo, pero es que es cochambroso ya que cuando estemos dentro de este servicio que hemos pagado por duplicado, vayan y nos agredan, nos atraquen, nos hagan viajar incómodos al lado de gentuza que se pone a pintarrajear, a escupir, a insultar, a hacer el gamberro y que igual un día no te hace nada, pero al otro puede que sí y mientras tanto, pues viaja uno cagadito de miedo por si le pudiesen hacer algo...

Es que es vergonzoso y lamentable, y todo por no pagarle un sueldo y por ahorrarse una cantidad de euros para así sacarmás beneficios de lo que ya supone hacernos pagar a todos doblemente por un servicio nada satisfactorio, impuntual, infrecuente, que va por donde quiere y no por donde debe, que no abastece bien la ciudad, que no llega al aeropuerto, que no comunica los lugares esenciales, que pasa por corredores irreales, que no se prolonga hacia donde toca...

¿Se puede tener más jeta?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 04/02/2006 23:27

Sergio, qué quieres convertir cada estación en una comisaría y cada convoy en un coche patrulla? Está bien la propuesta, pero es inviable (tu cuenta el dinero que costaría tal despliegue) y más que solucionar los problemas, tanta 'seguridad' creo que no haría sino provocar una sensación de caos patente en el aire...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 04/02/2006 23:42

Home, dos policies per andana és una mica excessiu i suposo que massa car. Però a mi tampoc em sembla lògic no veure mai cap policia a cap estació de MEtro, FGC o RENFE. Potser això està començant a canviar, encara que no massa. A RENFE es veuen "seguratas" sovint (encara que aquests no són policia), i al metro també he vist mossos, de forma esporàdica. No crec que facin falta policies a totes les estacions, però sí uns quants voltant per la xarxa (tant trens com andanes i vestíbuls). Més que per que actuin, estaría bé que es deixessin veure una mica només.

Si no estic equivocat, crec que a Londres i a altres ciutats grans hi ha un cos especial de policia als transports. Estaria bé que aquí això també ho tinguéssim.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 05/02/2006 1:04

Si aneu al fil "metro torino" a l´apartat "Espanya/Món", hi veureu fotos de les mampares del metro torinès.

No són lletges.

Tampoc crec que siguin necessàries per a totes les estacions de TMB.
Només allà on hi hagi col.lapse.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”