A on trobar la "Biblia Salmeroniana"?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Re: A on trobar la "Biblia Salmeroniana"?

Entrada Autor: vr » Divendres 26/03/2010 1:53

megapauer ha escrit:
vr ha escrit:Hola a tothom,

Per punyetera casualitat, ahir vaig descobrir que a la Lliberia Catalonia de Ronda St. Pere n'hi ha uns quants exemplars a la venda.
I a quin preu?

Gràcies.
No m'hi vaig fixar, ho sento.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/03/2010 9:24

El que faria falta és un llibre actualitzat, a veure quan en surt un.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3151
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/03/2010 9:30

metring ha escrit:El que faria falta és un llibre actualitzat, a veure quan en surt un.
Si ha de ser del Metro:
Primavera Cultural ha escrit: http://primaveracultural.tmb.cat/evento ... %C3%B2rics
Barcelona metro a metro
Estàs convidat a la presentació del llibre “Barcelona Metro a Metro”, escrit per Marta Torres Muñoz, presidenta de l’Associació Barcelona Metro a Metro. L’obra vol difondre als ciutadans i turistes les singularitats històriques, arquitectòniques i lúdiques de cadascuna de les estacions de metro, així com els indrets més destacats del seu entorn.
Data : 22 Juny
Hora : 19:00
Lloc: Passadís del Funicular de Montjuïc.
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/03/2010 9:32

Si, ja hi havia pensat, però igual és una passeig pel damunt, i no aprofundeixi tant en la històri com la biblia. El que cal és reeditar-la.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 13/05/2010 21:48

Estic escanejant les dues "Bíblies Salmeronines", que son (me les he emportat jo [en préstec] :P ) de la Biblioteca Vapor Vell de Barcelona (a prop de la Plaça de Sants)...
Quan les acabi d'escanejar (portará temps) procuraré pujarles aqui, per que tots/tes els usuaris, les puguin gaudir. :D

EDITAT: Els llibres són de la Biblioteca, i els he agafat en préstec.
ElDesi1994 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/05/2010 22:51, en total s’ha editat 2 vegades.


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 13/05/2010 22:23

ElDesi1994 ha escrit:Estic escanejant les dues "Bíblies Salmeronines", que eren (me les he emportat jo :P ) de la Biblioteca Vapor Vell de Barcelona (a prop de la Plaça de Sants)...
Quan les acabi d'escanejar (portará temps) procuraré pujarles aqui, per que tots/tes els usuaris, les puguin gaudir. :D
Tenint en compte que en aquest fòrum hi ha bibliotecaris, fer tanta publicitat d'aquest acte i amb tantes dades, em sembla, com a mínim, perillós.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/05/2010 22:29

Ja t'ho dic directament, ElDesi1994, TERMINANTMENT PROHIBIT, ÉS IL·LEGAL PENJAR AQUESTS CONTINGUTS SENSE PERMÍSl!!! Si ho fas, t'expulsem directament.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 13/05/2010 22:47

metring ha escrit:Ja t'ho dic directament, ElDesi1994, TERMINANTMENT PROHIBIT, ÉS IL·LEGAL PENJAR AQUESTS CONTINGUTS SENSE PERMÍSl!!! Si ho fas, t'expulsem directament.
No he tingut en compte els drets d'autors, em disculpo, i tranquils, que no ho faré.
victorcasta ha escrit:Tenint en compte que en aquest fòrum hi ha bibliotecaris, fer tanta publicitat d'aquest acte i amb tantes dades, em sembla, com a mínim, perillós.
Tens tota la raó, i que consti que m'he les he emportat en préstec, ja que soc soci de la Xarxa de Biblioteques (no les he robat :oops: ).
Aqui hi ha la una part dels llibres que tinc en prèstec:
demostracio.jpg
Imatge de la meva llista de llibres online
demostracio.jpg (39.25 KiB) Visualitzat 5369 cops


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 13/05/2010 23:17

ElDesi1994 ha escrit:Tens tota la raó, i que consti que m'he les he emportat en préstec, ja que soc soci de la Xarxa de Biblioteques (no les he robat :oops: ).
Espero que quedi clar que no ho he dit amb les paraules adequades... I em torno a disculpar!
Ni ho he dit, ni he fet cap acusació. Simplement, he fet una advertència de quelcom que sonava força malament (potser és que sóc massa maquiavèl·lic) i que podria portar problemes... no calen demostracions de cap tipus, ja que no sóc jo el bibliotecari en aquest fòrum. ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/05/2010 23:21

Jo si :D

Ja he imaginat que no es referia a que s'hagués endut il·lícitament els llibres, el que sí m'ha fet disparar l'alarma ha estat lo de voler penjar dos llibres escanejats. Aquí tenim un precedent, al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=10443 , però per això vam demanar permís, no es poden penjar els llibres sense obtenir-lo. Si algú vol penjar la bíblia salmeroniana, que li demani permís a l'autor.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 14/05/2010 6:51

carai!! se m'havia passat totalment. Es podria fer un "imperdible" amb les descàrregues del fòrum, no?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/05/2010 8:34

El LLOP ha escrit:carai!! se m'havia passat totalment. Es podria fer un "imperdible" amb les descàrregues del fòrum, no?
¿?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 14/05/2010 10:28

ElDesi1994 ha escrit:Tens tota la raó, i que consti que m'he les he emportat en préstec, ja que soc soci de la Xarxa de Biblioteques (no les he robat :oops: ).
Aqui hi ha la una part dels llibres que tinc en prèstec:
Nomès amb aquestes dades, qualsevol bibliotecari de la xarxa de biblioteques de la Diputació pot accedir a les teves dades personals i, si hi consta el teu número de telèfon, trucar-te en plena matinada...

Em sembla que aquests llibres han passat per les mans de bona part dels membres del FTC, incloses les meves... Menys l'exemplar del Ferrocarril de Sarrià, que quan el vaig cercar ja havia estat robat o perdut per algun miserable, camuflat de persona, que s'aprofità de la incapacitat de les nostres institucions per castigar com es mereix els qui atempten contra la propietat pública.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 14/05/2010 11:35

metring ha escrit:
El LLOP ha escrit:carai!! se m'havia passat totalment. Es podria fer un "imperdible" amb les descàrregues del fòrum, no?
¿?
repartides pel fòrum hi han una pila de documents i arxius adjunts del tot interessants que seria bo que estiguessin agrupats tots en un lloc únic.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/05/2010 14:36

Però i què té a veure amb el tema dels llibres? No ho entenc.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/05/2010 15:47

Suposo que es refereix a tenir un lloc comú on poder descarregar publicacions autoritzades com la que has esmentat més amunt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 21/05/2010 0:59

La setmana pasada a la Llibreria Rocafort, els vaig veure a la venda quasi tots, no se d'on nasos els deuen treure perque son nous, pero allá hi eren, per si algú l'interesen, tambe els primers diumenges de cada mes a Masades hi ha una parada de la Llibreria POLIGLOTA que en sol tenir.

En aquest darrer AUTORETRO (Una fira de cotxes clasics!!!!) vaig trobar usat el volum que em faltava de la col.lecio i a mes un de inedit per a mi i que es mes antic encara que els de la resta de col.leccio sobre el Cremallera de Nuria, del any 1978 amb Castellà!!!! i escrit pel mateix Salmeron, amb el mateix format del que despres seria tota la col.lecio.
entfe001 ha escrit:No voldria posar-hi la mà al foc, però a mi també em sona haver vist algun llibre d'en Salmerón en castellà.

Sobre el escanejar i penjar...lleig, lleig sense permis de l'autor i mes si encara es poden comprar alguns volums i mes encara si son disponibles a una biblioteca pública, suposo que encara que un llibre estuigui esgotat o descatalogat el fotocopiar etc..no eximeix de culpa, no?



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 21/05/2010 6:59

Hola,

Y de precio ¿qué tal van?

En cualquier caso soy del parecer de "metring", esos libros deberían ser reeditados y tendría que intervenir alguien como apoyo para modernizar o actualizar tanto los libros como especialmente el material gráfico. Los planos que aparecen o los esquemas de vías, etc. podrían adecentarse un poquitín y adecuarse al 2010. Ya que no se invierte un duro en museos ni nada por el estilo, se podrían subvencionar libros de este tipo y de esta temática sean del autor que sean.

Solamente el recordar la librería y el stock que puedes encontrar en el museo del Transporte londinense en Covent Garden, además del material audiovisual con DVD's de todo tipo (hasta hay grabaciones de cabina de conducción de una línea entera viéndolo como si fueses el conductor/motorista), aquí es que ni siquiera hay claridad ni transparencia sobre temas como las estaciones fantasma, los diferentes planes de ampliación que han habido... ¿a cuento de qué hay que esconder todo eso si es historia del metro? en TMB tienen que saber toda esa información, ¿por qué no la facilitan? tanto Consejo de no sé qué y de no sé cuántos y luego lo más elemental y característico que podría servir hasta para vender productos de "merchandising" y tal y lo tapan, lo esconden, pasan de todo... en fin, dan ganas de llorar.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 21/05/2010 7:13

Guigui ha escrit:Suposo que es refereix a tenir un lloc comú on poder descarregar publicacions autoritzades com la que has esmentat més amunt.
M'has entès molt bé.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 21/05/2010 7:32

Hola,
El LLOP ha escrit:
Guigui ha escrit:Suposo que es refereix a tenir un lloc comú on poder descarregar publicacions autoritzades com la que has esmentat més amunt.
M'has entès molt bé.
Pues ahora que lo decís... estaría muy interesante poder tener un hueco donde, quizá por categorías (fotos, planos, informes históricos como el "Subercase/Santa Cruz" del ancho de vía, planos de propuestas, etc.) se pudiesen clasificar las descargas y así poder consultarlo directamente. Eso sí, solamente para usuarios registrados y no sé si lo colocaría en el subforo de habituales o así, no fuese a ser que entrase o se registrase gente simplemente a ver y robar fotos o planos, etc. y no tuviese un mínimo de participación en el foro.

¿Qué pensais?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”