Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
De l'Avui, edició avui, Barcelona
"Les màquines que han tornat al carrer de Francesc Macià evidencien el treball que es duu a terme al subsòl, a l'espai on durant més de quatre anys s'ha estat construint el túnel que ha de servir per fer arribar l'L2 del metro fins al centre de la ciutat, a l'espai de l'Illa Central, que està previst que passi a anomenar-se plaça de Pompeu Fabra. El mateix secretari de mobilitat de la Generalitat va admetre ahir que els operaris de l'empresa responsable de les obres treballen per corregir un error en la instal·lació de les vies. Segons Nadal, el grau d'inclinació dels rails no era l'adequat i s'han hagut de treure per tornar-los a col·locar de manera correcta. Nadal va assegurar que s'hi estava treballant i que en cap cas afectaria els terminis previstos per a la inauguració de la nova estació de Badalona-Pompeu Fabra. De tota manera, el secretari de Mobilitat no va voler concretar la data exacta de posada en funcionament del nou tram de l'L2 i es va limitar a repetir el que ja havia dit en ocasions anteriors, que la inauguració es faria durant aquest estiu. L'única cosa que va afegir va ser que la data triada seria amb tota seguretat «abans de l'11 de setembre». Nadal va destacar la posada en marxa d'aquesta nova estació, la quarta que s'inaugurarà a Badalona aquest any: «Amb aquest estació, en només un any haurem doblat el nombre de parades de metro que tenia Badalona fins ara.»
Sobre la possibilitat que l'L2 s'allargui més enllà de la nova estació, l'alcalde de Badalona, Jordi Serra, va recordar que no està previst al pla director d'infraestructures, tot i que en un passat s'havia plantejat la possibilitat de fer arribar la línia fins al barri de Canyadó. «La sensatesa ens diu que aquesta línia no s'ha de perllongar», va explicar Serra, que va adduir a les dificultats tècniques que han aparegut en aquest tram, que amb només 800 metres ha topat amb tota mena de problemes que han fet que s'endarrerissin els treballs i s'incrementés el pressupost inicial, com va reconèixer el mateix alcalde. El fet que a l'Illa Central, on s'està construint la nova estació, s'hagin descobert restes arqueològiques romanes fa pensar que si s'allargués el traçat per la Via Augusta, les troballes podrien ser encara de més envergadura i complicarien seriosament l'obra."
"Les màquines que han tornat al carrer de Francesc Macià evidencien el treball que es duu a terme al subsòl, a l'espai on durant més de quatre anys s'ha estat construint el túnel que ha de servir per fer arribar l'L2 del metro fins al centre de la ciutat, a l'espai de l'Illa Central, que està previst que passi a anomenar-se plaça de Pompeu Fabra. El mateix secretari de mobilitat de la Generalitat va admetre ahir que els operaris de l'empresa responsable de les obres treballen per corregir un error en la instal·lació de les vies. Segons Nadal, el grau d'inclinació dels rails no era l'adequat i s'han hagut de treure per tornar-los a col·locar de manera correcta. Nadal va assegurar que s'hi estava treballant i que en cap cas afectaria els terminis previstos per a la inauguració de la nova estació de Badalona-Pompeu Fabra. De tota manera, el secretari de Mobilitat no va voler concretar la data exacta de posada en funcionament del nou tram de l'L2 i es va limitar a repetir el que ja havia dit en ocasions anteriors, que la inauguració es faria durant aquest estiu. L'única cosa que va afegir va ser que la data triada seria amb tota seguretat «abans de l'11 de setembre». Nadal va destacar la posada en marxa d'aquesta nova estació, la quarta que s'inaugurarà a Badalona aquest any: «Amb aquest estació, en només un any haurem doblat el nombre de parades de metro que tenia Badalona fins ara.»
Sobre la possibilitat que l'L2 s'allargui més enllà de la nova estació, l'alcalde de Badalona, Jordi Serra, va recordar que no està previst al pla director d'infraestructures, tot i que en un passat s'havia plantejat la possibilitat de fer arribar la línia fins al barri de Canyadó. «La sensatesa ens diu que aquesta línia no s'ha de perllongar», va explicar Serra, que va adduir a les dificultats tècniques que han aparegut en aquest tram, que amb només 800 metres ha topat amb tota mena de problemes que han fet que s'endarrerissin els treballs i s'incrementés el pressupost inicial, com va reconèixer el mateix alcalde. El fet que a l'Illa Central, on s'està construint la nova estació, s'hagin descobert restes arqueològiques romanes fa pensar que si s'allargués el traçat per la Via Augusta, les troballes podrien ser encara de més envergadura i complicarien seriosament l'obra."
D'aquí a que arribin trens nous a la L1, segurament ja s'haurà inagurat el tram nou.victorcasta ha escrit:No comptis amb els tallers de Sagrera, que són més aviat testimonials.
En quant a capacitat: a Hospital de Bellvitge hi caben 17 trens (apurant, 18); a Santa Eulàlia, 5 (apurant, 6); a Torres i Bages, 3; i a la cua de maniobres de Lloreda o de Badalona Centre, uns altres 3. Així doncs, fins als 42 trens actius que es pretenen, falta lloc per a 14 trens.
I de Sagrera, per que dius que són testimonials?
El metro de Barcelona amb motoristes!
AQUI podeu trobar l'informació pública del perllongament, així com diversos plànols molt interessants.
Podem observar que hi han dues alternatives per situar les cotxeres. Depenent de l'ubicació de les cotxeres també varia l'arquitectura de les estacions i els accesos a les cotxeres.
Podem observar que hi han dues alternatives per situar les cotxeres. Depenent de l'ubicació de les cotxeres també varia l'arquitectura de les estacions i els accesos a les cotxeres.
Si, i una de les alternatives, la de sota el parc, està descartada del tot, ja ho vaig comentar a la meva crònica.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Notícia del 20 minutos de dimecres:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bona la informació sobre el projecte d'ampliació de la línia 1 cap a Badalona.
Moltes gràcies BCN2008. Salut!
Moltes gràcies BCN2008. Salut!
Per quant la inaguració de l'allargament de la L2, L5 i L9-10? Sé que es aquest estiu, però per a quin ordre es farà? Primer la L9-L10 fins a Sagrera? o Primer badalona centre o Carmel?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
L'L9 ja té data d'inauguració, que podràs trobar al fil corresponent. Les altres ampliacions tenen una data màxim: la de l'inici de la campanya electoral.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per ara, segur només sabem la data de la línia 9-10 fins a La Sagrera, què serà el proper dissabte 26 d'aquest mes de juny; les altres dues, aquest estiu, però l'estiu és molt llarg. Salut!
pel que fa a la L5, s'estava jugant amb dates de principis de juliol, però degut al retràs en l'execució de les estacions, aquesta data s'ha endarrerit fins a una sense concretar.
-
- N5
- Entrades: 116
I a nivell de trens com anem? Perque en el cas de la L5, que es la que més s'amplia aquest any(apart de la L9-L10 pero en aquest cas hi ha trens de sobres si no m'equivoco), no s'ha comprat cap tren per aquesta línia, no?
Com ho faran llavors? Empitjoraran la frequencia de pas?
Com ho faran llavors? Empitjoraran la frequencia de pas?
s'augmentarà la circulació de trens en hora punta de 29 a 30 trens. Presumiblement, també s'augmentaran els trens en hora vall, encara que no sé en quin nombre.
metring ha escrit:No vas mal encaminat, no
He estat allà mateix, i efectivament, han mostrat en diapositives el projecte. La presentació ha estat per part de l'alcalde de Badalona, en Jordi Serra, i ha estat explicat en Manel Nadal. Consisteix en allargar la línia des de Fondo amb les estacions de Montigalà Centre i Lloreda-Sant Crist, amb unes cotxeres enmig d'aquestes dues, per on es podria entrar i sortir per ambdós cantons (es va descartar un segon projecte de cotxera sota el parc, per la quan s'accedia només per Montigalà). La construcció d'aquestes estacions seria a cel obert, i per a la segona fase, per a fer arribar la línia fins a Badalona-Pompeu Fabra (sí, el nom ja és definitiu), amb tunel·ladora. La nova estació, que s'inaugurarà aquest estiu, ja té preparat l'enllaç amb la L1. Des d'avui, hi ha un mes de temps per tal de fer al·legacions al projecte, i de dos mesos per a les administracions.
Al torn de preguntes han respost que descarten la perllongació de la L2 cap a Can Canyadó, donats els problemes que tindrien amb restes romanes, més concentrades en aquella zona, tot i que per a fer l'estació del centre no s'esperaven trobar-ne tantes, al ser la zona apartada de l'antiga Bètulo romana. Sobre el temps que el termini d'execució del projecte de les noves estacions, han respost que entre el període d'al·legacions, els estudis medi-ambientals i la licitació de les obres poden tardar 2 anys i mig, i per a la construcció en sí, el mateix, per tant, mínim de 5 anys
De moment, no han penjat el dossier informatiu, així que l'escanejo i el penjo aquí en primícia
Dossier http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 1033b5.pdf
Mapa zona http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 4cd2bc.jpg
Mapa Badalona http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 2cdb87.jpg
El licor Calisay no se bebe, se saborea
home, si en hora punta només augmenten un tren, en hora vall suposo que serà uno o ninguno. Més d'un no tindria gaire lògica.El LLOP ha escrit:s'augmentarà la circulació de trens en hora punta de 29 a 30 trens. Presumiblement, també s'augmentaran els trens en hora vall, encara que no sé en quin nombre.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Per mantenir la frecuencia de la hora punta es tindrien que haver posat 2 o 3 trens més, no nomes 1.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
si hi ha 1 de reserva, 1 a la revisió de cicle llarg i 1 a la revisió de cicle curt, d'on se suposa que sortiran els altre 2 o 3, si només hi han 33 trens a L5?
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Quan és va adjudicar a l'any 2003 la compra dels 33 trens de la sèrie 5000 per la línia 5 (9 Maig 2005: arribada del primer tren de la sèrie 5000), ja és va comentar que és feia en previsió de la ampliació fins La Vall d'Hebron (recordem que sense l'accident del Carmel aquestes estacions fa uns tres anys, com a mínim, que estarien operatives), i d'altres 6 unitats de tren 5000 van anar per la millora de frequències i ampliació de la línia 3 fins a Trinitat Nova. El que ara passa és que amb la ampliació de frequències que hi ha hagut, provablement ens quedem curts en les previsions inicials. Cal tenir present que a part de les tres noves estacions construïdes més a munt d'Horta, hi haurà l'any vinent la intercalada entre Collblanc i Pubilla Cases. Anirem malament amb un màxim de 30 trens dins del caroussel. L'ùnic què s'em acut és enviar algún 5000 de la Línia 3, ó bé algún 9000 dels que per ara sobren de la línia 9-10). Les preses per desenpallegar-se dels 1000 i 1100 les pagarem els usuaris; i que vaigin encarregant més 9000. Ja en hi ha una nova tongada per ampliar la primera comanda, doncs una segona.
Posats a dir-la grossa encara ens queden dues composicions més......la del 1100 i la del 300.
Salut!
Posats a dir-la grossa encara ens queden dues composicions més......la del 1100 i la del 300.
Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 22/06/2010 23:56, en total s’ha editat 2 vegades.
Jo suposo que enviaran els 6 5000 que te la L3 cap a la L5 i a la L3 9000, aixi que crec que hi ha alguna comanda de 9000 fijo
Poden fer el mateix sense treure cap 5000 de L3.Glac58 ha escrit:Jo suposo que enviaran els 6 5000 que te la L3 cap a la L5 i a la L3 9000, aixi que crec que hi ha alguna comanda de 9000 fijo
De totes maneres, cal recordar que L5 va saturada, i que en hores punta, fa parades intermitges als tunels.
Penseu que a Horta, s'acumulen 3 trens, enmitg del tunel 1, i probablement un altre a Vilapicina.
Amb la prolongació, a Horta només hi podran estar 2 trens i al mitg del tunel cap.
No crec que es redueixi la freqüència, però el que s'eliminarà es la gran quantitat de trens a Horta-Vilapicina.
I desconec com està el tema a Cornellà.
El metro de Barcelona amb motoristes!