Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: jsantos233 » Dimecres 23/06/2010 15:40

Glac58 ha escrit:Jo suposo que enviaran els 6 5000 que te la L3 cap a la L5 i a la L3 9000, aixi que crec que hi ha alguna comanda de 9000 fijo ;)
Home, no sé cuant va costar ficar el mecanisme aquest especial per poder sortir per davant sense trencar el vidre...

de totes maneres en 122-042-132 té molta raó, aquestes estacions les tenien pensades quan es va fer la comanda de trens. Pero vaja, suposo que anirem una mica més apretadets i punto, a la L1 es pitjor i crec que no tenen pensada cap sol.lució...així que...



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 23/06/2010 16:10

jsantos233 ha escrit:
Glac58 ha escrit:Jo suposo que enviaran els 6 5000 que te la L3 cap a la L5 i a la L3 9000, aixi que crec que hi ha alguna comanda de 9000 fijo ;)
Home, no sé cuant va costar ficar el mecanisme aquest especial per poder sortir per davant sense trencar el vidre...

de totes maneres en 122-042-132 té molta raó, aquestes estacions les tenien pensades quan es va fer la comanda de trens. Pero vaja, suposo que anirem una mica més apretadets i punto, a la L1 es pitjor i crec que no tenen pensada cap sol.lució...així que...
El que tenien pensades eren les estacions, no que la freqüència actual sigui tan baixa, la L5 ha tingut que absorvir tots els 5000 sense la prolongació feta, cosa que ha provocat aquestes freqüències molt bones.
El retard en les prolongacions ha implicat tots aquets canvis, alguns bons i altres dolents.

Ara no es poden ressucitar els 1000 (per desgràcia).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 03/07/2010 12:07

victorcasta ha escrit:Pompeu Fabra
Algú sap per que es diu Pompeu Fabra? No hi ha cap carrer per la zona que es digui així.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/07/2010 12:53

Ecomobisostrans ha escrit:Algú sap per que es diu Pompeu Fabra?
Per això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/07/2010 13:23

He traslladat els missatges que parlen del perllongament de l'L5 d'Horta a Vall d'Hebron a aquest fil ja obert i que tracta específicament d'aquest tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 16/07/2010 12:48

No se si hi ha tema específic.

El DPTOP sotmet a informació pública el darrer tram del perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci mitjançant el qual s’inicia el procés d’informació pública de l’Estudi informatiu actualitzat que inclou el darrer tram del perllongament de l’L4 entre l’estació de la Pau i la Sagrera. L’actuació preveu construir un nou tram de túnel de 315 metres de longitud, que enllaçarà amb la cua de maniobres a l’estació de la Pau, així com una nova estació al carrer de Santander.

L’actuació que se sotmet a informació pública comportarà una inversió de prop de 120 MEUR i tindrà un termini d’execució de 32 mesos. Es preveu que el perllongament beneficiï a prop de 43.690 viatgers al dia. Amb aquesta actuació es completen els 2,8 km de perllongament de l’L4 que han de permetre connectar la Pau amb la Sagrera.

El DOGC publica avui l’anunci a partir del qual s’inicia el procés d’informació pública de l’Estudi informatiu i l’Estudi d’impacte ambiental actualitzat del perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera, perquè administracions, entitats i particulars que ho vulguin el puguin consultar durant un període de 60 dies hàbils i adreçar les consideracions que estimin al Departament.

El perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera abasta una longitud total de 2,8 quilòmetres, entre els quals hi ha un tram de nova construcció, de 315 m de longitud, on s’ubicarà la nova estació de Santander, un tram de túnel ja perforat de 2,1 km que caldrà condicionar, i un tram corresponent a la cua de maniobres de La Pau que s’haurà de remodelar. D’altra banda, l’actuació també comportarà la modificació dels esquemes de les vies de les diferents línies en l’accés al Triangle Ferroviari.

L’actuació objecte de la informació pública, que inclou un nou tram de túnel de 315 m i la futura estació de Santander té un cost aproximat de 120 MEUR, i es preveu un termini d’execució de 32 mesos, d’acord amb l’alternativa considerada com a més adient.

El perllongament, per trams

L’actuació que ara se sotmet a informació pública completa la prolongació de l’L4 des de l’estació actual de la Pau fins a la Sagrera amb el nou tram de túnel de 315 metres i la nova estació.

Tram de nova construcció: 315 metres

Es tracta del tram de 315 metres de longitud que enllaça el túnel ja construït per a l’L9, a la Via Trajana, amb l’actual cua de maniobres de La Pau. Així, el nou túnel es construirà entre pantalles amb una amplada de 8,60 metres en la major part del tram i seguirà l’esquema de vies convencional, en paral·lel i al mateix nivell.

Des de la cua de maniobres existent al carrer de Ca n’Oliva, el traçat d’aquest tram discorre en lleugera corba en direcció nord, creuant el carrer de Santander, on es construirà la nova estació en un tram de recta.Des d’aquí, continuarà recte i soterrat paral·lel a la Rambla de Prim, i enllaçarà amb el tram de túnel ja construït en lleugera corba en sentit oest. Aquest tram haurà de permetre la transició del model de vies convencionals de l’L4 al model de vies superposades del tram de túnel ja construït que s’utilitza ara pel servei de l’L9/L10.

Això obliga a aixecar una via respecte de l’altra un cop superada l’estació de Santander, per assegurar la perfecte continuïtat de les vies. Així, mentre una via ascendirà amb pendent màxim del 4%, l’altra descendirà també amb el mateix pendent fins a assolir les cotes de la via superior i inferior del tram contigu ja construït.

Nova estació de Santander

S’ubicarà dins d’aquest tram de nova construcció, se situarà entre el carrer de Ca n’Oliva i el carrer de Santander. L’estació ocuparà un espai de 17,4 metres d’ample entre pantalles i 100 metres de longitud, serà de tipus convencional i amb andanes laterals. Es construirà a cel obert, mitjançant murs pantalla, i disposarà d’un vestíbul únic adjacent i amb accés des del carrer de Santander, adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Així, disposarà d’un ascensor a peu de carrer que connectarà amb el vestíbul, i dos més per enllaçar amb les andanes. Es preveu que la nova estació de Santander tingui prop de 3.000 usuaris al dia i que tot el perllongament de l’L4 arribi als 43.690 viatgers beneficiats quan estigui en ple funcionament.

L’Estudi informatiu inclou a més altres actuacions per adaptar i completar el tram ja construït i fer-lo compatible amb el servei de l’L4 :
  • Remodelació de la cua de maniobres de la Pau: 350 metres

    L’estudi preveu la remodelació del tram de 350 metres de longitud que actualment s’utilitza com a cua de maniobres de La Pau, i que és final de l’L4. Així, es renovaran les vies i la superestructura, i les dues vies terminals de la cua de maniobres passaran a ser vies generals. Amb el perllongament, el nou final de línia serà a l’altura de la plaça de les Havaneres, on s’ubicarà la cua de maniobres (entre la Sagrera i el pou de les Havaneres). Tot i això, a La Pau es mantindrà la possibilitat de canvi de vies, i la connexió amb l’L2.
  • Condicionament del tram de túnel ja construït: 2,1 quilòmetres

    Es tracta del tram de túnel de l’L4 entre el pou de Via Trajana i el de la plaça de les Havaneres que actualment està donant servei a l’L9/L10. El DPTOP el va completar al juliol del 2008, amb l’objectiu de permetre l’entrada en funcionament el passat 26 de juny dels ramals de Badalona i Santa Coloma de Gramenet de l’L9/L10 fins a La Sagrera. En el túnel paral·lel, que és el pròpiament de l’L9/L10 i es posarà en servei amb el tram III, continuen les obres del túnel que ja està perforat fins a Guinardó.

    Per això, aquest tram de túnel de l’L4 s’ha construït amb característiques de l’L9/L10, amb vies superposades, en comptes de l’esquema de vies convencional (vies en paral·lel i al mateix nivell).

    El tram comprèn 2 estacions, que inicialment donaran servei a l’L9/L10 i després seran de l’L4: l’intercanviador de la Sagrera i Sagrera - TAV. Actualment només està en servei l’estació de la Sagrera.

    Per aquest tram de túnel del perllongament de l’L4, l’estudi que ara se sotmet a informació pública concreta el seu condicionament interior, per adequar els sistemes generals i centres de control de senyalització, comunicacions i energia als usos i requeriments futurs de l’L4.
  • Adequació de l’accés al Triangle Ferroviari

    Finalment, l’actuació comporta la modificació de la configuració original d’accés al Triangle Ferroviari de la xarxa de metro.

    Així, amb el perllongament de l’L4, aquesta línia arribarà al Triangle Ferroviari per un altre accés a través del túnel de la Via Trajana, que serà compartit amb l’L9.
  • Nou ascensor a la Pau entre vestíbul i andana

    L’estació de la Pau, intercanviador entre l’L2 i l’L4, en servei, està adequada a PMR amb un ascensor entre vestíbul i carrer; un altre, amb dues parades, entre vestíbul i andanes de l’L4 i l’L2 i un tercer entre vestíbul i l’altre andana de l’L2. L4 està adaptada a PMR ja que només s’explota des d’una de les dues andanes laterals.

    En deixar de ser l’estació de l’L4 final de línia es passarà a explotar amb les dues andanes i cal un quart ascensor que comuniqui el vestíbul amb l’andana sentit Trinitat Nova. Aquesta actuació s’inclou en el perllongament de l’L4.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/07/2010 13:10

L'emplaçament de la notícia és correcte, i gràcies per penjar-la ;)

Darrerament no paren amb aquestes notícies de trams...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 16/07/2010 14:39

Sí, però el més important de tots, i que consti que tots els nous trams proposats son prou importants, però el què més, no hi ha manera. Trinitat Nova-Trinitat Vella L3, si us plau!. Salut!



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 16/07/2010 17:51

¡Qué buena noticia que se concrete ya la prolongación de la L4! Con solo excavar 315 metros se puede potenciar bestialmente el transporte para una amplia zona de BCN.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 16/07/2010 17:52

122-042-132 ha escrit:Sí, però el més important de tots, i que consti que tots els nous trams proposats son prou importants, però el què més, no hi ha manera. Trinitat Nova-Trinitat Vella L3, si us plau!. Salut!
Sería un tipo de ampliación super-rentable socialmente.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 16/07/2010 19:35

122-042-132 ha escrit:Sí, però el més important de tots, i que consti que tots els nous trams proposats son prou importants, però el què més, no hi ha manera. Trinitat Nova-Trinitat Vella L3, si us plau!. Salut!

Tens tota la raó, però aquest tram de la L4, no sé si la gent se n´adona, però també és super-important.
Serà el segon corredor de metro mar-muntanya més o menys vertical després de la L3.
Es podrà anar des del Carmel, Vilapicina o Vall d´Hebron fins a Diagonal Mar, Poblenou o la Barceloneta amb un senzill transbord a Sagrera (per no parlar d´altres opcions)...

Ara, que ja els hi val també amb lo de la L3 entre les Trinitats, no sé com no ho veuen, és de calaix... :nono



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/07/2010 19:20

Fer la L4 circular-o-una-forma-indefinida serà tremendament útil. Poder anar a Poble Nou o la Vila Olímpica sense donar tooota la volta que cal fer ara amb la línia, serà un canvi substancial.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 19/07/2010 12:35

I ja tenim l'estudi informatiu AQUI. ;)

Sobre l'estació de Santander, hi ha 3 alternatives, no se quina serà la definitiva, les teniu als plànols 2.



Locu2003
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Locu2003 » Dilluns 19/07/2010 18:12

122-042-132 ha escrit:Sí, però el més important de tots, i que consti que tots els nous trams proposats son prou importants, però el què més, no hi ha manera. Trinitat Nova-Trinitat Vella L3, si us plau!. Salut!
Tens tota la raó ... els que planifiquen les obres no tenen ni idea. Aquest enllaç entre Trinitat Nova-Trinitat Vella (L3-L1) és el més important dels pendents a tota la xarxa, tanca tot el ramal de la part est!!!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 22/08/2010 14:02

Hola. :)

Recapitulem:

L1: Fondo-Lloreda/St.Crist en estudi; més enllà d´Hospital de Bellvitge, res de res...
L2: Res de res, de moment...
L3: res de res, i el que és pitjor, si es parla d´alguna cosa, és cantó Zona Universitària, i no la prolongació de les Trinitats, que és VITAL.
L4: alguna cosa es mou entre La Pau i Sagrera, només falten uns metres per construïr (i la L9/10 per prolongar, clar...). Estaria bé transformar la L11 en L4, donaria un bon transbord a Torre Baró.
L5: acabada i sense projectes d´ampliació. Estació Ernest Lluch en obres, sembla que va amb retard.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 11/09/2010 1:02

Segons el bloc http://quotidianitats.blogspot.com/, les línies amb taxa interna de retorn (T.I.R.) més elevades de les no inaugurades o en execució en aquest moment són:

-L3-Trinitat Nova-Trinitat Vella, 8,4 de T.I.R
-L4-La Pau-Sagrera Meridiana, 5,7 de T.I.R.

Per entendre´ns, s´indica que la L5 Horta-Vall d´Hebron té un T.I.R del 4,2, menor que les altres dues.

Preguntes:

-com es calcula el T.I.R. aquest?
-què fa que la segona prolongació amb més T.I.R de totes que és la L3 de les Trinitats no estigui ni estudiada?



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 01/03/2011 12:54

http://visitar.cat/el-futur-del-metro-de-barcelona-xii/
El futur del Metro de Barcelona (XII)
Publicat ek febrer 20, 2011 by javi

El futur del metro de Barcelona està planificat, sí, però ple d’incògnites. Respecte a la Línia 9 no està clar si patirà o no més endarreriments o, com ha dit el mateix conseller Recoder fa pocs dies, es podrien suprimir estacions per augmentar la rendibilitat i reduir el cost.

Respecte a la resta de línies, pràcticament a totes hi ha previst fer perllongaments en el marc del Pla Director d’Infraestructures 2009-2018, però la crisi situarà, segurament, les ampliacions previstes més enllà de l’horitzó de l’any 2018.

La Línia 1 té previst incrementar el seu recorregut en els dos extrems. El perllongament cap a Badalona va sortir a informació pública el juny del 2010. Es preveuen 1’5km més de línia amb 2 estacions: Montigalà i Lloreda-Sant Crist, amb un cost total de més de 250 milions d’euros. Més endavant, es perllongaria encara més amb una parada a Bufalà i un enllaç a Badalona – Pompeu Fabra amb l’L2 (de fet aquesta estació ja s’ha construït preparada per a aquest enllaç) i, fins i tot, es faria arribar a l’estació de Rodalies de Badalona. A l’extrem sud, es preveu fer arribar l’L1 al Prat de Llobregat, on enllaçaria amb Rodalies, L9 i TAV.

La Línia 2 té prevista una ampliació que ja de cara als Jocs Olímpics reclamava l’ aleshores alcalde Pasqual Maragall. L’estació de Paral·lel deixaria de donar servei de l’L2 i a partir de Sant Antoni es perllongaria fins a Parc Logístic, passant per la Fira i fent arribar el metro a Montjuïc. A l’estació de Parc Logístic s’uniria a l’L9 i arribaria fins a l’Aeroport, connectant així aquesta infraestructura amb el centre de la ciutat. El cost previst d’aquesta actuació és de 576 milions d’euros.

Respecte a la Línia 3, també preveu perllongaments en els dos sentits. Per la banda nord, es vol fer arribar la línia verda fins a Trintitat Vella, enllaçant amb l’L1 i a l’extrem sud està previst construir 8’6km de línia, amb 9 noves estacions, passant per l’Hospital Sant Joan de Déu, i donant servei també als municipis d’Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí. El cost està estimat en 1274 milions d’euros.

La Línia 4 es vol perllongar des de La Pau fins a La Sagrera, fent que pràcticament sigui una línia circular. Aquest perllongament tindria un cost de 140 milions d’euros. De fet, l’actual estació de l’L9 a la Sagrera passarà a formar part de l’L4 quan aquest perllongament es porti a terme.

La Línia 6, d’FGC, preveu ampliar també el seu recorregut a la part alta de la ciutat de Barcelona. Així, des de Reina Elisenda es vol ampliar fins a Sant Joan de Déu, passant per Finestrelles i Zona Universitària, i enllaçant amb l’L3. Aquest perllongament costaria 220 milions d’euros.

Una altra línia d’FGC, la Línia 8, seria la que més creixeria de tot el metro, però també la que menys concretada es troba. Es parla que s’ampliaria des d’Espanya cap a Francesc Macià (on enllaçaria amb el Trambaix), des d’aquí arribaria fins a Glòries (on sortiria un ramal cap a la UAB a través del famós túnel d’Horta) i continuaria cap al Poblenou i, fins i tot, es podria fer arribar al Maresme.

Finalment, dues línies de les quals es parla sovint, serien les Línies 12 i 13. La primera es deia que comunicaria Sarrià amb Castelldefels, però finalment és possible que sigui una línia de Rodalies i no de Metro la que faci aquest recorregut. La segona, comunicaria el centre de Badalona (on acaba l’L2) amb Morera i Can Ruti. Aquesta línia, però, podria acabar sent un perllongament de l’L2 o, fins i tot, un tramvia o metro lleuger.
Edito: tot i que no són estrictament plànols de propostes, he trobat interessant l'article com a resum de tots els projectes que actualment hi ha pensats/plantejats a la xarxa de metro de BCN. Si trobeu que no és el fil més escaient, prego als admins que el moguin.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/03/2011 9:51

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... e-ll9.html

El govern atura totes les ampliacions del metro excepte l'L9

El tripartit ja va parar obres, com ara l'estació d'Ernest Lluch de l'L5
Tampoc l'L2 i l'L4 seran als comptes


02/03/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé

Allà on no hi ha màquines treballant, enguany tampoc n'hi haurà. Només continuaran perforant, encara que sigui a un ritme més lent, les tuneladores de l'L9. El govern ha reconegut obertament que algunes estacions de l'L9 hauran d'esperar i ha dit implícitament que en el pressupost del 2011 no inclourà obres com ara les ampliacions de l'L2 i l'L4 o l'arquitectura de l'estació d'Ernest Lluch de l'L5. Aquestes infraestructures no avançaran fins que a la caixa de la Generalitat hi hagi prou diners com per reprendre-les.

Fonts del govern diuen que mai han donat cap data per començar l'ampliació de l'L2 fins enllaçar amb l'L9, però sí que s'havien compromès amb l'Ajuntament que les obres coincidirien amb les del mercat de Sant Antoni. El consistori ja ha reconegut que veu improbable que les dues obres es facin simultàniament, perquè la Generalitat els ha dit que no es pressupostaran ni aquests any ni el vinent.

L'ampliació de l'L4 està lligada a les obres de l'L9 i el govern difícilment començarà a fer un túnel nou, ja que ha afirmat que s'alentirà el ritme de perforació de les tuneladores que ja estan en marxa.

L'estructura de l'estació d'Ernest Lluch de l'L5 està feta però els treballs d'arquitectura i adequació de l'interior no han començat; estan aturats des del juny, quan el govern tripartit va reprogramar aquestes obres. Entre les previsions més immediates de la Generalitat no hi ha començar a fer els interiors d'aquesta estació. El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, va recordar ahir les paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, segons el qual el govern no començaria cap obra nova fins al 2013. “Fins llavors no tenim diners”, va dir Font. Tanmateix, va voler transmetre la idea que la Generalitat no s'està de braços plegats: “Actualment estem fent el projecte constructiu de l'estació Ernest Lluch”.

Les obres, però, que tindran un cost de 18 milions d'euros, no es pressupostaran aquest any. El més probable, segons les explicacions de Font, és que els treballs comencin a mitjan del 2013, s'allarguin un any i mig i acabin a final de l'any 2014.

Lluny de buscar la confrontació amb la Generalitat, l'alcalde Jordi Hereu va evitar burxar a la ferida i va dir que entenia i defensa la reprogramació, però va afegir: “Espero que el govern faci al més aviat possible el 20% que queda pendent de l'estació”. La nova estació es construeix entre les de Pubilla Cases i Collblanc, entre els municipis de l'Hospitalet i Barcelona, i tindrà dos vestíbuls adaptats a persones amb mobilitat reduïda independents, un dels quals connectarà amb el Trambaix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/03/2011 20:13

I el (desafortunat) projecte de la L3 cap a Sant Feliu, tampoc res?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 03/03/2011 20:41

En part me n'alegro de que la barbaritat de volta que volien fer amb l'L3 per Sant Joan estigui parada pel moment. A veure si en el temps que triguen a tornar a tenir diners per començar noves obres es replantejen el traçat... :boig



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”