Martorell Central

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Martorell Central?

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/07/2010 16:31

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... l-central/

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 6e91b8.pdf

El DPTOP completa la cobertura de les vies a l’entorn de l’estació d’FGC de Martorell-Central

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha finalitzat les obres de cobertura de les vies d’Adif adjacents a l’estació d’FGC de Martorell - Central, corresponents a l’última fase d’urbanització de l’entorn de l’estació d’FGC. La cobertura de les vies ha permès donar continuïtat a la plaça existent i generar l’espai perquè ADIF construeixi una nova estació de Rodalies que substituirà l’existent, que conformarà un gran intercanviador amb FGC. Aquestes obres han comportat una inversió de 6 MEUR.

El DPTOP ha completat l’última fase de les obres d’urbanització de l’entorn de l’estació d’FGC de Martorell - Central al barri de Can Carreras, que consisteixen en la cobertura de les vies d’ADIF situades al costat de l’estació d’FGC.

Les obres han consistit en el cobriment d’un tram de les vies d’ADIF, que discorren en paral·lel a les vies d’FGC. Així, a partir del túnel actual que cobreix les vies a l’altura del carrer de Montserrat, s’ha ampliat la superfície coberta prop de 40 metres.

Això ha permès generar un nou espai que dóna continuïtat a la plaça construïda davant de l’estació d’FGC en la primera fase d’urbanització d’aquest projecte, que ja es va completar durant el 2008.

Les obres han inclòs la millora de la connexió entre FGC i Rodalies, amb la construcció de noves rampes adaptades a persones amb mobilitat reduïda, i escales per a superar el desnivell existent entre les dues estacions, de manera que es faciliten els intercanvis modals, que seran més ràpids i còmodes.

Sobre la superfície que ara s’ha cobert, ADIF té previst construir una nova estació de Rodalies a tocar de l’estació d’FGC de Martorell-Central, que substituirà l’actual, i es convertirà en un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes entre ambdós modes de transport.

Finalment, la segona fase d’urbanització que el DPTOP ha finalitzat ara, també inclou el desplaçament d’una de les vies d’ADIF, i l’ampliació i el perllongament d’una de les andanes d’aquesta estació, per tal de millorar l’accessibilitat i els moviments dels viatgers a la zona de vies, un cop acabada la cobertura. La segona fase d’aquesta urbanització han comportat una inversió de 6 MEUR.
Una estació integrada en el barri

L’actuació que s’ha culminat forma part del projecte de construcció de l’estació d’FGC de Martorell - Central, impulsat pel DPTOP. En aquest sentit, la primavera del 2007 ja es va posar en servei aquesta estació d’FGC de la línia d’FGC Llobregat-Anoia, i al novembre es va finalitzar la primera fase d’urbanització de l’entorn.Aquestes obres van suposar la millora de la integració del ferrocarril a la ciutat i de les connexions entre les dues bandes del barri de Can Carreras, que abans estaven dividides per les vies del ferrocarril.

Així, d’una banda, es va donar continuïtat a l’antic carrer de Montserrat, mitjançant un nou pas inferior, que facilita els moviments tant dels vianants com dels vehicles. D’altra banda, es va construir una nova plaça davant de l’estació, de 1.826 m2 i forma rectangular, amb diferents elements de mobiliari urbà i zones enjardinades que integren l’obra en l’entorn urbà, que ara s’ha ampliat.

A més, es van urbanitzar i enjardinar els carrers contigus, es van condicionar les façanes dels edificis del carrer de Montserrat, i es va construir una nova rotonda amb l’objectiu de facilitar la connexió entre el carrer Nou de Montserrat i l’avinguda de Joaquim de Barniola.

Finalment, la primera fase va incloure la construcció d’un nou aparcament de vehicles amb 116 places al costat de l’entrada nord de l’estació d’FGC, per tal d’impulsar el servei de park & ride i potenciar l’ús del transport públic. Les obres d’urbanització han comportat una inversió global de 14,7 MEUR.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 15/07/2010 10:15

Hola,

Ahora ya solamente falta que adif construya el edificio adyacente a FGC y que tanto desde las vías de adif como desde las de FGC se pueda acceder a ese vestíbulo superior desde el cual los accesos y trasbordos sean más rápidos y cómodos.

Sería una forma muy cómoda y óptima de realizar cambios entre banda y banda del río Llobregat. A ver si adif, en unos 20-30 años se decide y construye la estación.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 15/07/2010 10:29

M'he quedat de pedra veient aquesta fotografia on es mostra la part del carrer de l'accés a la rampa:
nyap-martorell.jpg
Nyap de Martorell
nyap-martorell.jpg (76.74 KiB) Visualitzat 5775 cops
El "genial" arquitecte que ha perpetrat aquesta cosa, ha pensat què passarà el dia que un cec passi per la zona?
  1. No té cap camí que l'indiqui on ha d'anar
  2. Amb el desnivell de l'esquerra sense barana (la barana no és "fashion"), té moltes probabilitats de caure i obrir-se el cap
  3. Si consegueix superar tots aquests obstacles... tranquils!!! que l'arquitecte ho ha pensat tot: el cec s'obrirà el cap igualment perquè no té cap manera de saber que davant seu té una rampa que baixa, ja que amb el pal únicament pot "escanejar" la part del terra
Tot això, per no parlar de la gran idea de fer servir vidre en una zona sense vigilància (ja sabem com quedaran en un parell de mesos), racons ideals per fer-hi les necessitats, etc.

Tant malament està la professió d'arquitecte avui dia, o és problema que les administracions contracten a gent poc professional?



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 15/07/2010 10:39

Hola,

Hombre, es verdad que es una birria, pero si conoces Martorell y la estación, que seguro que sí, esa zona está en el lado digamos FGC y da al parking y a una zona por la que el acceso no sería muy común ya que la calle Montserrat que queda por encima es verdaderamente la puerta de entrada a esa estación y no ese lateral que da o queda encarado al lado norte de las vías.

Sólo la gente de la zona y aledaños conocerá y utilizará ese acceso, cualquiera que vaya a Martorell a hacer lo que sea, cambiar de medio de transporte, etc. ni sabrá que existe eso ni lo usará nunca.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 15/07/2010 13:00

Quina cosa més lletja :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dijous 15/07/2010 20:16

Normalment no es problema de la professió. En la majoria dels casos que es treballa per a l'Administració els projectes estan bastant definits i es te que clar el que es vol. En aquest cas, i en d'altres també, segurament el camp d'actuació de l'arquitecte queda molt i molt reduït; i majoritàriament es limita a redactar un projecte per tal que allò que es vol es pugui materialitzar. De ben segur que si aquest projecte hagués caigut a les meves mans, la cosa no tiraria per aquí. El treball de l'espai public per contra del que sembla es molt complex, s'ha de treballar amb molts condicionants tècnics i alhora socials, i tenir molt clar en l'entorn que estas treballant. Conec el projecte he estar varies vegades per allà i la integració amb l'entorn es mínima, s'han limitat a crear un pastisset en un entorn que no te res a veure i que s'avé més amb les característiques d'un nucli antic. Si passegeu per la zona entendreu del que parlo... Rampes, molt vidre i acer corten, racons i espais inaccessibles que serveixen per solucionar les connexions entre transports pero que per contra no afavoreixen al conjunt del barri.

De ben segur i estic d'acord amb vosaltres, que no es un projecte meravellós, però com sempre als polítics i a la gent en general, com es millor que el que hi havia abans, pues ja esta bé.

Com a nota, sembla que en aquest projecte no s'han tingut presents les recomanacions que fa el Codi d'Accessibilitat de Catalunya, aprovat fa uns quants anys ja... i que marca les necessitats mínimes per a PMR, sobretot quan estem parlant de canvis de desnivells i itineraris en rampa. La cosa pel que es veu es limita només al recinte de l'estació.

Salut



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/02/2018 22:45

S'acosten obres, però hi ha algun tècnic que sàpiga de què va el tema?

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 08/02/2018 22:54

metring ha escrit:S'acosten obres, però hi ha algun tècnic que sàpiga de què va el tema?

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn
Pues que desplazarán un muro de contención del paso superior a los Catalans, en la intersección entre la calle Montserrat y las vías, en la estación de Martorell Enllaç.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/02/2018 9:30

Cert! Ara, no em dieu que l'actual Central no s'hauria d'anomenar Enllaç, donada la correspondència amb FGC...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 12/02/2018 9:37

metring ha escrit:Cert! Ara, no em dieu que l'actual Central no s'hauria d'anomenar Enllaç, donada la correspondència amb FGC...
És que Enllaç s'hauria de dir Bifurcació...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”