fotos abaixador passeig de gràcia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

fotos abaixador passeig de gràcia

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 01/08/2010 21:46

navegant per internet, m'he trobat aquest fòrum on surten aquestes espectacular fotos de l'abaixador de Passeig de Gràcia

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 02/08/2010 0:28, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/08/2010 22:31

Impressionants! A veure si no podien haver preservat l'edifici, com s'ha fet altres vegades, per exemple, amb alguns de l'actual Via Laietana, pedra a pedra i deixant-los igual.

Per cert, no puc obrir l'enllaç.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/08/2010 23:04

Sobretot, haurien pogut conservar les sales de l'andana en lloc de posar aquest pastitx indecent que hi ha ara.

Quant a les fotos pròpiament dites, espaterrants!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/08/2010 23:12

Guigui ha escrit:Sobretot, haurien pogut conservar les sales de l'andana en lloc de posar aquest pastitx indecent que hi ha ara.

Quant a les fotos pròpiament dites, espaterrants!
Doncs si, perquè una cosa és treure l'edifici i tapar la rassa que hi havia, però lo de sota, calia canviar-ho pel xurro actual?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 02/08/2010 0:29

metring ha escrit:Per cert, no puc obrir l'enllaç.

ja està arreglat l'enllaç



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/08/2010 20:06

Una cosa tinc molt clara respecte al carrer Aragó: estava molt millor quan hi havia la rasa que no pas actualment, tenint en compte l'autopista urbana en que s'ha convertit.



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dimarts 03/08/2010 17:48

Unes fotos impresionants :plas :plas
I en el fil del foro que ens linkes hi ha un munt de fotos espectaculars.

Referent a Passeig de Gràcia, deixo el link de La Vanguardia en el que s'anuncia la posta en marxa del baixador:

http://hemeroteca.lavanguardia.es/previ ... 5/pdf.html


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 07/08/2010 23:16

wefer ha escrit:Una cosa tinc molt clara respecte al carrer Aragó: estava molt millor quan hi havia la rasa que no pas actualment, tenint en compte l'autopista urbana en que s'ha convertit.
Lo d'autopista urbana suposo que ho dius per quan el carrer té un trànsit regular, perquè a segons quines franges del dia es converteix en un vertader embús, especialment per als qui van als carrils centrals i no tenen possibilitat d'accedir als laterals si no és arriscant.

Bonic per bonic era millor abans, però haurem d'admetre que es tracta d'una adaptació als temps, no podem negar el volum de vehicles actual (i de ja fa anys), i el carrer Aragó hi juga un important paper de desembús, per aquest motiu és un dels pocs carrers que disposa d'una sincronització especial preferent als semàfors. Un assumpte completament diferent són els cotxes que hi cirulen a més de 50Km/h, pels quals la sincronització semafòrica se'ls torna en contra.

En quant al disseny actual del baixador i el de quan existia l'edicle, no hi ha discussió que l'actual és prou llardós, prioritzant a l'extrem la practicitat a la decoració. Sempre ens quedaràn (crec que encara!) els passadissos de rajola bisellada.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/08/2010 17:53

Alemany ha escrit:En quant al disseny actual del baixador i el de quan existia l'edicle, no hi ha discussió que l'actual és prou llardós, prioritzant a l'extrem la practicitat a la decoració.
La decoració no és ni més ni menys pràctica que la que hi havia abans. Simplement, dóna més impressió de deixadesa i insalubritat pel nul manteniment i el seu aspecte tètric.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 15/08/2010 12:23

Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "

Sabeu de quina estació es tracta?
Fitxers adjunts
img852b.jpg
img852b.jpg (267.58 KiB) Visualitzat 5504 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Diumenge 15/08/2010 12:54

elbandero ha escrit:Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "

Sabeu de quina estació es tracta?
L'anterior a l'Estació de França? Crec que és la que hi ha via abans + o - al mateix emplaçament.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 15/08/2010 15:01

elbandero ha escrit:Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "

Sabeu de quina estació es tracta?
Això és l'estació de Barcelona-Vilanova o Estació del Nord, actual estació d'autobusos.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dimarts 17/08/2010 11:35

MOLTES GRÀCIES!


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Divendres 03/09/2010 13:02

Aquesta és l'estació de França a l'any 1913

Imatge

i aquí el baixador del passeig de Gràcia el mateix any.

Imatge

Salut

Nota de l'administració: totes les fotografies que es van enllaçar des de Imageshack es van perdre degut al tancament de la web.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/06/2016 0:14

Heu passat recentment per Passeig de Gràcia Renfe? Com que les parets estan força pelades, apareixen les columnes que surten a fotos antigues com aquesta, no es podrien restaurar i deixar-les enlloc de tornar-les a cobrir amb rajola cutre? :'(

Imatge

Aquesta estació sí era maca i no la d'ara!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/06/2016 0:27




xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 27/07/2016 18:02

A Europa està plena d'estacions com aquesta al centre de la ciutat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/09/2016 1:01

Fa uns dies vam passar per l'estació de Pg. de Gràcia i vam aprofitar per fixar-nos en les obres.
M'ha sorprès la quantitat de coses que queden del baixador original. Per començar podem veure que bona part dels relleus que simulaven columnes continuen intactes:
pg-gracia-adif-03.jpg
pg-gracia-adif-03.jpg (144.23 KiB) Visualitzat 7633 cops
També vaig veure que a la paret, a la vora de la sortida costat Pg. de Gràcia, es poden llegir (amb una mica d'imaginació) les lletres "Paseo de Gracia" pintades en vermell a la part superior, amb una línia del mateix color a sota que recorre tota la paret. Encaixa perfectament amb el rètol que apareix al vídeo de la inauguració que abans havia penjat la metring.
A la imatge (llàstima que no tingués una càmera amb més qualitat) les lletres queden just entre els fluorescents i el tub:
pg-gracia-adif-04.jpg
pg-gracia-adif-04.jpg (152.08 KiB) Visualitzat 7633 cops
Igualment em vaig fixar també en unes escales a banda i banda d'ambdues plataformes que amb tota seguretat connecten mitjançant un pas inferior les dues andanes. Estan a la zona del c/ Pau Claris. Les escales estan en perfecte estat i fins i tot es veu llum a sota, o sigui que es deu utilitzar per alguna cosa. Algú sap si són originals del baixador?
pg-gracia-adif-01.jpg
pg-gracia-adif-01.jpg (119.22 KiB) Visualitzat 7633 cops
pg-gracia-adif-02.jpg
pg-gracia-adif-02.jpg (163.45 KiB) Visualitzat 7633 cops
Per acabar, vaig veure que la volta del pont sobre el c/ Pau Claris continua essent l'original, de tal manera que quan van tapar l'estació l'únic que van fer va ser afegir forjat nou a costat i costat deixant tota la resta original.
En resum, es nota que l'únic que van fer va ser posar una tapa a l'estació ja existent, enderrocar el vestíbul i poca cosa més.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/12/2016 17:45

Les lletres eren les originals, mireu aquesta imatge:

Imatge

Apareix al vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=pBBuYuq8T20[/youtube]



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”