fotos abaixador passeig de gràcia
fotos abaixador passeig de gràcia
navegant per internet, m'he trobat aquest fòrum on surten aquestes espectacular fotos de l'abaixador de Passeig de Gràcia
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 02/08/2010 0:28, en total s’ha editat 2 vegades.
Impressionants! A veure si no podien haver preservat l'edifici, com s'ha fet altres vegades, per exemple, amb alguns de l'actual Via Laietana, pedra a pedra i deixant-los igual.
Per cert, no puc obrir l'enllaç.
Per cert, no puc obrir l'enllaç.
Sobretot, haurien pogut conservar les sales de l'andana en lloc de posar aquest pastitx indecent que hi ha ara.
Quant a les fotos pròpiament dites, espaterrants!
Quant a les fotos pròpiament dites, espaterrants!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs si, perquè una cosa és treure l'edifici i tapar la rassa que hi havia, però lo de sota, calia canviar-ho pel xurro actual?Guigui ha escrit:Sobretot, haurien pogut conservar les sales de l'andana en lloc de posar aquest pastitx indecent que hi ha ara.
Quant a les fotos pròpiament dites, espaterrants!
metring ha escrit:Per cert, no puc obrir l'enllaç.
ja està arreglat l'enllaç
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Una cosa tinc molt clara respecte al carrer Aragó: estava molt millor quan hi havia la rasa que no pas actualment, tenint en compte l'autopista urbana en que s'ha convertit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Unes fotos impresionants
I en el fil del foro que ens linkes hi ha un munt de fotos espectaculars.
Referent a Passeig de Gràcia, deixo el link de La Vanguardia en el que s'anuncia la posta en marxa del baixador:
http://hemeroteca.lavanguardia.es/previ ... 5/pdf.html
I en el fil del foro que ens linkes hi ha un munt de fotos espectaculars.
Referent a Passeig de Gràcia, deixo el link de La Vanguardia en el que s'anuncia la posta en marxa del baixador:
http://hemeroteca.lavanguardia.es/previ ... 5/pdf.html
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Lo d'autopista urbana suposo que ho dius per quan el carrer té un trànsit regular, perquè a segons quines franges del dia es converteix en un vertader embús, especialment per als qui van als carrils centrals i no tenen possibilitat d'accedir als laterals si no és arriscant.wefer ha escrit:Una cosa tinc molt clara respecte al carrer Aragó: estava molt millor quan hi havia la rasa que no pas actualment, tenint en compte l'autopista urbana en que s'ha convertit.
Bonic per bonic era millor abans, però haurem d'admetre que es tracta d'una adaptació als temps, no podem negar el volum de vehicles actual (i de ja fa anys), i el carrer Aragó hi juga un important paper de desembús, per aquest motiu és un dels pocs carrers que disposa d'una sincronització especial preferent als semàfors. Un assumpte completament diferent són els cotxes que hi cirulen a més de 50Km/h, pels quals la sincronització semafòrica se'ls torna en contra.
En quant al disseny actual del baixador i el de quan existia l'edicle, no hi ha discussió que l'actual és prou llardós, prioritzant a l'extrem la practicitat a la decoració. Sempre ens quedaràn (crec que encara!) els passadissos de rajola bisellada.
Què és alló??
La decoració no és ni més ni menys pràctica que la que hi havia abans. Simplement, dóna més impressió de deixadesa i insalubritat pel nul manteniment i el seu aspecte tètric.Alemany ha escrit:En quant al disseny actual del baixador i el de quan existia l'edicle, no hi ha discussió que l'actual és prou llardós, prioritzant a l'extrem la practicitat a la decoració.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "
Sabeu de quina estació es tracta?
Sabeu de quina estació es tracta?
- Fitxers adjunts
-
- img852b.jpg (267.58 KiB) Visualitzat 5576 cops
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
L'anterior a l'Estació de França? Crec que és la que hi ha via abans + o - al mateix emplaçament.elbandero ha escrit:Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "
Sabeu de quina estació es tracta?
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Això és l'estació de Barcelona-Vilanova o Estació del Nord, actual estació d'autobusos.elbandero ha escrit:Al mateix foro apareix la següent imatge amb el títol: "Primitiva estación de Barcelona.1857. J.Laurent "
Sabeu de quina estació es tracta?
MOLTES GRÀCIES!
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Aquesta és l'estació de França a l'any 1913
i aquí el baixador del passeig de Gràcia el mateix any.
Salut
Nota de l'administració: totes les fotografies que es van enllaçar des de Imageshack es van perdre degut al tancament de la web.
i aquí el baixador del passeig de Gràcia el mateix any.
Salut
Nota de l'administració: totes les fotografies que es van enllaçar des de Imageshack es van perdre degut al tancament de la web.
Heu passat recentment per Passeig de Gràcia Renfe? Com que les parets estan força pelades, apareixen les columnes que surten a fotos antigues com aquesta, no es podrien restaurar i deixar-les enlloc de tornar-les a cobrir amb rajola cutre?
Aquesta estació sí era maca i no la d'ara!
Aquesta estació sí era maca i no la d'ara!
A Europa està plena d'estacions com aquesta al centre de la ciutat.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fa uns dies vam passar per l'estació de Pg. de Gràcia i vam aprofitar per fixar-nos en les obres.
M'ha sorprès la quantitat de coses que queden del baixador original. Per començar podem veure que bona part dels relleus que simulaven columnes continuen intactes:
També vaig veure que a la paret, a la vora de la sortida costat Pg. de Gràcia, es poden llegir (amb una mica d'imaginació) les lletres "Paseo de Gracia" pintades en vermell a la part superior, amb una línia del mateix color a sota que recorre tota la paret. Encaixa perfectament amb el rètol que apareix al vídeo de la inauguració que abans havia penjat la metring.
A la imatge (llàstima que no tingués una càmera amb més qualitat) les lletres queden just entre els fluorescents i el tub:
Igualment em vaig fixar també en unes escales a banda i banda d'ambdues plataformes que amb tota seguretat connecten mitjançant un pas inferior les dues andanes. Estan a la zona del c/ Pau Claris. Les escales estan en perfecte estat i fins i tot es veu llum a sota, o sigui que es deu utilitzar per alguna cosa. Algú sap si són originals del baixador?
Per acabar, vaig veure que la volta del pont sobre el c/ Pau Claris continua essent l'original, de tal manera que quan van tapar l'estació l'únic que van fer va ser afegir forjat nou a costat i costat deixant tota la resta original.
En resum, es nota que l'únic que van fer va ser posar una tapa a l'estació ja existent, enderrocar el vestíbul i poca cosa més.
M'ha sorprès la quantitat de coses que queden del baixador original. Per començar podem veure que bona part dels relleus que simulaven columnes continuen intactes:
També vaig veure que a la paret, a la vora de la sortida costat Pg. de Gràcia, es poden llegir (amb una mica d'imaginació) les lletres "Paseo de Gracia" pintades en vermell a la part superior, amb una línia del mateix color a sota que recorre tota la paret. Encaixa perfectament amb el rètol que apareix al vídeo de la inauguració que abans havia penjat la metring.
A la imatge (llàstima que no tingués una càmera amb més qualitat) les lletres queden just entre els fluorescents i el tub:
Igualment em vaig fixar també en unes escales a banda i banda d'ambdues plataformes que amb tota seguretat connecten mitjançant un pas inferior les dues andanes. Estan a la zona del c/ Pau Claris. Les escales estan en perfecte estat i fins i tot es veu llum a sota, o sigui que es deu utilitzar per alguna cosa. Algú sap si són originals del baixador?
Per acabar, vaig veure que la volta del pont sobre el c/ Pau Claris continua essent l'original, de tal manera que quan van tapar l'estació l'únic que van fer va ser afegir forjat nou a costat i costat deixant tota la resta original.
En resum, es nota que l'únic que van fer va ser posar una tapa a l'estació ja existent, enderrocar el vestíbul i poca cosa més.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Les lletres eren les originals, mireu aquesta imatge:
Apareix al vídeo:
Apareix al vídeo: