Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Podria anar per Rodalies BCN el Talgo 22?

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/05/2009 21:02

Aquí podeu trobar informació:

http://www.talgo.es/espa.html

El primer tren real de dos pisos

Gracias a la incorporación del rodal Talgo en los coehs intermedios, se obtienen dos pisos completos de extremo a extremo del tren aumentando la capacidad, la utilización del espacio y la accesibilidad.

Características técnicas:

Tracción elèctrica
Opciones de tracción 15 kV/ 25 kV / 1.5 kV
Poder de tracción 1.7-3.2 MW/AC/DC
Longitud coches intermedios 7,5-9 m
Longitud máxima 183 m
anchura máxima 2,96 m
altura 4 m
Sentido de la marcha bidireccional ("push-pull")
Operación tren aislado o en configuración múltiple

amb aquestes característiques, els qui en sabeu, podríeu dir si serien adeqüats per Rodalies Barcelona? Serien bons substituts de les 450-451?



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 17/05/2009 23:32

He anat a les pàgines de Talgo, i he vist també imatges d'aquest model. No sé què podria impedir que poguessin circular per les rodalies de Barcelona, en substitució de les actuals 450-451, que comencen a tenir els seus anyets... Però fa tota la impressió que RENFE no aposti gaire pels vehicles de dos pisos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/05/2009 23:49

El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/05/2009 0:10

Poder podria. No hi ha cap impediment. Renfe donarà unes exigències per a poder circular per la xarxa i si Talgo les aplica s'endurà el concurs. El que passa és que fa anys que Renfe només treu a concurs trens Civia per a rodalia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/05/2009 8:51

Guigui ha escrit:El Talgo 22 figura a l'apartat "Cercanías", així que no veig perquè no pugui circular pel nucli de Barcelona.
Això ja ho sabem, el meu dubte anava cap tot allò que sempre es sol dir en aquests casos, com que si l'alçada el faria o no adeqüat en algunes línies, la presa de corrent, etc., tenint en compte les dades que apareixen a la web de Talgo.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/05/2009 14:23

Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 19/05/2009 17:25

Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 19/05/2009 18:29

BB9200 ha escrit:Sí, però els serveis que fa són d'alta velocitat/llarga distància. Tindria que adaptar-se tota la part de velocitat, etc. per rodalies o mitjana distància. No és una mala opció, i a Finlàndia, amb locomotores similars a les 252, van de meravella.
Però més m'inclinaria a ficar trens Bombardier, que és una experta en el tema.
El Talgo 22 és un prototip per a serveis de rodalia.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 20/05/2009 15:55

El Talgo 22 era un projecte d'una empresa finesa anomenada Transtech que fa uns anys va comprar Talgo i al projecte li va donar el nom Talgo 22. Pero Talgo per problemes financers es va tornar a vendre i torna a ser unaempresa independent.
Visitiu http://www.talgo.fi . Us sortira la web de Transtech i no la de talgo.
Dubto que Transtech vengui ningún tren a Renfe



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 20/05/2009 18:52

Jo crec que no és necessari que un Talgo 22 substitueixi a una 450/451, ja que només tenen 17-18 anys, i a més en algunes l'estan reformant.


Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/05/2009 22:16

Si les reformen, espero sobretot que ho facin a l'interior, perquè els seients i el sistema de calefacció/aire condicionat són infumables. I a la falta de portes, poc hi poden fer...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/05/2009 8:58

Reformar, potser, però sobretot netejar els seients, que cada cop que agafo una 450 a una hora determinada, sempre és la mateixa, i ja reconec fins les taques, per no parlar d'un seient a la part de dalt que té el "coixí" desenganxat i no l'arreglen ni a la de 3 :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/08/2010 17:34

Pujo el fil per posar un altre enllaç amb fotografies, ja que el del primer missatge està trencat, i a la pàgina de Talgo d'Espanya, ha desaparegut el tema del material per a rodalies:

http://www.plataforma-n.com/webtonuke.p ... algo22.htm



Andrakko
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Andrakko » Dissabte 21/08/2010 16:23

em temo que sera dificil veure algun talgo 22, tot i que m'agaradaria, també seria interesant fer serveis de regionals amb talgo 21, sigui com sigui les 448 originalment feien serveis de llarga distancia intercity, us imagineu d'aqui a uns anys les 130 facin regionals? be millaor deixem de fanstasejar, a otra cosa mariposa.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 23/08/2010 9:25

victorcasta ha escrit:Les dades de la web de Talgo són del prototip però si per a Espanya són necessaris els 3kV CC i els 25kV CA, no és cap problema per canviar-ho. Si s'ha d'adaptar el tren al gàlib que diu Adif doncs s'adapta. El problema és que es facin concursos per a trens de rodalia de dos pisos.

Però....hi hauría problema de gàlib com les 450 a la R1?????


El licor Calisay no se bebe, se saborea

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 23/08/2010 10:11

Des de quan hi ha restriccions de gàlib a la xarxa de via ampla? Em refereixo a la realitat, no a l'imaginari col·lectiu...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 23/08/2010 11:03

Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 23/08/2010 11:33

marc ha escrit:Restriccions de gàlib per les 450 a la R1? si precisament aquestes unitats es van utilitzar durant molts anys i de tant en tant encara se n'hi escapa alguna... On la llegenda deia que hi havia restriccions era a la R3 entre La Garriga i Centelles, pero mes d'una vegada he vist 451 a Vic, es a dir no us fieu de les llegendes urbanes
Discupeu que discrepi. NO he vist mai un 450 a la R1.

A falta de confirmació técnica, el rumor era que no es podien fer servir per un problema de gàlib. No se si era al tram de doble via, on hi ha túnel antic a Montgat i a Arenys, o era a partir d'Arenys fins a Maçanet (tram d'una sola via).


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 23/08/2010 12:01

A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 23/08/2010 13:13

canalcole ha escrit:A veure... :roll:
El problema dels trens de dos pisos és a l'estació de Plaça de Catalunya, on tenen una restricció de 10 km/h pel pont sobre la línia de Metro.
450 i 451 se'n han vist a l'R1, però ja fa uns quants anys, ara ja no...
Les 450/451, com ja vaig informar, han circulat també per la R4 en puntuals ocasions. La limitació a 10 km/h de Pl. Catalunya, no té res a veure amb el que podin circular aquestes unitats, perque poder, poden. A mes, algú sap perqué les limiten a 10 km/h? Alçada? Pes? Problemes de gàlib? Mai he entés perqué d'aquesta limitació, no obstant, sigui pel motiu que sugui, potset amb aquest talgo22, no hi habría aquest problema.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”