Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 19/08/2010 16:40

metring ha escrit:http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument


Adif invertirá más de 850.000 euros en la mejora de la estación de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (Barcelona)
Estació de 2002-2003 i l'han de reformar. :boig2 És una broma aixó?

Doncs mireu que opino,és un INSULT,i més quan els recursos econòmics avui en dia estàn molt limitats.Que allarguin les andanes i punt!.Si us plau que Cabrera de Mar és de les estacions més noves a la xarxa de Rodalies Catalunya,peró quina classe de borma és aquesta?

Senyors de Rodalies Catalunya i Adif,tan presumiu que voleu millorar les estacions,per qué deixeu de tirar els dienrs en reformar estacions noves i comenceu a reformar els baixadors i estacions en estat lamentable que tenim a la R3 i R4?Ah no,que l'R3 i l'R4 estàn condenades a marginació per part de Renfe i Adif.

I sento el to que escric el missatge,peró ja n'estic fins els pebrots que amb lo mal que està l'economia,és gastin els diners en capritxos,per qué la reforma de Cabrera de Mar és un capritx,és una estació nova!!!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/08/2010 22:19

El que és un insult és que en el seu dia no es fés l'estació ben feta, que cal gastar diners en arreglar allò que no es va fer bé.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 20/08/2010 0:15

Platanito ha escrit:Dit d'aquesta manera, sembla que estiguin parlant de Barcelona Término. No sabia que Montcada R2 fos coneguda com a estació de França.
Doncs passa el mateix a Mollet i Granollers: les estacions de la R2 és l'estació de França mentre que les de la R3 és l'estació del Nord. L'explicació crec que és prou evident.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 20/08/2010 10:43

victorcasta ha escrit:El que és un insult és que en el seu dia no es fés l'estació ben feta, que cal gastar diners en arreglar allò que no es va fer bé.
Doncs jo trobo que l'estació estar la mar de bé,andanes altes i molt amples,no té ascensors d'acord peró té rampes,té unes marquesines ben maques,en serio que cal fer una reforma integra a certa estació?Jo crec que Castellbell i el VIlar per exemple necessita una reforma MOLT més urgent que no pas Cabrera de Mar-VIlassar de Mar,no?

SI el que cal és allargar l'andana,s'allarga peró amb el mateix tipus d'andana que hi ara,no fa falta que l'alçin 2 o 3 centímentres,en opinió meva,alçar les andanes en estacions amb andanes altes que donen perfectament al pis baix del Civia com Montcada,Granollers Centre o Cabrera de Mar és llençar els diners,per qué si ens estalviem aquesta actuació estalviem diners,i aquests dienrs que estalviem és poden ultilitzar per exemple alçar les andanes dels baixadors entre Terrassa i Manresa,o alçar l'andana de L'Arboç o Els Monjos i fer-hi passos inferiors,actuacions MOLT més necessàries que la Cabrera de Mar.

A Cabrera de Mar amb allargar les andanes,el mateix tipus d'andana que hi ha ara,sense alçar-les,ja és suficient.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 20/08/2010 14:28

Enlloc parla d'una reforma íntegra. A més, per l'import de licitació, inferior al de les reformes d'altres estacions, es deu tractar de petites millores per adaptar-la als Civia.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 20/08/2010 22:43

Home;
metring ha escrit:http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Las actuaciones previstas comprenden el recrecido del nivel de los andenes hasta alcanzar una altura de 68 cm con respecto a la cota de carril y la prolongación de su longitud a lo largo de 30 m hasta alcanzar los 200 m.
L'andana de Molins de rei és pràcticament la mateixa que la Cabrera de Mar-Vilassar de Mar,i el pis baix del Civia dóna perfectament a l'andana,és llis,per tant,alçar 1 o 2 cm l'andana de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar és llençar els diners,els diners que és gastin en alçar una andana d'una estació nova que l'ultilitzin per alçar les penoses andanes de Vacarisses per posar un exemple.

Insisteixo,que allarguin l'andana pel costat prou,i res més.Hi han estacions al nucli de Rodalies Barcelona que necessiten una reforma de manera més urgent que no pas unes andanes de unes estacions.

Per cert,sobre la reforma de Montcada i Reixac,per qué nassos fan una reforma en aquesta estació,sí d'aquí uns anys el tren per Montcada anirà soterrat,i per tant,s'haurà de fer una nova estació soterrania?Quina manera de llençar diners... :avall



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Diumenge 22/08/2010 8:23

m.h.t. ha escrit:Sant Sadurní andana central bé(el pis baix del Civia dóna directament llisament a l'andana)peró vella i bruta,i les andanes laterals de certa estació pitjor.No té ascensors i no t´pocs viatgers precisament.
i perque no has vist el pas inferior vell, brut i amb olor constant a pixum. fa uns anys van treure el cartells de "sortida" i ja no els han tornat a posar. Jo diría que desde els 90 no li han fet cap reforma important només engabiarla i posar-hi Bar -guixeta
m.h.t. ha escrit:Sant Joan Despí andanes velles,brutes i sense ascensors
a SJD el que si que pasa es que es l'ultima estació, en una ciutat-poble, ni tan sols apareix el TRAM que està a tocar i el pas inferior es bestant desagradable També



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 23/08/2010 12:49

Sí que he vist el pas inferior de St.Saudrní,i sí,està molt brut i fa molt mala olor.El de Sant Joan Despí també està bastant brut.

A Sant Joan Despí i Sant Sadurní d'Anoia necessiten una reforma integra molt més necessària que a Granollers Centre o Cabrera de Mar-Vilassar de Mar.Les estacions de St.Sadurní i SJD desde mitjans dels 90 està exactament igual,cap millora(excepte el bar i el tancament amb valles i cancel.ladores de l'estació),res més.Per tant les dues necessiten una reforma ja,peró a Can Renfe i Can Adif és més prioritari reformar una estació del 2003 com Cabrera de Mar que no pas estacions amb bastants viatgers que és troben pràcticament en el mateix estat que a mitjans dels 90:avall ,és una vergonya absoluta,peró clar,com l'estació de Cabrera està a l'R1,la línia mimada de Rodalies,doncs té prioritat per reformar-la,de vergonya >:( :avall



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dimecres 25/08/2010 14:21

La intenció primordial és allargar les andanes de la R1 y R2SUD perque seran les primeres a tenir composicions Civies 465+465 (els trens amb destinació-procedència Blanes/Maçanet y Sant Vicenç de Calders ho demanen a crits), no només pel gran nombre d'habitants que hi ha a la costa, sino perque a l'estiu les línies es massifiquen de molt mala manera.

Salutacions,


Baixador a Premià de Mar ja!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 26/08/2010 0:33

Doncs si les volen allargar, com és que a Castelldefels, Platja de Castelldefels, Calafell, Segur, Cubelles... les han escurçat (només una mica, però les han escurçat)?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 0:50

437.001 ha escrit:Doncs si les volen allargar, com és que a Castelldefels, Platja de Castelldefels, Calafell, Segur, Cubelles... les han escurçat (només una mica, però les han escurçat)?
Bé, més que escurçat, al menys en el cas de Platja, no l'han pujat sencera, cosa que no entenc, si es volen posar trens més llargs...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/08/2010 19:17

Se m'està acudint una cosa relacionada amb el fet que l'estació de Sitges sigui de les primeres en estar remodelades amb tot de Rodalies Catalunya, i pel fet que a l'actual passadís soterrat està previst que possin escales mecàniques i que en facin un altre amb ascensor inclòs, no sé si sóc malpensada, però voleu dir que no voldràn fer parar regionals allà, com es feia anys enrera? Tenint en compte que la Generalitat sempre vol que es faci el màxim de parades a les línies, i si es fes traspàs de regionals...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 26/08/2010 19:57

metring ha escrit:Se m'està acudint una cosa relacionada amb el fet que l'estació de Sitges sigui de les primeres en estar remodelades amb tot de Rodalies Catalunya, i pel fet que a l'actual passadís soterrat està previst que possin escales mecàniques i que en facin un altre amb ascensor inclòs, no sé si sóc malpensada, però voleu dir que no voldràn fer parar regionals allà, com es feia anys enrera? Tenint en compte que la Generalitat sempre vol que es faci el màxim de parades a les línies, i si es fes traspàs de regionals...
No crec pas,a l'estació de Badalona també hi posaràn escales mecàniques amb ascensors,i crec que també com Sitges hi haurà dos escales mecàniques,i per allà no hi passa cap Regional.

Per cert,no m'estic gaire segur,peró diria,repeteixo,diria que l'últim Regional Salou-Barcelona(que nomès circula a diari de Juny a Setembre)té parada a Sitges,peró no estic gaire segur.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 26/08/2010 22:46

metring ha escrit:Se m'està acudint una cosa relacionada amb el fet que l'estació de Sitges sigui de les primeres en estar remodelades amb tot de Rodalies Catalunya, i pel fet que a l'actual passadís soterrat està previst que possin escales mecàniques i que en facin un altre amb ascensor inclòs, no sé si sóc malpensada, però voleu dir que no voldràn fer parar regionals allà, com es feia anys enrera? Tenint en compte que la Generalitat sempre vol que es faci el màxim de parades a les línies, i si es fes traspàs de regionals...
No cridis el mal temps...



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 28/08/2010 22:24

437.001 ha escrit:
metring ha escrit:Se m'està acudint una cosa relacionada amb el fet que l'estació de Sitges sigui de les primeres en estar remodelades amb tot de Rodalies Catalunya, i pel fet que a l'actual passadís soterrat està previst que possin escales mecàniques i que en facin un altre amb ascensor inclòs, no sé si sóc malpensada, però voleu dir que no voldràn fer parar regionals allà, com es feia anys enrera? Tenint en compte que la Generalitat sempre vol que es faci el màxim de parades a les línies, i si es fes traspàs de regionals...
No cridis el mal temps...
Jaja, serà alguna cosa de l'estil: Regionals de Catalunya amb una R gran al frontal de les 449. :bleah



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/09/2010 23:10

Avui he vist a Garraf uns quants obrers, a l'andana central, pintant indicacions a terra, sembla ser que aviat pujaran aquesta andana.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 03/09/2010 2:36

Bona notícia doncs!
Garraf és la darrera estació de la R2 Sud amb andanes baixes.

Les estacions de la R2 ja comencen a semblar les d´una línia de rodalies amb cara i ulls (més o menys, almenys ja no cal fer alpinisme per pujar al tren).
Sense comptar Montmeló per raons evidents, crec que de la R2 Nord deu quedar només La Llagosta (que realment ho necessita, penós com està aquesta estació i no només les andanes) per tenir andanes altes.

En canvi, el que comença a fer pudor de mort són les andanes de la R4 i R3, especialment L´Arboç (clama al cel!), i tota la R4 Nord al nord de Terrassa (Viladecavalls, Sant Vicenç de Castellet i Vacarisses en estat vergonyós, també...).



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 07/09/2010 18:49

Adapten les estacions de tren de Sant Adrià i Montgat
07/09/10 02:00 - Sant Adrià/ Montgat - Ll. Aemail protegit


Adif començarà aviat les obres per adaptar i millorar les estacions de tren de Sant Adrià de Besòs i Montgat –ambdues situades en la línia R1– per a les persones amb mobilitat reduïda. En totes dues estacions està previst que s'aixequin les andanes uns 68 centímetres per adaptar-les a l'alçada dels trens. En el cas de Sant Adrià, també està previst que es construeixin dos ascensors, un a cada andana, a més de posar-hi mobiliari i il·luminació nous. Finalment, també s'instal·laran marquesines i s'adequarà la zona d'estacionament de l'estació amb la reserva de places per als vehicles dels usuaris amb mobilitat reduïda. Pel que fa a Montgat, es cobrirà amb formigó l'andana del costat de mar per ampliar-ne la superfície. Els treballs tenen un pressupost total de prop d'un milió d'euros. Està previst que les obres a l'estació de Sant Adrià de Besòs durin uns cinc mesos i les de la parada de Montgat, només tres.

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ntgat.html

Adaptar Sant Adrià i Montgat?Peró sí ja estàn adaptades!!!(ho dic pel títol de la notícia).I les dues amb andanes altes,i les han d'alçar encara més(uns pocs centímetres de res).I Sant Adrià té ascensors!Els d'Adif nomès saben que llençar diners,prou de reformar estacions reformades fa pocs anys o construides fa pcos anys per l'únic fet d'estar a la línai mimada de Rodalies,l'R1,i renoveu d'una vegada per totes les estacions fetes pols que hi han a l'R4,que no són poques precisament.Reforma a 'Arboç,Els Monjos,Lavern Subitats,La Granada,Sant Sadurní,Gelida,Montcada Birfucació,Sant Joan Despí,baixadors entre Terrassa i Manresa,Sant Vicenç de Castellet JA!!I Ascensors a Manresa,JA!

Ja estic fins als nassos que a Renfe,Adif i Rodalies marginin l'R4(i l'R3).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/09/2010 19:20

Escriu un missatge sobre això al bloc de DPTOP, a veure què responen.



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimarts 07/09/2010 22:32

de fet, l'andana del costat mar de Montgat es força nova



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”