Avinguda de la Llum

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Re: Avinguda de la Llum

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 30/08/2010 8:54

Bon dia!

Algú s'atreviria a "sobreposar" les instal.lacions actuals (Sephora, vestíbuls, zones tancades) sobre el mapa original de l'Avinguda de la Llum? O sobre un mapa buit...

Per cert, ahir vaig veure la peli "Crimen ferpecto" i hi sortia el Sephora.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/08/2010 9:12

Dr. T ha escrit:Bon dia!

Algú s'atreviria a "sobreposar" les instal.lacions actuals (Sephora, vestíbuls, zones tancades) sobre el mapa original de l'Avinguda de la Llum? O sobre un mapa buit...

Per cert, ahir vaig veure la peli "Crimen ferpecto" i hi sortia el Sephora.
Mira el mapa que tenim a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... de_la_Llum .

El tros que hi ha entre accessos és el Sephora, al costat de l'accés de Bergara, hi havia el cinema, i per l'accés de Balmes, un bar i altres locals.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 30/08/2010 12:01

Va, que em mullo...

He fet un plànol de com jo entenc que està actualment l'Av. de la Llum, amb el que he llegit al wiki. El podem anar corregint, a veure si surt un plànol de l'estat actual de l'Avinguda.

Imatge



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 30/08/2010 12:17

M'agrada la idea. És un bon motiu per fer un fil: comparacions antigues-modernes. Bona feina. :plas



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 30/08/2010 12:57

Doncs a comparar s'ha dit!!!

He trobat l'enllaç a aquesta foto a través de la web de (BdBarna)

http://img84.imageshack.us/img84/1609/comparaciogb9.jpg.

No em queda clar si l'autor de la comparació és en "jac", però va ser ell qui la va aportar. Realment, l'Avinguda de la Llum dona per un llibre "com Déu mana"...

Edito:
jac = Jaume Susany
Dr. T l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 30/08/2010 13:18, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/08/2010 13:01

El LLOP ha escrit:M'agrada la idea. És un bon motiu per fer un fil: comparacions antigues-modernes. Bona feina. :plas
Per això ja està elbandero http://redferroviariabcn.blogspot.com/ :D



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 30/08/2010 14:31

Article publicat a El País el passat 11/8

El que em fa por és aquesta frase: "Podría ser la última vez que viésemos así este lugar." FGC té la intenció d'"okupar" el que queda de l'Avinguda?

Imatge
Foto: Carmen Secanella / El País



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dilluns 30/08/2010 17:13

Amb motiu de la cua de maniobres pendent de FGC, està previst que tot això "voli" per tenir uns accessos amplis i moderns. També he sentit que volien encabir-hi un DIR per allà sota, però dubto que sigui fàcil, primer perquè no hi ha tant espai i després perquè els problemes de desaiguament son perpetus en aquest soterrani (construit a més a pocs centímetres d'alçada sota el carrer).

De totes formes, d'això ja se'n parla de fa molts anys.... sospito (i espero) que encara ens quedi prou temps per a seguir disfrutant de la nostra Avinguda de Llum... o almenys de la part que en queda.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 30/08/2010 18:40

Jo conec a una persona que fa treballs de manteniment a tot l'FNAC i el pàrquing de Saba, i diu que el Sephora serà el que acabi absorbint el que queda d'Avinguda de la Llum.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 31/08/2010 8:35

El que s'hauria de fer, ja que sembla evident que el que queda de l'Av. està condemnat, és engegar una campanya perquè, com a mínim, en algun vestíbul de FGC muntessin alguna mena d'exposició permanent sobre l'Avinguda de la Llum. No sé... fotos, plànols...

Es podria mirar de fer alguna cosa conjunta amb tots els "fanàtics" de l'avinguda. Al Facebook vaig trobar un grup d'amics, els de BdeBarna... I també s'hauria d'aconseguir alguna altra visita abans que es consumi el "canvixaximodern", no?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 31/08/2010 10:46

Dr. T ha escrit:Bon dia!

Algú s'atreviria a "sobreposar" les instal.lacions actuals (Sephora, vestíbuls, zones tancades) sobre el mapa original de l'Avinguda de la Llum? O sobre un mapa buit...

Per cert, ahir vaig veure la peli "Crimen ferpecto" i hi sortia el Sephora.
Ara ho he fet més o menys de cap. La zona blava vindria a ser l'espai que ocupa aproximadament el sephora.
Fitxers adjunts
avlus 1.jpg
avlus 1.jpg (29.27 KiB) Visualitzat 9393 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 31/08/2010 10:48

Dr. T ha escrit:Va, que em mullo...

He fet un plànol de com jo entenc que està actualment l'Av. de la Llum, amb el que he llegit al wiki. El podem anar corregint, a veure si surt un plànol de l'estat actual de l'Avinguda.

Imatge
No vas gaire errat. També de memòria i de manera aproximada, he dibuixat el perfil de l'avinguda damunt del fotoplà de la superfície.
Fitxers adjunts
situació.jpg
situació.jpg (59.28 KiB) Visualitzat 9390 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 31/08/2010 11:11

Dr. T ha escrit:Article publicat a El País el passat 11/8

El que em fa por és aquesta frase: "Podría ser la última vez que viésemos así este lugar." FGC té la intenció d'"okupar" el que queda de l'Avinguda?
En efecte, tal i com comenta Trytasa, hi ha hagut diferents projectes per reaprofitar l'espai "mort" de l'avinguda, o el que és el mateix, la zona de la mateixa que actualment no està ocupada pel Sephora. L'assumpte del DIR s'estudiava un cop es va construir el triangle, però no va arribar a cuallar. Em penso que alguna zona està ocupada com alguna mena de dependències d'el corte inglés o poder de l'fnac, no ho tinc gaire clar.

El que és evident és que algún patracol de litigis, propietats i disputes gens clares han fet que fins avui dia aquesta zona encara es conservi tal i com està, situació que efectivament no és de llei que segueixi així (sempre tenint en compte el ritme de la ciutat, les ínfules de modernitat, i el preu del pam quadrat -ni que sigui subterrani- al centre). Val a dir que durant moltíssims anys i fins fa relativament pocs, el carrer Pelai era el centre comercial de referència de la ciutat. Tot i que avui dia s'ha intentat repartir mitjançant altres centres comercials, eixos i demés, el carrer Pelai segueix sent el carrer que més car ven o lloga el pam quadrat comercial. La pròpia construcció del Triangle estava programada des dels anys cinquanta, i semblava definitivament encarrilada poc abans dels JJ.OO., i tot i així va trigar deu anys més. És normal doncs, que un espai considerable tan valuós comercialment, que està perdut i desaprofitat tingui els minuts comptats. Més encara quan necessita periòdicament de treballs de manteniment a causa de les filtracions i humitats (problema que ja era patent als mateixos anys quaranta) i que provoquen unes despeses anuals considerables.

Edito per aclarir un petit detall: l'espai dubto que fos okupat pels propis FGC, ans el contrari. De fet, tot pinta a que amb la modificació, els FGC haguessin de modificar els seus accesos inclús perdent el de Vergara.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 31/08/2010 13:56

Alemany ha escrit:..., el carrer Pelai segueix sent el carrer que més car ven o lloga el pam quadrat comercial.
Perdò per l'off-tòpic. Si no vaig errat, els preus més cars es troben al Passeig de Gràcia. :) :) :)


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimarts 31/08/2010 14:18

Fa molt de temps que no passo per Barcelona, i encara més temps que no em puc entretenir a fer "arqueologia urbana" (si baixo a Barcelona, ho faig amb la dona i la nena) i no he entrat mai a l'interior del Sephora (fins no fa gaire temps no vaig saber que ocupava l'Av. de la Llum).

Hi ha una cosa que no em quadra: a l'Avinguda original, el passeig de les columnes era el carrer central i als seus costats hi havia les botigues. El Sephora ocupa el que seria el carrer central? Ocupa de punta a punta tot l'ample (interiors inclosos) del carrer i botigues de banda i banda? No sé si m'acabo d'explicar bé...

D'altra banda, seguint amb l'off-topic, segons aquest article de El Periódico, él carrer més car és Portal de l'Àngel:
[...]mentre que en el cotitzadíssim Portal de l'Àngel (el carrer més car, a màxims de 2.400 euros el metre quadrat a l'any[...]



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 31/08/2010 14:23

Alemany ha escrit:Em penso que alguna zona està ocupada com alguna mena de dependències d'el corte inglés o poder de l'fnac, no ho tinc gaire clar.
Està ocupada per màquines d'aire condicionat i alguna bomba d'extracció d'aigua del Sephora. Com deia, conec a un que treballa en el manteniment de l'Fnac, i m'ha confirmat que serà l'ampliació del Sephora, i que les màquines s'hauran de resituar als laterals, dins del que abans eren les botigues, on ara hi han armariets de manteniment, neteja i pols.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 31/08/2010 15:37

Trytasa Baldaquino ha escrit:Perdò per l'off-tòpic. Si no vaig errat, els preus més cars es troben al Passeig de Gràcia. :) :) :)
Dr. T ha escrit:
[...]mentre que en el cotitzadíssim Portal de l'Àngel (el carrer més car, a màxims de 2.400 euros el metre quadrat a l'any[...]
Suposo que això va a tandes, com la borsa. Jo tenia un retall a on posava que era Pelai, a raó de comentar el "despilfarro" de pams quadrats verticals que suposaba l'edifici únic de planta baixa ocupat avui per la casa de modes Blanco, al costat de on va ser-hi la terminal de busos d'Alsina Graells.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 31/08/2010 16:05

Dr. T ha escrit:Hi ha una cosa que no em quadra: a l'Avinguda original, el passeig de les columnes era el carrer central i als seus costats hi havia les botigues. El Sephora ocupa el que seria el carrer central? Ocupa de punta a punta tot l'ample (interiors inclosos) del carrer i botigues de banda i banda? No sé si m'acabo d'explicar bé...
Potser Lluita1714 ens ho pot consultar millor amb el seu amic, però segons els meus càlculs semiempírics, la part accessible al públic del Sephora correspondria aproximadament a la zona de passeig de l'antiga avinguda. És a dir, el passeig central de les columnes i part dels laterals. La zona antigament ocupada per les botigues és avui ocupada per dependències internes de la botiga, com son uns lavabos, imagino que part de magatzem i suposo també que alguna mena de passadís que fa les funcions de sortida d'emergència. Si comparem una foto antiga de l'avinguda amb una actual del Sephora, els espais d'accés públic resultants venen a ser molt semblants:
Fitxers adjunts
avluz.jpg
avluz.jpg (97.86 KiB) Visualitzat 7235 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 02/09/2010 12:23

Per cert, ahir vaig passar-hi, i he vist que han convertit l'accés al Sephora des de FGC (sortida Pl. Catalunya) en una botiga de gominoles i xuxes (o era més tipus fleca-pastes? no ho recordo). Suposo que per a la perfumeria era un problema mantenir aquest forat (calia un guàrdia de seguretat permanent per evitar furts i robatoris de colònies) i així el Triangle també li ha donat sortida.

En tot cas, fa goig veure aquesta botigueta presidida per les dobles columnes de l'avinguda de la Llum...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 02/09/2010 15:32

Bé, doncs he parlat, com deia anteriorment, amb un de manteniment allà. Als costats de l'Avinguda de la Llum hi haurà l'ampliació i serveis.

Situeu-vos al Sephora, al costat de l'accés de Plaça Catalunya. A la dreta, a les antigues botigues, hi hauran, rera la paret, màquines d'aire condicionat, extractors d'aigua i uns lavabos públics. A la meitat dreta més llunyana i a l'esquerra, s'està fent una ampliació del Sèphora, de moment, tapada amb Pladur. Quan estigui enllestit, es trauran les plaques de pladur, com si es tractes d'una sorpresa, i se substituirà el mobiliari. Sembla que en cap cas afecta a la zona intacta de l'avinguda, com el cinema o res d'això, del qual m'ha assegurat que no en tenia ni idea.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”