Civies: us convencen?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Civies sí, o Civies no

Si, són el millor material mòbil que hi ha hagut mai a la Renfe!
2
4%
Si, estan força bé, pel disseny, espai, adaptació a PMR...
24
47%
Si, sense més
5
10%
Ni fu ni fa
11
22%
Només amb les enganxines taronges
2
4%
No, donen molts problemes (explicar quins)
0
No hi ha cap vot
No, des de que em vaig fotre de cap des d'una considerable alçada
3
6%
No m'agraden les naus de l'espai per les vies dels trens
2
4%
Altres (expliqueu)
2
4%
 
Vots totals: 51
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Civies: us convencen?

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 05/09/2010 13:10

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... start=1780


En comptes de treure els Civies de l'R4,ja els podien treure de l'R2 Passant,que els usuaris d'aquesta línia ja gaudeixen o gaudiràn dels Civia de l'R2 Nord(Granollers-El Prat)i l'R2 Sud(Barcelona-Castelldefels),i bueno,tampoc em fa res que treguin algún Civia de l'R4,peró no tots!.Per qué algún Civia facin Martorell-Terrassa no crec que passi res.

I pel que veig també treuràn algún Civia de l'R1,entre la doble de 465 que ha sortit de L'Hospitalet(que m'hi jugo que demà aquesta doble de 465-201+465-237 estarà a l'R2 Sud),i les dues 464 que van a Sevilla.

Un altre cop l'R4 Sud serà monopoli 447,quin avorriment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 14:04

Mako448 ha escrit:En comptes de treure els Civies de l'R4,ja els podien treure de l'R2 Passant,que els usuaris d'aquesta línia ja gaudeixen o gaudiràn dels Civia de l'R2 Nord(Granollers-El Prat)i l'R2 Sud(Barcelona-Castelldefels),i bueno,tampoc em fa res que treguin algún Civia de l'R4,peró no tots!.Per qué algún Civia facin Martorell-Terrassa no crec que passi res.

I pel que veig també treuràn algún Civia de l'R1,entre la doble de 465 que ha sortit de L'Hospitalet(que m'hi jugo que demà aquesta doble de 465-201+465-237 estarà a l'R2 Sud),i les dues 464 que van a Sevilla.

Un altre cop l'R4 Sud serà monopoli 447,quin avorriment.
No entenc en què consisteix l'"avorriment" de les 447 ni "l'entreteniment" que suposen els Civies. Avorriment serà quan tot sigui Civies.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 05/09/2010 14:15

Anem a veure, de moment s'està fent el que s'ha de fer : posar els civia a la línia on per fi han apujat les andanes de les estacions on para : entre l'Estació de França i Sant Vicenç de Calders per la costa, per la línia de Granollers i per la línia de Mataró.
No tinc ganes que m'encasquetin un civia a l'R4 i quan baixi del tren o hi pugi a Sant Andreu Arenal em foti de lloros per l'esglaó que queda.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 14:20

Aquí està, que posin Civies a on tinguin les estacions adaptades, ni que sigui per prevenir accidents, per sentit comú!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 05/09/2010 16:18

Primer de tot,les andanes de Sant Andreu Arenal a no se on vaig llegir s'alçaren.A part que entre Martorell i Terrassa nomès hi ha problemes d'andanes a Sant Andreu Arenal i Birfucació,i els Civia han estat temps i temps aturant-se a estacions amb andanes baixes i penoses com La Llagosta(i encara segueixen amb aquestes andanes baixe i horribles),peró que s'han reformat,com Palautordera,Sitges,etc...I a la línia de Granollers hi una estació on no té les anadanes pujades,i són baixes i fetes caldo;La Llagosta.Per tant no trobo cap problema en que és posin Civies a l'R4 especialment la relació de Terrassa-Martorell.

En segon lloc,ho sento peró estic totalment en contra en concentrar tots els Civies en una o dues.Són l'únic material apte a PMR,el que té pantalles informatives,l'únic que és continu i no té portes entre vagó i vagó que marauradament força gent ho fa servir per posar-se a fumar,i el més modern tren de Rodaleis,i crec que tots els usuaris de totes les línies tindriem que gaudir de certs trens.Per tant,penso que el més just és que circulin uns pocs Civies per totes les línies de Rodalies,i no nomès per una o dos.Com a mínim amb l'R2 Sud no posaràn tots els serveis amb Civia,sinó aproximadament la meitat,i penso que com ho volen fer a l'R2 Sud,s'hauria de fer a totes les línies.La meitat o un quart encara que sigui amb Civia,i la resta amb 447 o 450/451.

En tercer lloc,com a aficionat del ferrocarril m'agrada la varietat,no que tots els trens de certa línia siguin del mateix tipus.Com a mínim ara pinten trens(447)amb l'esquema de Rodalies,que fa que sigu una mica més entretingut.Obiament tampoc m'agrada el monopoli Civia,peró aixó amics meus crec que no passarà mai,o si passa,ja estaràn a punt de treure un tren nou de Rodalies :) .I desde el punt de vista d'un viatger com ja he dit abans,TOTS tenim dret a gaudir de trens moderns,i un discapacitat de Martorell té el mateix dret de poder pujar al tren que un discapacitat de Mataró.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 18:59

Mako448 ha escrit: En tercer lloc,com a aficionat del ferrocarril m'agrada la varietat,no que tots els trens de certa línia siguin del mateix tipus.Com a mínim ara pinten trens(447)amb l'esquema de Rodalies,que fa que sigu una mica més entretingut.Obiament tampoc m'agrada el monopoli Civia,peró aixó amics meus crec que no passarà mai,o si passa,ja estaràn a punt de treure un tren nou de Rodalies :) .I desde el punt de vista d'un viatger com ja he dit abans,TOTS tenim dret a gaudir de trens moderns,i un discapacitat de Martorell té el mateix dret de poder pujar al tren que un discapacitat de Mataró.
El gran problema és que hi han moltes estacions no adaptades per a PMR, per tant, de què serveix tenir un tren adaptat en aquestes condicions? És com una burla per a aquest col·lectiu, que fa anys que reivindiquin poder viatjar en Renfe Rodalies.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 05/09/2010 19:09

Doncs llavors també és una burla que en una estació adaptada pràcticament al 100% a PMR com la de Martorell o Vilafranca,un discapacitat no pugui pujar al tren per qué tots els trens en qüestió qué passen per certa estació no estàn adaptat a PMR?

Durant 2 anys els Civia han fet aturades a l'estació de Montgat Nord,i aquesta estació entre 2006 i 2008 les andanes estavaen molt baixes,a l'altura de la via pràcticament(nomès un trosset estava elevat).A finals de 2008 hi van posar una plataforma tipus Pg.de Gràcia a l'andana cap a Mataró peró la de Barcelona seguia igual,i bé que en aquesta estació quan encara no estava reformada els Civia s'han aturat dos anys,que no és poc!
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 05/09/2010 19:12, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 19:10

Mako448 ha escrit:Doncs llavors també és una burla que en una estació adaptada pràcticament al 100% a PMR com la de Martorell o Vilafranca,un discapacitat no pugui pujar al tren per qué tots els trens en qüestió qué passen per certa estació no estàn adaptat a PMR?
Tot és incongruent, si. Caldria una coordinació major de tot.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 05/09/2010 19:24

Mako448 ha escrit:En segon lloc,ho sento peró estic totalment en contra en concentrar tots els Civies en una o dues.Són l'únic material apte a PMR,
Amb les estacions sense adaptar, i a sobre sense saber on coi quedarà la única porta accessible, difícilment veuràs cap PMR a Renfe. Potser d'aquí uns quants anys...
Mako448 ha escrit:el que té pantalles informatives,
Tots els trens tenen pantalles informatives. Uns de plasma, els altres de LEDs.
Mako448 ha escrit:l'únic que és continu i no té portes entre vagó i vagó que marauradament força gent ho fa servir per posar-se a fumar,
Això fa que el lavabos dels Civia sempre estiguin ocupats per gent fumant. Com a mínim, abans podies anar a fer un riu tranquil. Ara, ni això. Una gran millora...
Mako448 ha escrit:i el més modern tren de Rodaleis,
Cosa que al 99,9% dels usuaris, entre els que m'incloc, els importa un rave.
El que importa és que donin un bon servei, que siguin puntuals, estiguin nets i s'hi vagi segur. I això ho compleix igual un Civia que una 440R. Curiosament, una 470 compleix millor perquè és més còmode. Ja firmaria perquè treiessin totes les 440R, 447, 450, 451 i 46x i els canviessin per 470!!! :D



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 05/09/2010 20:14

Peró les pantalles dels Civia t'informen durant tot el trajecte del destí,de les següents 8 o 10 parades,del temps estimat que queda per la següent estació,mentres que els LED's de les 447 nomès informen de la propera parada i de les correspondències,i del destí nomès n les parades de Barcelona i rodalies,per tant,la pantalla del Civia informa millor.

I un 90% potser li importi un rave,peró un 99,9% no ho crec pas.Jo he escoltat comentaris de "bién,un tren nuevo"a dins del Civia,i no poca gent precisament.Un tren nou sempre és una millora,una altra cosa que ho posin en simple composció,i aixó és cosa de Renfe,no del tren en particular.A part de que els Civia acostumen a estar més nets,peró aixó ja és cosa del manteniment que realitza renfe a dins dels trens,segurament els Civia els netejaràn més a fons que no pas les 447,per qüestio de presumir de modernitat.

I sobre els seients,totalment d'acord,tot i que el millor seria canviar els seients de TOTES les unitats de Rodalies actuals.Si la Generalitat portessin el tema dels trens,i pugès modificar el seu interior,hi podrien posar seients tipus 213,per exemple.Igualment jo almenys de comprar Civies haguès comprat unes unitats de 2 pisos on les portes quedessin llisament a l'andana,i per tant,totes les portes adapatades a PMR.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 05/09/2010 22:50

Mako448 ha escrit:Primer de tot,les andanes de Sant Andreu Arenal a no se on vaig llegir s'alçaren.A part que entre Martorell i Terrassa nomès hi ha problemes d'andanes a Sant Andreu Arenal i Birfucació,i els Civia han estat temps i temps aturant-se a estacions amb andanes baixes i penoses com La Llagosta(i encara segueixen amb aquestes andanes baixe i horribles),peró que s'han reformat,com Palautordera,Sitges,etc...I a la línia de Granollers hi una estació on no té les anadanes pujades,i són baixes i fetes caldo;La Llagosta.Per tant no trobo cap problema en que és posin Civies a l'R4 especialment la relació de Terrassa-Martorell.
No em posaré a discutir quines andanes són més baixes que d'altres però t'insto a baixar a l'estació de la Llagosta o a visitar http://www.trenscat.com/renfe/lallagosta_ct.html ja que sembla que no hi has baixat gaire, s'hi pot baixar prou bé, res comparable amb l'andana de : http://www.trenscat.com/renfe/standreuarenal_ct.html .
Tampoc té el mateix flux de viatgers una estació que l'altre.
Mako448 ha escrit:En segon lloc,ho sento peró estic totalment en contra en concentrar tots els Civies en una o dues.Són l'únic material apte a PMR,el que té pantalles informatives,l'únic que és continu i no té portes entre vagó i vagó que marauradament força gent ho fa servir per posar-se a fumar,i el més modern tren de Rodaleis,i crec que tots els usuaris de totes les línies tindriem que gaudir de certs trens.Per tant,penso que el més just és que circulin uns pocs Civies per totes les línies de Rodalies,i no nomès per una o dos.Com a mínim amb l'R2 Sud no posaràn tots els serveis amb Civia,sinó aproximadament la meitat,i penso que com ho volen fer a l'R2 Sud,s'hauria de fer a totes les línies.La meitat o un quart encara que sigui amb Civia,i la resta amb 447 o 450/451.
Doncs jo estic totalment en contra a tenir un tren que tarda una eternitat en tancar portes i que és incapaç de recuperar retards, i que quan plou patina el doble que una 447.
Mako448 ha escrit:En tercer lloc,com a aficionat del ferrocarril m'agrada la varietat,no que tots els trens de certa línia siguin del mateix tipus.Com a mínim ara pinten trens(447)amb l'esquema de Rodalies,que fa que sigu una mica més entretingut.Obiament tampoc m'agrada el monopoli Civia,peró aixó amics meus crec que no passarà mai,o si passa,ja estaràn a punt de treure un tren nou de Rodalies :) .I desde el punt de vista d'un viatger com ja he dit abans,TOTS tenim dret a gaudir de trens moderns,i un discapacitat de Martorell té el mateix dret de poder pujar al tren que un discapacitat de Mataró.
Com a aficionat al ferrocarril vull que tornin les 440 sense reformar per totes les línies de rodalies, però em penso que això no tindria gaire sentit.
Si et poses a pensar en facilitar l'accés als discapacitats surt més a compte mantenir els civia a una línia per tal de poder anunciar que aquella línia té trens adaptats per a discapacitat, mentre que si només poses 3 o 4 trens a cada línia tindries només un tren cada ves a saber quan apte per a PMR. Tot i així són comptades les estacions sense barreres arquitectòniques i plenament accessibles per a discapacitats.
Per altra banda també convindria que et plantejéssis que és un tren modern : les 447 també ho són.

Per últim mantinc dient que posin els civia a les línies on es pot : no vull fer l'action man al pujar i baixar del civia a St Andreu Arenal, que ja ho he pogut comprovar.
Pere l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 05/09/2010 22:54, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 22:52

Mako448 ha escrit:Peró les pantalles dels Civia t'informen durant tot el trajecte del destí,de les següents 8 o 10 parades,del temps estimat que queda per la següent estació,mentres que els LED's de les 447 nomès informen de la propera parada i de les correspondències,i del destí nomès n les parades de Barcelona i rodalies,per tant,la pantalla del Civia informa millor.

I un 90% potser li importi un rave,peró un 99,9% no ho crec pas.Jo he escoltat comentaris de "bién,un tren nuevo"a dins del Civia,i no poca gent precisament.Un tren nou sempre és una millora,una altra cosa que ho posin en simple composció,i aixó és cosa de Renfe,no del tren en particular.A part de que els Civia acostumen a estar més nets,peró aixó ja és cosa del manteniment que realitza renfe a dins dels trens,segurament els Civia els netejaràn més a fons que no pas les 447,per qüestio de presumir de modernitat.

I sobre els seients,totalment d'acord,tot i que el millor seria canviar els seients de TOTES les unitats de Rodalies actuals.Si la Generalitat portessin el tema dels trens,i pugès modificar el seu interior,hi podrien posar seients tipus 213,per exemple.Igualment jo almenys de comprar Civies haguès comprat unes unitats de 2 pisos on les portes quedessin llisament a l'andana,i per tant,totes les portes adapatades a PMR.
Sobre lo de les pantalles, fallen de la mateixa forma que les de leds. L'altre dia, un cap a Sitges, informava que la propera estació era "Passeig de Gràcia" :x Així que per mi com si posen pantalles de 50 polzades, que si falla la informàtica...

Sobre lo de la netedat, són més nous, i no han tingut temps d'enguarrar-se com les 451, per exemple, que en molts casos, la guarreria és acumulada d'anys :aaa M'agradaria saber cada quan netegen els seients, perquè la capa de ronya aquella no es forma en una setmana, no...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 05/09/2010 22:59

A la R3 no necesstiem material Civia, hi ha moltes andanes (tram La Garriga - Vic, per exemple) on és problemàtic fins i tot pujar a una doble 447. Imagineu-vos un Civia. :nono


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 05/09/2010 23:00

UT440_132M ha escrit:A la R3 no necesstiem material Civia, hi ha moltes andanes (tram La Garriga - Vic, per exemple) on és problemàtic fins i tot pujar a una doble 447. Imagineu-vos un Civia. :nono
Per trencar-se el coll i quedar-s'hi allà :?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 05/09/2010 23:47

Sobre l'enquesta: no em convencen, sense més, cosa que equival a l'opció "ni fu ni fa". Les famoses pantalles són infrautilitzades i no donen informació útil: per exemple, quin estranger acabat d'arribar de l'aeroport sabrà desxifrar "Barna Sants" com a estació principal de Barcelona? On són les indicacions de correspondència en temps real, com es troben als trens suïssos, amb destinació, andana, hora prevista i real de sortida?

Clar que si, a hores d'ara, segons quin tren diu que et trobaràs la Casa Batlló a Sitges, demanar això és com parlar de transbordadors espacials a un home de Cro-Magnon.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 06/09/2010 1:40

Jo he votat per Sí, sense més. He de dir que les vegades que he pujat en Civia, no he tingut mai cap problema, tot anava bé, sense ninguna incidència a excepció de que moltes vegades he tingut la mala sort de trobar-me amb els WC fora de servei. Però en general, no m'ha passat res de dolent quan he anat en Civia. Però el que no entenc, és el rumor que corre entre els aficionats del "sector anti-Civia", que diuen que alguns cops han patit un "suposat" incendi, quan ja se sap que en 4 anys que portem de circulació de Civies per Barcelona, no hi ha hagut pas cap incendi, però sí alguna avaria, i és que a vegades ja diuen que "la tecnologia falla", doncs tard o hora ho hem d'assumir, també es poden avariar igual que una 440, 447, 450 o 451. Aquesta seria la meva visió sobre aquestes unitats, i puc dir que sóc pro-Civia, però també partidari de que el material veterà segueixi donant corda. I és igual que sigui un Civia, una 450, o un croissant amb rodes, el que importa és que presti un bon servei i punt (tot i que a Renfe això de bon servei com que no, encara s'ha de millorar MOLTS aspectes... :roll:)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/09/2010 8:37

Rumors sobre incendis? No entenc aquest tipus de coses perquè si...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 06/09/2010 9:31

Sobre el tema pantalles, explicaré una cosa que vaig veure a Berlin: allà hi ha trens del metro que porten 30 o 40 anys funcionant. Doncs bé, aquí ja els haurien retirat amb excuses com aquesta de que "no porta pantalles" per justificar el gastar-se molts milions en trens nous. A Alemanya, que té gairebé el doble de renda per càpita que nosaltres, simplement a cada extrem de cada cotxe hi han instal·lat una pantalla. I ja està, per quatre duros, tren amb pantalles. Ah, i com a mínim s'hi dóna informació variada, no com a TMB que o no surt res, o surten pallassos fent ballarugues absurdes per les estacions.

Renfe hauria de fer el mateix: en comptes de comprar tant tren nou, més valdria que reformés el material actual amb nous seients i noves pantalles, i el que s'estalviaria, que ho fes servir per apujar andanes i millorar les estacions. Ah no, que això és ADIF, i no té res a veure amb Renfe... o sí? En fi, de bojos :x



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 06/09/2010 12:13

Ja ús podeu imaginar que he votat :)



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 07/09/2010 17:50

Mako448 ha escrit:Peró les pantalles dels Civia t'informen durant tot el trajecte del destí,de les següents 8 o 10 parades,del temps estimat que queda per la següent estació,mentres que els LED's de les 447 nomès informen de la propera parada i de les correspondències,i del destí nomès n les parades de Barcelona i rodalies,per tant,la pantalla del Civia informa millor.

I un 90% potser li importi un rave,peró un 99,9% no ho crec pas.Jo he escoltat comentaris de "bién,un tren nuevo"a dins del Civia,i no poca gent precisament.Un tren nou sempre és una millora,una altra cosa que ho posin en simple composció,i aixó és cosa de Renfe,no del tren en particular.A part de que els Civia acostumen a estar més nets,peró aixó ja és cosa del manteniment que realitza renfe a dins dels trens,segurament els Civia els netejaràn més a fons que no pas les 447,per qüestio de presumir de modernitat.

I sobre els seients,totalment d'acord,tot i que el millor seria canviar els seients de TOTES les unitats de Rodalies actuals.Si la Generalitat portessin el tema dels trens,i pugès modificar el seu interior,hi podrien posar seients tipus 213,per exemple.Igualment jo almenys de comprar Civies haguès comprat unes unitats de 2 pisos on les portes quedessin llisament a l'andana,i per tant,totes les portes adapatades a PMR.
¡Menos mal! Ja hi ha a un què li agraden els Civia!! :o )))3

Bueno, almenys ara, estan posant Civies a l'R7, almenys no ens quedarem sempre amb les repetitititititivísimes 447 :P
Però el què fot molt, almenys a mi, és que la gent què té que agafar FGC per anar a Martorell, per exemple, jo: D'El Palau fins a Martorell-central, pico amb la meva T10 de 2 zones (tenia pensat colar-m'hi, però al final ho vaig deixar córrer :) ) Però, al arribar a Martorell de Rodalies, tinc què gastar 2.35€ per anar a Barcelona, ja què està a la zona 3... A més, tinc què fer transbord per nassos a Sants, ja què solo agafar molt la R2 (R2Nord, R2 o R2Sud).. :martell2 I això fot molt, tinc més despeses què quan no agafava Rodalies i me les tenia què apanyar amb viatjes curts i repetitius.. :x



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”