Eix Transpirinenc (N260)

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Eix Transpirinenc (N260)

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 30/09/2009 19:51

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... unel/toses

Territori i medi ambient Arnau Urgell | Actualitzat el 30/09/2009 a les 09:42h

L'Estat destina per l'any vinent poc més de 200.000 euros a la variant de Ribes i al túnel de Toses
Marc Prat es mostra “tranquil” tot i que veu “justet” que les obres comencin el 2010

Els pressupostos generals de l'Estat (PGE) incorporen tres partides dels projectes de nova N-260 entre Ribes de Freser i Puigcerdà. Corresponen als tres trams de l'obra -variant de Ribes, la vessant ripollesa de la collada (on hi haurà el túnel de Toses); i la vessant cerdana-. Globalment sumen 210.000 euros -dels quals només 10.000 són pel tram del túnel- d'uns projectes valorats en un mínim de 71 milions d'euros (túnel de Toses a banda).

Tot i que les partides pel 2010 són molt petites l'alcalde de Ribes de Freser, Marc Prat, mostra a ElRipollès.info la seva “tranquil·litat” pel desenvolupament dels projectes. “Hi hagut problemes administratius però en principi els projectes constructius els acabaran al març o l'abril” explica. A més recorda que es poden transvasar consignacions de partides diferents per tal de complir el compromís de l'Estat, que les màquines comencin tant bon punt els projectes finalitzin.

En el cas del túnel de Ribes el Ministeri espanyol de Foment manté que les obres començaran el 2010 tot i que Prat ho veu “justet”. “Malgrat el seu compromís veig més factible que sigui el 2011” conclou.

Partida per l'estudi informatiu de la N-260 entre Ripoll i Olot
El PGE també incorpora una altra partida per una infraestructura viària del Ripollès: l'estudi informatiu de la N-260 entre Ripoll i Olot. Es destinen vora 650.000 euros per un projecte que incorporarà les variants de Campdevànol, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses.



- Les inversions del PGE al conjunt de la demarcació (Gironainfo.cat)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/09/2009 20:49

És fastigós. Fan un túnel nou de trinca per una carretera que, tal com està, cobreix prou bé la demanda, però que farà que els pixapins l'assetgin cada cap de setmana. I, mentrestant, el ferrocarril s'ha d'acontentar amb quatre cosetes mentre veu com la distància amb la carretera en preu i temps de trajecte és cada vegada més gran.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 04/10/2009 23:51

Guigui ha escrit:És fastigós. Fan un túnel nou de trinca per una carretera que, tal com està, cobreix prou bé la demanda, però que farà que els pixapins l'assetgin cada cap de setmana. I, mentrestant, el ferrocarril s'ha d'acontentar amb quatre cosetes mentre veu com la distància amb la carretera en preu i temps de trajecte és cada vegada més gran.
El més lamentable de tot plegat és que no obeeix a un pla coherent de transport. Aquests "domingueros" circularan per aquesta carretera, però a l'acostar-se a Barcelona es trobaran entrampats en les autopistes actuals igualment.

Cada vegada la gent està més i més farta d'haver de fer 2 , 3 o 4 hores de cua cada cap de setmana per tornar. Això és una barbaritat, haver de perdre tant de temps per fer viatges de 100 Km o menys, però no hi ha alternatives: el tren triga el mateix o més, i el viatge és incòmode i insegur. I els transports públics locals inexistents. Per això, en aquest país a gairebé ningú se li acudeix anar de cap de setmana en transport públic.

Els nostres polítics, però, són incapaços de donar solucions, i l'únic que saben és contractar noves autovies, mentre la gent aguanta resignada les cues com si fos una cosa inevitable. Incompetència, en diuen d'això.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 01/11/2009 16:27

Continuació de viewtopic.php?f=23&t=10068&p=150242#p150242

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... rtura/cadi

Llums i ombres d'un projecte imminent
Més de quatre dècades després de la constitució de PRODYGESA tot sembla indicar que el nou eix Ribes de Freser-Puigcerdà (N-260) serà una realitat en pocs anys. El Ministeri espanyol de Foment ja haadjudicat els projectes constructius d'una obra dividida en tres trams -variant de Ribes, vessant ripollesa (en la qual s'inclou el túnel de Toses) i vessant cerdana-.

Elspressupostos generals de l'Estat (PGE) només inclouen pel 2010 un global de 210.000 euros però l'alcalde de Ribes de Freser, Marc Prat, no s'ha cansat de repetir que el “projecte no perilla”. Malgrat que el compromís de Foment és que l'any vinent hi hagi màquines treballant el més probable és que s'endarrereixi fins al 2011. Els treballs duraran un mínim de dos anys.

Alguns dels primers projectes van arribar a dissenyar un túnel de 10 km i un cost global de 132 milions d'euros. L'actual estudi informatiu només contempla un túnel d'1,8 km -a banda del de la variant de Ribes- i un pressupost de 78 milions d'euros. Més enllà de la qüestió pressupostària la reducció ha permès disminuir les exigències de seguretat dels trams subterranis. Amb un túnel d'aquesta llargada potser caldrà deixar de parlar del túnel de Toses i parlar simplement de la carretera de Toses.

En tot cas el nou traçat evitarà la temuda i sinuosa collada, de 44 km de longitud i més de 200 revolts. Tot i així, a diferència dels primers projectes, la cota del túnel continuarà sent molt alta i la reducció dels efectes de les nevades serà limitada. La velocitat de disseny de la via és de 60 km/h.

Els impactes de la infraestructura
Malgrat la reducció d'alguns dels paràmetres del projecte des d'alguns sectors es percep com una taula de salvació per remuntar els efectes d'una crisi econòmica global que s'ha sumat a la crisi prèvia del tèxtil. “La nova carretera i la millora de les comunicacions tindrà una clara repercussió positiva al PIB del Ripollès, especialment en el turisme i els serveis” afirma Marc Prat.

Per altra banda cal tenir en compte l'arribada dels quatre carrils de la C-17 a Ripoll a l'estiu de 2011. “Hem d'actuar ràpid sinó volem que Ribes o la collada es converteixen en colls d'ampolla” apunta Prat. “Cal tenir en compte que la carretera de Toses no serà cap via ràpida” matisa Santi Llagostera, president de l'Associació Arç. “Han reduït les expectatives inicials i serà una infraestructura similar a l'actual tram Ripoll-Ribes” afegeix.


Els més crítics alerten de l'impacte ambiental a la vall del Rigard. Foto: Adrià Costa

La presència de camions que puguin col·lapsar la nova carretera preocupa al president del Consorci Ripollès Desenvolupament, Ramon Turrats. “És una infraestructura positiva pel Ripollès però cal fer-la bé” adverteix. “Potser es podria restringir la presència de vehicles pesats tal i com s'ha fet a Bracons” proposa. Una alternativa que difícilment agradaria al transportista manlleuenc Miquel Vila. Vila passa per la collada de Toses per carregar gra (blat, pèsols, soja...) al sud de l'Estat francès per les empreses de pinso. Considera “fantàstic” poder estalviar una hora de camí o els 48 euros de peatge del camí alternatiu per l'autopista.

Els més crítics amb la infraestructura censuren el seu impacte ambiental. “El traçat actual és una autèntica porqueria” afirma clarament el regidor republicà de Planoles i expresident de la plataforma Salvem la Vall del Rigard, Roger Peñarroya. Per Santi Llagostera aquesta i qualsevol obra en una zona muntanyosa suposa un triple impacte acústic, lumínic i paisatgístic. “Caldria fer túnels a davant de cada nucli urbà i rebutjar l'obra fins que hi hagi prou pressupost com perquè estigui en compte” afirma


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/12/2009 15:30

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _81804.php

Foment treu a licitació les obres de la variant de Gerri de la Sal

ACN
Baix Pallars
Ult. Act. 18/12/2009 14:12


El Ministeri de Foment ha tret aquest divendres a licitació les obres de millora del tram de la N-260 -Eix Pirinenc-, a Gerri de la Sal (Pallars Sobirà), les quals preveuen la construcció d'una variant de 2.230 metres per evitar el pas dels vehicles per l'interior de l'estret nucli urbà. L'opció de variant escollida per Foment transcorrerà des del sud-nord del terme de Gerri cap a l'oest desdoblant la N-260 entre els quilòmetres 292,5 i 294,8. Les obres, que surten a licitació per quasi 45 milions d'euros, també preveuen la construcció d'un túnel de 980 metres, que s'executarà seguint el nou mètode austríac i un viaducte de 96 metres que creuarà la N-260.

A més, el projecte també inclou la construcció d'un pont per damunt del barranc d'Ancs de 33,80 metres i un pas inferior al quilòmetre 1,630 per donar accés a les finques del marge esquerre de la nova carretera, i permetre els elements necessaris per al drenatge longitudinal i transversal del traçat com ara la senyalització i les mesures de seguretat. La variant disposarà de dues calçades de 3,5 metres per sentit i un voral bilateral d'1,5 metres. Amb la construcció de la llargament reivindicada variant, els vehicles que es dirigeixin al Pirineu de Lleida no hauran de passar per l'interior de Gerri de la Sal, que és molt estret.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/01/2010 21:24

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egida.html

El projecte del túnel de Toses està aturat perquè afecta una zona protegida

Travessa en alguns punts la vall del Rigard, i ara Foment i Medi Ambient busquen solucions per desencallar la carretera

27/01/10 02:00 - Toses - oriol mas

El projecte del túnel de Toses, entre Ribes de Freser i la Molina, està actualment aturat en espera que es resolguin diversos problemes que han sorgit a l'hora de fer-ne el projecte constructiu. El principal és l'impacte en la zona protegida com a Xarxa Natura 2000 de la vall del Rigard, ja que al llarg de sis quilòmetres la nova carretera discorreria en paral·lel al riu, i en alguns punts el travessaria. La protecció d'aquesta zona es va fer pocs mesos després d'haver aprovat l'estudi informatiu del projecte, el 2006, que, per tant, no va incloure l'espai preservat. Ara els tècnics del Ministeri de Foment, amb la col·laboració del Departament de Medi Ambient, busquen solucions per trobar traçats alternatius, però l'orografia i el poc espai disponible fan que sigui complicat.

De les diverses alternatives que es van presentar per construir la nova N-152, es va escollir la que ressegueix en bona part el curs del riu Rigard, que és precisament el que s'ha catalogat com a Xarxa Natura 2000 entre Ribes i Toses pel seu interès natural i la presència d'hàbitats catalogats per la Unió Europea. El traçat previst aprofita el poc espai lliure que queda a la vall entre la via del tren i el riu, de manera que trepitja en bona part l'espai protegit. El problema va venir perquè la publicació de l'estudi informatiu i la declaració d'impacte ambiental per part de l'Estat va ser el juliol del 2006, uns mesos abans que s'anunciessin els espais inclosos en la Xarxa Natura 2000. Va ser el setembre d'aquell mateix any quan es van publicar les zones que la Generalitat preveia incloure dins aquesta xarxa, en compliment de les directrius de la Unió Europea, i la vall del Rigard hi va entrar per hàbitats com els prats de dall de terra baixa, les vernedes i altres boscos de ribera o la formació geològica de la zona.

Projecte constructiu

El 2008 es va adjudicar la redacció del projecte constructiu de la nova N-152, però darrerament se'n va separar la variant de Ribes de Freser –per poder-la accelerar– i n'han desaparegut les partides pressupostàries per als propers anys. De fet, la coincidència entre el projecte i l'espai protegit va fer que l'Estat demanés al Departament de Medi Ambient de la Generalitat un informe sobre les afectacions, i segons ha explicat la conselleria, s'està revisant el projecte per minimitzar l'impacte ambiental en diversos punts d'un tram de sis quilòmetres en els termes municipals de Toses i Planoles. A més, també s'ha vist que l'execució del projecte tal com estava en l'estudi informatiu era difícil perquè les condicions del terreny faran l'obra més complicada del que es preveia inicialment, ja que la tipologia de la via obliga que tingui unes característiques tècniques específiques pel que fa als girs màxims en els revolts, els canvis de rasant o els pendents.

Des de Medi Ambient s'ha recomanat aprofitar al màxim possible la carretera actual –i que molts conductors fan servir com a alternativa a la collada de Toses–, ampliant sempre pel costat més proper a muntanya. Però les estructures que s'haurien de construir, com ara els talussos, la manca d'espai disponible i la difícil compatibilitat d'algunes d'aquestes estructures amb el tren estan complicant enormement les solucions tècniques per tirar endavant el projecte.

El director dels serveis territorials de Medi Ambient a Girona, Emili Santos, ha explicat que «ara s'ha de treballar per buscar noves propostes i solucions per incorporar-les al projecte, tot i que estan sent contactes informals». Ahir aquest diari no va poder parlar amb Carreteres de Foment a Girona.

[...] (vegeu http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 91#p159891)

Un túnel sense fi
o.m

La construcció del túnel de Toses fa més de quaranta anys que es manté inamovible al capdavant de les principals reclamacions viàries de les comarques gironines. El 1969 es va crear la societat Promoción y Desarrollo de Gerona SA, participada per la Caixa de Girona, «la Caixa», 55 ajuntaments i altres entitats, amb l'objectiu de tirar endavant la infraestructura, i sis anys més tard l'Estat atorgava a la societat la concessió de la gestió del túnel a través d'un peatge. Al final la iniciativa va quedar en no res, perquè la Generalitat va optar per la construcció del túnel del Cadí, deixant el de Toses com a gran damnificat. O sigui, es va prioritzar la connexió de la Cerdanya amb les comarques barcelonines per sobre de les gironines. Les protestes de les diferents institucions no van servir de res, i des d'aleshores s'han succeït diversos projectes per tirar-lo endavant, lligant-lo amb la variant de Ribes de Freser, i preveient un túnel de fins a deu quilòmetres. El 2005 va ser quan l'Estat va recuperar amb força el projecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/04/2010 12:20

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _93768.php

Dos-cents veïns de Gerri de la Sal tallen la carretera N-260 per reclamar una millor variant que la projectada

ACN / Xavier Lozano
Baix Pallars
Ult. Act. 04/04/2010 21:04


Unes dues-centes persones s'han concentrat aquest diumenge a Gerri de la Sal (Pallars Sobirà) sota el pretext d'una xocolatada que ha acabat amb un tall, durant tres quarts d'hora, de la carretera N-260, de la Pobla de Segur a Sort, i que passa pel mig del nucli urbà. La protesta ha provocat uns cinc quilòmetres de retencions. Els veïns reclamen que en el projecte de la variant d'aquesta important via del Pirineu s'inclogui un enllaç al nord del poble ja que, segons les actuals previsions, des del nucli s'haurà de fer un tomb de dos quilòmetres enrere per viatjar en direcció Sort. Consideren que els beneficis que ha d'aportar la reivindicada variant es veuran limitats si no es preveu aquest enllaç.

La convocatòria l'ha fet l'associació de veïns 'Lo Pedrís' de Gerri de la Sal, que té previst seguir convocant manifestacions fins que no rebi una resposta satisfactòria. La concentració s'ha celebrat a les sis de la tarda en plena setmana Santa. La presidenta de l'entitat, Lina Ratia, ha assegurat que els veïns 'es mobilitzaran fins on calgui, si cal a Madrid' per així evitar 'un càstig imposat als veïns de Gerri' i l'afectació que es preveu sobre el nucli de Compte. Segons Ratia, si no es construeix un enllaç al nord de Gerri de la Sal, amb la variant 'el 80% de la població del municipi quedarà aïllada de la comarca, sense accés directe a la N-260 que en canvi ara si que té'. Per anar cap a Sort, ha explicat, 's'haurà de travessar tot el poble per la travessera antiga, i tornar enrere per la variant'. Això pot suposar, segons la presidenta de 'Lo Pedrís', dificultats pels serveis d'emergències i un afegitó de complicacions per anar fins la capital de la comarca, Sort. A banda, Lo Pedrís també vol evitar que la variant tingui el format de 'macrocarretera', ja que es tracta d'un indret amb animals salvatges i vida agrícola.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 29/05/2010 20:57

http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/11489

Territori i medi ambient Arnau Urgell | Actualitzat el 28/05/2010 a les 09:20h

Túnel de Toses: de la Xarxa Natura 2000 a «l'amenaça» de la tisora de la crisi

Malgrat que es desencalla la redacció dels projectes constructius ara cal estar pendent dels efectes de la retallada

Imatge
La declaració com a Xarxa Natura 2000 de les planes del Rigard ha encallat el projecte. Foto: ElRipollès.info

La redacció dels projectes constructius de la variant de Ribes de Freser i del túnel de Toses (N-260) s'ha desencallat. Així ho assegura l'alcalde ribetà, Marc Prat, després de dues reunions en les darreres setmanes -la primera de les quals amb el cap de Carreteres de l'Estat a Catalunya, Lluís Bonet-.

Des de la tardor de 2009 la Xarxa Natura 2000 havia aturat els treballs per dibuixar la traça final de la carretera. I és que l'ampliació de nous llocs d'interès comunitari (LIC) posteriors a la declaració d'impacte ambiental havia posat la infraestructura entre l'espasa i la paret. Una situació que des de la subdelegació del Govern espanyol a Girona qualificaven fa molts pocs dies d'autèntic atzucac.

Ara, el Departament de Medi Ambient i Habitatge (DMAH) ha realitzat les seves aportacions al projecte i l'expedient ha passat al ministeri espanyol del ram. Posteriorment ha retornat al Ministeri de Foment per tal de reiniciar-se el procés.

El batlle ribetà, tal i com va fer fa pocs dies el subdelegat Francesc Francisco-Busquets, no es vol pronunciar sobre el fet si la “tisorada” pot afectar el projecte. En tot cas, el conseller Joaquim Nadal va citar l'Eix Pirinenc -que inclou a banda del túnel de Toses, el desdoblament entre Besalú i Figueres i les millores a la zona del Pallars entre altres- com una de les obres no prioritàries i que es podrien endarrerir.

Marc Prat, per la seva banda, “no vol tirar la tovallola” però es mostra realista i veu que és pràcticament impossible que es compleixin els tràmits sobre l'inici d'obres previst per finals de 2010 o inicis de 2011. “Segurament a final d'any encara ni s'haurà acabat el projecte constructiu” admet. Després s'obrirà el preceptiu període d'informació pública.

- Totes les notícies sobre el túnel de Toses


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 01/09/2010 15:44

http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/12290

Campdevànol instal•larà dos semàfors més a la N-260

La mesura forma part d’un paquet d’actuacions per millorar la seguretat del trànsit i dels veïns | També es crearà un nou carril d’incorporació i un pas de vianants

Imatge

Tal i com es va anunciar desprès de la reunió de l’alcaldessa de Campdevànol, Núria López, amb el cap de la Unitat de Carreteres de l'Estat a Girona, Jorge Verdú, celebrada el mes d’abril, durant aquest estiu s’estan executant les obres de millora previstes en la N-260 al seu pas per Campdevànol. En concret les millores consisteixen en la col•locació de dos semàfors, la creació d’un nou carril d’incorporació i d’un pas de vianants.

El pas de vianants regulat per semàfors es situa davant de l’Hotel La Sèquia Molinar i permet travessar la carretera des de la vorera existent, al nou pas voladís per vianants actualment en construcció. Amb aquesta infraestructura, s’enllaça un punt d’encreuament de persones regulat per semàfors, amb el pont de la carretera de Gombrèn, on continua la vorera. Val a dir, que aquests semàfors únicament regulen el trànsit de vianants i no la velocitat dels vehicles.

El semàfor que s’està col•locant a l’entrada del municipi venint de Ripoll en direcció Ribes, servirà per a controlar la velocitat dels vehicles que accedeixen a la travessia de la població, tot i que l’Ajuntament no descarta la col•locació d’un radar per evitar els excessos de velocitat que es produeixen en aquest punt.

Finalment, el nou carril d’incorporació implica l’eixamplament de la carretera en aquest punt i permetrà que els vehicles que surten de Campdevànol des del pont de la carretera de Gombrèn en direcció Ribes de Fresser, es puguin incorporar a la circulació en dos temps, el primer fins aquest nou carril d’incorporació i el segon fins el carril de circulació.

Aquestes actuacions de millora han estat sol•licitades des de l’Ajuntament des de l’aprovació del Pla de Seguretat Viaria al juliol de 2008, ara bé, la seva necessitat malauradament va esdevenir evident després del lamentable accident mortal que va tenir lloc el 18 de febrer 2010, en que una veïna de la població va perdre la vida.

Des del consistori s’espera que aquestes noves mesures redueixin el risc existent en la zona de forma efectiva i que la trama urbana de la N-260 es pugui anar millorant en benefici de la seguretat dels veïns de Campdevànol.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 06/09/2010 10:13

UT440_132M ha escrit:Campdevànol instal•larà dos semàfors més a la N-260
La N-260 passa per Campdevànol? Li han canviat el nom a la N-152 entre Ripoll i Puigcerdà? Ara m'entero...



Via Ràpida
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: Via Ràpida » Dilluns 06/09/2010 10:48

Ja fa gairebé dos anys que el l´antic tram de la carretera N-152 entre Ripoll i Puigcerdà va pasar a ser la N-260. Millor així no em d´estar mirant constantment per la via que circulem en un traçat llarg.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 06/09/2010 14:00

Sagrerenc ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Campdevànol instal•larà dos semàfors més a la N-260
La N-260 passa per Campdevànol? Li han canviat el nom a la N-152 entre Ripoll i Puigcerdà? Ara m'entero...
Et continues trobant algun lloc encara que es solapen la N-260 i la N-152. Tot i això, també hi han hagut diferents canvis, entre la C-26 i la N-260.

Anteriorment, un cop la N-260 (solapada amb la N-152), un cop arribava a Ripoll, passava cap a Olot a través de Vallfogona del Ripollès, en una carretera bastant sinuosa. La C-26 venia de Berga, Vilada i Les Lloses, per continuar fins Sant Joan de les Abadesses, rotonda amb la C-38 i els Túnels del Collabós (tot i que la muntanya superior és el Capsacosta), i aixó baixar fins a Olot a través de la Vall d'en Bas i Olot. Suposo que l'estat, veient que aquesta via és més ràpida, còmode i ultilitzada, ha decidit (l'altre dia m'hi vaig trobar, i al Google Maps, per exemple, encara no s'ha canviat) bescanviar la titularitat, passant ara la C-26 per Vallfogona i veient com el tram que antigament era la C-26 ha passat a ser la N-260, suyposo que per fer gala del nom "Eix Pirinenc"(volguent fer que sigui un vertader eix ràpid de comunicació?). Bé, la qüestió sorgeix quan un es pregunta si els túnels, que van ser, almenys una part, pagats per la Generalitat (ja que la carretera era de titularitat autonòmica), i ara, amb la reconversió, l'estat s'ha apoderat d'una carretera que s'ha trobat amb tots els túnels executats i sense haver-li costat gaire... :evil:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 06/09/2010 15:45

oriolp13 ha escrit:Et continues trobant algun lloc encara que es solapen la N-260 i la N-152. Tot i això, també hi han hagut diferents canvis, entre la C-26 i la N-260.

Anteriorment, un cop la N-260 (solapada amb la N-152), un cop arribava a Ripoll, passava cap a Olot a través de Vallfogona del Ripollès, en una carretera bastant sinuosa. La C-26 venia de Berga, Vilada i Les Lloses, per continuar fins Sant Joan de les Abadesses, rotonda amb la C-38 i els Túnels del Collabós (tot i que la muntanya superior és el Capsacosta), i aixó baixar fins a Olot a través de la Vall d'en Bas i Olot. Suposo que l'estat, veient que aquesta via és més ràpida, còmode i ultilitzada, ha decidit (l'altre dia m'hi vaig trobar, i al Google Maps, per exemple, encara no s'ha canviat) bescanviar la titularitat, passant ara la C-26 per Vallfogona i veient com el tram que antigament era la C-26 ha passat a ser la N-260, suyposo que per fer gala del nom "Eix Pirinenc"(volguent fer que sigui un vertader eix ràpid de comunicació?). Bé, la qüestió sorgeix quan un es pregunta si els túnels, que van ser, almenys una part, pagats per la Generalitat (ja que la carretera era de titularitat autonòmica), i ara, amb la reconversió, l'estat s'ha apoderat d'una carretera que s'ha trobat amb tots els túnels executats i sense haver-li costat gaire... :evil:
Gràcies per l'explicació. Fa un mes vaig anar a Vallfogona de Ripollès i, si no recordo malament, la carretera que m'hi va portar des de Ripoll estava codificada com a N-260a.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 06/09/2010 15:54

Sagrerenc ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Et continues trobant algun lloc encara que es solapen la N-260 i la N-152. Tot i això, també hi han hagut diferents canvis, entre la C-26 i la N-260.

Anteriorment, un cop la N-260 (solapada amb la N-152), un cop arribava a Ripoll, passava cap a Olot a través de Vallfogona del Ripollès, en una carretera bastant sinuosa. La C-26 venia de Berga, Vilada i Les Lloses, per continuar fins Sant Joan de les Abadesses, rotonda amb la C-38 i els Túnels del Collabós (tot i que la muntanya superior és el Capsacosta), i aixó baixar fins a Olot a través de la Vall d'en Bas i Olot. Suposo que l'estat, veient que aquesta via és més ràpida, còmode i ultilitzada, ha decidit (l'altre dia m'hi vaig trobar, i al Google Maps, per exemple, encara no s'ha canviat) bescanviar la titularitat, passant ara la C-26 per Vallfogona i veient com el tram que antigament era la C-26 ha passat a ser la N-260, suyposo que per fer gala del nom "Eix Pirinenc"(volguent fer que sigui un vertader eix ràpid de comunicació?). Bé, la qüestió sorgeix quan un es pregunta si els túnels, que van ser, almenys una part, pagats per la Generalitat (ja que la carretera era de titularitat autonòmica), i ara, amb la reconversió, l'estat s'ha apoderat d'una carretera que s'ha trobat amb tots els túnels executats i sense haver-li costat gaire... :evil:
Gràcies per l'explicació. Fa un mes vaig anar a Vallfogona de Ripollès i, si no recordo malament, la carretera que m'hi va portar des de Ripoll estava codificada com a N-260a.
Pot ser, però des de dins de Ripoll he vist en almenys un cartell com aquella carretera l'indiquen com a C-26 ;)


Salutacions,

Oriol

dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dilluns 06/09/2010 16:07

Correcte: just a la sortida de Ripoll, abans de la rotonda del Centre d'Acollida Turística hi ha un indicador de C-26. Suposo que el tram urbà de Ripoll va quedar exclòs de l'intercanvi de titularitat de carreteres, perquè a la resta del tram s'han esmerçat a fons a canviar els rètols i a homologar la via a les característiques d'una Nacional.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 22/11/2010 16:14

http://el9nou.cat/noticies_o_0/15427/na ... es_propera

Nadal assegura que l'Estat començarà el túnel de Toses la propera legislatura
última actualització: 22-11-2010 (11:40)

ACN Va dir-ho aquest diumenge a Puigcerdà, durant un acte de campanya del PSC. El conseller ho vincula al desdoblament de la C17 fins a Ripoll i considera que la variant de Ribes ha de ser el primer pas.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques i cap de llista a Girona, Joaquim Nadal, va assegurar aquest diumenge a Puigcerdà que la legislatura que ve l'Estat començarà les obres del reivindicat túnel de Toses (Cerdanya) que ha de millorar la comunicació d'Osona, Ripollès i Cerdanya i evitar els 45 quilòmetres de corbes de la collada.

Nadal va afirmar que un cop completat el desdoblament de la C-17 entre Vic i Ripoll i aconseguida la gratuïtat del túnel del Cadí, 'és l'hora del túnel de Toses'. El conseller va explicar que la variant de Ribes de Freser ha de ser "el primer pas" i que, tot seguit, han de començar les obres del túnel.

El PSC ja duia anteriorment aquest compromís en el programa electoral.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 15/02/2011 13:33

http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/13821

Redacció | Actualitzat el 15/02/2011 a les 09:14h

El projecte del túnel de Toses porta 15 mesos encallat

Foment ja descarta el 2015 per l'entrada en servei de la infraestructura i no dóna cap calendari

Imatge
El projecte del túnel de Toses, totalment encallat. Foto: Adrià Costa

El projecte constructiu del túnel de Toses continua tant encallat com estava la tardor de 2009. Així es desprèn de la resposta del Ministeri espanyol de Foment a una pregunta del diputat de CiU Jordi Xuclà. "Cal realitzar consultes per resoldre si la redacció pot seguir amb el seu curs" va respondre el ministeri segons publica el Diari de Girona. Per tot plegat des de l'Estat no volen donar cap termini per l'inici de les obres.

Tal i com va avançar ElRipollès.info el novembre de 2009, la declaració de part de la vall de Rigard com a lloc d'interès comunitari (LIC) i la seva inclusió a la Xarxa Natura 2000 va situar el projecte en un atzucac. I és que la revisió dels espais protegits va ser posterior a la declaració d'impacte ambiental (DIA). Tot i això, tant des de la Subdelegació del Govern espanyol com des de l'Ajuntament de Ribes es confiava que aquest "entrebanc" no aturaria el projecte.

Foment ja no manté el 2015

El Ministeri de Foment ja no manté el 2015 com a data perquè entri en servei la nova N-260 entre Ribes i Puigcerdà. Es tractava del darrer termini que tant el subdelegat, Francesc Francisco-Busquet, com el mateix ministeri, havien donat tant per aquesta infraestructura com pel nou traçat de la N-260 entre Ripoll i Olot.

En una resposta a Jordi Xuclà l'Estat considera que la subdelegació gironina va fer les declaracions "en funció del coneixement" que en aquells moments es tenia de les actuacions de referència. Pel diputat nacionalista es tracta d'una mostra de la "descoordinació" entre l'Estat i una Subdelegació, que ha quedat "desautoritzada".

Totes les notícies del túnel de Toses


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/02/2011 14:30

Tal com està el pati, el túnel difícilment es farà a mitjà termini. Per altra banda, qui vulgui anar àgilment del Ripollès a la Cerdanya, només ha de reclamar uns horaris decents de rodalia a la Generalitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/06/2011 12:30

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... a-sal.html

Desconfiança i decepció a Gerri de la Sal

La construcció de la variant de l'N-260 a Gerri de la Sal preveu la construcció d'un túnel en una muntanya a tocar del poble que els veïns consideren “inestable”
Gerri fa 30 anys que espera la variant, però ara lamenten que el projecte no prevegi un enllaç cap al nord


14/06/11 00:00 - Baix Pallars - David Marín

El petit poble de Gerri de Sal viu amb desconfiança i decepció l'inici de les obres de la variant de la carretera N-260. Desconfiança perquè s'hi ha de construir un túnel de gairebé un quilòmetre de longitud a tocar de les cases i dubten de l'estabilitat dels terrenys, i decepció perquè, després de més de trenta anys demanant aquesta variant, ara el projecte els deixa sense entrada nord en direcció cap a Sort i hauran de fer més volta per arribar a la capital del Pallars Sobirà.

Les obres van començar la setmana passada amb els primers moviments de terra i està previst que durin tres anys. El Ministeri de Foment vol tranquil·litzar els veïns i ha anunciat que s'aixecarà acta notarial de l'estat de totes les cases del poble susceptibles de poder tenir esquerdes per les tremolors, per tal de reparar-les quan acabin els treballs. Són mig centenar si ho preguntem a Luis Bonet –cap de la demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya, que dijous passat va anar a Tremp a presentar les obres–, o unes 150 si ho preguntem a l'Ajuntament de Baix Pallars, a què pertany Gerri de la Sal i que serà el que, d'acord amb el ministeri, assenyalarà les cases per revisar. “En tot cas, això no serà un problema i es faran les revisions que es demanin”, tanca Bonet quan se li fa veure la contradicció de xifres.

El ministeri també ha assegurat que col·locarà dos sismògrafs al poble –un, a la Casa de la Sal, i un altre, a l'ermita de Santa Maria–, i que les voladures es faran amb la mínima dinamita necessària, la que correspon per llei a una excavació situada a prop d'un conjunt històric i artístic.

Però els veïns no ho veuen gens clar. El poble és una franja urbana estreta entre el riu Noguera Pallaresa i la muntanya que ara es foradarà per fer-hi el túnel per on passarà la carretera: “És una muntanya inestable, els despreniments són continus i el lloc on faran el túnel és molt a prop de una banda de cases del poble”, diu Lina Ratia, responsable de l'associació de veïns del poble, Lo Pedrís. De la inestabilitat de la muntanya a Gerri en dóna fe, segons els veïns, l'accident que hi va haver durant la construcció del túnel d'Arboló, situat a la sortida nord del poble. Un esfondrament va matar un treballador d'una empresa de serveis i davant la inestabilitat dels terrenys el ministeri es va veure obligat a modificar el projecte i reconvertir-ho en un fals túnel que passa a tocar del riu.

Enllaç cap a Sort

Però als veïns també els preocupa l'enllaç cap a Sort. El ministeri al·lega problemes d'espai i per això només hi haurà un enllaç entre el poble i la variant, al sud de Gerri. Això obligarà a fer més de quatre quilòmetres de recorregut extra als veïns de Gerri que vulguin anar cap a Sort i la resta de pobles del Pallars Sobirà, segons es queixa el fins ara alcalde de la població, Xavier Ribera. Des de l'Ajuntament, Ribera ha presentat a Foment projectes tècnics alternatius en què sí que era possible fer un enllaç nord, i també l'associació de veïns ha enviat els seus propis projectes a Foment com a al·legacions. Però no han donat resultat. Ni els veïns ni l'alcalde es creuen les explicacions de Foment i apunten que tot plegat ha estat un problema econòmic, ja que l'encaix de l'enllaç nord hauria suposat desplaçar el túnel i fer-lo més llarg.

Un dany col·lateral de la variant és la desaparició del nucli de Compte, un antic poble al nord de Gerri del qual només en queden dues cases habitades: una, per una família de Girona que només hi anava els estius, i una altra, per una dona que va comprar una casa en runes fa vint-i-cinc anys, la va arreglar, hi ha viscut i l'ha preparat per posar-hi un restaurant, projecte que finalment no veurà la llum perquè les grues d'enderroc hi arribaran abans.

La variant posarà fi, això sí, a un cul d'ampolla de l'N-260, ja que al poble de Gerri l'Eix Pirinenc es fa estret fins al punt que dos camions no passen junts en un dels girs. L'obra costa 48 milions i el 85% es gastarà en la construcció del túnel.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/04/2013 9:30

El Punt/Avui, 26 d'abril de 2013 ha escrit: Olot tindrà accés directe a Collabós però sense túnel
El Ministeri de Foment ha decidit construir l'enllaç de la capital garrotxina amb la Vall de Bianya, però ho vol fer sense túnel o amb un de molt petit
Ara està estudiant la millora fins a Ripoll, amb les variants de cada poble
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”