Ja tenim bloc al diari Ara!!!

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Ja tenim bloc al diari Ara!!!

Entrada Autor: metring » Divendres 01/10/2010 11:02

A veure què us sembla:

S'està creant un nou diari a Catalunya, l'ARA http://www.arafaremundiari.cat/ , i que s'estrenarà després de les eleccions. En aquest diari, hi haurà una xarxa de blocs a on parlar de diversos temes, i li han dit a ell que si volia fer un bloc sobre mobilitat, i els hi ha dit que no voldria fer-ho tot sol, i que si ens hi agradaria col·laborar en aquest, per diverses qüestions, entre elles, la pluralitat. També ens ajudaria a tractar temes denúncia sobre problemes als transports, reivindicar millores, proposar noves xarxes, etc., vaja, més o menys com el que fem aquí. El diari també seria imprès, no només per internet.

Com ho veieu? Us agradaria participar-hi-que el FTC participi?



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 01/10/2010 13:03

No em semblaria malament fer-hi col·laboracions tractant aspectes a millorar de la vida quotidiana transportil.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/10/2010 18:55

En principi, el diari apareixerà després de les eleccions. Es podria fer un article parlant de les coses que podria fer el nou govern :D



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 01/10/2010 19:14

metring ha escrit:En principi, el diari apareixerà després de les eleccions. Es podria fer un article parlant de les coses que podria fer el nou govern :D
amb que fessin el PDI jo casi em comformaria XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/10/2010 21:08

Jo crec que, per començar, caldria indicar les línies mestres d'allò que li cal al transport públic de Catalunya. Per exemple, incrementar la intermodalitat de debò (no això que tenim ara, amb empreses que viuen d'esquenes l'una de l'altra), descentralitzar la xarxa ferroviària (no a un ETF que travessi la Catalunya Central sense tenir-la en compte), potenciar el transport de mercaderies, centrar-se en allò que cal (xarxa i servei en lloc de soterraments i urbanisme de façana), etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 02/10/2010 18:24

Crec que primer caldria saber qui està darrere d´aquest diari, abans de col.laborar-hi a cegues.
Un diari no és només un útil de premsa (que en teoria és el que hauria de ser exclusivament), també és un instrument polític/econòmic de llarg abast.

Si es pogués saber quin enfoc tindrà... a més, em sembla obvi que en aquest forum hi ha sensibilitats polítiques diverses (és un fòrum de transport!), o sigui que no a tothom li pot fer gràcia de participar-hi.

No dic "no participar-hi", només dic això per no emportar-nos sorpreses desagradables.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 02/10/2010 19:42

437.001 ha escrit:Crec que primer caldria saber qui està darrere d´aquest diari, abans de col.laborar-hi a cegues.
Un diari no és només un útil de premsa (que en teoria és el que hauria de ser exclusivament), també és un instrument polític/econòmic de llarg abast.

Si es pogués saber quin enfoc tindrà... a més, em sembla obvi que en aquest forum hi ha sensibilitats polítiques diverses (és un fòrum de transport!), o sigui que no a tothom li pot fer gràcia de participar-hi.

No dic "no participar-hi", només dic això per no emportar-nos sorpreses desagradables.
És del Grup Cultura 03: TimeOut Barcelona, Sàpiens, Descobrir, Descobrir Cuina....

http://www.cultura03.com/


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 03/10/2010 11:32

Vilarrubla ha escrit:
437.001 ha escrit:Crec que primer caldria saber qui està darrere d´aquest diari, abans de col.laborar-hi a cegues.
Un diari no és només un útil de premsa (que en teoria és el que hauria de ser exclusivament), també és un instrument polític/econòmic de llarg abast.

Si es pogués saber quin enfoc tindrà... a més, em sembla obvi que en aquest forum hi ha sensibilitats polítiques diverses (és un fòrum de transport!), o sigui que no a tothom li pot fer gràcia de participar-hi.

No dic "no participar-hi", només dic això per no emportar-nos sorpreses desagradables.
És del Grup Cultura 03: TimeOut Barcelona, Sàpiens, Descobrir, Descobrir Cuina....

http://www.cultura03.com/
Doncs això té molt bona pinta!!!!



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 03/10/2010 14:28

metring ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:
437.001 ha escrit:Crec que primer caldria saber qui està darrere d´aquest diari, abans de col.laborar-hi a cegues.
Un diari no és només un útil de premsa (que en teoria és el que hauria de ser exclusivament), també és un instrument polític/econòmic de llarg abast.

Si es pogués saber quin enfoc tindrà... a més, em sembla obvi que en aquest forum hi ha sensibilitats polítiques diverses (és un fòrum de transport!), o sigui que no a tothom li pot fer gràcia de participar-hi.

No dic "no participar-hi", només dic això per no emportar-nos sorpreses desagradables.
És del Grup Cultura 03: TimeOut Barcelona, Sàpiens, Descobrir, Descobrir Cuina....

http://www.cultura03.com/
Doncs això té molt bona pinta!!!!
Per aquest motiu m'he mostrat bastant receptiu quant a colaborar-hi. Sóc lector habitual de la revista Descobrir Catalunya i de vegades del Sàpiens.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 04/10/2010 9:54

M'alegro de que hagi arribat aquesta proposta, i us encoratjo a participar-hi. Tanmateix, penso que només és viable si ho fan persones a títol individual, tot i que reforçades per la pertinença al fòrum (és a dir, signant "María José ..... [metring], del Fòrum del Transport Català", o "Marçal ...... [wefer], del Fòrum del Transport Català, o "Sergio ....... [Santfeliuenc] del Fòrum del Transport Catalá", etc.)

I en aquest sentit, no caldria en absolut que la globalitat del fòrum valori el tarannà del mitjà en qüestió, ja que de fet és la persona a títol individual qui hi expressa les seves opinions.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/10/2010 10:43

Jo crec que es podria publicar un tema prèviament consensuat al Fòrum Privat (en un temps raonable, res de tenir-ho pendent durant setmanes), i que l'autor firmi seguint l'esquema:

[Nom]
Fòrum del Transport Català
http://www.transport.cat (sense http://, que l'aplicació l'hi posa per defecte)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dilluns 04/10/2010 17:28

Si cualla, és una oportunitat de col·laboració i difusió del fòrum que no hauríem de deixar escapar... Al cap i a la fi, si veiem que la línia ideològica del diari desbarra o bé es converteix en un instrument polític, sempre estaríem a temps de, en un moment donat, replegar veles i desaparéixer silenciosament.

Com a periodista vocacional, professional i exercent, m'ofereixo per a col·laborar en allò que se'm requereixi si es considera interessant. Sempre que no exigeixi una dedicació exhaustiva que em deixi sense poder atendre les meves obligacions laborals i familiars, és clar :x


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 04/10/2010 21:23

Això de consensuar un tema serà difícil. Potser seria millor que s'encarregués un usuari diferent cada vegada (podria començar en trytasa ja que s'ofereix :D ) . Això sí, un cert control sí que hi hauria de ser, no fos cas que un mes diguéssim una cosa, i en l'article següent exactament la contrària. Es tracta de que hi càpiguen opinions diverses, però tampoc semblar paranoics.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/10/2010 22:12

wefer ha escrit:Això de consensuar un tema serà difícil.
Més aviat, es tractaria de que algú digués "tenia pensat escriure sobre tal i tal tema, us sembla bé?". Si la majoria hi està a favor, endavant; si no, caldria atendre als arguments presentats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 05/10/2010 15:18

wefer ha escrit:Això de consensuar un tema serà difícil. Potser seria millor que s'encarregués un usuari diferent cada vegada (podria començar en trytasa ja que s'ofereix :D ) . Això sí, un cert control sí que hi hauria de ser, no fos cas que un mes diguéssim una cosa, i en l'article següent exactament la contrària. Es tracta de que hi càpiguen opinions diverses, però tampoc semblar paranoics.
En tot cas, el primer article seria de presentació del Fòrum, i l'honor correspondria als administradors... A més, en aquest es podria advertir de les diferents sensibilitats dels usuaris, justificant així possibles opinions divergents.

El que sí que hi hauria d'haver, en cas de materialitzar-se la col·laboració, és un consell editor o alguna cosa semblant que revisés els articles, sense entrar a valorar en les opinions de l'usuari que ha redactat el reportatge, però vigilant que no hi hagi cap acusació sense proves, difamacions, falsetats o insults. Ni ens convé enemistar-nos amb ningú per foteses (ei, que sí que hi ha d'haver un pal per a qui ho mereixi) ni córrer el risc de caure en paranys com el pallasso del Soitu. Evidentment, aquest consell editor hauria d'estar format per els propis administradors-propietaris de la marca FoTraCat.

Temes dels articles hi podem trobar a centenars i podríen ser prolongacions de determinats fils i apartats, des de la necessitat de preservació del material històric fins als nous projectes ferroviaris que convindrien a Catalunya o la moda dels noms d'estació de metro separats per el signe |, passant per la utilització de les inauguracions com a eina política, les giragonses de la L3 a Sant Joan Despí (please, Santfeliuenc!) o fins i tot, rinxolant el rínxol, les desviacions de les línies d'autobusos per culpa de (...) actes que no sempre representen una necessitat o un acte lúdic justificat.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/11/2010 11:29

Aquí ja podeu veure l'enllaç al bloc a on col·laborem amb el diari Ara que apareix avui mateix, de moment tenim pocs continguts, a veure què tal funciona!!

http://blogspersonals.ara.cat/mobilitatacatalunya/



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 29/11/2010 11:30

Dins de l'apartat "Opinió" he aconseguit trobar l'enllaç. Ara bé, no sé si és aquest el que us van comentar que es veuria clar (perquè el que és clar, no es veu gaire...): http://www.ara.cat/opinio/ (és el quart)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 16/12/2010 1:39

Tot i haver llegit el diari per internet algun cop no m'havia topat cap dia amb el bloc! Avui m'he posat al dia, molt interessant!!


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 9:40

Acabo de publicar una nova entrada sobre un tema que interessa força gent al Fòrum: els soterraments.

http://blogspersonals.ara.cat/mobilitat ... rrocarril/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 16/12/2010 23:59

M'ha agradat força tot i que jo no comparteixo la mateixa política sobre els soterrament que la majoria de gent del fòrum.

Per cert amb quina freqüència publicareu entrades? És per curiositat... perquè si no ho feu saber aquí potser no m'entero tant. Gràcier per comentar-ho aquí Guigui.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”