Vaga a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Vaga a FGC

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 05/11/2010 17:24

Quan dic normalment vull dir en situacions normals.

No estic d'acord amb els boicots als serveis mínims.

Els treballadors de FGC no són funcionaris.

No comparteixo la teva alegria perquè a algú li hagin baixat el sou i que només desitgis als altres el mal que tenen uns.

Així ens va amb gent que pensa com tu.


Vilarrubla ha escrit:
No s'han de complir normalment, s'han de complir sempre. I els mínims no els han complert, ja vam veure els boicots l'última vegada. I jo no vec la il·legalitat...

I el que no potser és que FGC formi part del sector públic per al que els hi dóna la gana, però quan toca rebaixar sous llavors no ho són? O tots moros o tots cristians. Quina broma seria la de baixar el sou a tots els funcionaris menys a ells?

Al sector privat també se li ha baixat el sou i toca aguantar-se, el mateix és demana a ells, que són pagats amb el sou dels demés.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 05/11/2010 17:41

josep_serre ha escrit:Quan dic normalment vull dir en situacions normals.

No estic d'acord amb els boicots als serveis mínims.

Els treballadors de FGC no són funcionaris.

No comparteixo la teva alegria perquè a algú li hagin baixat el sou i que només desitgis als altres el mal que tenen uns.

Així ens va amb gent que pensa com tu.


Vilarrubla ha escrit:
No s'han de complir normalment, s'han de complir sempre. I els mínims no els han complert, ja vam veure els boicots l'última vegada. I jo no vec la il·legalitat...

I el que no potser és que FGC formi part del sector públic per al que els hi dóna la gana, però quan toca rebaixar sous llavors no ho són? O tots moros o tots cristians. Quina broma seria la de baixar el sou a tots els funcionaris menys a ells?

Al sector privat també se li ha baixat el sou i toca aguantar-se, el mateix és demana a ells, que són pagats amb el sou dels demés.
Tergiverses el que dic i fent valoracions personals poc adequades i per tant no seguiré la conversació.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 05/11/2010 22:11

Ja em diràs què he tergiversat o potser el problema és que no he tergiversat.
Vilarrubla ha escrit: Tergiverses el que dic i fent valoracions personals poc adequades i per tant no seguiré la conversació.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/11/2010 23:31

josep_serre ha escrit:Altres col·lectius tenen tot el dret del món a queixar-se de qualsevol cosa que els perjudiqui i si no ho fan allà ells.

Els treballadors de FGC no són funcionaris.
Si tots els treballadors d'aquest país tinguessin la seguretat que ténen els d'FGC que, tot i saber que no són funcionaris, tots sabem que els acomiadaments en aquesta empresa són una cosa bastant improbable, molta més gent faria vaga, sense témer que a l'endemà et trobis el finiquito a la teva taula.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 05/11/2010 23:33

Doncs en més de 30 anys aquesta empresa ha tingut molt poques vagues precisament, alguna cosa del teu raonament falla.

És que potser en 30 anys no hi ha hagut vagues en el sector privat?
victorcasta ha escrit:
josep_serre ha escrit:Altres col·lectius tenen tot el dret del món a queixar-se de qualsevol cosa que els perjudiqui i si no ho fan allà ells.

Els treballadors de FGC no són funcionaris.
Si tots els treballadors d'aquest pais tinguessin la seguretat que tenen els d'FGC que, tot i saber que no son funcionaris, tots sabem que els acomiadaments en aquesta empresa son una cosa bastant improbable, molta mes gent faria vaga, sense temer que a l'endema et trobis el finiquito a la taula.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/11/2010 23:43

josep_serre ha escrit:Doncs en més de 30 anys aquesta empresa ha tingut molt poques vagues precisament, alguna cosa del teu raonament falla.
Pots tenir la seguretat que a l'empresa siguin pràcticament impossibles els acomiadaments i haver-hi pau laboral, una cosa no té res a veure amb l'altra.
josep_serre ha escrit:És que potser en 30 anys no hi ha hagut vagues en el sector privat?
I tant, i podria resumir-los en: sectors estratègics i amb forta presència sindical.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 06/11/2010 1:36

Aquí el que passa és que és un país de conformistes i és aleshores quan hi ha gent lluita pels seus drets que tothom els mira malament. L'activitat sindicalista de FGC és lloable i tota la gent que els hi han retallat el sou hauriem d'haber fet el mateix. És així com s'aconsegueixen les coses: qui protesta, pot aconseguir algo, pero qui no ho fa, no conseguirá res.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 06/11/2010 1:57

Aconseguir que? Si cedeixen, han de cedir a la baixada de l'IVA i desfer tot el que han fet. Cedirien a enfonsar el país. Potser hem de crear una nova forma de veure l'estat, bé, nova no és, està implantada a Alemanya, el Japó, el Brasil.... aquí no. Senyors, l'estat no treu diners de la casa de la moneda, i ens podem queixar de moltes coses però ara són necessàries aquestes reformes i aquest canvis. Sentit d'estat i que consti que jo estic en desacord amb moltes propostes de ZP, però ha fet el que havia de fer, tard però ja està fet. Sinó mireu les dades, gràcies a aquests petits gestos s'ha reduït a la meitat el dèficit espanyol. Aguantem una mica més i sortirem de la crisi, el que no es pot pretendre és viure com en època de bonança. Recordo que les úniques persones que tenen un lloc de treball assegurat avui dia, sense possibilitat d'acomiadament, són les que fan vaga, i no és la primera queixa que sento dels maquinistes d'FGC, que consti que molts fumen en cabina, altres no van a treballar sense previ avís quan els rota, i això no ho dic jo, ho va dir un cap important de la companyia, i un pobre conductor de locomotores, treballador de tota la vida (de l'època FEVE) al qual li han fet moobing des de dalt i l'estan matant els anys que li queden per la jubilació al funicular de Gelida, per tenir després una banda d'incompetents (reitero, no tots, però molts) amb les 213.

Jo defensaria que els càrrecs públics siguin com els privats, quan no treballen, indemnització i a l'Inem. L'administració i la burocràcia, des del punt de vista dels ciutadans, millorarà molt i s'agilitzarà. No us preocupeu, és la mateixa quantitat de llocs de treball, però amb gent eficient. Sentit d'estat!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 06/11/2010 8:49

Estic força d'acord amb el que dius però no estem parlant d'això.

Els sindicalistes no són en general sant de la meva devoció, repeteixo parlo en general, estic d'acord amb què es paguin impostos i que en aquesta crisi s'hagués hagut de començar per una pujada moderada d'alguns impostos, l'Estat s'ha de finançar això està clar, el que no tinc tan clar és que la pujada d'impostos hagi de servir per pagar la política de xecs en blanc que va fer al començament de la crisi el senyor Zapatero.

Tornant al que déiem crec que ara no estem parlant de si els treballadors de FGC són millors o pitjors que evidentment hi ha de tot sinó que tenen un conveni i s'ha de complir, que estem en època de crisi és cert, però en època de bonança tampoc ho han gaudit com altres.

No em crec les dades de reducció de dèficit públic tot plegat són operacions d'imatge.

Sobre la vaga trobo d'ingenus no saber com s'aconsegueixen les coses, algú dirà que de la vaga se n'ha abusat històricament sí, però una vaga surt molt cara pel treballador, ara es critica que aquests treballadors facin vaga, molt bé, però les coses que s'han aconseguit en vagues generals també és en gran mesura perquè aquests han fet vaga, o és que això no compta?
Lluita1714 ha escrit:Aconseguir que? Si cedeixen, han de cedir a la baixada de l'IVA i desfer tot el que han fet. Cedirien a enfonsar el país. Potser hem de crear una nova forma de veure l'estat, bé, nova no és, està implantada a Alemanya, el Japó, el Brasil.... aquí no. Senyors, l'estat no treu diners de la casa de la moneda, i ens podem queixar de moltes coses però ara són necessàries aquestes reformes i aquest canvis. Sentit d'estat i que consti que jo estic en desacord amb moltes propostes de ZP, però ha fet el que havia de fer, tard però ja està fet. Sinó mireu les dades, gràcies a aquests petits gestos s'ha reduït a la meitat el dèficit espanyol. Aguantem una mica més i sortirem de la crisi, el que no es pot pretendre és viure com en època de bonança. Recordo que les úniques persones que tenen un lloc de treball assegurat avui dia, sense possibilitat d'acomiadament, són les que fan vaga, i no és la primera queixa que sento dels maquinistes d'FGC, que consti que molts fumen en cabina, altres no van a treballar sense previ avís quan els rota, i això no ho dic jo, ho va dir un cap important de la companyia, i un pobre conductor de locomotores, treballador de tota la vida (de l'època FEVE) al qual li han fet moobing des de dalt i l'estan matant els anys que li queden per la jubilació al funicular de Gelida, per tenir després una banda d'incompetents (reitero, no tots, però molts) amb les 213.

Jo defensaria que els càrrecs públics siguin com els privats, quan no treballen, indemnització i a l'Inem. L'administració i la burocràcia, des del punt de vista dels ciutadans, millorarà molt i s'agilitzarà. No us preocupeu, és la mateixa quantitat de llocs de treball, però amb gent eficient. Sentit d'estat!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 06/11/2010 12:29

Lluita1714 ha escrit:Aconseguir que? Si cedeixen, han de cedir a la baixada de l'IVA i desfer tot el que han fet. Cedirien a enfonsar el país. Potser hem de crear una nova forma de veure l'estat, bé, nova no és, està implantada a Alemanya, el Japó, el Brasil.... aquí no. Senyors, l'estat no treu diners de la casa de la moneda, i ens podem queixar de moltes coses però ara són necessàries aquestes reformes i aquest canvis. Sentit d'estat i que consti que jo estic en desacord amb moltes propostes de ZP, però ha fet el que havia de fer, tard però ja està fet. Sinó mireu les dades, gràcies a aquests petits gestos s'ha reduït a la meitat el dèficit espanyol. Aguantem una mica més i sortirem de la crisi, el que no es pot pretendre és viure com en època de bonança. Recordo que les úniques persones que tenen un lloc de treball assegurat avui dia, sense possibilitat d'acomiadament, són les que fan vaga, i no és la primera queixa que sento dels maquinistes d'FGC, que consti que molts fumen en cabina, altres no van a treballar sense previ avís quan els rota, i això no ho dic jo, ho va dir un cap important de la companyia, i un pobre conductor de locomotores, treballador de tota la vida (de l'època FEVE) al qual li han fet moobing des de dalt i l'estan matant els anys que li queden per la jubilació al funicular de Gelida, per tenir després una banda d'incompetents (reitero, no tots, però molts) amb les 213.

Jo defensaria que els càrrecs públics siguin com els privats, quan no treballen, indemnització i a l'Inem. L'administració i la burocràcia, des del punt de vista dels ciutadans, millorarà molt i s'agilitzarà. No us preocupeu, és la mateixa quantitat de llocs de treball, però amb gent eficient. Sentit d'estat!
:plas :plas :plas :plas
Completament d'acord amb tu en aquest sentit, ja voldien els trevalladors avui en dia tenir un lloc de feina segur com tenen els funcionairis i trevalladors d'empresas com FGC i amb las seves condicions



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 06/11/2010 17:38

Recordo que la vaga comença a les 12 d'aquesta mateixa nit.Si algú surt aquesta nit i ha d'agafar FGC,que sàpiga que no hi haurà el típic servei nocturn de la nit de dissabte a diumenge a la L6,L7 i L8,i tampoc circularàn els últims S1 i S2 de 0 a 24 hores,així com l'últim S8 direcció Martorell que surt de Pl.Espanya a les 0.06.A les 00.00 és tanquen les instal.lacions d'FGC,i comença la vaga(amb serveis mínims demà diumenge de 6:30 a 9:30 i de 17 a 20).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 11:36

En això, imagino que tots estareu d'acord en que no està bé:

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... nutos.html

Varios piquetes interrumpen el servicio de FGC durante 40 minutos

La línea del Vallès ha permanecido cortada entre las 8:30 y las 9:10 horas en la jornada de huelga convocada por el comité de empresa

07/11/2010 | Actualizada a las 10:42h | Ciudadanos

Barcelona. (Europa Press).- Varios piquetes han interrumpido a las 8:30 horas de este domingo el servicio de trenes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) en la Línea del Vallès, durante la jornada de huelga convocada por el comité de empresa.

El servicio se ha restablecido a las 9:10 horas. Según ha informado FGC en un comunicado, la compañía ya había transbordado a los viajeros afectados de las estaciones de Baixador de Vallvidrera, Sarrià, Sant Joan y Mirasol con autobuses, que tenía reservados para prevenir incidencias de este tipo. El servicio de trenes permanecerá interrumpido de las 9:30 horas hasta las 17:00 horas, y desde entonces y hasta las 20 el servicio será del 50%, tal como establecen los servicios mínimos dictados por la Conselleria de Trabajo.

La de hoy es la primera jornada de huelga, a la que seguirán paros parciales los lunes y miércoles del mes de noviembre. El comité de empresa de FGC ha convocado estos paros por la aplicación del decreto aprobado por la Generalitat en junio, por el que se aplica un recorte de un 5% en el sueldo de todos los trabajadores del sector público, incluido Ferrocarrils.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 07/11/2010 13:01

Guigui ha escrit:Jo només espero que, coneixent l'experiència de casos anteriors recents, els Mossos es despleguin allí on es preveu merder amb els eixelebrats de sempre.
Veig que no hi ha manera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 07/11/2010 14:35

Realment aturar un tren és més fàcil del que sembla, tampoc ens enganyem, en una vaga és d'esperar que es facin coses d'aquestes tot i que amb les vagues del SEMAF l'empresa va actuar força més contundentment que ara davant dels piquets, per cert un zero en l'estratègia dels piquets jo hagués aturat un tren cap a Manresa ple de turistes que van a Montserrat.
Guigui ha escrit:
Guigui ha escrit:Jo només espero que, coneixent l'experiència de casos anteriors recents, els Mossos es despleguin allí on es preveu merder amb els eixelebrats de sempre.
Veig que no hi ha manera.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/11/2010 15:24

Vaja, aixi que els serveis minims garantitzaven el meu dret fonamental a la lliure mobilitat, no? Ja, clar... El que es d'esperar en una vaga es que els serveis minims s'acompleixin, i punt.

La veritat es que no m'esperava una altra cosa en aquesta vaga: boicotejar els trens i fastiguejar als viatgers, en comptes de boicotejar els torns d'entrada i aixi nomes fastiguejes l'empresa, i dema passara exactament el mateix. Si per defensar els seus drets han de putejar els demes, ja els poden fotre a tots fora.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 07/11/2010 20:30

josep_serre ha escrit:Ja em diràs què he tergiversat o potser el problema és que no he tergiversat.
Vilarrubla ha escrit: Tergiverses el que dic i fent valoracions personals poc adequades i per tant no seguiré la conversació.
saps de sobres que si que ho has fet.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 08/11/2010 8:44

De http://www.3cat24.cat/noticia/925686/ba ... eballadors
3cat24 ha escrit:Barcelona
Els Ferrocarrils circulen al 50% de set a nou per una aturada parcial dels treballadors
Actualitzat a les 08:05 h 08/11/2010
Avui els treballadors dels Ferrocarrils de la Generalitat tornen a fer vaga. Entre les set i les nou del matí i entre les sis de la tarda i les vuit del vespre circulen la meitat dels trens per l'aturada parcial convocada pel comitè d'empresa. A primera hora del matí, els piquets han impedit la sortida d'un comboi a Rubí, cosa que ha obligat a transbordar els passatgers al següent tren. És, de moment, l'únic incident registrat en aquesta primera aturada, que afecta totes les línies, les Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, i els funiculars de Vallvidrera i Gelida. La resta del dia el servei serà l'habitual.
Aquesta nova jornada de vaga arriba després que aquest diumenge, en què hi havia convocada també una aturada coincidint amb la visita del papa, un grup de piquets va pintar el frontal i va manipular el sistema de bloqueig de quatre trens a l'estació de Sarrià, durant els servis mínims. El servei va quedar interromput durant mitja hora i els passatgers els van haver de traslladar en autocar.
Les aturades s'emmarquen en una nova sèrie de mobilitzacions convocades pels sindicats per protestar per la retallada del 5% del sou dels treballadors decidida pel govern català per reduir el dèficit públic. Les aturades tindran lloc cada dilluns i dimecres de novembre entre les 7 i les 9 hores, i les 18 i les 20 hores. Els serveis mínims dictats són del 50% del servei habitual. Fora de les hores de serveis mínims, està previst que el servei es desenvolupi amb normalitat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 08/11/2010 10:14

Situació a les línies d’FGC
http://www.fgc.es/cat/index.asp
La normalitat en el compliment dels serveis mínims només s’ha vist
afectada per l’actuació d’un piquet a l’estació de Rubí
Barcelona, 8 de novembre de 2010
FGC ha mantingut les circulacions previstes en els serveis mínims establerts a partir de
les 07,00h d’avui amb normalitat, només l’actuació d’un piquet a l’estació de Rubí ha
alterat lleument el servei previst.
A les 07,30h un piquet ha aturat a l’estació de Rubí, dos trens de la línia S1 procedents
de Terrassa. FGC ha transbordat els viatgers en autobusos a la mateixa estació i ha
mantingut aquest servei per carretera entre les estacions de Mira Sol i Rubí en ambdues
direccions. La resta de trens de la línia S1 (Terrassa), ha mantingut la circulació en
ambdós sentits, sense efectuar aturada a Rubí amb l’objectiu d’evitar el piquet.
La resta de circulacions de les línies S1 (Terrassa) i S2 (Sabadell), així com les línies
urbanes de Barcelona-Vallès i tots els serveis de la línia Llobregat-Anoia, han circulant
amb normalitat mantenint els horaris dels serveis mínims establerts fins a les 09,00h.
A partir de les 09,00h, un cop finalitzat el període de serveis mínims, FGC ha reprès el
servei amb normalitat a totes les línies metropolitanes.
A partir de les 18,00h i fins a les 20,00h d’avui, s’iniciaran novament els serveis mínims
previstos per la tarda.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 10/11/2010 12:28

Aquest matí he baixat amb l'S55 amb sortida 08.10 de Sabadell Rambla, el viatge ha transcorregut amb molta normalitat i com a mínim a Sabadell hi havia mossos d'esquadra voltant per l'estació, suposo per impedir gamberrades dels piquets. Tot i així sembla que a La Floresta algun amiguet s'ha dedicat a parar trens, tot i que no ha estat res important. Ja us informaré del que vegi quan torni per la tarda.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 10/11/2010 19:34

Pere ha escrit:Aquest matí he baixat amb l'S55 amb sortida 08.10 de Sabadell Rambla, el viatge ha transcorregut amb molta normalitat i com a mínim a Sabadell hi havia mossos d'esquadra voltant per l'estació, suposo per impedir gamberrades dels piquets. Tot i així sembla que a La Floresta algun amiguet s'ha dedicat a parar trens, tot i que no ha estat res important. Ja us informaré del que vegi quan torni per la tarda.
Pel TN, han dit que a la Floresta, els piquets s'han dedicat a posar arròs a les guies de les portes, i una especie de cola en unes altres, el tren a intentat marxar, però no podia, al final, s'ha buidat el tren i ha marxat a Cotxera.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”