Estacions Lesseps, Diagonal i Catalunya a pel·lícula de 1963

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Estació Lesseps a pel·lícula "A tiro limpio" (1963)

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 11:33

Bona trobada!!! Jo no acabava de situar la boca d'accés de l'entrada, perquè Lesseps no m'ho semblava, però Diagonal tampoc ho sé, podria ser d'una altre estació que no fos cap d'aquestes dues?

I lo dels números...No sé si sempre va ser així, com a mínim, des de la municipalització de les línies, o al menys a les que no eren la L3, cap estació tenia el número 1. Per què? En previsió de futurs perllongaments de les línies.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 07/11/2010 12:00

la boca per on entra a l'estació si es Lesseps.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 12:09

Doncs no reconeixia l'edifici del costat...

Edito: sí que és la boca:
Fitxers adjunts
peli.jpg
(29.61 KiB) S’ha baixat 604 vegades
boca lesseps.jpg
(114 KiB) S’ha baixat 606 vegades



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 12:50

I tal com és ara, l'edifici del costat de la boca és el mateix, però l'altre ha desaparegut, el qual m'havia fet dubtar que fos l'accés actual:
Fitxers adjunts
lesseps ara.jpg
(65.89 KiB) S’ha baixat 598 vegades



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 07/11/2010 19:42

En efecte la entrada es Lesseps pero les andanes son DIAGONAL amb els cartells de LESSEPS.

En aquest tema de fa tres anys:

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 570#p57570

(mirar al final del fil) ja en varem parlar.

En aquesta pel.licula hi habien mes imatges de l'estacio de CATALUÑA del Transversal i Renfe.

El Bonic edifici del davant la boca encara hi es, a on era la Drogueria ara hi ha una sabateria, en aquest edifici es va rodar "Todo sobre mi madre" del Almodovar.

Les cases que hi han mes amunt (el canto muntanya del carrer SEPTIMANIA) van desapereixer en construir-se la "RONDA DEL GENERAL MITRE" ve les cases que es veuen i tota la mançana!!! fins a arribar a l'esglesia dels Josepets

Mes imatges de avui en dia:
Fitxers adjunts
boca 5.jpg
boca 5.jpg (35.3 KiB) Visualitzat 5924 cops
boca lesseps 3.jpg
boca lesseps 3.jpg (42.63 KiB) Visualitzat 5923 cops
lesseps boca 2.jpg
lesseps boca 2.jpg (38.72 KiB) Visualitzat 5919 cops



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 07/11/2010 20:08

ja m'heu fet picar la curiositat. M'he baixat la pel.lícula només per veure les estacions de les que parleu. Espero que almenys la narració estigui bé. :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 20:52

Per què penseu vosaltres que es va rodar l'escena en una estació, fent creure que era una altre? La disposició de les andanes i/o escales mecàniques? Per l'andana central, cosa que donava més joc a l'escena, o per poder posar millor les càmeres i tots els aparells quan el final a l'escala mecànica del mig?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 07/11/2010 20:55

Tinguem present que "hollywood miente", i en les pel·licules que s'endivina alguna pifia, probablement en tingui moltes més, com els passeigs o persecucions en cotxe que quan arriben al final de la Diagonal de cop i volta són a l'autovia de Castelldefels, o anant en direcció Besós apareix tot d'una que van en sentit contrari. A la mateixa "Plaça del Diamant", volen fer veure que són a l'estació de Gràcia i en realitat són a Diagonal, per qüestions de conservació dels elements originals. Si no recordo malament, a "A tiro limpio" es van entretindre en tapar els cartells a on indicava els noms dels carrers de les sortides del metro, com en un intent va de "deslocalitzar" el punt de la filmació. De tota manera, excel·lent recull d'imatges!!

Com a curiositat, dir que l'edifici amb la façana tan redibuixada es diu "Casa Ramos". Si no vaig errat, el 2006 va acomplir cent anys.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 07/11/2010 20:58

metring ha escrit:Per què penseu vosaltres que es va rodar l'escena en una estació, fent creure que era una altre? La disposició de les andanes i/o escales mecàniques? Per l'andana central, cosa que donava més joc a l'escena, o per poder posar millor les càmeres i tots els aparells quan el final a l'escala mecànica del mig?
Jo m'inclino amb quasi tota seguretat que es tractava d'una qüestió de "diafanitat" de l'espai. Precisament Lesseps és massa estreta, mentre que diagonal disposava de més andanes i més distància que donava més joc a les càmeres.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 21:10

Us sembla bé si trasllado els missatges sobre la pel·lícula, de l'enllaç que el faristol ha posat més a dalt, a aquest fil?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 07/11/2010 23:24

Jo miraria de fer-lo a l'inreves es a dir portar aquells aqui, ja que al Fil Prova facil de nivell es trova un xic desaperagut i aquest alla tambe quedaria molt perdut.

Sobre el fet de la entrada per Lesseps i L'acció a Diagonal, jo crec que el guió requeria una andana central per l'accio que es veu, pero requeria una entrada amb persecució a un carrer "angost" el carrer Septimania i Lesseps era ideal, a mes gran part de l'accio recau a la zona alta de Bcn.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/11/2010 23:44

El LLOP ha escrit:ja m'heu fet picar la curiositat. M'he baixat la pel.lícula només per veure les estacions de les que parleu. Espero que almenys la narració estigui bé. :D
Doncs digues d'on, que no la trobo enlloc...

Edito: Val, ja l'he trobada als vagos...
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 07/11/2010 23:54, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 07/11/2010 23:51

faristol ha escrit:Jo miraria de fer-lo a l'inreves es a dir portar aquells aqui, ja que al Fil Prova facil de nivell es trova un xic desaperagut i aquest alla tambe quedaria molt perdut.
Si, això és el que deia, però potser no ho havia explicat bé. Ara m'hi poso.

Nota: els missatges de l'any 2007 provenen del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=4555



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 13/11/2010 0:54

Aquí teniu les escenes de la mateixa pel·lícula on surt l'estació de plaça Catalunya:




evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dilluns 15/11/2010 0:11

Molaria saber com era la distribucio de Catalunya abans. Crec que tenia dos vestibuls per sobre les vies no? Un al centre y un altre per sobre del pont sobre el Gmb



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 15/11/2010 15:47

Aquí tens una fotografia de l'estació de Plaça Catalunya, tal com va ser des de l'any 1931, fins la remodelació i reconstrucció dels anys 83-85. Tenia accessos als dos extrems, del tipus mezzanina. Una gran sensació d'amplitud que s'ha perdut amb la remodelació i reconstrucció; però que en part és podria recuperar desmuntant part de les planxes tipus pegaso que separen les vies de Renfe-Adif, de les del Metro; i que només son elements decoratius; cosa que abans no existia i li donava una gram lluminositat. Actualment hi ha un planta que cobreix tota la estació, que per una banda dona una millor acollida als usuaris de l'estació i permet una gran mobilitat, però li va fer perdre la gran alçada i amplitud. Salut!
Sí vols més informació, la trobaràs a la nostra Wiki del transport Català:http://www.transport.cat/wiki/index.php/Catalunya_L1
Fitxers adjunts
EstacióPlcatalunya.jpg
Plaça de Catalunya-Estació Transversal i Nord
EstacióPlcatalunya.jpg (25.98 KiB) Visualitzat 5487 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/02/2018 19:40

Gràcies a en Renfe445 o Frank III :D per avisar-nos de què avui La 2 emet la nostra pel·lícula de culte "A tiro limpio"!!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 15/02/2018 21:31

metring ha escrit:Gràcies a en Renfe445 o Frank III :D per avisar-nos de què avui La 2 emet la nostra pel·lícula de culte "A tiro limpio"!!
De nada! :amor

Si pudiera cambiar mi nombre de usuario del foro a Frank III estaría genial. :)



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 15/02/2018 21:41

La pel.lícula que s’emet avui és un remake fet el 1996.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/02/2018 23:32

victorcasta ha escrit:La pel.lícula que s’emet avui és un remake fet el 1996.
??

I com anuncien l'antiga??



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”