Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/12/2010 15:30

Pot ser que diumenge regalin l'exemplar de L'Independent a Perpinyà, tal i com va passar quan el centenari del Tren Groc?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 15/12/2010 8:29

Si algú pugués penjar les pàgines d'aquest especial estaria bé, pels que no puguem anar a Girona o Perpinyà a comprar-ne un. :P



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 15/12/2010 12:34

Avui la metring ha mirat el Diari de Girona a Barcelona, i no duia cap suplement parlant del TGV.

Algú en sap alguna cosa?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/12/2010 13:33

Ara estic trucant al Diari de Girona, i em diuen que el suplement va sortir ahir :x Ja els hi he dit que a diversos mitjans anunciaven que seria avui (entre ells, la notícia de la seva pròpia web! http://www.diaridegirona.cat/cultura/20 ... 52187.html ). Em diuen que el puc demanar contra reemborsament. Encara sort!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/12/2010 10:37

Qui sàpiga una mica de francès, aquí té l'edició en aquest idioma: http://www.journauxdumidi.com/supplemen ... V/?site=10



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 16/12/2010 18:30

Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/12/2010 19:11

jaezcurra ha escrit:Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat
I després hi ha gent a la que li extranya la desafecció de Catalunya cap a Espanya, amb aquestes mostres de menyspreu.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 19:18

Més aviat demostren que Catalunya no va amb ells. De fet, ni tan sols Europa. L'Espanya que es mira al melic, com als millors temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 16/12/2010 20:27

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes

Si, se han enterado tanto que por eso tendran su enlace de alta velocidad terminado en 2020 y eso sin contar todas las pegas que ponen para que circulen trenes que no sean SNCF.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 20:40

No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 16/12/2010 21:28

Guigui ha escrit:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 21:34

I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 16/12/2010 22:31

Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
470 ha escrit:
Guigui ha escrit:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 16/12/2010 22:54

Guigui ha escrit:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 16/12/2010 22:58

De mercaderies no és que sigui poc.
javi82 ha escrit:
Guigui ha escrit:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 23:13

javi82 ha escrit:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 16/12/2010 23:21

Es fa difícil de dir, però bé amb la iniciativa de que la SNCF fes arribar un TGV a Barcelona pel tercer carril i els trams acabats entre Barcelona i la frontera va ser el Nadal qui ho va descartar oficialment per prioritzar les mercaderies, en la pràctica tots sabem que per alguns és políticament incorrecte que França tingui més iniciatva a l'hora de comuncar Catalunya amb França que no Espanya, i suposo que que tampoc deu ser políticament correcta alta velocitat aprofitant línies convencionals, i així ens va.
Guigui ha escrit:
javi82 ha escrit:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 17/12/2010 0:00

josep_serre ha escrit:Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
Si puedo tener poca idea tu en cambio debes ser un experto.
¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?segun tu razonamiento tendrian que ser unos cuantos, ¿sin el tramo de la concesión estaría el TGV en Figueras?
Por cierto se hizo la concesión porque entre otras cosas Francia no queria poner un duro.
En cambio cuantos talgo han pasado la frontera desde antes de los 70 creo que unos cuantos y sudando tinta china, y si no pasan mas por que ellos no quieren, en uno de los Innotrans Talgo tuvo que llevar la TEAM en camión por que SNCF se nego a dar un permiso temporal para pasar por sus vias.

Y si, la vida puede ser maravillosa, yo lo creo



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 17/12/2010 0:08

metring ha escrit:L'haurem de comprar!

http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss

L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV


Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
Pel subtítul sembla que faci parada a Figueres, a Vilafant i a Perpinyà XD

Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà? Perquè primer va sortir que es dirià F-Vilafant que estava acordat, després surt a TV3 que es diria F - Alt Empordà tot i que ja sabia posat tota la cartelleria AE, i ara o s'han desdit i finalment és F-V o a TV3 no es van enterar XDD o directament sóc jo que no m'entero jeje


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 17/12/2010 0:11

470 ha escrit:El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Vols dir que el tram Tarragona-Castelló veurà la llum abans que el Perpinyà-Montpeller?

Ah, que el tram Tarragona-Castelló no l'utilitzen els madrilenys, no hi havia caigut!
470 ha escrit:¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?
El que no es pot pretendre és que els TGV arribin a tots els pobles. Es pot fer un trajecte Cervera-París en 6h amb un transbord de 15' a Perpinyà (Portbou-Madrid 5h49' en el millor dels casos, tot i ser 150 km menys), o un La Tor de Querol-París amb un Lunéa nocturn en 11 hores. D'aquesta banda dels Pirineus ja ens agradaria tenir un Estrella Madrid-Puigcerdà...
Vilarrubla ha escrit:Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà?
Finalment serà Figueres-Vilafant, a la web de la SNCF ja apareix el nom definitiu.
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 17/12/2010 0:45, en total s’ha editat 3 vegades.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”