Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc:Ernest Lluc

Entrada Autor: retired44 » Dilluns 21/02/2011 21:42

Trenscat ha escrit:De l'estació d'Ernest Lluch sincerament crec i espero que s'acabarà finalitzant ja que no només dóna servei "a l'especulació immobiliària" de la zona sinó que també servirà d'enllaç amb el tramvia.
Por ahora, y desgraciadamente, solo se va a materializar la apertura de la carretera de Collblanc la próxima semana. Esta apertura y las obras de urbanización de aceras y entornos próximos obligan a cerrar los huecos que comunicarían superficie y el volumen de la estación. Se dispondrán cierres provisionales con planchas metálicas en los ascensores y aperturas de servicio. Las escaleras de acceso quedarán igualmente cegadas. De esta forma la estación Ernest Lluch queda totalmente como "(v)ella durmiente". :( ¿Qué príncipe la despertará y cuando ocurrirá?????.
retired44 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/02/2011 22:46, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 21/02/2011 22:40

Gran noticia, retired44, la de reabrir el trafico... los usuarios habituales estabamos hasta donde no se imagina usted. Nunca se sabe cuando la retomaran, supuestamente después de la crisis, pero lo mas seguro es que quede en el olvido un tiempo prolongado, o incluso acabe siendo otra estación Gaudí.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/02/2011 11:30

Trenscat ha escrit:De l'estació d'Ernest Lluch sincerament crec i espero que s'acabarà finalitzant ja que no només dóna servei "a l'especulació immobiliària" de la zona sinó que també servirà d'enllaç amb el tramvia.
S'acabarà aprofitant, sí, però ara no és el moment. S'han de concentrar els pocs recursos econòmics a obrir el tram sud de la L9/L10 ja gairebé fet, i per continuar el tronc central per Barcelona. A Sant Ramon no hi ha veïns que justifiquin l'obertura i el manteniment de l'estació, i pel que fa a l'enllaç amb el metro, molta gent ja fa servir el de Can Rigal-Pubilla Cases sense problemes. Es una mica llarg, sí, però es pot fer.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

|Ethan|
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Sant Just Desvern
Contacta:

Entrada Autor: |Ethan| » Divendres 25/02/2011 0:18

Platanito ha escrit:
Trenscat ha escrit:De l'estació d'Ernest Lluch sincerament crec i espero que s'acabarà finalitzant ja que no només dóna servei "a l'especulació immobiliària" de la zona sinó que també servirà d'enllaç amb el tramvia.
S'acabarà aprofitant, sí, però ara no és el moment. S'han de concentrar els pocs recursos econòmics a obrir el tram sud de la L9/L10 ja gairebé fet, i per continuar el tronc central per Barcelona. A Sant Ramon no hi ha veïns que justifiquin l'obertura i el manteniment de l'estació, i pel que fa a l'enllaç amb el metro, molta gent ja fa servir el de Can Rigal-Pubilla Cases sense problemes. Es una mica llarg, sí, però es pot fer.
Discrepo totalment amb aquesta afirmació. Potser el tram sud i central de la línia 9 són prioritàries però l'estació d'Ernest Lluch és una estació Clau. Avui en dia la connexió L5 - Trambaix existeix i la fa molta gent a través de Can Rigal, però quan existeixi l'estació Ernest Lluch, amb un bon transbordament, la demanda pujarà moltíssim, doncs serà una connexió molt bona i fàcil d'entendre no com l'actual.

Crec que hauria de ser una prioritat obrir aquesta estació que ja està pràcticament enllestida, abans i tot que obrir qualsevol ramal de la L9.

I ja per demanar, la clau de tot plegat seria que el trambaix pogués anar per Laurà Miró, així tant els de Cornellà - Esplugues com els de Sant Feliu - Sant Just, tindriem un accés a la L5 molt ràpid.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 25/02/2011 8:15

|Ethan| ha escrit:Crec que hauria de ser una prioritat obrir aquesta estació que ja està pràcticament enllestida, abans i tot que obrir qualsevol ramal de la L9.
Dir que aquesta estació està pràcticament enllestida es ser molt però que mooolt optimista.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 25/02/2011 8:35

|Ethan| ha escrit:Discrepo totalment amb aquesta afirmació. Potser el tram sud i central de la línia 9 són prioritàries però l'estació d'Ernest Lluch és una estació Clau. Avui en dia la connexió L5 - Trambaix existeix i la fa molta gent a través de Can Rigal, però quan existeixi l'estació Ernest Lluch, amb un bon transbordament, la demanda pujarà moltíssim, doncs serà una connexió molt bona i fàcil d'entendre no com l'actual.
Serà clau, però deficitària, ja que no generarà mobilitat. Per fer-ho hauria d'estar ubicada a un lloc on hi hagi veïns que fins ara no agafaven el transport públic per no tenir-ne o perquè la combinació era molt dolenta. I crec que amb l'enllaç (tot i que força dolent) amb la L5 a una parada de tramvia de distància no hi ha aquesta necessitat. A més, l'estació com a tan no existeix; només s'ha engrandit el túnel i modelat l'andana i els accessos, però hi mancaria molta feina. I del vestíbul no sabem res...

En canvi, el tronc central de la L9 i el ramal de Zona Franca donaran servei a zones densament poblades (almenys fins a Foc-Cisell) i serà un autèntic vector de mobilitat nova.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 22/07/2011 22:47

Lo que me parece una auténtica vergüenza es el estado de la estación por dentro. Cuando he pasado esta mañana en el metro, no se ve absolutamente nada, está todo apagado y sólo se vislumbra un hueco en la oscuridad, malamente... Podrían dejarla al menos como en Madrid, Arroyo Fresno. O que la abran de una vez, leche. Pero claro, no hay dinero, pero sí lo hay para un AVE a Cuenca que van a usar cuatro pelagatos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/07/2011 23:33

França451 ha escrit: Pero claro, no hay dinero, pero sí lo hay para un AVE a Cuenca que van a usar cuatro pelagatos.
Hombre, precisamente, lo que se dice pelagatos, no lo son quienes se pueden permitir coger el AVE... :roll:



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 23/07/2011 3:12

França451 ha escrit:Lo que me parece una auténtica vergüenza es el estado de la estación por dentro. Cuando he pasado esta mañana en el metro, no se ve absolutamente nada, está todo apagado y sólo se vislumbra un hueco en la oscuridad, malamente... Podrían dejarla al menos como en Madrid, Arroyo Fresno. O que la abran de una vez, leche. Pero claro, no hay dinero, pero sí lo hay para un AVE a Cuenca que van a usar cuatro pelagatos.
"AVE por Cuenca" es más apropiado que "AVE a Cuenca".
Habrá un día en que habrá AVE por Cuenca Madrid-Valencia-Barcelona, no lo olvides...



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 24/07/2011 22:39

437.001 ha escrit: Habrá un día en que habrá AVE por Cuenca Madrid-Valencia-Barcelona, no lo olvides...
(Lástima de socavones, por qué no se lo tragaron cuando el de Lleida...) :twisted: :twisted: :twisted:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/07/2011 22:43

Al tema, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 24/07/2011 23:00

Ahora que lo dices, Guigui, no sé si se ha dicho en otro hilo del foro, pero en los planos del Metro, hasta los azules de diciembre de 2010, aparecía la estación del Tram de Ernest Lluch donde antes estaba Sant Ramòn, y la curva de la línea era menos pronunciada, y estaba más alejada del trazado del Metro. Pero me he fijado que en la edición de julio de 2011, la rosita, hay una curiosa curva casi en pico en el tram, que la han dibujado casi pegada a la línea 5 de Metro y justo en el extremo del pico, sitúan Ernest Lluch. Mi pregunta es: Eso sólo es una simple corrección del dibujo del trazado, o lo han hecho con vistas a una próxima inauguración sorpresa de la estación de Metro??? Lo pregunto porque cuando vi ese detalle, lo primero que pensé es una posible apertura de la estación próximamente, o algo por el estilo. Dado que los planos de mano que reparten en el Metro no es que sean muy "reales", pues los trazados con respecto a las calles, dejan mucho que desear, y más cosas que se podrían decir, el detallito puntilloso de poner Ernest Lluch más cerca de la L5 y hacer la curva más hacia abajo, si supuestamente no va a haber enlace en unos cuantos años, pues no tendría mucho sentido dibujarlo así, ya que no hay trasbordo. Pero acercar las líneas y situar la estación donde la han puesto, lo primero que lleva a uno a pensar es que hay un enlace pero "falta algo". ¿Es posible que ese dibujo esté hecho aposta por una posible próxima inauguración?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/07/2011 23:05

Es tracta senzillament d'una adaptació dels plànols per a senyalitzar el futur intercanviador. Si et fixes en aquest fil, veuràs que les inauguracions i les actualitzacions de plànols a Barcelona i àrea metropolitana van per dos costats ben diferents.

El que sí és cert és que fa poc, es va rectificar el traçat del tram, fent que el gir de la Carretera de Collblanc a l'Av. de Xile fos menys pronunciat, però això no té relació directa amb el nonat intercanviador.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 25/07/2011 10:20

França451 ha escrit:Lo que me parece una auténtica vergüenza es el estado de la estación por dentro. Cuando he pasado esta mañana en el metro, no se ve absolutamente nada, está todo apagado y sólo se vislumbra un hueco en la oscuridad, malamente... Podrían dejarla al menos como en Madrid, Arroyo Fresno. O que la abran de una vez, leche. Pero claro, no hay dinero, pero sí lo hay para un AVE a Cuenca que van a usar cuatro pelagatos.
Lo que sería una vergüenza es derrochar el dinero que la Generalitat no tiene en "poner bonita" una estación que nadie va a usar en muchos años. Una vergüenza y un delito, como toda malversación de fondos que se precie (como el AVE a Cuenca).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 25/07/2011 11:02

Pues podrían poner publicidad mientras no contínuen las obras. :) Así, al menos, le van sacando rentabilidad a la estación y van amortizando la obra ya realizada.

Gaudí ya se usa como escaparate publicitario de vez en cuando.


Salvem l'Estació de França!

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 26/07/2011 8:37

Os estaís confundiendo.

Hablaís de la estación como si estubiera completamente acabada y sólo faltara añadir la caretelería...si repasaís el hilo vereís que no es así.

Las obras pretéritas sólo consistieron en adaptar el túnel existente para posibilitar la construcción de la estación propiamente dicha.Ni se hicieron andenes ni vestíbulos ni "na de na".

O sea,que de "inauguración sorpresa" ni soñarlo !



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/04/2012 17:19

http://ecomovilidad.net/barcelona/la-im ... a-de-metro

La imatge: un “park & ride” sobre la boca de metro

Javier Paricio | 11-04-12

Imatge

1x1.trans La imatge: un park & ride sobre la boca de metro

La fotografia amb què avui il·lustrem aquesta secció ha estat presa a l’intercanviador previst a Ernest Lluch. I és que, com que la línia L5 trigarà encara diversos anys a parar a la zona, tot i que les obres estan executades ja en un 80%, són diversos els conductors que cada dia decideixen aparcar els seus cotxes sobre una de les futures boques de metro, que avui per avui es troben segellades. Bona mostra d’això és el mur de formigó d’allò que algun dia serà l’accés.

Així, doncs, mentre no arriba l’intercambiador entre metro i tranvia, una de les entrades al suburbà sembla haver-se convertit en un park & ride consentit per l’Ajuntament de Barcelona tot i trobar-se sobre la vorera, en el qual és possible deixar el cotxe i continuar el viatge en el Trambaix.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 28/05/2012 14:42

Eso es. Ahora falta que pongan parquímetro en dicha zona y a sablar. Si como dice la web de Trenfe
http://trenfe.blogspot.com.es/2011/01/e ... icios.html
los beneficios por la sablada de aparcar en la zona le sale rentable al Ayuntamiento para comprar una lata de Coca-Cola y los beneficios de Ernest Lluch L5 no, está claro lo que se va a potenciar: el aparcamiento en zona azul, seguro.
:bleah :bleah :bleah
:martell1


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 28/05/2012 15:04

França451 ha escrit:Eso es. Ahora falta que pongan parquímetro en dicha zona y a sablar. Si como dice la web de Trenfe
http://trenfe.blogspot.com.es/2011/01/e ... icios.html
los beneficios por la sablada de aparcar en la zona le sale rentable al Ayuntamiento para comprar una lata de Coca-Cola y los beneficios de Ernest Lluch L5 no, está claro lo que se va a potenciar: el aparcamiento en zona azul, seguro.
:bleah :bleah :bleah
:martell1

Molt bó aquest bloc. M'he estat rient una bona estona. :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/11/2013 20:02

Vaja, una cosa inesperada...

http://lhdigital.cat/web/digital-h/noti ... 23/7962094

Paralitzada la construcció de l'estació Ernest Lluch de la L5

Confirmat pel Departament de Territori i Sostenibilitat

Les obres de l'estació de Metro Ernest Lluch de la línia 5, aturades fa més de dos anys, no tenen data per tornar-se a posar en marxa. Així ho ha confirmat el Departament de Territori i Sostenibilitat. La situació econòmica de la Generalitat és la causa de la paralització del projecte.

Tot i que s’ha redactat el projecte per acabar l’interior de l’estació, amb un pressupost de dotze milions d’euros, el projecte no es podrà engegar per la situació financera de la Generalitat. De moment no hi ha data per reprendre les obres en no haver diners per aquest projecte.

Les obres de la nova estació de metro d’Ernest Lluch estan aturades des de principis de l’any 2011. Fins ara s’han invertit gairebé cinquanta milions d’euros que només han suposat per als veïns un nou enllumenat i unes voreres més amples.

Cinc anys de l’inici de les obres

Les obres de la nova estació de la línia 5, van començar a finals del 2008. Després de les primeres actuacions prèvies i el tall de la circulació de la calçada que es va perllongar durant molts mesos, tot va quedar aturat a partir del 2011.

Un 2011 que era l’any en què havia d’entrar en funcionament la nova estació. En aquell moment, des del departament de Política Territorial i Obres Públiques, es va negar qualsevol aturada. La realitat ha estat molt diferent. El projecte per acabar l’interior de la nova estació continuarà aturat sine die.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha dit que intentaran que aquesta obra s'inclogui en els pressupostos de la Generalitat del 2014 que ja han iniciat el tràmit parlamentari i que s'han d'aprovar a finals de desembre. "Volem que aquest tema es pugui abordar de forma ràpida. Continuarem insistint en la necessitat d’obrir l’estació, un equipament important per als veïns de L’Hospitalet”.

Marín ha destacat la importància de la nova estació. ”És una estació intermodal entre el metro de la línia 5 i el tramvia. Molts ciutadans, no només de la Porta Nord, necessitarien que aquesta estació es posés en marxa el més aviat possible”.

Els veïns també lamenten que les obres de la L5 es trobin paralitzades. Es queixen que les molèsties de les obres i el temps que han estat aturades no hagi servit de res. María Pérez ha mostrat la seva indignació.” No sabeu el que hem aguantat i total per a res. El metro no l’han obert. Molts diners invertits i al final estació tancada”.

Joana Solé ha afirmat que “aquí vivim molta gent i no tenir el metro és un problema i més, amb totes les obres que han fet. Ara ho tenim tot tapat i el metro no ha arribat”.

Retard en altres infraestructures a la ciutat

L’aturada de les obres de l’estació Ernest Lluch no són l’únic retard o incompliment per part de la Generalitat o de l’Estat pel que fa a les infraestructures a L’Hospitalet.

La línia 9 del metro havia d’entrar en funcionament l’any 2014. El Parlament va rebutjar, fa cinc mesos, dues resolucions que instaven a mantenir la data de l’any vinent per posar en marxa la línia que ha de travessar la ciutat de Nord a Sud i arribar a l’aeroport.

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, va lamentar, en el seu moment, aquesta decisió del Parlament. Marín va dir que “la crisi econòmica no pot llastrar l’economia d’un país”. Se li va sumar l’Associació Empresarial de L’Hospitalet i el Baix Llobregat.

La línia 9 té l’horitzó posat en l’any 2017 però sense la garantia que estigui finalitzada en els propers quatre anys. Segons l’associació empresarial de la ciutat el retard en la posada en marxa d’aquesta línia “obre un futur incert en la competitivitat de l’Àrea Metropolitana i de Catalunya”.

L’Hospitalet també fa força anys que clama pel soterrament de les vies que divideixen en dos la ciutat. Un projecte de ciutat on totes les forces polítiques amb representació municipal estan d’acord amb la necessitat que té l’Hospitalet de soterrar la via de Vilanova i construir l’intercanviador de la Torrassa.

L’intercanviador permetria la connexió entre el tren i el metro amb efectes econòmics i socials positius immediats per a la ciutat. Un estudi fet per l’Institut Cerdà afirma que la realització d’aquests projectes suposaria una producció anual directa de 3.400 milions d’euros i 22.000 llocs de treball directes.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”