Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 07/03/2011 23:52

fubang ha escrit:Bon dia.

Encara que als horaris impresos no consta que els trens ascendents parin a Torre del Baró, al cercador d'horaris de rodalies.cat si hi consten les parades de tots el trens ascendents.

Per exemple, el tren que menciones que surt a les 11,58 de L'Hospitalet direcció La Tor de Querol, para a Torre del Baró a les 12,24 h.
oriolp13 ha escrit:L'ascendent que surt de Sagrera a les 7.13 amb destinació La Tour C. també hi para, i així consta al panell on fica les estacions que para. (Aquest panel també diu, erròniament, que el tren para a SM Centelles)
Gràcies a tots dos per les respostes, i sembla ser que efectivament ara paren tots els trens a Torre del Baró. Avui he pujat a Vic (realment anava a Olot, però no volia deixar-me atracar per la TEISA per a tot el trajecte, almenys mentre no apliquin el descompte de família monoparental i les traves que posen per aplicar el descompte de família nombrosa) amb el semidirecte que surt a les 15.21 de Plaça Catalunya i els panells posava efectivament que parava a Torre del Baró, i hem efectuat parada. El maquinista, però, ha hagut de cantar l'arribada a Torre del Baró per megafonia de manera manual ja que no estava programat.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 10/03/2011 15:40

I ara jo em pregunto, és realment útil que parin a Torre-Baró? Trobo que seria molt més llògic que paréssin a Montcada Bif... :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/03/2011 15:50

Només té lògica si es veu com a enllaç amb el metro. Però aquest enllaç és molt precari i, tal com està actualment la xarxa, només beneficia directament la zona de Nou Barris. Per exemple, des d'on visc jo (barri de Vallcarca), tant em fa anar a Pl. Catalunya o a Torre del Baró pel que fa al temps, tot i que la distància via L3 i L11 sigui més curta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 10/03/2011 16:22

Com a experiència personal, aquesta parada de Torre del Baró a mí em facilita molt un enllaç que fins ara era de 2 minuts a St Andreu Arenal, entre un tren de la R4 i el primer R3 a La Tor de Querol, convertint-se en un de 12 minuts a Torre del Baró.
Com que l'enllaç de 2 minuts a St Andreu Arenal ja ni el provava de fer, em veia obligat a baixar de Sabadell a Barcelona-Plaça Catalunya amb FGC i això em comportava agafar el tren a Sabadell a les 05:59. Amb els nous horaris, puc agafar el tren a Sabadell-Centre a les 06:47. Resultat : puc dormir 45 minuts més.

Tot i així, penso que tindria molta més lògica que el tren fés la parada a Montcada-Bifurcació, i és previsible que a la llarga l'acabi fent.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 10/03/2011 16:48

Els usuaris R4/R3 agraeixen aquesta nova parada.
Pere ha escrit:Com a experiència personal, aquesta parada de Torre del Baró a mí em facilita molt un enllaç que fins ara era de 2 minuts a St Andreu Arenal, entre un tren de la R4 i el primer R3 a La Tor de Querol, convertint-se en un de 12 minuts a Torre del Baró.
Com que l'enllaç de 2 minuts a St Andreu Arenal ja ni el provava de fer, em veia obligat a baixar de Sabadell a Barcelona-Plaça Catalunya amb FGC i això em comportava agafar el tren a Sabadell a les 05:59. Amb els nous horaris, puc agafar el tren a Sabadell-Centre a les 06:47. Resultat : puc dormir 45 minuts més.

Tot i així, penso que tindria molta més lògica que el tren fés la parada a Montcada-Bifurcació, i és previsible que a la llarga l'acabi fent.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 10/03/2011 18:39

En sentit ascendent, més d'una vegada, els semi-directes (almenys el que agafo jo) quedaven parats al semàfor d'entrada de Montcada-Bif, i suposo que per el fet de tenir-los un minutet parat allà ja han preferit que parin a Torre Baró. Avui, mirant els horaris, però, he vist que l'únic que no hi para és el directe Barcelona-Puigcerdà.


Salutacions,

Oriol

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 04/05/2011 1:13

Comunicar-vos que avui han baixat per la línia de Puigcerdà i des de La Tor un grup de "railfans" de Nova Zelanda, tots identificats amb una placa d'amic del ferrocarril a nivell de pit.

Crec que el revisor "ha disfrutat" fent un bitllet a mà per a més de vint persones.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 05/05/2011 12:42

Redacció | Actualitzat el 05/05/2011 a les 11:00h

2,1 milions per eliminar el pas a nivell de Planoles

Entra en servei el pas soterrat per a vianants després que el novembre s'estrenés l'elevat per a vehicles

Imatge
Adif s'ha gastat 2,1 milions per eliminar el pas a nivell de Planoles. Foto: ElRipollès.info

L'empresa pública Adif s'ha gastat 2,1 milions d'euros per eliminar el pas a nivell de Planoles de la carretera que connecta el nucli urbà amb Nevà, al terme de Toses. El vial també dóna servei de l'alberg Pere Figueras així com el veïnat de les Casetes entre altres.

El novembre passat va entrar en funcionament el pas elevat pels vehicles. El projecte es va modificar ja que l'Ajuntament considerava excessiu els talussos de fins a quinze metres d'altura en una zona d'interès ambiental. Per altra banda, el pas soterrani per a vianants, tot just es va estrenar la setmana passada.

El projecte, que ha permès eliminar un pas a nivell per on passen set trens per dia i sentit, s'afegeix al de Toses que va costar 1,4 milions.

ElRipollès.info


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/05/2011 12:46

El projecte, que ha permès eliminar un pas a nivell per on passen set trens per dia i sentit, s'afegeix al de Toses que va costar 1,4 milions.
Aquí rau el quid de la qüestió. Això són "inversions en infraestructures ferroviàries"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 05/05/2011 12:53

Déu meu, fa poc més d'un any vaig estar a Planoles i, sabeu quina era la deficiència més gran que vaig notar? No era ni molt menys el trauma de creuar una via per on circulen 12 trens al dia, sinó la manca d'il·luminació de la carretera d'accés a l'estació. Venia de l'alberg Pere Figuera i havia d'agafar l'últim tren del vespre cap a Barcelona, i sense lluna plena ni lot, en ple hivern, vaig haver d'anar a l'estació a les palpentes.

Ens hem gastat 2'1 milions d'euros (que equival a 2,4 vegades el pressupost anual de l'Ajuntament de Planoles) però molt em temo que la zona seguirà estant a les fosques.

Bravo!



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 09/05/2011 11:34

Imatge

I quan aquesta rampa sigui plena de neu i gel, s'afanyaran a posar-hi sal?



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dijous 02/06/2011 22:00

Si sembla que es la unica preocupaçio, que el tren no molesti.Pero i mestrastant ningu ha pensat en canviar el seients del 447 que pujan i baixan de Puigcerda, o, en comprar trens adecuats a la linea.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 03/06/2011 21:47

Doncs, aprofitant l'estrena de l'horari d'estiu, no hauria estat malament que haguessin pensat en alguna mesura en aquest sentit (o en qualsevol sentit de millora, com s'ha fet en la línia Lleida-Manresa amb la reducció de temps del trajecte). Que jo sàpiga, per a la línia de Puigcerdà no s'ha anunciat cap novetat de cap mena.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 05/06/2011 11:51

A la línia de Puigcerdà les novetats ja es van presentar fa temps, amb la introducció del servei semi-directe entre setmana i més recentment amb el Tren Blanc, tren que es podria tornar a fer servir a l'estiu amb trens per excursionistes o enllaçan amb el primer servei del Tren Groc (sortint abans de Barcelona). Ara per ara un futur més pròxim, està previst construir en breu el pas inferior a La Molina i un parell de pasos inferiors a Puigcerdà, una gran mesura si tenim en compte el nombre elevat de circulacions que passen a dirari i les velocitats d'aquestes (ganes de gastar calers en floritures, no ho podrien gastar en la doble via fins a Vic).



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Diumenge 05/06/2011 14:20

Si aixo demotra, que mani qui mani, a la Gene, a l´Estat, no son pecisament gran lumbreras, Perque coll. volem un pas soterrat a Puigcerda, i en canvi no posan trens amb seients adecuats. L´unic que esplica aquest misteri, es que per desgracia no hi caben mes tontos en politica, porque no hi ma mes llocs.
Tambe i al fi de aixo, per eixemple, podrian posar mes serveis el cap de setmana, un o dos trens mes desde Puigcerda.En lloc de dos de seis vagons, pues, cuatro trens amb menos vagons, pero mes seguits. S´aagradairia de veritat.Pero seguire pensant que en materia ferroviaria, no hi ha res que fe, com en moltes mes coses, amb tant tonto de partit qwue s´ha de colocar.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Diumenge 05/06/2011 18:45

Amb horaris que tinc de fà uns quants anys...els caps de setmana habian trens especials fins Ribas i Puigcerdà....i a mès entre els 70 i a prop dels 80 Puigcerdà tenia moltes mès circulacions que ara...ah! las unitats tots sabem las Suissas era molt mès còmodes que las actuals 447.

;)



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 05/06/2011 22:26

La gente que "Manda" no sabe lo cruel que es hacer el trayecto Barcelona-Puigcerdà en unidades con asientos incómodos... Y para empezar, esta línea es de "cercanías" cuando realmente debe ser de "regionales", y ser gestionada con trenes "regionales", osea, trenes cómodos. Si no mejoran el confort de la línea, acabará frustrando a la gente, y perdiendo demanda, hasta su clausura. Tiempo al tiempo....


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 05/06/2011 23:07

Quant costa fer un pas subterrani, i quant posar dos serveis més al dia? Però clar, Renfe no es pot gastar res, però Adif i la SEITT tot el que vulguin. Com es nota que en aquest país, el totxo és el que mana. I ja podeu anar interpretant això de "totxo" com volgueu...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 07/06/2011 12:28

Jo prefereixo que per megafonia diguin: "Internacional amb destinació La Tor de Querol via..."
ferroviario_catalan ha escrit:La gente que "Manda" no sabe lo cruel que es hacer el trayecto Barcelona-Puigcerdà en unidades con asientos incómodos... Y para empezar, esta línea es de "cercanías" cuando realmente debe ser de "regionales", y ser gestionada con trenes "regionales", osea, trenes cómodos. Si no mejoran el confort de la línea, acabará frustrando a la gente, y perdiendo demanda, hasta su clausura. Tiempo al tiempo....


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 20/06/2011 1:56

http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1882 ... a_fins_mes
El 9 Nou ha escrit:El desdoblament del tren fins a Vic no es planteja fins més enllà del 2015

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va reunir-se dimarts amb diferents alcaldes afectats de la línia i els presidents comarcals en funcions d'Osona, el Ripollès i la Garrotxa. Els va garantir trens més còmodes per a finals d'any.

Aquest dimarts passat, 14 de juny, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recorder, va rebre els alcaldes i alcaldesses de la línia*, així com els presidents en funcions dels Consells Comarcals de la Garrotxa, Osona i el Ripollès per parlar sobre la la línia de tren Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà.

En la reunió hi van ser presents els alcaldes de Puigcerdà, Ribes de Freser i Campdevànol, un regidor de l’Ajuntament de Ripoll, l’alcaldessa de Sant Quirze de Besora i els alcaldes de Torelló i Vic.

També hi van ser presents representants de la Universitat de Vic i de l’Institut Cerdà, institucions a les quals els alcaldes/ses havien encarregat un estudi sobre l’impacte sòcioeconòmic que suposaria pel territori el desdoblament i la millora de la línia ferroviària.

Després de presentar aquest estudi (que properament serà presentat públicament) al conseller i més enllà de parlar de projectes a més llarg termini, es va posar sobre la taula la necessitat de resoldre temes de manera immediata, com la comoditat dels combois. En aquest sentit, Recoder va anunciar que a finals d’any es canviarà el mobiliari interior dels trens.

Pel president en funcions del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, “gràcies a la insistència del territori es van aconseguint millores molt importants pel dia a dia de la línia perquè és inadmissible realitzar els trajectes de mig i llarg reocrregut amb la incomoditat dels combois actuals. Em constava que ja hi havia un projecte de remodelació dels interiors dels trens fets i estic satisfet que, malgrat el canvi de Govern, s’executi aquesta actuació”.

Des de la conselleria de Territori i Sostenibilitat es va manifestar que una de les seves prioritats passa per solucionar els problemes de traçat que planteja el desdoblament amb els ajuntaments pertinents per poder realitzar de seguida l’informe d’impacte ambiental i, posteriorment, el projecte executiu.

La data anunciada del 2015 com a termini per tenir el desdoblament fet fins a Vic ja ha quedat descartada i s’espera que, almenys aquest any, el 2015, puguin començar les obres.

Recorder va informar que la conselleria que encapçala ha creat una comissió que es reunirà mensualment amb responsables del ministeri de Foment per fer el seguiment de l’evolució de les qüestions que afecten Rodalies.

Per la seva banda, els representants del territori faran una propera trobada a Ripoll per poder establir un calendari d’actuacions concretes com les millores d’estacions o mancances d’altres serveis.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”