Estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Re: Estació de França

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 23/03/2011 9:53

:nose
No ho he trobat enlloc, però per les imatges del vídeo, tampoc deu fer massa dècades... El que si que he trobat és aquest enllaç, on hi ha un magnífic resum de la història de l'estació.

http://www.laestaciondetren.net/FICHA%2 ... ranca.html

Algun "arqueòleg" ens pot donar la resposta?



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimarts 29/03/2011 17:56

Hoy he pasado por el lateral de la ronda donde se aprecia las bocas de entrada a la estación, que casualmente estaba entrando un cercanias y la verdad que el estado que se ve fijandote un poco es de desidia por parte de ADIF. Se aprecia el mal estado del hierro ( logicamente en el sentido estetico no estructural ) Por otro lado si te quedas mirando un poco más ves parches en la cubierta de la misma por una falta de mantenimiento alarmante. Es una pena que un simbolo de Barcelona se vaya deteriorando de esta manera. Es parte de la Historia de la ciudad y no creo que exista la menor intención por parte ni del consistorio ni de Adif de conservarla. Quizas esos terrenos sean más aptos para una especulación inmobiliaria como ha pasado con Cercanias que para conservarla para gozo de los ciudadanos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/03/2011 18:16

sagrering ha escrit:Quizas esos terrenos sean más aptos para una especulación inmobiliaria como ha pasado con Cercanias que para conservarla para gozo de los ciudadanos.
Per sort, aquest tema s'està solucionant per la via expedita.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 30/03/2011 11:05

Guigui ha escrit:Per sort, aquest tema s'està solucionant per la via expedita.
O_ô meloxplique???



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/03/2011 11:19

Molt fàcil: la crisi fa que els pelotazos immobiliaris deixin de ser atractius. Si ja no poden vendre els terrenys o l'edifici de l'Estació de França al millor (ni al pitjor) postor, no tenen més remei que deixar-la com està.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dimecres 30/03/2011 11:35

Beneïda crisi! Per cert, qui és l'"amo" de l'EdF? Suposo que RenFomentAdif, no?



rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dilluns 04/04/2011 4:32

Jo diria que es D'ADIF. Per cert tenin encompte que l'estació de la Sagrera també trigarà 10 anys en obrirse l'estació de França té 10 anys asegurats. Sumem que la crisi inmobiliaria anirà a pitjor i quan s'arregli igualment ja no serà un negoci per tant... També diu la història que en els anys 60 habia un projecte de Renfe de tancar l'Estació del Nord i la de França a la vegade i al'última hora la de França es va salvar. Sempre amb un aflor al cul que té aquesta estació és como si els fantasmes de l'estació haguessin posa't una maledicció sobre les persones que se la volen carregar. Jo confio a més que la gent de Catalunya faci força entre associaions d'amics del Ferrocarril i el que sigui per salvarla i confio en ells. També confio que La Sagrera d'aqui 10 o 11 anys de inagurarla es quedi petita a tota la demanda que hi hagi de trens a nivell Internacional i Nacional i l'EDF sigui CLAU!!!!



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dilluns 04/04/2011 17:40

Con un poquito de suerte, puede ser que esté entre el conjunto de edificios historicos protegidos. Voy a mirar de hacer averiguaciones y os lo notificaré.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 04/04/2011 19:33

Sagrering, el edificio en si de la Estación de Franacia no está en peligro. Evidentemente no será demolido.
Lo que está en riesgo y lo que es posible que desaparezca es su uso ferroviario actual, pasando a tener otros usos como pasó con la Estación del Norte.



Avatar de l’usuari
gralla
N5
N5
Entrades: 84
Ubicació: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79

Entrada Autor: gralla » Dilluns 04/04/2011 20:46

Sempre s'ha parlat de la possibilitat de ubicar-hi la biblioteca de l'estat que havia d'anar al born.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/04/2011 22:34

gralla ha escrit:Sempre s'ha parlat de la possibilitat de ubicar-hi la biblioteca de l'estat que havia d'anar al born.
Aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... ran%C3%A7a ja se'n parlava de què la Biblioteca anirà al costat, en un nou edifici, però que no s'aprofitarà l'existent.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/07/2012 23:25




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/06/2013 14:33

A http://museuferrocarrilblog.com/2013/06 ... na-franca/ es parla del gabinet Sanitari de l’Estació de França:

La joia del Museu del mes de juny: Gabinet Sanitari de l’Estació de Barcelona França

25 jun

Dins de la col•lecció del Museu hi ha una part que per raons d’espai no està exposada, malgrat això no és menys significativa ni en té menys importància. Aquest mes no destacarem una peça, sinó un grup de peces que per la seva procedència i temàtica han de ser considerades en conjunt i que no es altre que el denominat Gabinet Sanitari de l’Estació de Barcelona França, totes aquestes peces procedeixen del esmentat Gabinet Sanitari donades pels Serveis Mèdics de Renfe desprès de la reubicació i renovació de les instal•lacions sanitàries de l’estació de Barcelona-França a l’any 2004.

Al centre de documentació del Museu trobaràs exemplars dedicats als Serveis Sanitaris com memòries dels citats serveis, estadístiques mèdiques, manuals de primers auxilis de diversos anys i fins i tot un curiós volum sobre: Instrucciones sobre la naturaleza del cólera morbo asiático.

També hi ha un munt d’articles dins de les revistes especialitzades en matèria ferroviària on tanmateix es parla d’aquesta part de la organització ferroviària. Cal destacar un parell d’articles dels anys quaranta inclosos a la revista Ferroviarios.

Pel que fa a la col•lecció, trobem diapasons, esterilitzadors, electrocardiògrafs, negatoscopis, faristols, goteres, carretó de cures, inhaladors, desfibril•ladors, espiròmetres, etc. Tot plegat preservat a fi de plantejar una futura exposició sobre l’evolució dels Serveis Sanitaris de les diferents companyies ferroviàries que han operat a través de la nostra història.

Els Serveis Sanitaris duen una història paral•lela a la de las pròpies companyies ferroviàries així a la companya més importat de l’època a Catalunya (TBF) ja trobem dades referides al 1879 (Estadíastica Médica de la Compañía de los ferrocarriles de Tarragona a Barcelona y Francia correspondiente al septenio de 1879 a 1885 por el Dr. D. Francisco de P. Arró y Triay) on es fa palès quina era la realitat dels serveis mèdics a l’època i les seves prestacions.

Dins d’aquest estudi descobrim que els servies mèdics estaven estructurats per línies i dins d’aquestes per seccions, així a la línia de Tarragona hi havia les seccions de Tarragona, Vilafranca, Martorell i Barcelona per exemple. Cadascuna de les seccions contava amb un número de kilòmetres i d’estacions i estava a càrrec d’un facultatiu.

Aquests serveis mèdics dispensaven medicina preventiva, assistencial i formativa, per al ferroviari i per a la seva família. Model que bàsicament encara avui subsisteix pel que fa a la organització.

Desprès, tant Inicialment la Companya M.Z.A. com desprès RENFE van disposar de metges pràcticament en totes les estacions importants de la Red i també a les residències on hi havia un nus ferroviari o bé una reserva de maquinistes.

Els gabinets es denominaven Auxiliar si disposava d’un Practicant a nusos de importància menor com reserves de tracció o capitals de província de poca entitat ferroviària. O bé Principal amb un metge i varis practicants a dipòsits d’entitat o bé capçaleres de secció de Moviment o capitals de província amb un gran nombre de treballadors.

Com a curiositat volem assenyalar d’aquests serveis un parell d’elements que, dins de la estructura sanitària destacaven per la seva mobilitat, el cotxe sanitari de la divisió de Personal i Asistencia Social a Renfe i el cotxe hospital.

El cotxe sanitari va ser, als anys 40 del segle passat, una prolongació a tota la Red de dos dispensaris que havien a Madrid dins dels aleshores serveis d’Assistència Social on funcionaven les següents consultes: Higiene infantil, higiene prenatal, higiene antituberculosa e higiene antivenèria. Aquests serveis van suposar una continuació de la tasca iniciada el 1935 per la Companya M.Z.A. i suspesa durant la guerra civil.

Per la seva part el cotxe hospital projectat el 1930, tenia com objectiu el seu ràpid trasllat als llocs dels accidents ferroviaris, destruït a la guerra civil, desprès es va posar novament en funcionament. Disposava de sala d’esterilització, sala d’operacions, departament de raigs X, sala de lliteres i un espai amb seients amb capacitat per a 20 ferits més. També es va fer servir per al trasllat de ferits als centres quirúrgics on fos convenient.

Alguns vestigis de tota aquesta complexa organització són els que ens han arribat al Museu com una part accessòria del món del ferrocarril però que, des dels seus orígens han anat sempre junts.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/08/2013 12:15

Una altra foto de l'estació de Rodalies, de http://barcelofilia.blogspot.com.es/sea ... C3%BAblics

Imatge



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 26/08/2013 23:41

Fantàstica foto, gracies Metring,

Recordo haver utilitzat força vegades aquesta estació per anar a Mataró, als anys 70, estava plena de Suisses !!! No sabria dir la data, pero també recordo que dins del vestíbul, hi havia l' acces a l' estacio de metro de Barceloneta.

Per cert, seguint el passeig Joan de Borbó, i despres de creuar les víes procedents del Moll de la Fusta, hi havia l' "economato" per treballadors de Renfe. Recordo haver-hi anat amb la meva avia. Era un magatzem força gran i vell (almenys a mi m'ho semblava).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/09/2013 13:56

Al perfil de The STB trobareu un munt de fotos sobre la rehabilitació de l'estació: http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... 912062863/

http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... otostream/

La estación durante las obras de rehabilitación realizadas entre los años 1988 y 1992, como parte de las obras olímpicas. A la derecha, el antiguo edificio de Correos. (Foto escaneada de un original de papel).

http://www.flickr.com/photos/47704640@N ... otostream/

A l'enllaç de dalt en veureu més.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 26/11/2013 21:59

Vistes de l'actualitat, que potser és en cant del cigne d'una majestuosa estació que caldria conservar per motius pràctics i de serveis ferroviaris.

Salutacions Cordials.
Fitxers adjunts
File0536.jpg
File0536.jpg (182.03 KiB) Visualitzat 10823 cops
File0535.jpg
File0535.jpg (187.32 KiB) Visualitzat 10823 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/07/2014 20:48

Mireu quina foto més maca de l'antiga estació, del Facebook dels Amics del Ferrocarril de Sant Boi:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/12/2017 19:40

Aquí trobareu fotos de l'Estació de Rodalies http://w151.bcn.cat/opac/doc?q=estacio+ ... =media&fv=*



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/12/2017 19:47

Aquesta és bru-tal, l'estació actual en construcció, convivint amb l'antiga http://w151.bcn.cat/opac/doc?q=estacio+ ... =media&fv=*



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”