Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 09/01/2011 0:03

UT447Barcelona ha escrit:Llavors demá es fa un viatge especial, amb el tren blanc ? ? :o
Demà el tren blanc circula, ja que és diumenge. L'únic que dins hi viatjarà (apart del públic que ho desitgi) la gent del programa Temps de Neu...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 09/01/2011 19:36

Aquest matí he realitzat juntament amb l'usuari UT596001 el viatge matinal amb el Tren Blanc.

En primer lloc celebro que s'hagi posat en servei un servei així, penso que era una carència que tenia la línia i feia falta.

He notat que hi ha un coixí d'horari, potsé, una mica massa exagerat, ja que hem arribat amb 4 minuts d'avançament a Granollers Canovelles (malgrat tenir una espera d'1 minut a Parets per creuament), 9 minuts d'avançament a Vic, i 7 minuts d'avançament a Ripoll, potsé caldria ajustar més l'horari.

Opino que comença a ser una mica preocupant que no es plantegi una millora pel que fa a la comoditat dels seients, no costaria res dedicar una UT 449 exclusivament dissabte i diumenge i només per aquest tren, el podria fer molt atractiu.

També crec que no costaria res prolongar el servei a La Tor de Querol ja que tindria un enllaç més o menys garantit amb un TER a Tolosa de Llenguadoc, i segons la temporada amb el Tren Groc.

Aquí teniu una foto del tren a La Molina : http://www.flickr.com/photos/pereoliveg/5339498087/



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 10/01/2011 19:16

Temps de neu, amb el viatge del tren blanc inclòs:
http://www.elsesports.cat/tdn/



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 30/03/2011 12:39

Acabo de veure al web de Rodalies, que hi ha una oferta especial final de temporada per anar a esquiar en tren.
Skitren. PROMOCIÓ FINAL DE TEMPORADA
Nous preus del bitllet combinat a les estacions d'esquí de La Molina i Vall de Núria.

Vall de Núria:
Adult: 30,00 €
Nen: 18,50 €

La Molina
Adult: 32,00€
Ara bé, acabo de fixar-me que no és gaire recomanable anar a esquiar en tren venint des de l'R2 Sud. El primer R2 dels caps de setmana és el R2 Vilanova (4.42)-Sants (5.27), mentre que el tren blanc surt de Sants a les 6.08, arribant a Ribes a les 8.11 i a la Molina a les 8.35. Massa temps d'espera a Sants.

Si volguéssim agafar el següent R3, que surt de Sants a les 7.00 i arriba a Ribes a les 9.16 i a la Molina a les 9.41, no tindríem cap R2 que ens portés a Sants, ja que el següent R2 després del que he esmentat, surt de Vilanova a les 6.19 i arriba a Sants a les 7.04, quatre minuts després de la sortida del R3.

En conclusió, si vivim a Vilanova, Sitges, Castelldefels o Gavà i volem anar a esquiar en tren, o bé ens llevem a les 4 de la matinada o arribem a les pistes a quarts d'una del migdia.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 30/03/2011 13:51

Sagrerenc ha escrit:
Ara bé, acabo de fixar-me que no és gaire recomanable anar a esquiar en tren venint des de l'R2 Sud. El primer R2 dels caps de setmana és el R2 Vilanova (4.42)-Sants (5.27), mentre que el tren blanc surt de Sants a les 6.08, arribant a Ribes a les 8.11 i a la Molina a les 8.35. Massa temps d'espera a Sants.

Si volguéssim agafar el següent R3, que surt de Sants a les 7.00 i arriba a Ribes a les 9.16 i a la Molina a les 9.41, no tindríem cap R2 que ens portés a Sants, ja que el següent R2 després del que he esmentat, surt de Vilanova a les 6.19 i arriba a Sants a les 7.04, quatre minuts després de la sortida del R3.

En conclusió, si vivim a Vilanova, Sitges, Castelldefels o Gavà i volem anar a esquiar en tren, o bé ens llevem a les 4 de la matinada o arribem a les pistes a quarts d'una del migdia.
Doncs el que visquin més amunt de Mataró que s'olblidin d'agafar el tren blanc,el mateix per els que visquin més amunt de Terrassa i més enllà de Martorell tant a l'R4 com també a l'R5 i l'R6.Inclùs els que viuen entre Cornellà(bueno,Sant Joan Despí que a Cornellà hi ha metro i FGC)i Martorell han d'agafar el primer R4 que acaba a Sants per nassos i allà esperar-se 39 minuts per el tren blanc,cas molt semblant al que exposes a l'R2 Sud.
I pels que visquem a la Llobregat-Anoia entre Martorell i Av.Carrilet també díficil agafar el tren blanc,ja que el primer tren direcció Barcelona que és un S8 arriba a Av.Carrilet a les 5.46,i el tren blanc surt de L'Hospitalet a les 6.00.Si comptem el trajecte del metro Carrilet-Just Oliveras(i a aquestes hores la freqüència de pas del metro és força rídicula)o anant caminant l'enllaç amb el tren blanc seria massa just.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 23/04/2011 10:34

Pujo el fil per dir que dilluns és l'últim dia que circula el tren blanc en ambdós sentits.

Tenia molta demanda aquest servei?Jo suposo que sí.Esperem que tornin a implantar aquest servei la temporada que ve.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 23/04/2011 14:39

Mako448 ha escrit:Pujo el fil per dir que dilluns és l'últim dia que circula el tren blanc en ambdós sentits.

Tenia molta demanda aquest servei?Jo suposo que sí.Esperem que tornin a implantar aquest servei la temporada que ve.
L'estació d'esquí de La Molina va tancar temporada ahir. Continua Masella obert. La ocupació és bona, tot i que no s'arriba a omplir del tot el tren.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 24/04/2011 12:09

No crec que circuli demà dilluns, La Molina va tancar les seves instal·lacions el divendres i avui ho fa Masella, així que tinc els meus dubtes. Ara bé, si la temporada vinent segueix, s'hauria de fer un pensament d'on estacionar la unitat, ja que porta unes setmanes que cada dia la deixan feta un nyap a La Molina, sobretot pel costat muntanya que no es veu des de l'estació, tot i que ahir, també pel lateral que dona a l'estació.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 01/12/2011 23:10

http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... 0c1e0aRCRD

El Tren Blanc comença a circular cap a les pistes d’esquí de La Molina

Per segon any, Rodalies de Catalunya posa en marxa un tren especial en el trajecte Barcelona-La Molina per els fanàtics de la neu.


Per segon any consecutiu, el Tren Blanc inicia el seu trajecte el proper 3 de desembre des de Barcelona fins La Molina durant els caps de setmana i dies festius per tal de facilitar la mobilitat dels usuaris que practiquin esports de neu. El tren sortirà de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.13h i arribarà a La Molina a les 8.35h. Per tal de poder gaudir de les activitats tot el dia, aquest tren realitzarà la tornada des de La Molina a les 18.15h amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya les 20.44h.



Aquest servei començarà a circular el proper 3 de desembre i estarà en funcionament durant la temporada d’esquí, fins el 9 d’abril de 2012. El tren efectuarà parada també a L’Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Fresser. En aquesta estació el viatgers també disposen d’enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.



Per utilitzar-lo, només cal un títol de transport vàlid per al trajecte que es realitza.

Més informació

R3: L'Hospitalet <-> Puigcerdà a partir de 3/12/2011 [PDF, 392,49 KB.]


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 04/12/2011 16:50

A ver si esta temporada, se dignan a poner, almenos, ut's 470, que siempre serán algo más cómodas que las 447...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 04/12/2011 18:47

ferroviario_catalan ha escrit:A ver si esta temporada, se dignan a poner, almenos, ut's 470, que siempre serán algo más cómodas que las 447...
S'ha dit 1000 vegades que les 470 per poder pujar les rampes del Transpirinenc se'ls hi ha d'eliminar el remolc intermig, idem passa amb els 448 i deixar-los amb només 2 cotxes. El que han de fer és ficar un 449 com cal, que aquest no tindria problemes per pujar, al tenir els dos cotxes cabina motoritzats, a l'igual que les 447, 465 etc... Perquè les 447 reformades em sembla a mi que són un "bluf". :blah


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Diumenge 04/12/2011 19:30

UT440_132M ha escrit:El que han de fer és ficar un 449 com cal, que aquest no tindria problemes per pujar, al tenir els dos cotxes cabina motoritzats, a l'igual que les 447, 465 etc...
Vols dir que una 449 pot anar fins allà? No sé jo si amb 5 cotxes tindrà tanta potencia la 449 com per pujar fins a Puigcerdà. I fa temps que va pujar un Civia a Puigcerdà, lo que hem sona que algú hem va dir que va arribar al limit però ni idea.


Salutacions des de Figueres.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 04/12/2011 20:58

UT440_132M ha escrit: S'ha dit 1000 vegades que les 470 per poder pujar les rampes del Transpirinenc se'ls hi ha d'eliminar el remolc intermig, idem passa amb els 448 i deixar-los amb només 2 cotxes. El que han de fer és ficar un 449 com cal, que aquest no tindria problemes per pujar, al tenir els dos cotxes cabina motoritzats, a l'igual que les 447, 465 etc... Perquè les 447 reformades em sembla a mi que són un "bluf". :blah
Permiteme que dude que las 470 en simple, con sus 3 coches, no puedan subir, pero bueno, en tal caso, antes de retirarlas del servicio y desguazarlas, podrían hacer varias composiciones de 2 coches, y utilizarlas para esta línea en composición 2+2.
Los 449, no podrían subir, recuerda aquel civia que subió... tubo que ser un 463, ya que el 465 no podría... (los mismos coches que una 449)


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 04/12/2011 21:10

Recordeu que l'any 2008 es va renovar la via i la catenària al tram Ribes - Puigcerdà - frontera francesa, i es va augmentar la potència de les sub-estacions. Perquè us penseu que des de llavors les 447 són les que pugen i baixen el Transpirinenc i abans no ho feien?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 04/12/2011 21:38

ferroviario_catalan ha escrit:
UT440_132M ha escrit: S'ha dit 1000 vegades que les 470 per poder pujar les rampes del Transpirinenc se'ls hi ha d'eliminar el remolc intermig, idem passa amb els 448 i deixar-los amb només 2 cotxes. El que han de fer és ficar un 449 com cal, que aquest no tindria problemes per pujar, al tenir els dos cotxes cabina motoritzats, a l'igual que les 447, 465 etc... Perquè les 447 reformades em sembla a mi que són un "bluf". :blah
Permiteme que dude que las 470 en simple, con sus 3 coches, no puedan subir, pero bueno, en tal caso, antes de retirarlas del servicio y desguazarlas, podrían hacer varias composiciones de 2 coches, y utilizarlas para esta línea en composición 2+2.
Los 449, no podrían subir, recuerda aquel civia que subió... tubo que ser un 463, ya que el 465 no podría... (los mismos coches que una 449)
No hay duda alguna, las 470 tal y como las conocemos en las composiciones de 3 coches no pueden subir ni a La Molina ni a Puigcerdà, por un claro motivo, solo tienen un coche motor. Así mismo, a las antiguas 440 de dos coches que prestaban servicio también se les puso una hilera más de resistencias para resistir las frenadas que hay que realizar en esa línea (cabe recordar que se encuentra en los límites de la simple adherencia). ¿Por qué pueden subir las 447 con tres coches y no las 470 con el mismo número de coches? La respuesta es sencilla, las 447 disponen de dos coches motores en una composición de 3 coches, mientras que las 470 solo de uno, y con estas rampas, un solo coche motor no puede arrastrar a dos coches más repletos de gente (en si día se hicieron las pruebas pertinentes y es lo que se dictaminó, es más, si no voy equivocado las suizas reostáticas que subían a Puigcerdà también lo hacían en una composición de M+Rc).
Sigamos. Cuando se hicieron las pruebas, se cogió una unidad de la serie 463, cuando aún no habían empezado la entrega de la serie 465, obteniendo unos resultados satisfactorios. Tratándose de un tren con tracción repartida en varios de sus bogies, es un tipo de tren apto para subir las duras rampas de esta línea, motivo por el cual un 465 o un 449 (similar al reparto de bogies motores) puede subir sin ningún problema, y más teniendo en cuenta de que el galibo tanto de infraestructura como de trenes es el mismo.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 04/12/2011 22:43

No tenía constancia que tanto los civia o los 449, tienen todos sus boggies motorizados.
Pues bien, si pueden subir, descartemos que pongan un civia para hacer este servicio, ya que es igual o más incomodo aún que una 447... Pero que pongan 449, lo dudo aún más, por eso hacía referencia, que si una 470 con los 3 coches, no puede subir por falta de fuerza, quitándole un coche y haciendo unos pequeños arreglos (para el tema de frenada como dices) no habría ningún porblema. Repito, que "pa tirarlas"... Mejor en esto, ya que solucionarían el problema de confort.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 04/12/2011 23:10

Antes que reformarlas para subir otra vez como antaño por la línea, reformaran interiormente las 447, puesto que no les interesa gastar dinero en unas unidades que según ellos están obsoletas, pero que viendo como funciona el resto de Europa, estarían en su salsa. El tema sería, si las quieren sacar y tirar, que guarden alguna para preservar, que guarden piezas para otras unidades o para si se preserva alguna, y que los asientos mínimo se pongan en las unidades de cercanías que a menudo realizan servicios de regionales.



Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dilluns 05/12/2011 22:48

Tornant al tema del servei Tren Blanc, el dissabte vaig anar a veure què. Quan vaig arribar a l'estació de La Molina, no vaig trobar cap unitat per fer el Tren Blanc de baixada, llavors vaig pensar de que el Delta de les 17.26h, per La Molina, desacoplaria i deixaria l'unitat de cua per fer el servei Tren Blanc. Va ser així, estacionant-se les 447 a la via 3, donada de baixa suposadament.
Aquí teniu una de les fotos, ja de nit:

Tren Blanc a La Molina


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Diumenge 01/01/2012 21:58

Avui el servei Tren Blanc ha estat servit per l'unitat 447-027R amb l'esquema R.O. amb la curiositat d'estar vigilada durant tot el dia per un vigilant, degut a que l'any passat es van donar casos de que l'unitat quedava grafitejada pel lateral que dóna a la muntanya que no es veu.
Salutacions!


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Avatar de l’usuari
nilruiz
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Andorra la Vella

Entrada Autor: nilruiz » Dissabte 07/04/2012 12:03

Ahir la 447-183R, l'última de la sèrie, fent el servei Tren Blanc.


Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”