Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Per les càmeres, no cal

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/03/2011 17:20

Veient per a què serveixen les càmeres a l'hora de la veritat, s'ho poden ben estalviar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 08/03/2011 20:12

jsantos233 ha escrit:Una de les raons de la possible reforma de la serie 2000 seria l'implantació de les càmeres de seguretat, no? Ara mateix tots els trens de la L3 porten càmeres excepte la serie 2000. A no ser que les portin ocultes :martell1
No n'hi han, i confio que si s'han de posar, sigui durant la reforma, d'aquí a uns quants anys.
Ara per ara, no cal reformar les 2000, sols pintar-les de blanc altre cop, com aquí:
http://img585.imageshack.us/i/624513c4cb.jpg/

Feu clic, que ara no em deixa posar-la al fòrum :(


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 09/03/2011 21:54

Vamos a ver, uno de los motivos de las reformas de los trenes, aparte de sanearlas, limpiarlas, pintarlas, caombiar equipos, etc etc, es el cambio de distribución de los asientos, por el tema espacio, y los 2000 y 2100, tienen los días contados, e insisto: La reforma de los 2000, es inminente, por mal que sepa y pena que dé.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 10/03/2011 9:15

ferroviario_catalan ha escrit:Vamos a ver, uno de los motivos de las reformas de los trenes, aparte de sanearlas, limpiarlas, pintarlas, caombiar equipos, etc etc, es el cambio de distribución de los asientos, por el tema espacio, y los 2000 y 2100, tienen los días contados, e insisto: La reforma de los 2000, es inminente, por mal que sepa y pena que dé.
La reforma de trens es fa quan arriben a la meitat de la seva vida útil, i encara, els 2000 no hi han arribat, i molt menys els 2100.
Hi han 6 trens 2000 i en el context econòmic actual, és una salvatjada deixar-se un duro en una reforma integral per uns trens amb aquesta edat, i que a sobre, els 2000 són minoria a L3, i disposen de més espai que els 3000. I ja sense parlar-ne dels 2100...

D'aquí a 5-8 anys, potser sí, però ara no te volta ni solta per uns trens en bon estat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 10/03/2011 23:08

Pues yo he leido en algún sitio que tras la reforma de los 3000, se continua con los 2000 y 2100. Si encuentro la fuente, la paso.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/03/2011 11:49

Amb les èpoques de vaques no magres, sinó esquelètiques que corren, el més probable és que la reforma quedi com les ampliacions del metro més enllà de l'L9: en un calaix i a l'espera de temps millors.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 11/03/2011 12:47

Extracte de la revista Hora punta nº 109 publicada per TMB.
A la xarxa existent, continuarà l’actualització
d’infraestructures i material mòbil. Dins del programa
de rehabilitació integral d’estacions s’iniciaran les
obres a Sant Ildefons (L5), Bellvitge (L1) i Glòries (L1), a
més de les andanes de Fondo i Universitat, també de
la línia 1. I dins el programa de supressió de barreres
arquitectòniques que du a terme la Generalitat es
preveu que finalitzin les obres en set estacions, cosa
que suposarà arribar a la proporció del 87% de la
xarxa apta per a persones amb mobilitat reduïda. La
remodelació de trens de les sèries 3000 i 4000
continuarà cobrint etapes, i s’enllestirà una unitat de
la primera (amb la qual cosa s’hauran modernitzat
totes les existents) i deu més de la segona.

Pel que fa als autobusos, l’aposta principal
és per la reconversió ambiental amb les últimes
tecnologies disponibles, com a contribució a la millora
de la qualitat de l’aire i la lluita contra el canvi climàtic.
En aquest sentit, la flota de vehicles propulsats amb
gas natural comprimit s’ampliarà fins a les 373 unitats
(el 34% del total), amb la incorporació de les 80
adjudicades a principis del 2010. Continuarà el
seguiment dels primers autobusos híbrids (propulsats
per motors elèctrics auxiliats per un motor tèrmic) i es
prepararà la possible contractació de més unitats per
a les futures onades de renovació de flota.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 21/05/2011 10:19

ahir a la nit va tornar a la L3 l'última unitat de la sèrie 3000 que estava en remodelació a Lleida. Així la sèrie 3000 torna a estar tota en servei a les instal.lacions del FCMB i totes elles ja han estat reformades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 22/06/2011 16:47

El LLOP ha escrit:ahir a la nit va tornar a la L3 l'última unitat de la sèrie 3000 que estava en remodelació a Lleida. Així la sèrie 3000 torna a estar tota en servei a les instal.lacions del FCMB i totes elles ja han estat reformades.
Dons avui l'he vist en servei, pels morbosos, la unitat doble i la triple encara no van en l'ordre original. Suposo que si ho fan, esperaran a que aquesta estigui una mica més bruta per posar-les correlatives.

Per cert, ahir la 3041-3044 anava fastigosament bruta per fora, com si li hagués plogut fang al damunt, no se per on s'ha fotut, però la L3 no te cap tram a l'aire lliure (i no crec que la hagin tret a la V11 de la cotxera, allà només hi cap un doble i la via no és electrificada :) ), tot plegat força misteriós.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 26/06/2011 14:35



Ara millor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/05/2012 11:22

Avui, que he agafat el 3001-3004, m'he fixat que han posat a les portes dels extrems els llums grocs que hi ha als 5000 i 9000 que s'encenen juntament amb l'avís acústic de tancament de portes. El que passa és que no estaven en funcionament, i es trobaven encastats en una base negra (suposo de cautxú) visualment força aparatosa.

Si no vaig errat, es tracta d'un afegit posterior a la reforma, ja que no recordo haver vist aquests llums (almenys, en aquest format) en els altres trens de la sèrie 3000. I si és així, ja triguen a tornar-hi la famosa placa de la posada en servei del primer 3000. És clar que, a hores d'ara, abans deuran haver-la de buscar a cal drapaire...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 21/05/2012 15:36

Guigui ha escrit:Avui, que he agafat el 3001-3004, m'he fixat que han posat a les portes dels extrems els llums grocs que hi ha als 5000 i 9000 que s'encenen juntament amb l'avís acústic de tancament de portes. El que passa és que no estaven en funcionament, i es trobaven encastats en una base negra (suposo de cautxú) visualment força aparatosa.

Si no vaig errat, es tracta d'un afegit posterior a la reforma, ja que no recordo haver vist aquests llums (almenys, en aquest format) en els altres trens de la sèrie 3000. I si és així, ja triguen a tornar-hi la famosa placa de la posada en servei del primer 3000. És clar que, a hores d'ara, abans deuran haver-la de buscar a cal drapaire...
No, si que hi eren.

I n'hi han hagut fins a 3 versions d'aquest sistema desde que els van reformar.

D'entrada el llum estava posat al sostre interior, però quedava amagat a simple vista. Desprès van posar una placa per a que quedés a l'alçada i l'última ha estat el que comentes. I esperem que sigui l'última!!!

Un croquis, que segurament la meva explicació es força confusa :)
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dilluns 21/05/2012 17:53

Confirmo lo que diu en Miquel, aquestes llums les van portar un cop es van reformar.

Per altre banda, Miquel, diria que la segona versió de les llums només la porta una composició...crec que la primera que van reformar.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 21/05/2012 19:34

jsantos233 ha escrit:Confirmo lo que diu en Miquel, aquestes llums les van portar un cop es van reformar.

Per altre banda, Miquel, diria que la segona versió de les llums només la porta una composició...crec que la primera que van reformar.
Desconec el nombre, però ara per ara, alguns porten la 1º versió, altres la 2º i de la 3º només la he vist en un tren, ja que el canvi deu ser recent.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/05/2012 19:49

Doncs la 3a és la que he vist al 3001-3004.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dilluns 14/04/2014 15:25

He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 14/04/2014 16:22

Serie111 ha escrit:He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?
No ho és. Les composicions 2+3 dels 3000 són força habituals a la L3.



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dilluns 14/04/2014 17:07

Renfe451 ha escrit:
Serie111 ha escrit:He vist a la L3 en el torn 304 la composició següent: 3065-3066-3051-3313-3052 !!!

És molt extrany, no?
No ho és. Les composicions 2+3 dels 3000 són força habituals a la L3.
El que destaca és que estiguin unides la 3066 i la 3051, enlloc de la 3066 amb la 3067, i la 3051 amb la 3050.

Jo sabia que estan unides la 3014 amb la 3035, i la 3015 amb la 3034, després d'un cert accident tal com s'explica en algun lloc del fòrum.
Excepte aquest cas, mai havia vist, ni en fotos ni en realitat, dos cotxes "que no es corresponen" units, ni a la sèrie 3000 ni a cap altra sèrie de TMB.
Per tant, continuo pensant que és molt extrany.



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dilluns 14/04/2014 20:21

Li he fet una foto! Té poca qualitat però es veu bé el que vull mostrar.
Fitxers adjunts
3066-3051.jpg
3066-3051.jpg (72.59 KiB) Visualitzat 8576 cops



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 14/04/2014 22:27

En aquest cas també poden anar rotant.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”