Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

I què diu?

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/07/2011 14:44

Cinc cèntims, per als que ens neguem a despullar-nos moralment per al Sr. Zuckerberg i la seva particular visió de la privadesa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 05/07/2011 14:57

LA CONVERSA AL FACEBOOK ÉS AQUESTA:

MONICA DIU:
Tinc entès que les antigues locomotores E1 i E4 estan en perfecte estat de funcionament tot i que només poden circular amb passatge de Ribes a Queralbs. Hi ha alguna manera de fer algun viatge de les locomotores E1/E4 + cotxe saló (E1/E4 + cotxe convencional) o veure-les fent maniobres algun dia?

MONICA DIU:
Per cert, la E2 i el vagó exposats a Montserrat s'estan rovellant per moments, no haurien de tornar a Ribes o exposar-los a un Museu?

VALL DE NÚRIA DIU:
Hem estat recollint informació dels nostres tècnics i ens diuen que les locomotores E1 i E4 no es poden fer funcionar per raons tècniques.

MONICA DIU:
Doncs molt malament, que trist, amb la milionada que s'ha invertit al cremallera de Núria amb projectes inútils com coincideixen a dir tots els experts del món del ferrocarril (túnel del Roc d'Hui, pas soterrat amb calefacció de Queralbs, etc) ningú hagi tingut la sensibilitat per mantenir en condicions aquestes històriques i valuoses locomotores, em sembla increible.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/07/2011 15:05

Moltes gràcies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/07/2011 23:18

Aquest cap de setmana he agafat el cremallera per primera vegada en una bona temporada, i m'he fixat en alguns detalls que m'han vingut de nou i, francament, m'han desagradat força. D'entrada, el fil musical i les explicacions turístiques sobren, ja que amb prou feines les deu escoltar ningú; i si tant interessen, que les posin en un fullet o al dors del bitllet, que ja n'hi ha algunes. Després, el pastitx de Queralbs, de jutjat de guàrdia. Si, en temporada alta com és l'estiu, circula un cremallera per hora i sentit, és tan molest el pas a nivell? Si hi ha qualsevol emergència, es pot avisar els conductors perquè s'aturin i s'aixeca excepcionalment la barrera, que no ha de costar tant (en tot cas, no pas els 4 milions de construir el pont més el dineral per mantenir, entre d'altres, el sistema de calefacció). I, ja per acabar, tot i que no és cosa d'FGC, en sortir del túnel abans d'arribar al pla de Núria, un oooooooh! generalitzat, que em va semblar més ridícul que els aplaudiments a l'avió després d'aterrar. Si algú encara es preguntava per què determinat segment de la població catalana és anomenat els "camacus", aquí en teniu la millor explicació.

Al final, vaig arribar a la conclusió: això no és Turisme i Muntanya, sinó una atracció de fira.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 12/07/2011 10:20

Guigui, m'ha encantat el teu anàlisi, "t'exigeixo" que aquest relat l'envïis als diaris, molts t'ho agrairem.
Jo hi aniré a l'estiu.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 12/07/2011 12:24

Ja ho vaig expressar en el fil dels fils musicals als transports, però ho reitero en aquest específic del cremallera de Núria: al meu entendre, la megafonia als transports només hauria de ser utilitzada per donar informacions de servei. El fil musical entra a la categoria de contaminació acústica.

De jutjat de guàrdia també és la presència d'aire condicionat en els Stadler i la seva conseqüència: les finestres no són practicables. El mateix passa amb la reforma dels automotors Beh 4/8: la substitució de les finestres originals, la meitat superior de les quals es podia obrir (tipus young, crec que s'anomenen), per les noves on només el terç superior es pot abatre parcialment cap a l'interior. En aquesta línia de muntanya que s'inicia als 905 metres sobre el nivell del mar de Ribes-Enllaç, l'aire condicionat és un malbaratament de recursos.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Dimarts 12/07/2011 15:56

Jo aquest cap de setmana pujare segurament a Nuria i ho es dire de com esta tot ;)
I jo encara em pregunto perque es van comprar els vagons sport-wagen i el material antic els transformen en altres vagons com per exemple el cotxe 24 el van transformar en una plataforma de carrega amb la numeracio PM02 i sempre els de montserrat aprofiten material del cremallera de nuria!



albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Dimecres 20/07/2011 23:30

Aquesta setmana que be tanquen una de les cabines pero com a prototip per veure com van i per el novembre les altres tres.



albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Divendres 29/07/2011 15:48




Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/07/2011 23:14

Una gran notícia seria que Territori abandonés l'astracanada del pas inferior de Queralbs i els autors d'aquesta animalada tornessin els 4 milions a l'erari públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Diumenge 31/07/2011 13:56

I tant ;)! Perque la setmana fa 10 dies vaig pujar a nuria a queralbs es una ''xurrada'' lu que han fet alla a queralbs !



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 01/08/2011 4:35

El tema cabines és per donar-los de menjar a part... o millor, ni menjar... deixar-los a part directament.

Suposo que es quedarà la cabina que s'ha tancat a l' A10.1 per les tres que queden.. tot i que sota el meu punt de vista, hauria d'haver-se treballat una mica més... em sobra el vidre, al costat del maquinista, darrera del seient. Sota el meu punt de vista, hagués posat una planxa de plàstic, blanc mateix, i al costat dels seients normals també, a mitja altura (fins al pany de la porta). La porta, sencera en vidre, com està.

Pero bé, suposo que el plàstic deu anar massa car... i això és pensar massa... :roll:



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 01/08/2011 11:09

Algú pot resoldre un misteri?
El que jo no entenc és perquè el cotxe saló pot pujar fins a Núria i els cotxes convencionals no poden pujar-hi per raons de seguretat tractant-se del mateix vagó. Que té el cotxe saló que no tinguin els cotxes convencionals?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 01/08/2011 11:34

xevi ha escrit:Algú pot resoldre un misteri?
El que jo no entenc és perquè el cotxe saló pot pujar fins a Núria i els cotxes convencionals no poden pujar-hi per raons de seguretat tractant-se del mateix vagó. Que té el cotxe saló que no tinguin els cotxes convencionals?
D€u $€r p€r algun t€ma mon€tari qu€ $€'n$ €$capa.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 01/08/2011 14:36

El que no s'accepta que pugi (més aviat que baixi) és la locomotora elèctrica. Els cotxes poden fer-ho tots.

xevi ha escrit:Algú pot resoldre un misteri?
El que jo no entenc és perquè el cotxe saló pot pujar fins a Núria i els cotxes convencionals no poden pujar-hi per raons de seguretat tractant-se del mateix vagó. Que té el cotxe saló que no tinguin els cotxes convencionals?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 01/08/2011 14:52

Oficialment no poden circular per raons de seguretat, per això ja no els acoplen en els automotors, però en canvi si acoplen el cotxe saló, és aqui on hi ha el misteri.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 01/08/2011 15:14

xevi ha escrit:Oficialment no poden circular per raons de seguretat, per això ja no els acoplen en els automotors, però en canvi si acoplen el cotxe saló, és aqui on hi ha el misteri.
54,10 €uros tenen la culpa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 01/08/2011 15:16

No els acoblen als automotors perque ja no calen per a l'explotació del dia a dia, des que van arribar els stadler.

Vaig fer l'últim viatge amb aquests cotxes de caire comercial.
xevi ha escrit:Oficialment no poden circular per raons de seguretat, per això ja no els acoplen en els automotors, però en canvi si acoplen el cotxe saló, és aqui on hi ha el misteri.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 25/08/2011 17:26

http://fgc.cat/downloads/notes_premsa/d ... NITIVA.pdf

Millores en l’explotació comercial del Cremallera de Núria per la supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs

Imatge

• La zona de l’estació de Queralbs concentra un important moviment de trens comercials
i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el moment de l’entrada en servei del nou pas
inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei comercial del cremallera
estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada alta.
• La nova situació permet ja en l’actualitat augmentar de manera puntual, i en funció de
la demanda, la freqüència del cremallera en hores punta i dies de màxima afluència
amb trens llançadora entre les estacions de Queralbs i Núria.
• A més de la supressió del pas a nivell també s’ha ampliat la capacitat d’aparcament a
l’estació de Queralbs. Això permet una redistribució dels viatgers evitant el col·lapse
dels accessos i de les estacions de Ribes de Freser. Actualment un 30% dels viatgers
de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.
• Amb el nou pas inferior també s’ha aconseguit una millora de la seguretat en la
circulació de vehicles i el pas de vianants.
• A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà
un servei de trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs
en ambdós sentits durant la franja de les hores punta.

Barcelona, 25 d’agost de 2011
La supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs i l’entrada en servei del nou pas inferior, des del
passat mes de juliol, han permès a FGC plantejar una reorganització del servei comercial del
cremallera que s’executarà en dues fases. Cal tenir en compte que la zona de l’estació de Queralbs
concentra un important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el
moment de l’entrada en servei del nou pas inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei
comercial del cremallera estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada
alta.
Primera fase: Ja actualment, i conseqüència directa de la supressió del pas a nivell, el cremallera pot
activar de manera puntual, i en funció de la demanda, la freqüència de trens en hores punta i dies de
màxima afluència amb trens cremallera entre les estacions de Queralbs i Núria.

Segona fase: A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà un servei de
trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs, en ambdós sentits, durant
la franja de les hores punta.

Aquestes millores en la capacitat de transport del cremallera comportaran una millora evident en el
confort dels viatgers sense cap increment dels costos d’explotació ni del parc mòbil actual.
Relació directa entre la supressió del pas a nivell i el servei del cremallera:
Sense la supressió del pas a nivell, la millora en el servei del cremallera no hauria estat possible.
La supressió del pas a nivell viari comporta l’eliminació del temps d’interrupció de vehicles en
l’entrada i sortida del poble de Queralbs. La reorganització del servei plantejada per l’any que ve i els
nous trens llançadora entre Queralbs i Núria cada mitja hora hauria comportat mantenir les barreres
baixades durant 27 minuts per cada hora punta (de 10:00 a 13:00 i de 15:30 fins a les 17:30 h)
col·lapsant l’únic accés al municipi.

Fins ara, en temporada alta cada hora es creuaven 3 trens de pujada amb 3 de baixada sumant un
total de 18 minuts cada hora amb les barreres baixades i la circulació aturada.
La supressió del pas a nivell viari també comporta una millora de la seguretat en la circulació
de vehicles i el pas de vianants.

Més zona d’aparcament a Queralbs:
Les millores també comporten una ampliació de la zona d’aparcament a Queralbs. Abans de les
obres hi havia 115 places i actualment l’estació de Queralbs ja disposa de 250 places, que seran 300
quan s’acabin del tot els treballs a la zona. Això facilita una redistribució dels viatgers evitant el
col·lapse dels accessos i de les estacions de Ribes Enllaç i Ribes Vila. Cal tenir en compte que
actualment un 30% dels viatgers de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.

Els treballs continuen:
El Departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar els treballs per eliminar el pas a nivell a Queralbs
l’abril de 2010. Es tracta d’una actuació que ha comportat la construcció d’un nou pas inferior a la GIV-
5217, obra de certa complexitat per la morfologia de l’entorn. Actualment, s’estan completant els
treballs d’urbanització de l’entorn i també s’està portant a terme l’execució de les mesures d’integració
ambiental com són els perfilats dels talussos, les esteses de terra vegetal, les hidrosembres o el
tractament d’aigües d’escorrentia, entre d’altres. Aquests treballs està previst que finalitzin l’octubre
de 2011.

Aquesta obra representa la primera fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, recollida en
un Pla Especial de Queralbs. El Pla es troba actualment en fase d’aprovació final i compleix les
directrius del Pla General d’Ordenació Municipal de la Vall de Ribes.
La segona fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, que està previst que estigui
enllestida al llarg del 2012, comportarà les següents millores:

• Adequació del traçat de les vies i de les corresponents andanes a l’estació de
Queralbs. Actualment les andanes estan en corba i passaran a ser rectes, millorant la
seguretat en l’accessibilitat al tren.
• Adequació de nous passejos per a vianants, remodelació i millora dels serveis de
l’estació per una millora global de la mobilitat i dels accessos.

Amb tot això, l’execució de la supressió del pas a nivell resulta totalment imprescindible per tal de
seguir amb el procés constant de millora de la seguretat del tren cremallera i de la millora de la
qualitat dels serveis que s’ofereixen a la Vall de Núria.

Detalls del nou pas inferior:
L’obra de supressió del pas a nivell abasta un tram de 400 metres de longitud i ha inclòs la realització
d’una variant de la carretera GI-V-5217, en la qual s’ha construït el nou pas inferior. Aquest pas té,
concretament, 60 metres de longitud, 10 metres d’amplada i 5 metres d’alçada. La solució adoptada
és pràctica, eficient i respectuosa amb l’entorn. El pas inferior s’ha executat mitjançant un calaix de
formigó empentat per gats hidràulics, una tècnica que ha fet possible l’execució de l’obra sense
afectar l’explotació del tren cremallera ni l’accés al municipi de Queralbs durant el temps que han
durat els treballs.
La resta del traçat de la variant, que té una amplada de 8 metres (3,5m per cadascun dels dos carrils,
més el voral corresponent) i una vorera de 2 metres, s’ha format mitjançant l’execució d’una línia de
murs prefabricats revestits de pedra natural en un dels costats. Allà on l’alçada del terreny natural ho
permetia, s’ha optat per l’execució de murs d’escullera.
Cal remarcar que en la nova variant de la carretera s’hi ha instal·lat un sistema antigel que evitarà la
formació de glaç sobre la calçada en el tram de màxima pendent (100 metres de longitud). També
s’han executat els nous vials d’accés als aparcament d’FGC situats a ambdós costats del nou tram de
la carretera GI-V-5217. L’obra es completa amb la instal·lació d’una nova il·luminació, senyalització
vertical i horitzontal i urbanització i revegetació del entorn.
Les obres compten amb una inversió de 3,8 milions d’euros.

Comunicació FGC
http://www.fgc.cat


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Dijous 25/08/2011 20:23

FGC ha escrit:l’organització del servei comercial del cremallera estava molt condicionat al trànsit de vehicles,
Quins vehicles? Quanta gent viu a Queralbs? 190 habitans. I per arribar al pàrquing no cal creuar el pas a nivell. Realment tants vehicles "saturen" el pas a nivell?
FGC ha escrit:La zona de l’estació de Queralbs concentra un important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants.
De debò Queralbs és el millor exemple de "important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants"??



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”