Notícies de l'aeroport de Girona

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Finalment, s'asseuran a parlar

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/03/2011 11:20

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

La Generalitat i Ryanair es reuniran pel futur a Girona

La companyia va assegurar ahir que no vol abandonar les instal·lacions de Vilobí, però que s'ha de ratificar el preacord
El govern vol partir de la base del nou model aeroportuari


09/03/11 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas / ACN

De mica en mica es va refredant la tibantor entre la Generalitat i Ryanair. Tot i que les posicions estan encara molt allunyades, finalment sembla que sí que hi haurà una reunió entre les dues parts al llarg de les properes setmanes per discutir sobre el futur de la presència de la companyia aèria a l'aeroport de Girona. El mateix president de Ryanair, Michael O'Leary, va admetre ahir que Ryanair no té intenció d'abandonar les instal·lacions de Vilobí, però que si no es ratifica l'acord firmat amb l'anterior govern, es mantindrà la reducció del nombre de passatgers prevista. De fet, O'Leary va assegurar que si es firma el preacord l'aeroport tornarà a tenir més viatgers, però ja de cara a la temporada d'hivern que ve o la d'estiu del 2012. Les retallades d'aquest estiu, doncs, no es tiraran enrere.

El govern, en canvi, no vol negociar a partir del preacord. Considera que s'ha de fer a partir del contracte vigent, que acaba a finals d'aquest any. Per tant, creu que encara hi ha temps per anar perfilant quines poden ser les noves condicions de la companyia a Girona, i més quan s'està en plena discussió del nou model aeroportuari. El traspàs de l'aeroport és, en aquest sentit, l'objectiu final del govern. De fet, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, va explicar ahir a Catalunya Ràdio que “a Ryanair li interessa seguir a Girona perquè hi fa negoci”, i que el futur de l'aeroport va lligat a la nova gestió. A més, va implicar l'Estat dins de futurs convenis amb les companyies aèries.

Mentrestant, Spanair espera l'evolució dels esdeveniments per prendre la decisió final sobre la ruta entre Girona i Madrid. Les converses amb la Generalitat es mantenen, i tampoc hi ha ara mateix cap termini fixat per acabar les negociacions.

Pregunta al Senat

D'altra banda, el senador de l'Entesa Miquel Bofill va traslladar ahir al ministre de Foment, José Blanco, una pregunta sobre la situació de l'aeroport de Girona. Bofill va recordar que les instal·lacions de Vilobí comporten beneficis econòmics a Aena, però que això és en bona part gràcies a les ajudes que des de Catalunya s'han donat a Ryanair. A més, va insistir en la demanda del traspàs a la Generalitat de la infraestructura. Blanco va respondre que Aena ja ha baixat les taxes a Girona i que així n'ha fomentat la competitivitat. També va incidir en el fet que la situació canviarà amb el nou model aeroportuari.

L'aeroport torna a perdre un terç de viatgers al febrer

L'aeroport de Girona va tornar a perdre un terç dels viatgers durant el mes de febrer, fet que consolida la tendència d'aquesta temporada d'hivern. En total, van passar-hi 197.230 passatgers.

El ple de Girona insta el govern a negociar l'acord d'intencions

Els cinc grups municipals al ple de Girona van aprovar unànimement el primer punt d'una moció en què se sol·licita que es negociï l'acord d'intencions signat amb el govern de la Generalitat al desembre amb l'objectiu que Ryanair replantegi els seus plans de futur. La resta de moció no va rebre el suport del PP, ja que incloïa la petició de traspàs de la gestió. Els altres grups defensen la importància de l'aeroport per la ciutat de Girona.

El vol d'Air Europa amb Nador serà un xàrter d'una agència

El vol que Air Europa farà per unir l'aeroport de Girona amb Nador no serà una ruta regular de la companyia. Tot i que és Air Europa qui ha demanat els tràmits i posarà l'avió, es tracta d'un vol xàrter encarregat per una agència de viatges. Començarà a operar el 25 de juny i volarà cada dissabte a la nit, també a la temporada d'hivern. Serà amb un Embraer 195 de 120 places, però a l'agost no es descarta posar-hi un Boeing 737, de més capacitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 18/03/2011 10:18

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 73162.html
L´ampliació de l´aeroport continua endavant amb les previsions del 2008
S'aprova l'informe ambiental, on es preveu que el 2025 hi hagi 11,3 milions de viatgers

LAURA FANALS
L'Estat ha fet un pas més en l'ampliació de l'aeroport de Girona, tot publicant al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) la declaració d'impacte ambiental per al projecte d'ampliació de la pista, la plataforma d'estacionament dels avions i la urbanització de zones properes. L'any 2008, la Comissió d'Urbanisme va suspendre el pla especial d'ampliació perquè faltava precisament aquest informe d'impacte ambiental. Tres anys després s'ha superat aquest tràmit, però s'ha fet precisament en un moment en què el futur de l'aeroport és un interrogant, després que el desacord entre Generalitat i Ryanair sobre les subvencions hagi portat a l'aerolínia irlandesa, que és pràcticament la única que opera des de Vilobí d'Onyar, a anunciar una reducció dràstica de rutes. Tot i això, en la declaració d'impacte ambiental publicada ahir al BOE es mantenen les previsions realitzades l'any 2008, que auguraven que l'any 2015 es registrarien 7.740.900 passatgers i que al 2025 s'arribaria als 11.371.200. També es preveia un creixement en la quantitat de càrrega transportada: es calculava que el 2015 es registrarien 344.000 quilos i que el 2025 s'arribaria als 445.000.

Tots aquestes dades són les que justifiquen l'amplicació de l'aeroport, malgrat que en aquests moments no se sap quin serà el futur de les instal·lacions. Si es compleix la reducció de 18 rutes anunciada per Ryanair, es passarà dels 5,5 milions de passatgers de l'any 2008 a només 2,3. De tota manera, l'ambició programa d'invresions, un cop estigui aprovat definitivament, s'anirà executant a mesura que es vagin complint les previsions de l'increment de trànsit aeri. Per això, estarà subjecte a revisió.

La primera gran obra que s'inclourà serà l'ampliació de la pista en 490 metres per la capçalera 02, tot desplaçant el llindar 02 a 350 metres de l'actual i perllongant el carrer de rodatge paral·lel. A nivell mediambiental, aquesta ampliació de la pista afectarà a la riera de Riudevila, que actualment ja està parcialment soterrada i que ara es proposa tornar-la a soterrar sota el nou tram de pista.

La segona gran actuació consistirà en ampliar la plataforma d'estacionament dels avions. Concretament, la zona d'estacionament de les aeronaus comercials s'ampliarà en 45.600 metres quadrats cap al sud, mentre que la destinada a l'aviació general creixerà en uns 17.500 metres en direcció nord. Aquestes actuacions incoporaran també la construcció de dues noves zones de handling (en total, 3.300 metres quadrats), una nova zona pavimentada de 2.000 metres quadrats i la reserva d'una parcel·la d'uns 3.600 metres quadrats com a futura zona de servei aeroportuari, que servirà perquè s'hi porti a terme l'activitat de cotxes de lloguer.

En tercer lloc, finalment, també es construirà una plataforma de proves contra incendis, una plataforma de desgel, dos nous trams de vial en l'accés a la zona sud, una galeria de serveis, un nou centre de transformació i una ampliació de l'aparcament d'autobusos, amb 30 places noves.

A nivell mediambiental, una de les principals afectacions serà a nivell hidrològic, ja que l'Agència Catalana de l'Aigua ha advertit que el projecte d'ampliació de la pista suposa «un impacte molt significatiu» en la hidrologia del terreny. El més destacat és la perllongació de l'actual soterrament de la riera Riudevila, però també adverteix, entre altres qüestions, de la possible afectació a pous captadors d'aigües subterrànies i el risc de contaminació de les aigües superficials i subterrànies a causa de les obres. Per tot això, l'ACA va demanar fa uns mesos que es prenguessin mesures correctores i que es fes un estudi més detallat. També s'haurà de soterrar el torrent de Calderó, per tal d'urbanitzar la parcel·la per al lloguer de cotxes. Aena es compromet a fer les dues actuacions amb les millors condicions mediambientals possibles. A nivell de vegetació, Aena haurà de fer un projecte d'integració ambiental que incorpori un estudi específic sobre quants arbres s'eliminaran i quin serà el seu destí, la restauració de les riberes de les dues rieres soterrades i l'eliminació de les espècies exòtiques. Pel que fa al patrimoni cultural, malgrat que hi haurà un arqueòleg a peu d'obra perquè controli l'aparició de possibles troballes.

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/04/2011 22:47

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... elona.html

L'usuari d'hivern de l'aeroport de Girona prefereix anar a Barcelona

El percentatge s'ha reduït respecte a uns anys enrere, però continua sent majoritari
Les dades contrasten amb les de l'estiu, però es demostra que creix l'àrea d'influència i el turisme d'interior i de Girona ciutat


30/04/11 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas

Més de la meitat de viatgers que utilitzen l'aeroport de Girona durant l'hivern tenen com a origen o destí Barcelona ciutat. Així ho demostra l'últim estudi que han fet la UdG i Insetur, per encàrrec d'Agi, i que va fer 1.100 enquestes entre el desembre i el febrer d'aquesta última temporada. La conclusió és l'esperada, però el que ha sorprès als redactors és que el percentatge no és tan alt com es preveia, sinó que és més baix que en estudis anteriors. En canvi, augmenta el passatge que utilitza l'aeroport per anar a la ciutat de Girona, el sud de França i les comarques d'interior i de muntanya. En total, un 57% dels usuaris van a Barcelona; un 10,5%, a la Costa Brava; un 9,8%, al sud de França; un 8,4%, a les comarques d'interior i muntanya; un 7,4%, a Girona ciutat, i un 2,2%, a Figueres. Les xifres contrasten amb les de l'estudi de l'estiu passat, segons el qual –i per primera vegada– la Costa Brava era el destí majoritari, per sobre fins i tot de Barcelona.

“Un aeroport madur”

Berta Ferrer i José Antonio Donaire, coordinadors de l'estudi, van coincidir a destacar que les xifres demostren que l'aeroport de Girona ha assolit ja un estadi de maduresa. Un dels motius és que està molt equilibrat entre els usuaris emissors i receptors, o sigui, els que tenen l'aeroport com a punt de sortida i els que el tenen com a punt d'arribada, un 44% i un 53%, respectivament. La resta són viatgers que només estan en trànsit. Un altre aspecte que es destaca és que augmenta l'àrea d'influència de l'infraestructura, que supera de llarg l'àmbit estricte de les comarques gironines, amb usuaris barcelonins i també de la Catalunya Nord.

Pel que fa a la tipologia del viatger, ve sol i per motius sobretot de visita a amics i familiars, mentre que el turisme queda en un segon terme. És jove, té un nivell cultural i poder adquisitiu alt, i predominen les estades curtes, de set nits com a molt. També és important la fidelització dels usuaris, ja que molts repeteixen i volarien a Girona independentment de la companyia, un 46%. Un 13% vénen per la companyia, i un 25% pel territori.

LA XIFRA
47,7%
dels usuaris de l'hivern visiten amics i familiars. Un 23% dels que van a Girona ciutat ho fan per negocis.

LA FRASE
El perfil de visitant varia: fa estades més curtes, és més jove, ve sol i té un nivell cultural i poder adquisitiu alt
José Antonio Donaire
director d'insetur

Presentació del vol a Belgrad i nova ruta a Varsòvia

Les institucions gironines vinculades a la promoció de l'aeroport –Generalitat, Diputació i Cambra, integrats dins l'Agi– i representants de la companyia JAT van presentar ahir la nova ruta entre Girona i Belgrad, que va començar a operar el 23 d'abril. JAT prové de l'antiga companyia de bandera de Iugoslàvia, i ara és la companyia nacional sèrbia. Els preus que ofereix l'aerolínia per un bitllet d'anada i tornada no superen els 200 euros i ara mateix opera un vol a la setmana els dissabtes. A l'estiu, també operarà els dimarts. Tot i això, el president de la companyia, Vladimir Ognjenovic, va afirmar que la bona acollida que està tenint la ruta fa que ja s'estiguin plantejant d'augmentar els 44 vols previstos actualment per la temporada d'estiu i arribar a superar la seixantena. Fins i tot, no descarten mantenir la ruta durant l'hivern: “Altres anys només havíem fet vols xàrter, però ara amb una ruta regular també podem aprofitar per transportar mercaderies i millorar les relacions econòmiques entre Sèrbia i Catalunya”, va dir. A més, va afegir que així el mercat serbi podrà tenir un millor accés a la Costa Brava. El delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, va agrair a JAT que hagi escollit Girona per començar les seves operacions a Catalunya i va afirmar que les negociacions “demostren la voluntat de diversificar rutes i companyies a l'aeroport gironí”. El conveni que han firmat és per a tres anys i prorrogable a dos anys més, i Agi aportarà 35.000 euros anuals per a la promoció de les comarques gironines. JAT farà el mateix per valor de 92.000 euros. D'altra banda, Aena va anunciar ahir que la companyia polonesa de vols xàrter Enter Air estrenarà avui un nova connexió amb Varsòvia fins a l'octubre, amb un vol cada dissabte. A partir del juny també unirà l'aeroport gironí amb les ciutats de Gdansk i Katowice. Segons el director de l'aeroport, Lluís Sala, les dues notícies “demostren el treball que s'està realitzant per a l'aeroport”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/05/2011 10:43

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... ivern.html

S'acaba el vol a Madrid i Spanair se'l planteja a l'hivern

Ryanair va oferir ahir les últimes tres freqüències i va abandonar la ruta
A l'estiu no hi haurà connexió directa


04/05/11 02:00 - vilobí d'onyar - Oriol Mas

Des d'avui l'aeroport de Girona ha perdut altra vegada la connexió amb Madrid. La ruta, que es feia amb tres vols diaris, ha estat una de les damnificades per la retallada de Ryanair a les instal·lacions de Vilobí. Així, prop de la mitjanit arribava a l'aeroport de Girona l'últim vol operat per la companyia, i la ruta més reclamada per l'empresariat i la societat civil gironina tornava a desaparèixer.

Les perspectives són incertes. L'opció que s'havia plantejat inicialment era que Spanair oferís la ruta, però al final les converses entre la companyia i la Generalitat no han arribat a fructificar. Com a mínim per aquest estiu, en què l'aerolínia catalana ja ha descartat oferir aquesta ruta, segons va confirmar dilluns mateix a la Generalitat. Fonts de la companyia han insistit que les relacions amb el govern són molt bones, però que la decisió s'ha pres en tenir la temporada d'estiu programada. De fet, les converses es mantindran i guanya pes la possibilitat d'oferir la ruta a partir del setembre. La intenció seria fer un vol diari, que aniria a Madrid al matí i tornaria al vespre. D'altra banda, representants de la companyia assistiran avui a l'acte per defensar una gestió de l'aeroport de Girona des del territori.

LA XIFRA
298.000
viatgers són els que van volar entre Girona i Madrid durant el 2010. Va ser la ruta amb més usuaris

Una decisió controvertida

La decisió de Ryanair s'ha atribuït, més que als resultats comercials de la ruta, a una manera de pressionar la Generalitat. El vol amb Madrid sempre ha tingut un caràcter simbòlic i ha estat un dels més reclamats, i amb la seva eliminació Ryanair ha volgut demostrar la seva força. Perquè els números eren bons: el 2010 hi van volar 298.000 persones, i va ser la ruta més utilitzada. Tot i això, el president de Ryanair, Michael O'Leary, va dir que tenien altres rutes més interessants per a Girona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/05/2011 14:29

http://www.ara.cat/economia/Spanair-rec ... 52719.html

Spanair recuperarà la ruta Girona-Madrid a la tardor sempre que cap altra companyia l'ofereixi

La companyia reconeix que "la ruta no entra en els plans de la companyia però que farà 'un esforç' perquè entenen que és important per al territori

ACN
Girona | Actualitzada el 05/05/2011 10:49


Spanair recuperarà la ruta Girona-Madrid a la tardor, sempre que cap altra companyia l'ofereixi. L'operació l'ha confirmat el director de comunicació, Jordi Juan. Juan ha reconegut que la ruta no entra en els plans de la companyia però que faran "un esforç" perquè entenen que és important per al territori. Spanair no ha volgut desvetllar les quantitats de diners que estan sobre la taula en la negociació que manté amb la Generalitat i ha descartat volar a d'altres destinacions des de Girona. Malgrat tot, Juan ha assenyalat que no faran una "negociació mercantil" i ha afirmat que no pretenen "entrar en el joc de si no em dónes tants diners no opero des de Girona". Juan tampoc no ha concretat els horaris dels vols ni els preus que podrien tenir, però ha avançat que es tractarà d'un vol que sortirà a primera hora del matí de Girona i que no tornarà fins a darrera hora de la nit.

El gener del 2007 Spanair inaugurava aquesta connexió, que va eliminar amb la irrupció de Ryanair. Aquesta mateixa setmana va aterrar a l'aeroport de Girona el darrer vol procedent de Madrid, una de les rutes de Ryanair amb major ocupació, però que ha estat objecte de la ferotge retallada de vols que l'aerolínia de baix cost ha aplicat a Girona a causa del desacord amb la Generalitat sobre els diners que ha de rebre per continuar operant a l'aeroport gironí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/05/2011 18:20

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... irona.html

L'atzucac de l'aeroport de Girona

08/05/11 02:00 - Miquel Riera

El catedràtic de la UB i expert en infraestructures Germà Bel va posar un molt bon exemple dimecres per entendre l'actual situació de l'aeroport de Girona, amb Ryanair deixant de fer rutes i una important baixada en el nombre de viatgers prevista per a aquest any. En una intervenció curta i concisa, durant la qual va fer una perfecta dissecció dels problemes de l'aeroport gironí, Bel va preguntar als assistents: “Si pel mateix preu vostès poguessin triar entre un filet de vedella i un pit de pollastre, oi que la majoria escolliria el filet?” Doncs això és el que fa Ryanair quan decideix afavorir les rutes des de Barcelona i margina les que surten des de Girona.

Així de clar. Ryanair fa el que faria qualsevol empresa i actua així perquè s'aprofita d'una situació aeroportuària espanyola que és única a Europa. Ras i curt, a cap estat europeu amb més d'un aeroport gran la gestió aeroportuària està centralitzada i, el que és més important, els diferents aeroports tenen poder de decisió en política de taxes i en política comercial. És a dir, tenen poder per intentar atreure i rebutjar companyies en funció dels seus interessos i dels interessos del seu territori, no dels d'altres aeroports propers o llunyans. Una altra qüestió important del model espanyol és que com que hi ha una única empresa que es fa càrrec de tot, des del control de la navegació fins a la gestió comercial i el manteniment de les instal·lacions –cosa que tampoc passa a Europa–, què li importa a aquest gestor –Aena– si un dels seus aeroports perd molts diners i, en canvi, d'altres en guanyen? No gaire res, evidentment. Barajas i el Prat perden diners a cabassats i Girona en guanya, però tant li fa: com que estem en una situació de vasos comunicants, cap problema. Si se segueix amb aquest model, doncs, que és el que ha permès que Ryanair s'instal·li a Barcelona –la companyia irlandesa només vola a aeroports grans a l'Estat espanyol–, el més probable és que el procés de caiguda de viatgers i vols continuï imparable a l'aeroport gironí. Un problema que tampoc es resoldrà segurament amb la privatització que proposa ara el ministeri de Foment, ja que tot indica que l'aeroport gironí no tindrà allò més important: la política comercial. Davant d'aquesta situació de cul de sac que sembla tan clara, què cal fer, doncs? La solució sembla ben clara i passa per adoptar un model descentralitzat en el qual tinguin un paper clau –en definitiva, la gestió– els agents del territori, digueu-los govern, cambres, patronats de turisme, ajuntaments... I per què això que sembla tan evident costa tant d'aconseguir? D'entrada, una mica per culpa nostra, per no haver acceptat, per exemple, quan es va oferir durant la negociació de l'Estatut, la cessió a la Generalitat dels aeroports de Reus i Girona. No hi era el Prat, però, i què? De sortida, la culpa cal cercar-la, naturalment, a Madrid, però potser no tant en els partits que hi governen, que també, sinó en l'alt funcionariat que controla amb mà de ferro el ministeri de Foment. El mateix funcionariat que no vol perdre privilegis amb la privatització –encara que sigui maldestra– d'Aena i el mateix que posa traves, per exemple, al desbloqueig de les obres de la N-II. Un problema, per tant, de difícil solució davant el qual la pressió del territori segur que hi té un paper destacat. Actes com el de dimecres passat serveixen, segur, però molt ens temem que l'atzucac en què tenim l'aeroport gironí és molt llarg i fosc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/07/2011 12:39

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... taxes.html

L'Estat invertirà 30 MEUR addicionals fins el 2014 a l'Aeroport de Girona i es compromet a abaixar taxes

12:10 07.07.2011

Girona (ACN).- El ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat aquest matí a Girona un seguit de mesures que, segons ha dit, han de servir per impulsar l'Aeroport de Girona després de mesos de caiguda en nombre de passatgers per les negociacions frustrades amb Ryanair. Blanco ha dit que l'Estat invertirà 30 MEUR addicionals a les instal·lacions fins el 2014, que es compromet a abaixar les taxes a Girona i que vol crear comitès de rutes a Girona i Reus per diversificar el nombre de companyies que hi operen. Blanco ha dit que treballaran perquè Catalunya tingui una "gestió més autònoma" dels aeroports. Aquestes paraules han creat malestar en el Govern que ha exposat que la principal prioritat ha de ser el traspàs.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/07/2011 11:29

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -prat.html

El nou model de l'aeroport de Girona serà com el del Prat

Aquest va ser un dels acords de la reunió bilateral d'ahir Estat-Generalitat, en què es va descartar el traspàs pel dèficit econòmic
Es vol enllestir aquest any, i permetria una gestió autònoma a través de concurs públic


20/07/11 02:00 - girona - Oriol Mas / Agències

L'Estat i la Generalitat van pactar ahir el nou model aeroportuari dels aeroports secundaris de Catalunya. I la sortida que s'ha trobat per satisfer les dues parts s'emmiralla en el procés que s'està seguint al Prat. Així, l'aeroport de Girona passarà a tenir una gestió autònoma, que s'haurà de definir i rubricar al llarg d'aquest any.

D'entrada, el govern català no ha pogut aconseguir el traspàs que tant reclamava. L'Estat es negava a desclassificar l'aeroport com a centre d'interès general, i això hauria impedit els vols fora de l'espai Schengen, com per exemple a Rússia o al Regne Unit. I, en segon lloc, segons Josep Antoni Duran i Lleida, el dèficit que ara capitalitza Aena passaria a ser de la Generalitat, uns 250 milions. Per això, segons Duran, “no desistim d'algun dia assumir la titularitat, però ara optem per la solució de gestionar autònomament aquests aeroports”.

Aquesta solució permetrà una gestió desvinculada d'Aena, amb poder de decisió sobre la política comercial de l'aeroport, per exemple a l'hora de definir les taxes. Aquest era un dels grans objectius que s'havien reclamat des del territori: poder marcar les taxes i negociar directament amb les companyies. Fins ara, les taxes les marcava l'Estat i eren públiques. Per cristal·litzar el model es crearà una societat filial d'Aena, com s'ha fet al Prat, i que servirà perquè la infraestructura continuï sent d'Aena però permetrà treure a concessió la gestió de l'aeroport. En el cas del Prat, serà per un màxim de 25 anys i a canvi de 1.600 milions d'euros. S'haurà de veure a quin cost sortirà el de Girona, que evidentment serà molt i molt inferior. Al concurs es podran presentar empreses privades, administracions públiques o una societat mixta, i la que faci la millor oferta gestionarà les instal·lacions.

Consell rector

Segons el diputat de CiU Jordi Xuclà, “aquest és el començament del final del règim hiperjacobí d'Aena, permetrà als aeroports competir entre ells i gestionar-los amb criteris de proximitat”. Pel que fa a la participació territorial en el moment de marcar les directrius, també se seguirà el model del Prat, que ahir es va acordar retocar lleugerament. Així, es crearà un consell rector en què participaran la Generalitat i els ens locals, que podrien ser, per exemple, la Cambra de Comerç, els ajuntaments o la Diputació. Dels 9 membres del consell, cinc hauran de ser catalans. Falta saber quin serà exactament el seu paper, si bé no participaran ni en la gestió ni en el procés de concessió. Però sí que podrien definir línies estratègiques i el contracte programa amb el gestor.

LA FRASE
Els aeroports competiran entre ells, i això els permetrà ser més efectius. Era el gran tema pendent
Jordi Xuclà
diputat de ciu al congrés

LA XIFRA
250 milions
és l'augment del dèficit que el govern calcula que suposaria el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell.

Font veu Ryanair a Girona

El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va manifestar ahir que veu “difícil” que Ryanair marxi de l'aeroport de Girona, ja que assegura que li és rendible: “Crec que és difícil que acabi marxant perquè per a la pròpia companyia és un negoci ser a Girona”, va dir. Pel que fa a les negociacions entre la companyia i les institucions gironines, Font va afirmar que no hi ha novetats i que estan en el mateix punt que les últimes setmanes. Tot i això, va manifestar que la voluntat és la de continuar negociant “avui, demà i d'aquí a dos mesos, i continuarem parlant el temps que faci falta per avançar amb consens”. Tot i això, ha recordat que Ryanair ha de complir els contractes vigents que té amb els aeroports catalans, i que per això la Generalitat “ha posat sobre la taula uns límits”. Font va assenyalar que “les negociacions no tenen final perquè en el cas de Ryanair, i està demostrat en l'àmbit europeu, avui els podem tenir en contra però això no vol dir que d'aquí a uns mesos les coses puguin canviar en funció dels seus interessos econòmics legítims i la seva predisposició”.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 26/07/2011 14:15

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-1094109
ES QUEDEN AMB 25 RUTES
Ryanair redueix a la meitat els seus vols a Girona
L'aerolínia acusa la Generalitat de negar-los el preacord, i el Govern, de pressionar en època de retallades

Dimarts, 26 de juliol del 2011 - 13:55h. JOSEP M. BERENGUERAS / Girona

L'aerolínia de baix cost Ryanair ha anunciat que de cara a la temporada d'hivern reduirà a la meitat els seus avions i els seus vols des de l'aeroport de Girona. La companyia manté el pols amb la Generalitat, a qui reclama més ajudes per seguir operant a l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

El vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, ha assegurat que a finals d'octubre reduirà de sis a tres els avions amb base a Girona, i la supressió de 21 rutes (de les 46 de l'hivern passat a les 25 de l'hivern que ve). En total, segons Cawley, es perdran 140 freqüències setmanes i el 50% dels passatgers (de 2,6 milions a 1,3 milions). Aquesta reducció del volum d'operacions és deguda a "la incapacitat del Govern d'oferir un nivell de costos competitiu que s'assembli al que Ryanair rep en altres aeroports d'Espanya".

La Generalitat i Ryanair discuteixen des de fa mesos el nou acord de subvencions perquè l'aerolínia irlandesa voli des de Girona, ja que l'actual contracte s'acaba el 31 de desembre d'aquest any. No obstant, Ryanair ha denunciat que la Generalitat no vol complir el preacord firmat amb el tripartit, mentre que el Govern acusa Ryanair d'elevar les seves exigències econòmiques en plena època de retallades.

L'anunci de la reducció de vols a Girona (es perden rutes com les de Madrid, Sevilla, Dublín, Malta, Liverpool, Brussel·les, Milà i Roma) se suma al tancament de la base de Reus a partir de l'octubre.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 26/07/2011 14:18

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... pleos.html
Ryanair reduce a la mitad sus rutas en Girona con un coste de mil empleos
La línea cancelará 21 rutas y dejará de volar a destinos como Madrid, Milán, Sevilla, Bruselas o Londres

Economía | 26/07/2011 - 12:30h
Barcelona. (Redacción / Efe).- La compañía aérea de bajo coste Ryanair ha vuelto a mover ficha en su contencioso con el Govern de la Generalitat y ha anunciado hoy que a partir de octubre reducirá a la mitad sus rutas desde el aeropuerto de Girona, al mantener sólo 25 de las 46 actuales, De esta forma, la empresa pone en jaque el futuro de la infraestructura y acusa a la Generalitat de "dejar de apostar" en beneficio de esta demarcación.

El vicepresidente de Ryanair, Michael Cawley, ha cifrado en un millar el número de puestos de trabajo que costará la reducción de frecuencias en Girona, en una rueda de prensa en Barcelona en la que ha pedido al Govern de la Generalitat que "respete" los acuerdos a los que la aerolínea llegó con el anterior ejecutivo catalán.

Cawley ha apuntado que la base de Ryanair en el aeropuerto de Girona no se cerrará "de momento", aunque ha puntualizado que "funcionará a un 25% de su capacidad".

A partir del mes de octubre, cuando comienza la temporada de invierno, Ryanair cancelará 21 rutas en el aeropuerto gerundense, que pasará de las 46 actuales a 25. La línea de bajo coste dejará de volar a destinos como Madrid, Milán, Sevilla, Bruselas o Londres. El pasado mes de febrero la aerolínea irlandesa ya canceló 18 rutas desde Girona, que pasaron de 64 a 46.

La reducción de vuelos desde Girona supondrá también una reducción sustancial del número de pasajeros que tenía previsto transportar desde el aeropuerto de Girona, pasando de los 2,6 millones a 1,3 millones. A partir de octubre Ryanair operará con dos aviones en su base de Girona, en lugar de los cinco actuales.

Cawley ha acusado al Govern de la Generalitat de "incapacidad" para ofrecer un nivel de costes competitivo en Girona "que sea similar a los que tenemos en otros aeropuertos españoles o europeos" y ha asegurado que las frecuencias que se cancelan en Girona se trasladarán a otros aeropuertos europeos.

El vicepresidente de Ryanair ha asegurado que las 24 rutas que la compañía tiene en el aeropuerto de El Prat se mantendrán la próxima temporada de invierno. Fuentes de la compañía han apuntado que "podría haber novedades en este sentido durante las próximas semanas, aunque en sentido contrario al aeropuerto de Girona".

Cawley ha recordado que las compañías que operan en El Prat no requieren apoyo por parte del Govern porque se trata de un aeropuerto rentable, mientras que "necesitamos costes de operación bajos en aeropuertos como los de Girona o Reus para poder ofrecer tarifas bajas".

El responsable de Ryanair ha acusado al Govern de tener un "trato de favor" con Spanair y ha lamentado que "niegue la ejecución de un acuerdo que Ryanair tenía firmado con el antiguo Govern escudándose en la situación económica para después dar 20 millones de euros a Spanair". "Está claro que Spanair, que está en la quiebra, no podrá devolver el dinero", ha dicho el responsable de Ryanair.

Por otra parte, Cawley considera un "error" querer hacer del aeropuerto de El Prat un "hub" con conexiones internacionales. "Los aeropuertos que son hub son aeropuertos de paso, reciben muchos pasajeros que sólo visitan el aeropuerto a la espera de poder conectar con otro vuelo. En cambio, aeropuertos como el de Girona son una puerta de entrada para turistas que visitan las ciudades y consumen en ellas", ha dicho Michael Cawley. A pesar de sus críticas, Cawley se ha mostrado abierto a continuar negociando para poder ampliar la oferta desde Girona durante la temporada estival de 2012.

El conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluis Recoder, señaló ayer en Olot (Girona) que la compañía irlandesa debe primero "cumplir los contratos firmados", ya que para "negociar con alguien debes tener la garantía de que se cumplirá con lo acordado".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/07/2011 15:19

Entre fotre el camp i escurar-nos les butxaques, l'alternativa és ben clara!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/07/2011 11:53

http://www.ara.cat/societat/Recoder-dal ... 47685.html

Recoder: “En un parell d'anys veurem avions d'altres companyies enlairant-se de Girona”

El conseller de Territori i Sostenibilitat es mostra molt crític amb les intencions de Ryanair de reduir a la meitat la presència a l'aeroport gironí

REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 27/07/2011 10:16


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha expressat la seva convicció que Ryanair deixarà de tenir el monopoli a l'aeroport de Girona en un termini més aviat curt. “Estic segur que en un parell d'anys veurem avions d'altres companyies enlairant-se de Girona”, ha predit Recoder, que s'ha mostrat molt molest, en una entrevista a RAC1, amb l'anunci que ahir va fer la companyia aèria de baix cost, que va dir que reduirà a la meitat la seva presència a l'aeròdrom gironí.

Negociacions amb altres companyies
El conseller ha insistit que “el sector turístic de Girona és prou fort per no dependre de Ryanair” tot i que ha reconegut la “innegable dinamització” que ha protagonitzat gràcies a la revifalla de l'aeroport a la zona. “No ens plantegem prescindir de Ryanair però volem que tingui un comportament i una relació normal amb el Govern”, ha resumit Recoder, que ha reconegut que l'executiu ja manté negociacions amb altres companyies perquè desembarquin a Girona.

L'arrel i la solució del problema
Pel conseller, l'arrel del problema està en el fet que Aena, l'òrgan que regula la navegació aèria a l'Estat, ha obert les portes de l'aeroport del Prat a la companyia de baix cost. Llavors, Ryanair demana subvencions al Govern si l'executiu vol que es quedin a aeroports menors, com Girona o Reus. La solució, segons Recoder, passa per una gestió pròpia del Prat i per tenir aeroports governats des de Catalunya i establir, d'aquesta manera, una política de taxes pròpia que “convidi” les companyies de baix cost a abandonar el hub del Prat.

“Incompliments reiterats” i “xantatge permanent”
Pel que fa a l'actitud de la companyia de baix cost, Recoder ha recordat que Ryanair té “contracte vigent” als aeroports de Girona, Reus i Lleida, però ha criticat que els incompleix tots tres. “Com pots arribar a acords amb algú que no compleix?”, s'ha preguntat el conseller, que ha assenyalat el preacord a què l'aerolínia va arribar amb l'anterior govern com un altre dels obstacles en la negociació. “No estem disposats a cedir en aquest xantatge permanent”, ha reblat Recoder, que ha repetit que “per nosaltres no hi ha tema perquè tenim contracte vigent”.

Recoder ha criticat també que els 24 milions d'euros de beneficis anuals que hi ha a l'aeroport de Girona serveixin per eixugar el dèficit d'altres aeròdroms espanyols i ha carregat contra la titularitat d'Aena. Segons el conseller, amb aquest sistema “la Generalitat subvenciona l'Estat”, ja que les subvencions a les companyies retornen a la caixa estatal en forma de taxes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/07/2011 17:06

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... irona.html

L'Estat demana al govern que treballi per lligar un acord amb Ryanair a Girona

El subdelegat exigeix a l'executiu de Mas que abandoni “la cultura de la queixa”
Diu que l'aeroport “ja és del territori” i que la Generalitat mai hauria pogut invertir-hi tant com ho ha fet Foment


28/07/11 16:24 - vilobí d'Onyar - ACN

El subdelegat de l'Estat a Girona, Francesc Francisco-Busquets, ha demanat a la Generalitat que “abandoni la cultura de la queixa”, reclamant més pes del territori a l'aeroport, i treballi per lligar un acord amb Ryanair amb el què hi ha ara.

El subdelegat ha recordat a l'AGi que l'aeroport “ja és del territori”, perquè hi té “coses a dir”, i ha instat govern, Diputació i Cambra de Comerç a “no plorar tant” i a treballar colze a colze amb l'Estat.

Francisco-Busquets també ha demanat que no s'infravalorin totes les inversions fetes per Foment en els darrers anys a Vilobí d'Onyar, i ha instat la Generalitat a lligar un acord amb Ryanair per evitar “donar una bufetada als morros” de l'economia gironina.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Divendres 29/07/2011 6:32

Ya es el colmo, no???
Cada día estoy más convencido de que esta gente tiene todo un departamento secreto del estado dedicado exclusivamente a tocarle los #@%& a los catalanes... Es una tomada de pelo total.
Pero la gente en parte se cree estos mensajes, como el de la cultura de la queja. Y sinceramente, como extranjero, veo muchísima más ¨cultura de excesiva autocrítica¨ que cultura de la queja, aquí son muchísimo más exigentes (y muchas veces injusta e injustificadamente) con sus políticos. Como buen ejemplo de la cultura y la idiosincrasia poular, el fútbol: basta con ir al camp nou un día y que pasen más de 40 minutos sin goles, increíble las cosas que dice la gente!! Y del otro lado del desierto, hay muchísima cultura de tocar los cojjjj por no tener nada mejor que hacer, no???

Entonces, no creen que salvajadas como esta de Ryanair, y las faltas absolutas de criterio de cuanto organismo dependa del Estado (por no decir la voluntad manifiesta de perjudicar tanto como sea posible) justifican, al menos en parte, que haya interés ¨social¨ en controlar una aerolínea propia?? Y ni hablar de gestionar tus propios aeropuertos, como mínimo, porque lo lógico en cualquier parte del mundo sería ser titular. Y dos preguntas largas para discutir:

1) Cuán difícil es ¨copiar¨ las rutas y la operativa de cada avión retirado de Girona por Ryanair? De lo que entiendo, se operaba con base en Girona, haciendo recorridos poligonales para regresar a la base por la noche. A su vez, cada día el recorrido poligonal es diferente, y por eso con tan pocos aviones tenían tantos destinos (pero con bajas frecuencias). Por supuesto que no se puede copiar lo mismo porque algunas rutas del resto del recorrido poligonal las deben prestar igual (en todo caso, se podría estudiar fácilmente cómo ryanair ha replanificado sus rutas), pero no sería factible que Spanair destinase un avión a Girona para operar de forma similar?
Pensándolo bien, lo que debe haber hecho ryanair es mantener el mismo esquema de rutas poligonales sólo cambiando la base. Es decir, si antes hacían (por ejemplo) girona-londres-milan-frankfurt-lisboa-girona, ahora cambian girona por marsella y listo. Entonces, con sólo un avión no se podrían cubrir los 20 o 30 destinos perdidos, haciendo sólo idas y vueltas a Girona? Es realmente deficitario eso?
Si es deficitario, se perderán más que los 11 millones que pide ryanair? Considerar que el déficit de spanair continúa bajando y hoy (proyectado para todo 2011) está en el orden de 50 millones.

2) Ryanair está haciendo lo mismo en otros aeropuertos pequeños de españa? Es decir, tienen ¨acuerdos¨ como el de girona? Si los tienen, tambien exigieron un nuevo acuerdo, lo alcanzaron o tambien están cerrando rutas? No lo necesitan porque en el resto de españa la categoría es la que corresponde a los aeropuertos pequeños, o tienen tasas de aena igual de altas?

3) Cómo puede ser que ¨en contra¨ de la generalitat se escuchen 2 argumentos tan contradictorios?? que Ryanair merece los 10 millones anuales porq el beneficio local es mayor, y que ¨tirar dinero público en spanair¨ no se justifica. Y si lo pensamos alrevés? Los 50 millones de euros anuales que pierde spanair, no benefician a barcelona? Considerar que la población de barcelona y su respuesta potencial ante una mejora de las conexiones internacionales, es mucho más que 5 veces la de girona. Ni hablar si consideras que representa la puerta a TODA catalunya. Por eso se pueden perder 50, y 100 los años anteriores, y ni hablar si luego en los años siguientes lo recuperan. Porque spanair es un plan de negocio, no una ayuda a fondo perdido que aumenta las ganancias de Ryanair y de postre es una transferencia indirecta al estado por las altas tasas de aena...

En fin...
saludos!

PD: me quedé sin vuelo a Poznan, que por cierto también era rentable, porque nunca jamás podías conseguir precios de promoción, y siempre (SIEMPRE) el avión iba lleno. Más aún teniendo en cuenta que a polonia ya se habían cancelado Szczecin y Gdansk en febrero, si no me olvido de otro...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/10/2011 17:06

http://www.ara.cat/economia/Lesma-plant ... 42735.html

Lesma negocia reduir plantilla a l'aeroport de Girona per la caiguda de vols de Ryanair

Lesma Handling, l'empresa que fa els treballs de terra per Ryanair a l'aeroport de Girona, vol acomiadar 10 treballadors, el 20% de la plantilla. UGT proposa un expedient de regulació temporal rotatori fins al proper estiu

ACN
Barcelona | Actualitzada el 16/10/2011 13:33


Lesma Handling comptava fa tres anys amb una plantilla de 150 treballadors, que ha anat substituint des de llavors per empleats d'empreses de treball temporal per cobrir les puntes de treball. Actualment, Lesma manté 48 treballadors en plantilla i ara vol reduir-la en 10 persones, el que suposaria el 20% del total. També ha plantejat retallar la jornada a 13 empleats més.

Aquesta situació es dóna perquè Ryanair redueix tres avions amb base a Girona. UGT ha presentat una contraproposta que preveu descartar acomiadaments i plantejar un expedient de regulació temporal per tota la plantilla. L'empresa s'ha pres uns dies per contestar al comitè d'empresa. Lesma Handling ja va intentar al novembre de 2010 acomiadar 23 treballadors dels 81 que hi havia llavors. En aquell cas, la Generalitat no va acceptar l'expedient per considerar que mancava documentació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/10/2011 13:19

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... oport.html

L'Estat diu que no ha rebut cap proposta per a l'aeroport

El secretari d'Estat de Transports Isaías Táboas afirma que està esperant que la Generalitat respongui amb un model “adaptat a la llei”
Assegura que el corredor mediterrani estarà el 2020


23/10/11 02:00 - s'agaró - Oriol Mas

El secretari d'Estat de Transports Isaías Táboas va afirmar ahir que l'Estat “sempre ha estat obert a un acord per al model de l'aeroport de Girona, però no hem rebut propostes per part de la Generalitat que s'adaptin a la llei”. Táboas va fer aquestes declaracions en la XVI Trobada d'Economia a S'Agaró, assegurant que no descarta arribar a acords que permetin una gestió individualitzada amb la participació de les institucions locals. Però va insistir que la llei permet només o bé crear una societat filial o bé posar l'aeroport a concurs per a una concessió privada, i que la Generalitat no els ha fet arribar “cap resposta concreta respecte a aquestes possibilitats legals”. Fonts del Ministeri de Foment asseguraven ahir que han fet arribar al govern català una petició formal per organitzar una trobada, però que no han tingut resposta, i que d'aquesta manera es pot escapar la possibilitat de definir un model de gestió per l'aeroport adaptat al territori. Malgrat que si es creés una societat filial la majoria hauria de ser d'Aena, aquestes fonts afirmaven que això donaria prou marge com per decidir aspectes estratègics com les taxes aeroportuàries, i que a més seria Aena qui es faria càrrec de les inversions i no caldria que des del territori s'amortitzés deute.

La notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 33#p198433, 2a part del missatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2012 22:15

http://www.ara.cat/societat/avioneta-pr ... 31425.html

Una avioneta privada rebenta una roda a l'aeroport de Girona

L'accident ha obligat a desviar tres vols de Ryanair cap a l'aeroport de Barcelona, els quals no han pogut tornar cap a Girona fins al cap de tres hores

ARA
Barcelona | Actualitzada el 23/04/2012 19:34

Una avioneta privada de petites dimensions ha rebentat la roda quan es disposava a aterrar a l'aeroport de Girona. L'accident ha succeït a les dues del migdia i ha obligat a desviar tres vols de la companyia Ryanair cap a l'aeroport de Barcelona-El Prat. Tot i això, sobre les cinc de la tarda els tres avions ja han pogut tornar cap a Girona amb tots els passatgers a bord i s'ha restablert el trànsit aeri de l'aeroport. Afortunadament no s'ha hagut de lamentar cap víctima.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 17/05/2012 21:51

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-1799141
SERVEIS ENTRE ESPANYA I FRANÇA
Els taxistes de Perpinyà podran operar a l'aeroport de Girona
Un acord desencalla el conflicte provocat per les multes dels Mossos

Dijous, 17 de maig del 2012 - 20:36h. FERRAN COSCULLUELA / Figueres
Les associacions de taxistes de Girona i les de Perpinyà (França) han arribat a un acord per solucionar el conflicte suscitat arran de les multes que els Mossos d'Esquadra han imposat a dos taxistes francesos des de començament d'any per recollir passatgers a l'aeroport de Girona que prèviament havien contractat els seus serveis.

Els taxistes francesos havien denunciat que aquesta pràctica era permesa al seu país als professionals espanyols en compliment de la normativa europea que permet la lliure prestació de serveis. L'únic requisit que s'exigeix és que els taxistes hagin estat contractats prèviament pels clients que van a recollir.

L'actuació dels Mossos, que el mes d'abril passat fins i tot van arribar a immobilitzar un dels taxis sancionats perquè la propietària no podia pagar la fiança de 1.500 euros, va provocar una manifestació de taxistes a Perpinyà. Els professionals francesos van amenaçar de bloquejar la frontera si no se solucionava aquesta situació, que van qualificar de "discriminatòria".

El 3 de maig passat, responsables de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat es van reunir a Portbou (Alt Empordà) amb representants dels sindicats francesos, i aquest dimecres van celebrar una altra trobada, a la qual també van assistir representants dels taxistes de Girona, per buscar una solució al conflicte.

En la reunió, auspiciada per la conselleria, es va acordar que els taxistes de Girona puguin anar a recollir passatge a l'aeroport de Perpinyà i els de la ciutat francesa puguin també anar a l'aeroport de Girona, sempre que hi hagi una demanda prèvia d'un client. Els taxistes estaran obligats, en els dos casos, a disposar de les dades identificatives del client que els ha trucat.

ACORD
Com que es tracta d'un acord que afecta la prestació de serveis de transport entre dos estats, l'acord es comunicarà als governs espanyol i francès. El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha valorat positivament l'acord i ha agraït a les associacions de taxistes "la seva disponibilitat per arribar a una entesa que beneficia tothom".

La conselleria no ha aclarit que passarà amb les diligències penals obertes contra la taxista francesa que es va emportar de l'aeroport de Girona el vehicle que havia estat immobilitzat pels Mossos el mes d'abril passat. En tot cas, fonts del departament han apuntat que si presenta al·legacions a l'expedient sancionador obert "seran estudiades".



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/05/2012 23:29

Aleshores, la lliure circulació de serveis (i ja ni parlem de persones i capitals), què? Paper mullat, com tantes coses?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 19/05/2012 9:17

Guigui ha escrit:Aleshores, la lliure circulació de serveis (i ja ni parlem de persones i capitals), què? Paper mullat, com tantes coses?
No vull pensar què organitzarien els sindicats francesos si un taxi de La Jonquera va a recollir a algú a l'estació de Perpinyà.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”