Desaparició de les antigues boques de Metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Re: Desaparició de les antigues boques de Metro

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 09/11/2009 9:27

està clar, és l'accés de banco xD


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 09/11/2009 11:05

Alemany ha escrit:Heus aquí el que us deia. No es veu sencer, però es veu clarament que a l'edifici de la cantonada, com a mínim hi va haver infrastructura del metro. La foto està presa entre el 1925 i el 1928,Potser es va instal·lar allà l'accés allà mentre no estava feta la boca (què raro), o que es tractés d'unes oficines provisionals (més raro encara...!). En qualsevol cas i fins que no aparegui més documentació, apunto la possibilitat que el local de superficie estigui comunicat subterràniament amb el vestíbul del metro.
No sembla la única cosa estranya... hi ha com unes cadires o bancs al voltant de la suposada boca de metro, no?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 09/11/2009 13:11

Vilarrubla ha escrit:
Alemany ha escrit:Heus aquí el que us deia. No es veu sencer, però es veu clarament que a l'edifici de la cantonada, com a mínim hi va haver infrastructura del metro. La foto està presa entre el 1925 i el 1928,Potser es va instal·lar allà l'accés allà mentre no estava feta la boca (què raro), o que es tractés d'unes oficines provisionals (més raro encara...!). En qualsevol cas i fins que no aparegui més documentació, apunto la possibilitat que el local de superficie estigui comunicat subterràniament amb el vestíbul del metro.
No sembla la única cosa estranya... hi ha com unes cadires o bancs al voltant de la suposada boca de metro, no?
Doncs jo apunto la possibilitat que es tracti d'un restaurant, bar, cafeteria o bistrot anomenat "Gran Metro".


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 09/11/2009 17:22

misteri solucionat:
http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/p ... 0/pdf.html

RESTAURANT BRASSERIE-CAFE BAR
SALON DE BILLARES
GRAN METRO
Plaza del Angel, Vía Layetana, 23-Tel 2490
GRANDES SALONES PARA BANQUETES Y BODAS


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 09/11/2009 19:32

Mortadel·lo ha escrit:misteri solucionat:
http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/p ... 0/pdf.html

RESTAURANT BRASSERIE-CAFE BAR
SALON DE BILLARES
GRAN METRO
Plaza del Angel, Vía Layetana, 23-Tel 2490
GRANDES SALONES PARA BANQUETES Y BODAS
Felicitats!!!! Carai Mortadel.lo, com a millorat la TIA. :ok



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 10/11/2009 8:21

Moltes gràcies Mortadel·lo, misteri aclarit (personalment feia ja anys que l'arrossegava). És desencisador haver de deixar d'admetre que a Barcelona hi havia hagut una estació tan anglesa com comentàvem, o el fet de sospitar de més passadissos tapiats, però més val saber la veritat. I un calbot amb la mà oberta al "membrillo" que va suar tinta en inventar-se el nom del saló de billars.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 11/11/2009 6:34

per si quedaven dubtes sobre l'accés de Triomf.



Imatge



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 11/11/2009 9:29

fraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! :driver


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 11/11/2009 14:07

Una foto impressionant i especialment rància. Ara entenc la sensació de la no-existència de la boca en veure la foto antiga, i és que per no traslladar-la anys desprès, van eixamplar la vorera fins que aquesta va quedar dins de la zona de vianants. Pel que es veu llavors restava completament aïllada i perillosa pel pas de vehicles, tant que el sardinell que la vorejava era pintat amb zebra blanca i vermella. A la propera av. de Vilanova encara es conserven incòlumes les llambordes per a desgràcia dels esmorteïdors dels cotxes.

Gràcies per la foto!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 21/11/2009 16:03

Mortadel·lo ha escrit:misteri solucionat:
http://hemeroteca.elmundodeportivo.es/p ... 0/pdf.html

RESTAURANT BRASSERIE-CAFE BAR
SALON DE BILLARES
GRAN METRO
Plaza del Angel, Vía Layetana, 23-Tel 2490
GRANDES SALONES PARA BANQUETES Y BODAS
Torno amb l'assumpte del restaurant Gran Metro: no només van copiar literalment el nom sinó que van usar un logotip basat en l'original del metro, amb l'única diferència que prescindeixen de la B de Barcelona. No m'estranyaria que tingués a veure amb l'empresa o amb algun dels seus socis.

Us passo aquestes imatges preses d'una web de col·leccionisme a on apareix una fitxa de dues pessetes per ambdues cares. No té res a veure amb el paper-moneda a títol particular que els ajuntaments i alguns comerços van posar en circulació durant la guerra civil, probablement sigui més antic.
Fitxers adjunts
gran metro restaurant.jpg
gran metro restaurant.jpg (45.83 KiB) Visualitzat 9502 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 23/09/2011 1:24

Recupero aquest tema, perquè avui (ahir) al pregó de La Mercè, en Joaquim Maria Puyal ha fet una refència al patrimoni antic perdut, y n'ha citat les antigues boques de metro o estacions de tren, que s'han carregat:
Joaquim Maria Puyal ha escrit:Actualment el Palau de la Música és patrimoni de la humanitat. Ara, com és natural, no intervindrem en la controvèrsia tot i que la bondat, generalment, acull la diversitat. Només pretenc dir que allò que no es valora no es conserva. I que determinades modes o comportaments poden arrossegar riu avall patrimonis irrecuperables.

La destrucció del Modernisme em fa pensar en tantes altres destruccions degudes a la ignorància o a la nostra insensatesa i que ha patit la nostra ciutat. Tants cafès, locals i botigues com hem perdut: el Glacier, l’Oro del Rhin, el Terminus, Can Beristain, La Puñalada, el Colón, La Pansa, Can Llibre i Serra, La Luna… Quina enveja que em fa Viena amb els seus cafès, o les botigues que s’han mantingut a Londres! ¿Quants dels nostres fills «moderns» no s’han carregat locals esplèndids heretats dels pares o dels avis, i en el local despersonalitzat resultant, a sobre, hi han penjat —com se’n dol Antoni de Moragas— una fotografia de tal com era abans? Ara resulta que no tenim cafès amb caràcter i que hem d’inventar el fals antic: nous que semblin vells.

¿Què me’n dieu de les estacions de tren que hem perdut? ¿O alguna del metro? No ens queden tan lluny les fantàstiques parades austríaques d’Otto Wagner. O, encara més a prop, les de París, una capital que llueix amb orgull les seves brasseries. Aquí ens ho hauríem carregat tot. Em vénen al cap tantes estructures precioses i duradores de ferro colat que han passat a millor vida! Els munts de fanals, papereres, bancs, taulells de marbre o de fusta, llibreries, armaris, rètols, rajoles pintades a mà, daurats i marqueteries que hem enviat a dida.

¿Quanta gent ha perdut un habitatge amb la dignitat inherent, tot i la senzillesa, el bon gust i la gràcia, i ara viu en un pis despersonalitzat d’un barri sense encant? Afores iguals a tot arreu, amb edificacions innecessàriament lletges. Els nostres pobles cada cop tenen menys personalitat. S’assemblen cada cop més. Són iguals, perquè han estat guiats pel mateix mal gust. A Barcelona hem fet desgavells a les illes de l’Eixample, ocupant interiors i fent pisos damunt dels límits d’alçada inicialment correctes. Sovint ens hem rendit a la falsa modernitat i, sense que calgués, hem canviat moltes coses per acabar sortint-hi perdent.
Aquest és només un petit fragment d'un discurs, al meu parer, digne d'aplaudiment.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/09/2011 10:19

Anomenem a en Puyal membre d'honor del FTC!!!! :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 21/02/2017 13:58

En un grup de Facebook estan dil·lucidant de quin any (aprox.) podria ser aquesta foto. Quan van modernitzar l'accés Rambles de Catalunya?

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 21/02/2017 14:51

La remodelació de la boca de metro amb la construcció de la rotonda de distribució de Plaça Catalunya i l'allargament de l'estació es va fer l'any 1968. La foto es anterior a aquest any. I dos locals històrics, la sastreria Modelo i el bar Núria. Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 21/02/2017 16:35

Gràcies!

De fet, tot dubte ha desaparegut després de comprovar que la foto és el detall d'una del 1962, d'en Xavier Miserachs:

http://groetenuitbarcelona.blogspot.com ... elona.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimecres 22/02/2017 11:58

Aquesta entrada era conjunta amb el Metro i el tren de Sarrià. Estaria be saber si era la primitiva del Gran Metro o be va ser una operació conjunta de l'Ajuntament al arranjar-se la plaça a finals dels anys 20 per deixar-la més o menys com és ara. Davant del bar Zuric hi havia propiament l'entrada del FF.CC, però tot era comunicat, així com també amb altres passadissos i sortides ara tancades i ocupades amb instal·lacions tècniques.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/10/2018 23:55

Heu vist aquesta foto???



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dijous 13/12/2018 10:52

https://www.youtube.com/watch?v=8eZqYT-tNPs

Atenció a la pregunta d'ERC al Minut 2:33



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dijous 13/12/2018 15:25

Moltes gràcies, Xevi.

S'agraeix el to conciliador de la resposta i m'ha semblat entendre, sense gran fermesa, que les baranes originals de Liceu es conserven.

No obstant això, em sembla preocupant el to tan neutre, que recorda al del cas del Tramvia Blau; un to purament funcional. Estar disposat a parlar-ne no significa assumir la tasca amb entusiasme. No ajuda gens tirar la pedra i amagar la mà culpant la Generalitat de manca de finançament sense desenvolupar més la qüestió ni tan sols exposant una voluntat d'intentar que la Generalitat disposi i faciliti el pressupost per aquesta qüestió.

Hi ha problemes i no hi ha voluntat manifesta i, el que és més greu, ni tan sols explícita per assolir certs objectius base en matèria de patrimoni urbanístic... i això inclou el tema de les antigues boques de Metro.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 06/04/2021 14:45

Possibilitat de recuperar el templet de la Plaça Urquinaona, que va ser enderrocat l'any 1972, quan la reforma de la xarxa i la creació de la línia 4.

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... naona.html

També sembla que és vol recuperar el 300 i el 1100, pel centenari del metro. Any 2024.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”