Funiculars de Montjuic desapareguts: Castell i Exposició

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

Què en farieu de l'estació del funi del castell?

La destruiria
1
3%
La deixaria tal com està, i faria visites guiades
3
9%
La deixaria i prou, com a magatzem
0
No hi ha cap vot
La restauraria i faria visites guiades, exposicions...
9
26%
La restauraria i reobriria el funicular
21
60%
Altres (expliqueu)
1
3%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Re: Funiculars de Montjuic desapareguts: Castell i Exposició

Entrada Autor: iluro » Divendres 21/10/2011 22:27

Això es l' estat actual ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/10/2011 22:34

iluro ha escrit:Això es l' estat actual ?
Si, exacte. Està catalogada, però no se sap què fer amb ella encara.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 22/10/2011 12:05

Hem afegit enquesta, per tal de saber les vostres opinions, sobre què se'n podria fer amb l'estació.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 23/10/2011 9:15

És impressionant que s'hagi conservat quasi intacta durant els més de vint-i-cinc anys que porta en desús...


Què és alló??

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 23/10/2011 18:00

Això de reobrir el funicular... em sembla que és car i ja tenim l'alternativa construïda i en servei! Per d'aquí a uns anys potser no seria mala idea, però a 10 anys vista....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/10/2011 19:09

Evidentment que seria una obra a mig o llarg termini, però si realment volen obrir Montjuïc al ciutadà i fer del castell un centre de pau concorregut, no crec que un telefèric panoràmic a preu turístic sigui la millor manera de promoure-ho. Per tant, hauria d'haver-hi dos tipus de serveis: un telefèric turístic, que s'hauria d'autofinançar, i un funicular integrat. Una infraestructura ja hi és, i l'altra caldria acondicionar-la.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 24/10/2011 21:25

Hola, jo he votat deixarla com esta, si ha aguantat 25 anys aixì, sense grafitis ni res millor no fer-hi res. Reobrir el funicular de ben segur que significaria arrasarla. Si fos una estació de metro, m' agradaria que es fes res semblant al que van fer amb Chamberi...



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 25/10/2011 14:25

No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 26/10/2011 0:14

TramviaBlau ha escrit:No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???
Aquesta proposta per a mi té més sentit...! Tinguem en compte que un funicular fora de circulació s'ha d'exposar obligatòriament de forma estàtica, i efectivament, què millor lloc que una estació en desús. Ara hauria de mirar si ambdós trams tenien diferent inclinació i si, en cas afirmatiu, aquesta diferència va influir notablement en el disseny d'uns i altres cotxes (o si en canvi, els cotxes d'ambdues línies eren compatibles en inclinació), però ben mirat seria ideal si es pogués refer l'estació al seu aspecte original del 1930, i el mateix amb el cotxe que es conserva del funicular. Sobre l'estació, tinguem en compte que va ser reformada entre el 1965 i el 1967, crec que quan va passar a dependre del fcmb (?), per la qual cosa avui tampoc conserva el seu aspecte estrictament original. Al meu entendre seria matar dos pardals d'un tret, ja que se li donaria sortida a la conservació tant de l'estació com del cotxe que es conserva al triangle. Ideal.

Un enllaç de la seva remodelació, que malgrat el que digui el peu de foto, l'estació correspon a la inferior del tram Miramar-Castell. O sigui, a la de les fotos que va enviar la Metring.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 02-025.pdf


Què és alló??

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 26/10/2011 14:35

TramviaBlau ha escrit:No penseu que seria un lloc ideal per exposar el funicular que es conserva al triangle???, ja se que no es el mateix que feia el servei, si no que feia el del tram inferior, però quin millor lloc per exposar-ho???
Molt bona idea TramviaBlau. És podria aprofitar per fer un petit museu dedicat als funiculars. Salut!



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimecres 26/10/2011 18:39

Alemany ha escrit:
Aquesta proposta per a mi té més sentit...! Tinguem en compte que un funicular fora de circulació s'ha d'exposar obligatòriament de forma estàtica, i efectivament, què millor lloc que una estació en desús. Ara hauria de mirar si ambdós trams tenien diferent inclinació i si, en cas afirmatiu, aquesta diferència va influir notablement en el disseny d'uns i altres cotxes (o si en canvi, els cotxes d'ambdues línies eren compatibles en inclinació)
Ostres, no habia pensat en la posible diferencia d´inclinació, es un tema a estudiar, molt ben vist Alemany. M´alegro que la idea agradi.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 27/10/2011 2:14

TramviaBlau ha escrit:Ostres, no habia pensat en la posible diferencia d´inclinació, es un tema a estudiar, molt ben vist Alemany. M´alegro que la idea agradi.
He consultat la gran biblia sobre els funiculars de Joan M. Gallardo. Sense donar les inclinacions dels cotxes, si que especifica que el tram Paral·lel-Miramar té una inclinació del 18%, mentre que el tram Miramar-Cumbre tenia un 15% de mitjana. No es gaire diferència, especialment si tenim en compte que explica que a l'estació del Paral·lel, la inclinació es del 5% i després va augmentant conforme va ascendint, mentre que al segon tram, la inclinació variava del 14'2% fins al 16%. Tot i que no diu res, diria que els cotxes eren tècnicament compatibles a ambdues línies respecte a la seva inclinació, o dit d'altra manera, idèntics. Pel que sembla, no hi hauria cap mena de problema al desar l'únic cotxe del Patrimoni a l'estació esmentada (i només un, doncs no tindria cabuda per a un segon).


Què és alló??

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 27/10/2011 10:12

En teoria només es conserva un cotxe, o sigui que cap problema en aquest sentit, i dic en teoria perque durant molts anys vaig veure a una desballasteria un altre funicular també pintat de groc......en vam parlar fa temps en un altre tema. Ves a asaber si va desapareixer de debó o encara es conserva.....per somiar...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/10/2011 12:35

Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils... :roll:



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 27/10/2011 14:49

metring ha escrit:Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils... :roll:
probablement, per poc que conegui Barcelona li semblarà una inversió, com ho diria... Massa poc adient pels temps que corren. Em sembla una pregunta més friqui que útil.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/10/2011 15:20

Platanito ha escrit:
metring ha escrit:Encara espero que en Lluís Recoder respongui un twitter del FTC de fa 3 dies sobre si es podria refer el funi del castell. Per dir "ara sóc aquí" i "ara vaig a casa" si, però per preguntes útils... :roll:
probablement, per poc que conegui Barcelona li semblarà una inversió, com ho diria... Massa poc adient pels temps que corren. Em sembla una pregunta més friqui que útil.
Potser li sembli això que dius, però a la gent d'a peu ni ens va ni ens ve segons quines piulades que deixa anar, força prescindibles.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Divendres 28/10/2011 0:44

Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 28/10/2011 9:11

He2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest punt



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 28/10/2011 12:52

BRILL 18 ha escrit:
He2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest punt
Lluny de voler-me implicar en les profondes discussions de colors que en aquest fòrum sempre tenen bastant èxit de participació i donat que personalment no recordo haver vist funcionar aquest tram, us deixo un enllaç a una foto que suposo que molts d'aqui ja teniu. De fet penso que al marge de la data de publicació de la postal, el funicular de la foto porta el darrer esquema amb què va circular.

http://www.todocoleccion.net/7f-1107-po ... ~x23176107


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 28/10/2011 16:15

Alemany ha escrit:
BRILL 18 ha escrit:
He2/2 ha escrit:Abans de que el pintessin de groc, els cotxes del tram Paral·lel-Miramar, també anaves de blau i blanc, a joc amb el metro.
Disculpa pero si la memoria no en falla, que podria se, els cotxes del tram Paral·lel Miramar anavam amb el blau porcioles i els del castell si que blanc i blau com el Metro, seria bo que algu de los ancianos del lugar, corrobores o rectifiques aquest punt
Lluny de voler-me implicar en les profondes discussions de colors que en aquest fòrum sempre tenen bastant èxit de participació i donat que personalment no recordo haver vist funcionar aquest tram, us deixo un enllaç a una foto que suposo que molts d'aqui ja teniu. De fet penso que al marge de la data de publicació de la postal, el funicular de la foto porta el darrer esquema amb què va circular.

http://www.todocoleccion.net/7f-1107-po ... ~x23176107
Cert el funicular del castell amb color blanc i blau , el meu dubte es amb al del tram pral·lel miramar, que si era igual o be portaba els colors verd/blau Porcioles



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”