Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Nou cremallera a Catalunya, on el posaríeu?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 13/10/2011 6:42

On us agradaria veure un nou traçat de tren cremallera a Catalunya?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/10/2011 10:09

Al Turó de l'Home, amb prohibició d'accés als cotxes, excepte personal de l'estació meteorològica i guardes forestals. Idealment, enllaç a St. Celoni, però sense aparcament per a camacus. Que agafin tots el tren, que no causa intoxicacions.

Un altre, a l'Estany de Sant Maurici, idealment a partir d'una extensió de la línia de la Pobla. Espot, el Zermatt català.

I ara, toca despertar-se.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 13/10/2011 11:16

i a pas antic...amb antigues locomotores...

Ara toca despertar-se.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 13/10/2011 15:04

[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/10/2011 15:09

He canviat el títol, perquè portava a confusió i a entendre que es faria un nou cremallera realment, o estava en projecte.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Divendres 28/10/2011 0:33

Reobrir la línia de Sant Joan de les Abadesses, prolongar-la a Camprodon i Setcases. seguir en adherència fins al pla de la Molina i, a partir d'aquí, en cremallera fins a Vallter 2000 i, amb un túnel sota el Puig dels Lladres passar a la vall d'Ull de Ter, túnel sota el coll de la Marrana i, a partir d'aquí, en adherència seguir cap a Coma de Vaca i enllaçar amb Núria seguint el Camí dels Enginyers.
Naturalment, suprimint el parquing de Vallter i deixant els cotxes a baix.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Divendres 28/10/2011 8:28

He2/2 ha escrit:Reobrir la línia de Sant Joan de les Abadesses, prolongar-la a Camprodon i Setcases. seguir en adherència fins al pla de la Molina i, a partir d'aquí, en cremallera fins a Vallter 2000 i, amb un túnel sota el Puig dels Lladres passar a la vall d'Ull de Ter, túnel sota el coll de la Marrana i, a partir d'aquí, en adherència seguir cap a Coma de Vaca i enllaçar amb Núria seguint el Camí dels Enginyers.
Naturalment, suprimint el parquing de Vallter i deixant els cotxes a baix.
Les vistes des d'aquest cremallera segur que serien espectaculars, però a banda de no connectar gran cosa (la part interessant és de ripoll a set cases, i amb tren convencional ja faríem), la resta del traçat irrompria/malmetria paratges d'alt valor paisatgístic, que avui es conserven pràcticament verges i que seria una desgràcia que es toquessin...(i que ningú surti amb lo de que això és el preu del progrés quan només es tractaria d'un tinglado turístic)... vaja, que seria tot una llastima veure passar un cremallera per davant del refugi de Coma de vaca i per sota del Balandrau.

Ja sortint de les valoracions personals com a excursionista... dir que segur que abans que aquesta i d'altres (opcions) es pot trobar un traçat que tingui necessitats de transport (reals) de passatgers i que fer una obra només amb l'objectiu de portar turisme, seria una animalada (havent-n'hi altres més necessàries).
--> No vull que el comentari sembli incendiari eh


Salutacions a tothom!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 28/10/2011 8:31

Línia urbana L7 de Gràcia al Tibidabo, en adherència fins la pl. Kennedy i des d'allà en túnel fins creuar la Ronda de Dalt per sota (estació "Ronda de Dalt", "Font del Racó" o "av. Tibidabo), i des d'allà anar guanyant alçada dirigint-se cap a Sant Genís (una altra estació) i, tombant gairebè 180 graus a l'esquerra en una àmplia llaçada, acabar de pujar fins al cim del Tibidabo.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 29/10/2011 1:40

Precisament la idea era per treure els cotxes i els aparcaments de l'alta vall del Ter i fer que 3es quedessin a Setcases.
Pel que fa a l'enllaç per Coma de Vaca, permetria obrir una nova àrea esquiable sense necessitat de fer-hoi cap carretera.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 29/10/2011 9:19

Ja hi ha prou zones d'esquí a Catalunya. No hi ha més demanda: vegeu Llessui, Port Ainé, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 29/10/2011 18:37

Jo estic d'acord amb en Platanito, però afegiria la Torre de Collserola, per promoure-la en la seva faceta de mirador, en la que és poc coneguda.

Apart d'això, i altres indrets que proposarien altres membres del fòrum com el d'Andorra (Metro de l'Urgell o alguna cosa semblant), que un company ja l'ha planificat molt bé, jo el que proposaria és un indret turístic molt molt transitat d'aquest país que només té accés per una carretera de muntanya molt transitada, massa. La ruta partiria en adherència de Figueres-Vilafant, connexió amb l'Alta Velocitat, i traçaria un recorregut aturant-se a Figueres (Estació de via d'ample ibèric), i amb l'excusa, a pobles com Vilatenim, Vilasacra, Castelló d'Empuries, Empuriabrava (la zona més a l'interior d'aquesta), Santa Margarida, Roses, i d'aquí amb dents de cremallera, fins a Cadaqués.

Als pobles de Vilasacra, Vilatenim, Empuriabrava i Santa Margarida (les primeres petites, i les darreres, de gent que només fa servir el cotxe), poden ser només baixadors amb andanes de formigó i potser alguna marquesina de bus, com a La Pobla de Segur, que siguin de parada sota demanda dels viatgers o amb algun botó a l'estació, barates, de pocs recursos, no està la cosa per fer grans obres; Castelló d'Empuries i Roses serien estacions mitjanament decents, amb una marquesina gran per andana, amb horaris; Figueres-Vilafant, sota terra, i jo optaria per una cosa econòmica, purament funcional, parets, sostre i andana de formigó. A Figueres-Vilafant i Cadaqués, terminals, en superfície si és possible (a Cadaqués, per exemple, sobre la Riera de Sant Vicenç, a la part superior del Carrer de la Trilla).

Tot ho faria molt econòmic, funcional al màxim, prescindiria si cal de taquilles i validadores, i dotar de taquilla l'interior dels trens (amb una sola entrada doncs) per estalviar empleats (tres trens, 9 empleats= un maquinista, un vigilant i un venedor de tiquets, que en marxa faci de revisor, per cada tren). Res de personal a les estacions, 9 empleats en marxa, i si de cas, manteniment i reparacions, que es poden enviar des de Martorell, Rubí, o Núria. Trens Stadler, per economitzar recanvis i tot això, i amb algun color que els distingeixi dels germans de Núria i Montserrat, i seguint colors bàsics fàcils d'identificar, el vermell, el groc o el morat poden ser bones opcions.

Amb això i una bona publicitat basada en el comerç medieval de Castelló d'Empúries, la platja de Roses, les cales de Cadaqués i Dalí, pot tenir més èxit encara que el cremallera de Núria, gràcies a la fama de la vila, la connexió internacional de l'AV, donant servei als pobles de l'àmbit, i sent més barat de manteniment (desposseït de patrimoni, d'excés de túnels, de neu, i amb menys trens) pot ser una línia rentable, o gairebé. Si falten trens... els Beh 4/8...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/10/2011 12:12

Per això, tindria molt més sentit refer la línia de les Gavarres i que s'allargui fins a Roses, abans de retrobar la línia de Portbou a Vilajuïga. Un ramal a Cadaqués tindria ben poc sentit. Perquè fos competitiu, hauria de ser una continuació de la línia en adherència, i requeriria fer un o dos túnels ben llargs. A més, seria prou difícil encabir-hi l'estació terminal, que hauria de ser a l'entrada del poble, però allí on no hi ha res construït, el desnivell és força gran.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 30/10/2011 12:47

Guigui ha escrit:Per això, tindria molt més sentit refer la línia de les Gavarres i que s'allargui fins a Roses, abans de retrobar la línia de Portbou a Vilajuïga. Un ramal a Cadaqués tindria ben poc sentit. Perquè fos competitiu, hauria de ser una continuació de la línia en adherència, i requeriria fer un o dos túnels ben llargs. A més, seria prou difícil encabir-hi l'estació terminal, que hauria de ser a l'entrada del poble, però allí on no hi ha res construït, el desnivell és força gran.
Vilajuïga no té connexió internacional com Figueres Vilafant. A la ciutat li aniria bé connectar les dues estacions. El cremallera de Montserrat, per exemple, trobo que li aniria millor si connectés també amb Renfe. Limitar l'accés a aquests trens turístics (o semi-turístics en el cas de Cadaqués) amb connexions de línies poc transitades (i menys encara quan acabin la LAV) pot collar el seu èxit. Si els francesos, poguessin comprar un bitllet combinat TGV+Línia del Cap de Creus, la quantitat d'usuaris es dispararia, comparat amb un tren a Vilajuïga.

Si amb el Tren de les Gavarres et refereixes al Tram-Tren aquell, a mi em sembla massa ambiciós en aquest moment, i en general, poc rentable. Es tractaria de fer poques vies per molta demanda.

L'estació, ja he dit on trobo que es pot situar perfectament. Si es poden fer aparcaments a l'aire lliure força grans, no trobo inconvenient una estació, no gaire gran, sobre d'aquest.

Visió mitjançant Google Street View des de la carretera GI-614

Veure al mapa, cobrint la riera de Sant Vicenç

D'altra banda, coneixent l'accés per carretera, els seus embussos, i la durada del trajecte, no veig que un cremallera (sense túnels, o amb pocs) hagi de ser incompetent. Si la demanda dóna fruits i s'amortitza a la bestreta la despesa d'un forat de tals dimensions, amb els anys es pot anar fent bossa per pagar un túnel en adherència i oblidar-se del cremallera.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/10/2011 12:53

Enllaçar a Vilajuïga no significa que els trens no passin d'allí. Simplement, és l'enllaç més proper a una línia ja existent venint de Roses. I si la connexió amb les Gavarres sembla massa ambiciosa, sempre es pot començar el tram a Roses, però amb vistes a ampliar-lo amb sentit. L'exemple contrari el veiem en la fesomia de la xarxa de metro de Barcelona, feta a pedaços.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 30/10/2011 13:14

és veritat però sincerament no crec que el Tren de les Gavarres es faci realitat, ni a llarg termini. Aquesta mena de projectes de desenvolupament regional (TramCamp, Rodalies de Girona, Rodalies de Tarragona, Tram-Tren a La Pobla de Segur...) no es faran mai. Aquesta va ser una dèria d'alguns polítics per guanyar vots. Serà tot lo necessari que vulguis però de rentable, gens, i acabaria fent-se, comparat amb Barcelona, una L11, un servei que es podria cobrir perfectament amb línies regulars d'autobús. L'enfocament del ferrocarril en aquest moment, ha de fer-se útil per a la ciutadania però alhora útil a nivell macroeconòmic, i igual que estem pensant línies de passatgers amb una enorme utilitat de mercaderies, hauriem de pensar línies de passatgers (d'ús diari, servei públic) que alhora siguin rentables amb l'aprofitament del turisme. Si per vaixell estem connectats al mediterrani, amb l'avió al món, amb el cotxe a Europa, crec que ara, que queda pocs anys per obrir-se a Europa amb el ferrocarril (i no parlo del corredor mediterrani, parlo de l'Alta Velocitat entre Barcelona i Figueres), el millor plantejament pot ser connectar els principals eixos d'arribada europeus amb les ciutats més poblades i les viles més turístiques, i el projecte del tren de les Garrigues, com a replantejament del Tren Petit, s'hauria de tornar a replantejar, trobo, en un eix vertical de l'Empordà, i no tant com a connexió amb Girona (que també, perquè no?). Però això ja és un altre tema que de cremallera, en té poc, o res.

PD: Les línies circulars com la que es plantejava a les Garrigues, sí que em semblen un mal projecte per poder-lo connectar i ampliar en xarxa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/10/2011 13:41

No ho plantejava necessàriament com una línia circular, però el potencial entre St. Feliu de Guíxols i Palamós és tan o més gran que el del Golf de Roses. I tenint enmig Palafrugell, l'Estartit i l'Escala, seria una llàstima no aprofitar-ho per a fer un tot.

Dit això, tot plegat és una utopia en el context actual i, cert, no té res a veure amb cremalleres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 30/10/2011 14:54

Pensava que et referies a allò circular que volien fer fa pocs anys, repassant el Tren Petit i arribant a girona pels dos extrems. Tens raó que aquestes ciutats són realment potencials, i les possibilitats de la Costa Brava són moltes, i dubto que cap es pugui fer, tampoc la de Cadaqués. Ens hauriem de replantejar la forma en la que farem les infraestructures a Catalunya d'ara endevant, fer cada línia és molt car, comporta costos de manteniment elevats, infraestructures cares i prescindibles, i una gran despesa en treballadors: com ho he plantejat abans, amb venda de bitllets dins els trens, i estacions austeres i senzilles, es podria reduir les despeses sense renunciar a la seguretat i la demanda. Hem agafat el gust de, quan fem alguna cosa nova, si es fa, estacions luxoses, sales d'espera pròpies d'aeroports en miniatura en viles com Martorell (nou edifici de Martorell Central), cobertes enormes, passos inferiors per als cotxes, túnels quilomètrics, per a ferrocarrils com el Cremallera de Núria... No cal, i ens podem plantejar ferrocarrils senzills i econòmics, en superfície, amb andanes de formigó, marquesines d'autobús i bancs de plàstic, vies úniques, per fer-los viables i no haver d'estar sempre somiant. Mentre no fem més austers els somnis i els portem així al paper, trobo que no farem mai cap tren ni a Palamós, ni a Roses, ni a l'Escala ni Cadaqués. El plantejament de la via estreta al segle XIX i XX, l'hem de plantejar avui, fer trens barats, que facin el servei.

Compliquem tot. Per ampliar un tramvia, hem de reformar una avinguda sencera, no només la plataforma d'aquest... i així no anem enlloc.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 31/10/2011 4:13

Això és massa hobbytren...
genissimon ha escrit:[ironic=ON]
Millor un velcro, que la cremallera ja està molt passada de moda.
[ironi=OFF]

Salut !!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 01/11/2011 0:11

Lluita1714 ha escrit:amb venda de bitllets dins els trens
A les estacions principals amb molt de moviment de viatgers hauries de preveure almenys una màquina autovenda. La Sarfa no té perquè sí servei de taquilla per a la venda de bitllets a les estacions d'autobusos de Figueres, Roses i Cadaqués, qualsevol usuari d'autobús interurbà amb un moviment de viatgers una mica alt sap perfectament la pèrdua de temps que implica que el conductor hagi de vendre una quantitat de bitllets alta.

I igualment, tampoc caldria la figura del cobrador. A moltes ciutats alemanyes amb tramvia i ferrocarrils secundaris (i inclús a nuclis de rodalia com el S-Bahn Rhein-Neckar) a dins del vehicle hi ha una petita màquina autovenda que ven bàsicament bitllets senzills. Només mantindria la figura del interventor -no batudes, sinó que tots els trens en portin un-, per controlar el possible frau.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 01/11/2011 9:30

Tens raó, i tenir una màquina d'autovenda en dues o tres estacions no deu ser gaire car de manteniment. I lo de les ciutats alemanyes no ho sabia, no he tingut la sort d'estar allà, però em sembla molt bona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”