Civies: us convencen?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Civies sí, o Civies no

Si, són el millor material mòbil que hi ha hagut mai a la Renfe!
2
4%
Si, estan força bé, pel disseny, espai, adaptació a PMR...
24
47%
Si, sense més
5
10%
Ni fu ni fa
11
22%
Només amb les enganxines taronges
2
4%
No, donen molts problemes (explicar quins)
0
No hi ha cap vot
No, des de que em vaig fotre de cap des d'una considerable alçada
3
6%
No m'agraden les naus de l'espai per les vies dels trens
2
4%
Altres (expliqueu)
2
4%
 
Vots totals: 51
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Re: Civies: us convencen?

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 06/11/2011 20:20

Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.

Els Civies estàn adaptats a PMR,i una doble de 465 té molta capacitat,bastanta més que una doble de 447,per tant que allarguin les andanes representa una millora en el sevrei,i a més en un tren que hi pot puajr-hi un discapacitat sense problemes a diferència d'una 447,i prefereixo que és gastin els diners en aixó que en AVE's,soterraments i cobriments de vies inútils.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/11/2011 20:28

Si, en lloc de gastar diners en trens que necessiten ser més llargs per a mantenir la capacitat, haguessin dedicat més recursos a manteniment o, si realment no era possible, a fer un plec de condicions més exigent a l'hora de demanar nous trens, no hauria calgut gastar-se una fortuna en un pla (per cert, encara inacabat) d'allargament d'andanes. Això és llençar els diners tant com la inversió indiscriminada en AV, encara que en suma sigui menys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Diumenge 06/11/2011 20:34

Mako448 ha escrit:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
Las pantallas de los Civia informan exactamente de lo mismo que los LEDs del resto de trenes. Para eso no hace falta forrar de teles los trenes.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Diumenge 06/11/2011 20:46

Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! Jo estic molt a favor dels Civies, els considero trens molt bons, a més de ser mes silenciosos i millors suspensions i no sé si més velocitat o frenada/acceleracio!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 06/11/2011 21:08

Nozomi ha escrit:
Mako448 ha escrit:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
Las pantallas de los Civia informan exactamente de lo mismo que los LEDs del resto de trenes. Para eso no hace falta forrar de teles los trenes.
No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?
vilafranca ha escrit:Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! !
És cert,abans informaven del temps estimat(tot i que no era 100% real).Peró també 1 minut desprès de sortir una estació i fins anunciar la propera estació les pantalles és quedaven en blanc,ara funcionen durant tot el trajecte.

I fa temps que tampoc veig aquesta info als Civia:
Fitxers adjunts
DSC00605.JPG
DSC00605.JPG (34.61 KiB) Visualitzat 9878 cops
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 06/11/2011 21:13, en total s’ha editat 1 vegada.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 06/11/2011 21:11

Guigui ha escrit:
victorcasta ha escrit:I al fer el tren diàfan, els equips dels armaris que hi havia als extrems dels vagons, ha calgut traslladar-los a baix.
Doncs haurien pogut trobar un terme mitjà. Entre una porteta com hi havia abans i l'amplitud que hi ha ara, malgrat que no estigui permès romandre-hi, es podia optar per una alternativa intermèdia, que permetés encabir alguns equips a l'extrem del tren.
Podria ser una cosa tipus Stadler (cremallera montserrat/núria). Un passadís suficient per passar de vagó a vagó i amb equips als costats.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Diumenge 06/11/2011 21:26

Mako448 ha escrit:No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?
Gran información, sí señor. No podemos vivir sin saber las siguientes ocho paradas. Y lo de información clara déjame que dude. Si montaran un Powerpoint en condiciones podrían poner una información clara en vez de cosas que nadie entiende como GRAN.CANOVE., ST.ANDREU AR y cosas del estilo.
Mako448 ha escrit:
vilafranca ha escrit:Jo crec que les pantalles dels Civia van millor, ja que seguis on seguis sempre en veuras una perfectament sense haver d'aixecarte, com en les 447, a més les 465 informaven abans el temps que faltava per la proxima parada (no se perque ho han tret), i informen de la linia i les 4 o 5 proximes estacions, a més d'una megafonia clara i a un volum mes que acceptable, no com alguna 447 que si enganxes algun amb la megafonia fluixa al mati et passes de parada! !
És cert,abans informaven del temps estimat(tot i que no era 100% real).Peró també 1 minut desprès de sortir una estació i fins anunciar la propera estació les pantalles és quedaven en blanc,ara funcionen durant tot el trajecte.

I fa temps que tampoc veig aquesta info als Civia:
Las pantallas del Civia no van ni mejor ni peor. En algunos trenes no van, en otros van mal, la mayor parte del tiempo están apagadas, sólo cuándo salta el aviso de próxima parada se ponen en marcha, oh sí, qué gran servicio. Respecto a la megafonía, ninguna megafonía en ningún tren de Renfe es ni clara ni a un volumen aceptable, siempre va como le sale de ahí.

Insisto, los monitores en los Civia no aportan nada que tuvieran las pantallas de LED, al igual que los monitores en las 449.

Comparad la información que se da aquí:


Con la que se da aquí:


Pues no entiendo como en una dan tanta información y en la otra la poca que dan la dan rateando letras.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 06/11/2011 21:44

Nozomi ha escrit:
Mako448 ha escrit:No és veritat,les pantalles dels Civia també informen de les properes 8 parades,així com de la destinació durant tot el trajecte,i la informació més clara per els viatgers.Per qué ens inventem les coses?
Gran información, sí señor. No podemos vivir sin saber las siguientes ocho paradas. Y lo de información clara déjame que dude. Si montaran un Powerpoint en condiciones podrían poner una información clara en vez de cosas que nadie entiende como GRAN.CANOVE., ST.ANDREU AR y cosas del estilo.
Nomès he dit que proporcionen més informació que els LED's de les 447 i els 450,i t'agradi o no,és així.Nomès era per corregir-te l'afirmació que proporcionen la mateixa informació una pantalla del Civia que els LEDS interiors de les 447 i 450.I aixó de "Gran Canove."i "St.Andreu Ar"també apareix a les 447.I nomès als Civia també és llegeixen perles com "Cedany.UA"B o "San Cugat",peró ei que també passa a les 447 amb "S.Sadurni N."Com veus passa a tots els trens coses d'aquestes.Qué la inforamció de les pantalles del Civia pot ser millorable?,en aixó podrem estar d'acord.
Nozomi ha escrit: En algunos trenes no van, en otros van mal, la mayor parte del tiempo están apagadas, sólo cuándo salta el aviso de próxima parada se ponen en marcha, oh sí, qué gran servicio
Aixó era abans,ara tots els Civia si porten les pantalles engegades estàn durant tot el trajecte.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 06/11/2011 21:51

Faltaria per millorar en les pantalles:
- posar R+(línia) en comptes de C+(línia) [CIVIA]
- que no possin les properes parades simplificades, amb el nom complet (per exemple, St. Joan Des en comptes de Sant Joan Despí) [447, 450/1 i CIVIES]
- que les destinacions externes dels trens no siguin tampoc simplificades, que possin el nom complet fent aquell efecte que les lletres "corren" [CIVIA]
- Transboradments (metro, regionals, MD, tramvía, rodalies) [CIVIA]
- No estaria malament tornar a posar temps estimat d'arribada. [CIVIA]

Segur que em deixo més



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 06/11/2011 22:29

Mako448 ha escrit:Interessant aixó de les pantalles.Potser dónara molt poca informació respecte a qualsevol altre tren modern d'altres zones d'Europa,peró si ho comparem amb altres trens Rodalies Renfe,segurament serà el que més informació proporciona.
Ho sento, però no veig enlloc l'augment d'informació tant "espectacular", i més tenint en compte que les pantalles estan absolutament desaprofitades, i més comparant-les amb les dels trens japonesos!

Estic al·lucinant de què el debat s'hagi reobert amb tanta intensitat, i total, per parlar l'altre dia dels endolls! :P



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Diumenge 06/11/2011 22:34

A todos los que critican el civia y que es tirar el dinero etc etc

Los civia suponen solo en ahorro de energia 25 M de euros año comparado con 440
Tienen un 50% menos de consumo respecto a un 446 y de un 20% aprox. al de una 447, en parte gracias al frontal aerodinamico que tanta gente critica y hablo del civia con 5 coches.
El coste/plaza es de los mas bajos de europa (por no decir el que mas)
100 % accesible, 300 millones de euros se van a gastar en hacer accesibles los 447, 446, 448 y los diesel 594 y 598 cosa que en el civia te lo ahorras.
Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
Mejor climatización
A nivel de ruido ya no digo nada, gana de calle, aveces ni lo oyes llegar y un largo etc que faltaria tiempo describir.

Que las pantatallas pueden dar mejor información o que estan infrautilizadas, vale, pero eso no desmerece el resto del tren, pero bueno que si se quiere aun estamos a tiempo, por Toledo hay un monton de 440 sin uso a la espera de venta, los cambiamos por los civia y santas pascuas, a ver que dice la gente.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 06/11/2011 22:49

No sé perquè cal tanta pantalla, amb una tira de led's n'hi ha més que de sobra, per posar un exemple d'un tren que podriem assimilar al Civia, seria els AGC francesos, com els que fan la relació LaTour de Carol - Toulouse, són trens amb pocs anys, estèticament més agraciats que els Civia, nets i amb un interiorisme molt acollidor, i seients adequats per a trajectes superiors a 1 hora i mitja. També són diàfans com els Civia silenciosos i modulables (Versions de 3 i 4 cotxes). En la meva opinió els trens de rodalies i regionals haurien de ser amb un concepte similar al dels AGC francesos.
Imatge
I les seves característiques, places, prestacions, etc... Extret de la Ferropedia
Tipo de vehículo: Automotor híbrido
Fabricante: Bombardier
Nº de unidades: previstas 700 para SNCF
Año de recepción: desde 2004
2007 - BiBi
Distancia entre topes: 57.4 m (3 cajas)
72.8 m (4 cajas)
Anchura máxima: 2.95 m
Velocidad máxima: 160 km/h -eléctr.
140 km/h - diésel
Potencia: 1900 kW -eléctr. y 1324 kW (BiBi)
Ancho de vía: 1435 mm
Tensión: no, 1.5 kV CC, 25 kV CA según versiones
Mando múltiple: hasta tres unidades
Número de plazas: 160/220 sentadas (3/4 cajas) y 4 pas/m2 de pie
Costo de compra: BiBi: 5.015 M€/ unidad y 24.345 €/plaza (para 206 plazas, € 12-2006)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 06/11/2011 23:30

470 ha escrit:A todos los que critican el civia y que es tirar el dinero etc etc

Los civia suponen solo en ahorro de energia 25 M de euros año comparado con 440
Tienen un 50% menos de consumo respecto a un 446 y de un 20% aprox. al de una 447, en parte gracias al frontal aerodinamico que tanta gente critica y hablo del civia con 5 coches.
El coste/plaza es de los mas bajos de europa (por no decir el que mas)
100 % accesible, 300 millones de euros se van a gastar en hacer accesibles los 447, 446, 448 y los diesel 594 y 598 cosa que en el civia te lo ahorras.
Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
Mejor climatización
A nivel de ruido ya no digo nada, gana de calle, aveces ni lo oyes llegar y un largo etc que faltaria tiempo describir.

Que las pantatallas pueden dar mejor información o que estan infrautilizadas, vale, pero eso no desmerece el resto del tren, pero bueno que si se quiere aun estamos a tiempo, por Toledo hay un monton de 440 sin uso a la espera de venta, los cambiamos por los civia y santas pascuas, a ver que dice la gente.
Crec que s'han de diferenciar una cosa: la percepció a nivell d'usuari i la d'a nivell de tècnic i treballador de Renfe sobre el material mòbil.

Per a la Renfe, li convindrà molt l'estalvi energètic, manteniment, etc., coses que als viatgers els importa ben poc en un principi. A aquests, el que realment els interessa és si viatjaran còmodes, si els seients no són un poltre de tortura per a l'esquena, si hi han prou seients, si ofereix canals d'informació bons, si per baixar d'un tren no cal llançar-se en paracaigudes, l'adaptació a PMR... Evidentment, l'operadora estarà contenta perquè surt guanyant, però què passa amb els viatgers? Per això cal diferenciar, pensant en el punts de vista d'uns i d'altres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/11/2011 23:36

I després, també cal sumar-hi el cost global: calia allargar totes les andanes del nucli de rodalia si s'haguessin adquirit trens amb una llargada i capacitat semblant als 447? És que la cosa és de traca: un 465 té una mica més de capacitat, però és 22 metres més llarg i, a sobre, la configuració de seients indicaria a priori que hi hauria d'haver més lloc per a gent dreta. Aleshores, on se'n va tot això? En els lavabos per a PMR?

No em trauran del cap una cosa: ja que calien trens nous (i això també caldria discutir-ho), haurien pogut triar una opció molt més bona, o exigir a CAF/Alstom condicions diferents, ja que el Civia, que jo sàpiga, no ha sigut venut enlloc més que a Espanya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 07/11/2011 10:59

A més, sempre és més barat reformar un tren que fer-ne més de nous. Una altre cosa és que fes falta més material mòbil, clar, i a les hores, que s'encarreguin directament que siguin adaptats a PMR, no podria ser d'una altre manera.



yak-112
N5
N5
Entrades: 83
Ubicació: Castellar del Vallès, Barcelona

Entrada Autor: yak-112 » Dilluns 07/11/2011 18:55

Per començar vull deixar clar que els Civia són uns trens que m'agraden bastant i tal... de cara al maquinista, i un xic de cara al viatger.
470 ha escrit:Mucho mas seguro y con indice de incidencias menor, y menores costes de mantenimiento
L'índex d'incidències serà menor quan solventin les que tenen, no?
He anat a més d'un Civia on s'ha hagut de reiniciar la unitat per errades del sistema. Com pot ser que al posar l'inversor marxa endavant no alliberi fre, però sí marxa enrera.
El SIV (Sistema de Información al Viajero) quan no es vol encendre, no s'encèn. I això pot suposar que no soni el brunzidor de tancament de portes, com vaig poder comprobar el divendres amb el 465-260M. A més de no funcionar pantalles i megafonia.
I un llarg etcètera d'incidències.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dimarts 08/11/2011 20:33

Guigui ha escrit:I després, també cal sumar-hi el cost global: calia allargar totes les andanes del nucli de rodalia si s'haguessin adquirit trens amb una llargada i capacitat semblant als 447? És que la cosa és de traca: un 465 té una mica més de capacitat, però és 22 metres més llarg i, a sobre, la configuració de seients indicaria a priori que hi hauria d'haver més lloc per a gent dreta. Aleshores, on se'n va tot això? En els lavabos per a PMR?

No em trauran del cap una cosa: ja que calien trens nous (i això també caldria discutir-ho), haurien pogut triar una opció molt més bona, o exigir a CAF/Alstom condicions diferents, ja que el Civia, que jo sàpiga, no ha sigut venut enlloc més que a Espanya.
El civia de 5 coches tiene capacidad para casi 1000 personas, el 447 son algo mas de 700, es decir un 30% mas o menos.Para tu información el diseño de ingenieria es de CAF con especificaciones de Renfe, Alstom no puede venderlo sin consentimiento, en cuanto a exportaciones y demas, el 449 es una evolución del Civia al igual que la nueva familia Civity, al menos tiene igual parecido en cuanto a plataforma.
En cuanto a andanas muchas no se han tocado en 30 años, ya tocaba que las renovaran.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/08/2017 23:00

Refloto el fil per preguntar si després de l'accident de fa una setmana a EdF i de com va quedar el tren després de la topada, veieu amb millors ulls els Civia o seguiu tenint la mateixa opinió.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 05/08/2017 0:00

Es un muy buen tren. El interior es estéril pero eso no importa. :) Pero tendrán que mejorar la técnica de los vidrios para hacerlos más irrompibles, para que cuando pase esto los pasajeros no se hagan daño.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 05/08/2017 1:09

Técnicament, es un bon tren per servei de rodalies. Adaptable ràpidament, accesible, ampli i capacitat alta.

Pero prefereixo els 447 per una cosa, més seients. Per serveis de rodalies aniria millor tenir més seients en tertulia, al estil de les 113 de FGC, i els seients laterals només en els llocs on sigui dificil instalar seients en tertúlia com són els pasos. Per suposat, els seients no sigui antivandàlics.

Ni que siguin la panacea els de FGC, són més cómodes que les taules del Civia, i per fer més trajectes de més de 30 min no es fa feixuc.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”