Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Rodalies1i3
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Parets del Vallés (R3)
Contacta:

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: Rodalies1i3 » Divendres 30/12/2011 23:21

A Vic trens cada 25 min?? xD Es absurd... Si entre Mollet i Granollers es buiden els trens... I pujen buits cap amunt xDD Haurien de posar trens cada 45min fins a Torelló. I en hora punta cada 25 min i sobraria.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3944
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 31/12/2011 1:26

Rodalies1i3 ha escrit:A Vic trens cada 25 min?? xD Es absurd... Si entre Mollet i es buiden els trens... I pujen buits cap amunt xDD Haurien de posar trens cada 45min fins a Torelló. I en hora punta cada 25 min i sobraria.
Si et dic que en hora punta calen 3 busos de 70 places (els directes + 55 els que van per Granollers) per anar fins a Barcelona. Creu-me que si fiquessin trens cada 25 minuts a Vic/Torelló augmentaria molt la demanda. Si no hi ha demanda és perquè Renfe ofereix una pèssima oferta, ajudada per les constants avaries per deixadesa de les instal·lacions d'Adif i la via única. Hi ha vida més enllà de la segona corona, no sé si m'explico, la gent de comarques també tenim dret a un transport públic eficient i competitiu. És absurt que en 35 minuts un diumenge al matí em planti en cotxe a Barcelona, i amb tren 75 minuts per fer menys de 70 kms. Per no parlar de la pèssima comoditat dels trens que recorren la xarxa de rodalia i fins i tot de regionals del país. Encara és més absurd que de Puigcerdà a Barcelona per la C-16 es pugui baixar en 2 hores (si arriba), i gairebé 3 amb tren. Tu prova a ficar trens més seguits cap a Vic i amb menys temps de recorregut i llavors veurem si van buits o no (que no hi van ara, tot i que tampoc van plens) El semi-directe porta una ocupació fins a Vic més que acceptable, per no dir que va la unitat plena, sense exagerar, però costa trobar seient buit des de Sant Andreu Arenal. Amb això et pots fer una idea de la ocupació que podria tenir la línia si els temps de viatge fossin comptetitius, a l'igual que la freqüència. Et recomano no argumentar això que has dit davant algun estudiant de la UVic (que n'hi ha algun aquí al fòrum) o treballador que faci servir el tren cada dia, perquè de seguida aquest argument de la ocupació queda desmuntat. I si tenim un tap al centre de Barcelona, seria interessant i una bona sol·lució fer acabar els trens a l'Estació de França com diu Guigui.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dissabte 31/12/2011 12:18

UT440_132M ha escrit:
Rodalies1i3 ha escrit:A Vic trens cada 25 min?? xD Es absurd... Si entre Mollet i es buiden els trens... I pujen buits cap amunt xDD Haurien de posar trens cada 45min fins a Torelló. I en hora punta cada 25 min i sobraria.
És absurt que en 35 minuts un diumenge al matí em planti en cotxe a Barcelona, i amb tren 75 minuts per fer menys de 70 kms.
Ja m'explicaràs com t'ho fas per anar de la Pl. Catalunya de Barcelona a l'estació de Vic en 35 minuts.Només arribant al Nus de la Trinitat ja trigues 15-20 minuts ;-)

Bromes apart, tornem al problema de sempre: els maximalismes. Entre tenir una línia amb la infraestructura de 1880 i una cosa que tingui la freqüència d'un metro i la velocitat d'un Ave, hi ha un munt de grisos. Com els diners són escassos el més realista és demanar un pla progressiu de millores. D'entrada desdoblant la via en aquells trams on sigui més fàcil. Un segon pas seria fent rectificacions de traçat per intentar crear trams on pugui anar a 100 o a 110 km/h (recordeu que originàriament fou concebuda com a línia de mercaderies que, a més, duia passatgers). I finalment si cal deixar algun tram tal i com està, tampoc és un problema. Ens obsessionem molt amb els 75 minuts, però quants minuts triguem en cotxe del centre de Barcelona al centre de Vic?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 31/12/2011 14:54

UT440_132M ha escrit:
Rodalies1i3 ha escrit:A Vic trens cada 25 min?? xD Es absurd... Si entre Mollet i es buiden els trens... I pujen buits cap amunt xDD Haurien de posar trens cada 45min fins a Torelló. I en hora punta cada 25 min i sobraria.
Si et dic que en hora punta calen 3 busos de 70 places (els directes + 55 els que van per Granollers) per anar fins a Barcelona. Creu-me que si fiquessin trens cada 25 minuts a Vic/Torelló augmentaria molt la demanda. Si no hi ha demanda és perquè Renfe ofereix una pèssima oferta, ajudada per les constants avaries per deixadesa de les instal·lacions d'Adif i la via única. Hi ha vida més enllà de la segona corona, no sé si m'explico, la gent de comarques també tenim dret a un transport públic eficient i competitiu. És absurt que en 35 minuts un diumenge al matí em planti en cotxe a Barcelona, i amb tren 75 minuts per fer menys de 70 kms. Per no parlar de la pèssima comoditat dels trens que recorren la xarxa de rodalia i fins i tot de regionals del país. Encara és més absurd que de Puigcerdà a Barcelona per la C-16 es pugui baixar en 2 hores (si arriba), i gairebé 3 amb tren. Tu prova a ficar trens més seguits cap a Vic i amb menys temps de recorregut i llavors veurem si van buits o no (que no hi van ara, tot i que tampoc van plens) El semi-directe porta una ocupació fins a Vic més que acceptable, per no dir que va la unitat plena, sense exagerar, però costa trobar seient buit des de Sant Andreu Arenal. Amb això et pots fer una idea de la ocupació que podria tenir la línia si els temps de viatge fossin comptetitius, a l'igual que la freqüència. Et recomano no argumentar això que has dit davant algun estudiant de la UVic (que n'hi ha algun aquí al fòrum) o treballador que faci servir el tren cada dia, perquè de seguida aquest argument de la ocupació queda desmuntat. I si tenim un tap al centre de Barcelona, seria interessant i una bona sol·lució fer acabar els trens a l'Estació de França com diu Guigui.
Deixa'l, és deu pensar que no hi ha més vida enllà d'on viu ell. Jo sóc un dels que estudia a la UVic, i apart de que ens han suprimit el tren que arribava a les 8.20 (10 minuts abans de l'incici de classes), ara arriba a les 8:40, i ja el fa inviable. (Al final he hagut d'agafar-mi un pis...) Realment els trens que porten els estudiants de matí/tarda, normalment costa trobar-hi seient. Tampoc podem dir que van a rebentar, però sí que amb una ocupació més que justificable. No calen les bones freqüències de la R1, però tampoc les pèssimes que té la R3, on freqüències o espais de temps de 45 minuts sense tren deixen a més d'un penjat o massa lligat als horaris.


Salutacions,

Oriol

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Diumenge 29/01/2012 9:14

Y amb les retallades, tampoc cec ja que s fassi el desdoblament fisn a Vic. I no me fio dels nous gestors de la Generalitat. Atufan a neoliberls, i aquests a tot arreu lo que fan es carregarse tot tipus de transport public, perque segon lo que els hi ensenyan en les escoles de negocis, no son rentables, No veuen mai el aspecte social del trasnport public, peruqe me figuro, que no poden treure negoci per el ells i el seus amics.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 04/02/2012 0:12

davidbarna ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
Rodalies1i3 ha escrit:A Vic trens cada 25 min?? xD Es absurd... Si entre Mollet i es buiden els trens... I pujen buits cap amunt xDD Haurien de posar trens cada 45min fins a Torelló. I en hora punta cada 25 min i sobraria.
És absurt que en 35 minuts un diumenge al matí em planti en cotxe a Barcelona, i amb tren 75 minuts per fer menys de 70 kms.
Ja m'explicaràs com t'ho fas per anar de la Pl. Catalunya de Barcelona a l'estació de Vic en 35 minuts.Només arribant al Nus de la Trinitat ja trigues 15-20 minuts ;-)

Bromes apart, tornem al problema de sempre: els maximalismes. Entre tenir una línia amb la infraestructura de 1880 i una cosa que tingui la freqüència d'un metro i la velocitat d'un Ave, hi ha un munt de grisos. Com els diners són escassos el més realista és demanar un pla progressiu de millores. D'entrada desdoblant la via en aquells trams on sigui més fàcil. Un segon pas seria fent rectificacions de traçat per intentar crear trams on pugui anar a 100 o a 110 km/h (recordeu que originàriament fou concebuda com a línia de mercaderies que, a més, duia passatgers). I finalment si cal deixar algun tram tal i com està, tampoc és un problema. Ens obsessionem molt amb els 75 minuts, però quants minuts triguem en cotxe del centre de Barcelona al centre de Vic?
Totalment d´acord. Cal ser realista i començar a fer desdoblaments dels trams més senzills, que permetrien millorar els temps de viatge i augmentar les freqüències. Evidentment, el servei de la R3 no pot ser com el de la resta de línies que tenen via doble, és més reduït i més lent, és normal. Atenció als temps, que com es diu de centre a centre inclús la R3 comença a ser competitiva (la resta ho son totes).



jEiiK0b
N5
N5
Entrades: 118
Ubicació: Esparreguera

Entrada Autor: jEiiK0b » Diumenge 22/04/2012 17:10

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/2398 ... menys_fins

L’Estat no preveu inversions a la línia del Nord almenys fins al 2016

El govern del PP esborra una inversió de 4,1 milions que s’havia previst per a aquest 2012

última actualització: 22-04-2012 (7:00)
L’Estat ha tornat a oblidar el desdoblament de la línia del Nord dels seus pressupostos. El nou govern del PP no preveu cap inversió per fer aquesta obra aquest any però tampoc els tres propers, segons consta en les previsions que s’hi inclouen.
Per tant, amb la planificació actual, no es fixa cap gran despesa per desdoblar la línia de Vic fins almenys el 2016. Els comptes es votaran al Congrés la setmana que ve i està previst que quedin aprovats definitivament la tercera setmana de maig.

La situació és pitjor de la que hi havia fins l’any passat perquè el pressupost aprovat l’any 2011 fixava per a aquest 2012 una despesa de 4,1 milions que el nou executiu de Mariano Rajoy ha deixat a zero. En una compareixença, la nova ministra de Foment, Ana Mato, va recordar que la situació actual obligava a retallar inversions i a prioritzar aquelles que estan començades. Entre aquestes, no hi ha el desdoblament entre Montcada i la Garriga i encara menys el desdoblament fins a Vic.

El procés està encallat amb el tràmit de l’estudi informatiu, que encara no s’ha acabat pendent de resoldre l’encaix de la doble via al tram de Montcada. Llavors caldrà publicar l’estudi d’impacte ambiental i fer el projecte executiu. Quan el govern del PSOE va publicar l’estudi informatiu el 2008 es preveia haver licitat tots els trams abans de 2016. El pressupost previst és de 690 milions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3944
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 22/04/2012 20:23

jEiiK0b ha escrit:http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/2398 ... menys_fins

L’Estat no preveu inversions a la línia del Nord almenys fins al 2016

El govern del PP esborra una inversió de 4,1 milions que s’havia previst per a aquest 2012

última actualització: 22-04-2012 (7:00)
L’Estat ha tornat a oblidar el desdoblament de la línia del Nord dels seus pressupostos. El nou govern del PP no preveu cap inversió per fer aquesta obra aquest any però tampoc els tres propers, segons consta en les previsions que s’hi inclouen.
Per tant, amb la planificació actual, no es fixa cap gran despesa per desdoblar la línia de Vic fins almenys el 2016. Els comptes es votaran al Congrés la setmana que ve i està previst que quedin aprovats definitivament la tercera setmana de maig.

La situació és pitjor de la que hi havia fins l’any passat perquè el pressupost aprovat l’any 2011 fixava per a aquest 2012 una despesa de 4,1 milions que el nou executiu de Mariano Rajoy ha deixat a zero. En una compareixença, la nova ministra de Foment, Ana Mato, va recordar que la situació actual obligava a retallar inversions i a prioritzar aquelles que estan començades. Entre aquestes, no hi ha el desdoblament entre Montcada i la Garriga i encara menys el desdoblament fins a Vic.

El procés està encallat amb el tràmit de l’estudi informatiu, que encara no s’ha acabat pendent de resoldre l’encaix de la doble via al tram de Montcada. Llavors caldrà publicar l’estudi d’impacte ambiental i fer el projecte executiu. Quan el govern del PSOE va publicar l’estudi informatiu el 2008 es preveia haver licitat tots els trams abans de 2016. El pressupost previst és de 690 milions.
Com sempre... :tomaya


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 25/04/2012 21:34

Toni ha escrit:Totalment d´acord. Cal ser realista i començar a fer desdoblaments dels trams més senzills, que permetrien millorar els temps de viatge i augmentar les freqüències.
Es pot seguir l'exemple de la línia Toulouse-Saint Sulpice, que segons la premsa tolosana és la via única més carregada de França. Actualment s'estan fent les obres de desdoblament (de fet entre el 30 d'abril i el juliol la línia estarà tancada al trànsit). Doncs bé, dels 31 km que hi ha entre Toulouse i Saint-Sulpice, només se'n desdoblaran 18, els necessaris per garantir tots els creuaments dels 80 trens diaris que circulen en aquest tram.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 27/04/2012 3:18

Només se´n desdoblaran 18 perquè per desdoblar els túnels (per exemple, el de Montastruc) no hi ha un euro.

Jo desdoblaria això:

1-Montcada Ripollet-Parets
2-Granollers Canovelles-La Garriga
3-Sant Martí de Centelles-Balenyà Hostalets
4-Balenyà Tona Seva-Vic

Són els trams més fàcils de desdoblar, i no requereixen massa obra.

Per què no desdoblar els altres trams?

-entre Montcada-Bifurcació i Montcada-Ripollet hi ha un túnel i el pont sobre el Ripoll, i la via és tangent amb la N-152 (o com se digui ara).
-entre Parets i Granollers-Canovelles hi ha un altre túnel.
-entre La Garriga i Sant Martí de Centelles és tram de muntanya, amb túnels i viaductes.
-entre Balenyà-Els Hostalets i Balenyà-Tona-Seva hi ha la trinxera dels Hostalets, i desdoblar potser requerís el tall d´una carretera i/o la demolició de cases particulars (hola, nymbys!).



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » Dimarts 04/09/2012 10:05

Mireu que he trobat a la web de CIU Mollet, m'ha sobtat que la oposició d'alguna manera se'n alegri del que proposa el govern que mana a Mollet (PSC), no acostuma a pasar.

PER FI EL SOTERRAMENT


In estremís per poder fer aquest article, ens ha arribat la confirmació de l’acord amb Madrid que permetrà, que paral·lelament al desdoblament de la línia de trens del nord, es produeixi el seu soterrament a Mollet.

Seria impossible exagerar la importància d’aquesta obra per la nostra ciutat, tan pel seu preu –es parla de 200 milions d’euros, aportats en més d’un 80% pel Ministerio i la Generalitat- , la més cara, de llarg, de la nostra història, com pel seu impacte en la fisonomia de Mollet.

Mollet deixarà d’estar dividida en dos, amb tres dels seus barris “extra via”, enlloc d’això hi haurà en el futur –previsiblement- una gran avinguda que, en forma de creu amb la rambla, articularà la nostra ciutat, tindrem, a més, una estació subterrània nova i més propera al centre, amb una línia desdoblada i per tant amb molta més freqüència de pas.

Tot plegat farà un Mollet més Ciutat, amb els serveis propis d’una ciutat mitjana-gran, i en canvi sense els inconvenients propis de suburbis, en el sentit més dolent de la paraula, que el creixement desbocat i sense control democràtic han causat a casa nostra les dues darreres generacions.

Contra el que molts veïns i veïnes poden pensar mentre llegeixen això, no serà una obra –pel que és- molt llarga en el temps. Parlem d’una duració d’uns vuit anys.

Era ara o mai, si no ens en sortíem ara, coincidint amb les obres del desdoblament, l’espera s’hagués allargat en termes de generacions. Una vegada més aquest Govern Municipal ha estat amatent, tant a l’oportunitat històrica com a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes ... i una vegada més ha sortit bé. Felicitem-nos-en.



Grup de CiU



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/09/2012 10:18

En aquests moments, qualsevol obra futura és un brindis al sol. Per tant, aquesta notícia té el mateix valor que qualsevol somni que tinguem nosaltres.

Ah, i ja em diran quina gran millora per als viatgers significa passar les vies sota terra. Es veu que fer passos subterranis cada 100 o 200 metres no fa fi. O que la pressió urbanística, sovint saltant-se a la torera tota llei vigent, no hi ha contribuït. En fi, el tren sembla la causa de tots els mals, i la rambla quedarà tota cuca i bufona. Com a Sants.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 04/09/2012 16:01

petazeta_3 ha escrit:Mireu que he trobat a la web de CIU Mollet, m'ha sobtat que la oposició d'alguna manera se'n alegri del que proposa el govern que mana a Mollet (PSC), no acostuma a pasar.
Doncs a mi no em sobta, en aquest país els grans constructors mouen els fils dels principals partits polítics, CiU inclosa. Així que em sembla "normal" tota la propaganda que fan d'aquesta obra.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 08/09/2012 0:39

petazeta_3 ha escrit:Mireu que he trobat a la web de CIU Mollet, m'ha sobtat que la oposició d'alguna manera se'n alegri del que proposa el govern que mana a Mollet (PSC), no acostuma a pasar.

PER FI EL SOTERRAMENT


In estremís per poder fer aquest article, ens ha arribat la confirmació de l’acord amb Madrid que permetrà, que paral·lelament al desdoblament de la línia de trens del nord, es produeixi el seu soterrament a Mollet.

Seria impossible exagerar la importància d’aquesta obra per la nostra ciutat, tan pel seu preu –es parla de 200 milions d’euros, aportats en més d’un 80% pel Ministerio i la Generalitat- , la més cara, de llarg, de la nostra història, com pel seu impacte en la fisonomia de Mollet.

Mollet deixarà d’estar dividida en dos, amb tres dels seus barris “extra via”, enlloc d’això hi haurà en el futur –previsiblement- una gran avinguda que, en forma de creu amb la rambla, articularà la nostra ciutat, tindrem, a més, una estació subterrània nova i més propera al centre, amb una línia desdoblada i per tant amb molta més freqüència de pas.

Tot plegat farà un Mollet més Ciutat, amb els serveis propis d’una ciutat mitjana-gran, i en canvi sense els inconvenients propis de suburbis, en el sentit més dolent de la paraula, que el creixement desbocat i sense control democràtic han causat a casa nostra les dues darreres generacions.

Contra el que molts veïns i veïnes poden pensar mentre llegeixen això, no serà una obra –pel que és- molt llarga en el temps. Parlem d’una duració d’uns vuit anys.

Era ara o mai, si no ens en sortíem ara, coincidint amb les obres del desdoblament, l’espera s’hagués allargat en termes de generacions. Una vegada més aquest Govern Municipal ha estat amatent, tant a l’oportunitat històrica com a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes ... i una vegada més ha sortit bé. Felicitem-nos-en.



Grup de CiU
Què fort.... demanar un soterrament i dir que hi ha un acord per fer-ho ara........ no he vist la noticia ni sé res més però m´atreveixo a dir que això farà créixer el nas a qui ho ha escrit. D´aquí quatre dies quan ens intervinguin, tranquils que com que hi ha un "acord" se soterrarà.... li explicarem als alemanys com és d´important soterrar la via... per que divideix el poble en dos.... això últim fa fins i tot riure..... la via separa la ciudat del seu polígon industrial. A Montmeló la via separava algunes cases (també una majoria de fàbriques) del poble i em sembla un "despilfarro" indecent. Fer el mateix a Mollet seria imperdonable i a més és impossible... pagarà no sé quant la Generalitat i l´Ajuntament.... jajajajajaajjajajajajajajjajajajaja



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/03/2013 0:09

Recollida de firmes des d'internet pel desdoblament de la línia Barcelona-Vic

El site Change.org ja ha aconseguit aglutinar 250 firmes i pressiona en el moment que es pacten els pressupostos

http://www.ara.cat/societat/Recollida-f ... 12794.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/03/2013 20:07

Coneixíeu aquesta plataforma? http://afectatsr3.blogspot.com.es/

Per cert, per la recollida de signatures, l'enllaç és https://www.change.org/es/peticiones/a- ... celona-vic Ja porten més de 1.600.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 07/03/2013 23:37

En lloc de recollir signatures més els valdria que recollissin diners..... perquè sino tot sembla indicar que les grans obres de moment no estan de moda... i no, no crec que hi hagi cap més soterrament en molts molts anys... A qui demani tonteries ara no se li farà ni cas.....



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 08/03/2013 0:04

De moment que es recullin singatures, alguna que altre manifestació per anar recordant el tema i una mica de soroll de tant en tant.
Avui, si; les obres no es faran, però ens uns mesos, ni que en siguin 20, començarà a moure's tot una miqueta i llavors serà el moment de plantejar temes amb un rendiment o millores socials i es podrà fer.
També tindre present que no cal demanar-ho tot de cop, sino anar desdoblant per trams de mica a mica.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3944
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 29/04/2013 16:53

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3028 ... e_faci_nou

La Llagosta i Santa Perpètua demanen a Madrid que faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la línia de Vic
Els dos ajuntaments defensen que l’estudi informatiu ha caducat perquè no s’ha redactat un projecte

El tren passa ara entre les cases de la Llagosta i de la Florida
RAMON FERRANDIS
última actualització: 29-04-2013 (16:27)
La Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda han demanat al Ministeri de Medi Ambient que faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la línia de Vic, entre Montcada i la capital d’Osona, perquè consideren que el que hi havia fins ara ha caducat administrativament.
Els dos ajuntaments volen que el Ministeri de Medi Ambient faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de tota la línia R3 de rodalia entre els municipis de Montcada i Vic perquè consideren que el tràmit administratiu que va tirar endavant el Miniteri de Foment ha quedat caducat. Reclamen, a més, que aquest nou període d’estudi tingui en compte la possibilitat de fer una variant del traçat actual que travessa els dos municipis amb l’objectiu de reduir l’impacte que el desdoblament de la via tindria al nucli urbà de la Llagosta i al barri de la Florida, a Santa Perpètua.

D’aquesta manera, es podria donar veu als col•lectius dels dos municipis que s’han oposat a un desdoblament que faci servir el traçat actual de la via. Els dos consistoris ja van posar sobre la taula aquesta alternativa fa uns mesos però Foment no la va voler valorar perquè va considerar que arribava fora de termini. Ecologistes en Acció també havia presentat una aportació similar al ministeri.

Segons els ajuntaments, l’estudi informatiu que va fer el Ministeri de Foment ha quedat caducat perquè el Ministeri de Medi Ambient no ha fet la declaració d’impacte ambiental en el termini establert per la llei. També afegeixen que no s’ha redactat el projecte constructiu ni hi ha cap previsió econòmica per tirar endavant l’obra.

ALTERNATIVA PER CONNECTAR AMB LA LÍNIA DE LA UAB

La proposta alternativa presentada pels ajuntaments "preveu desviar la R3 després de l'estació de Masrampinyo, a Montcada i Reixac, per fer-la enllaçar amb la línia R8 i la futura estació que s'ha de construir a la Granja Soldevila de Santa Perpètua", ha informat l'Ajuntament. "D'aquesta manera, s'evitaria que la línia de tren continuï passant arran dels habitatges de la Llagosta i del barri de la Florida de Santa Perpètua. A més, ambdós alcaldes demanen que el nou estudi d'impacte ambiental contempli tots els efectes sobre l’entorn detectats pels ajuntaments i la ciutadania, així com els canvis de l'estructura geològica que s'han observat darrerament a la zona", afegeixen des del consistori de la Llagosta.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 30/04/2013 22:07

UT440_132M ha escrit:http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/3028 ... e_faci_nou

La Llagosta i Santa Perpètua demanen a Madrid que faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la línia de Vic
Els dos ajuntaments defensen que l’estudi informatiu ha caducat perquè no s’ha redactat un projecte

El tren passa ara entre les cases de la Llagosta i de la Florida
RAMON FERRANDIS
última actualització: 29-04-2013 (16:27)
La Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda han demanat al Ministeri de Medi Ambient que faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la línia de Vic, entre Montcada i la capital d’Osona, perquè consideren que el que hi havia fins ara ha caducat administrativament.
Els dos ajuntaments volen que el Ministeri de Medi Ambient faci un nou estudi d’impacte ambiental del desdoblament de tota la línia R3 de rodalia entre els municipis de Montcada i Vic perquè consideren que el tràmit administratiu que va tirar endavant el Miniteri de Foment ha quedat caducat. Reclamen, a més, que aquest nou període d’estudi tingui en compte la possibilitat de fer una variant del traçat actual que travessa els dos municipis amb l’objectiu de reduir l’impacte que el desdoblament de la via tindria al nucli urbà de la Llagosta i al barri de la Florida, a Santa Perpètua.

D’aquesta manera, es podria donar veu als col•lectius dels dos municipis que s’han oposat a un desdoblament que faci servir el traçat actual de la via. Els dos consistoris ja van posar sobre la taula aquesta alternativa fa uns mesos però Foment no la va voler valorar perquè va considerar que arribava fora de termini. Ecologistes en Acció també havia presentat una aportació similar al ministeri.

Segons els ajuntaments, l’estudi informatiu que va fer el Ministeri de Foment ha quedat caducat perquè el Ministeri de Medi Ambient no ha fet la declaració d’impacte ambiental en el termini establert per la llei. També afegeixen que no s’ha redactat el projecte constructiu ni hi ha cap previsió econòmica per tirar endavant l’obra.

ALTERNATIVA PER CONNECTAR AMB LA LÍNIA DE LA UAB

La proposta alternativa presentada pels ajuntaments "preveu desviar la R3 després de l'estació de Masrampinyo, a Montcada i Reixac, per fer-la enllaçar amb la línia R8 i la futura estació que s'ha de construir a la Granja Soldevila de Santa Perpètua", ha informat l'Ajuntament. "D'aquesta manera, s'evitaria que la línia de tren continuï passant arran dels habitatges de la Llagosta i del barri de la Florida de Santa Perpètua. A més, ambdós alcaldes demanen que el nou estudi d'impacte ambiental contempli tots els efectes sobre l’entorn detectats pels ajuntaments i la ciutadania, així com els canvis de l'estructura geològica que s'han observat darrerament a la zona", afegeixen des del consistori de la Llagosta.

Què fort, què fort, una variant. Potser el que cal és, si tant els moleta, treure el tren i que vagin en còmodes automòvils. Ja està bé, aquests polítics no han après res de res, indecent. Res, treiem el tren, que facin uns pots blocs de cases als terrenys de la via, que així li treuran una mica més de llet a la vaca i ja està. Al dia següent que comencin a demanar més transport públic, que això està de moda...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”