Notícies del Tramvia Blau

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

l'Avinguda tibidabo, el tramvia blau i el pas de peatons

Entrada Autor: metring » Dimecres 12/08/2009 9:51

(Abans no ho digueu vosaltres, si, és de vianants, però centrem-nos en la notícia, plis)

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200908 ... 38983.html

l'Avinguda tibidabo, el tramvia blau i el pas de peatons
ELENA CÁNOVAS MÉNDEZ | Barcelona | 12/08/2009 | Actualizada a las 09:45 |

La lectora Elena Cánovas ens envia aquesta fotografia per deixar constància del perill que comporta la situació del pas de vianants d'Avinguda Tibidabo situat a la Plaça Kennedy: "Encara està sense adaptar per a persones amb mobilitat reduïda; comparteix espai amb un banc col·locat transversalment, amb el pal de la catenària, amb una reixa a terra mes gran que el peu d'un nen (uns 10cm), ...i a l'estiu amb la cua de turistes i amb el propi tramvia blau que, des de l'estiu passat, fa la parada d'origen tot just al pas de vianants impedint-los veure el semàfor. El creuen durant el curs molts nens, i a l'estiu molts turistes. ¿No podria l'Ajuntament fer-ho una mica menys perillós?

Imatge

Pas de vianants de l'Avinguda Tibidabo, a la Plaça Kennedy de Barcelona / Elena Cánovas



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 12/08/2009 19:39

Però si la cua de turistes va justament cap a l'altre banda! O almenys totes les vegades que hi he passat sempre anava cap abaix....


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 13/08/2009 19:37

Ultimament em sembla veure que els tramvies es queden una mica enmig del pas de peatons, sembla com si després de l´accident de la jardinera 129 guardesin una mica les distancies amb el topall...o sigui que mes impediments al pas.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 15/08/2009 1:52

Divendres passat (no ahir) vaig ser-hi. No m'esperava topar-me amb el TB, m'esperava el bus, però la sorpresa va ser agradable, ja que no recordava que a l'agost circula sempre. Hi havien tres tramvies en marxa, dos blaus (no recordo la numeració) i la jardinera.
Hi han dues crítiques, una bona i una de dolenta: han facilitat l'accés al tramvia blau a la plaça John Kennedy, fent que es veguin bitllets tant dins, com s'havia fet sempre, com fora, amb un empleat assegut al topall, i la dolenta: omplen el tramvia fins que sigui ben ple, aleshores, és quan inicien la marxa, de fet, puc assegurar que si hagués pujat altra persona, hauria d'haver anat penjada (que jo faria amb tot el plaer ferroviari) però que trobo inhumà, i molt més pagant 4,10€. No, el tramvia ja era ple quan vaig arribar del funicular, i encara no marxava fins que vagin com sardines, i jo no vaig poder pujar, ja que era massa ple, i assobre, per culpa d'això, la freqüència anava amb el cul, un quart d'hora vaig estar-me esperant. És turisme anar com sardines? és normal això? estic acostumat a trobar-me certa plenitut als tramvies, amb gent dempeus i tot això, però mai com la darrera visita! És bó per al tramvia això? que és millor per al seu manteniment, més quilòmetres i poca càrrega, o més pès i poc rodatge? Val la pena pagar tant per que l'unic que es vegi sigui el careto del del costat? TMB està disposat a posar el remolc a la jardinera ara que l'han restaurat, per millorar la demanda, es pot? TMB podria fer circular el Washington per acabar amb la saturació de la línia? Aquí ho deixo.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 17/08/2009 8:51

No es pot posar el remolc de la jardinera, ignoro si pel pes i el pendent seria posible, pero basicament perque per donar cada volta i que el remolc quedés al darrera en cada final de la linia es necesitaria una "raqueta", o sigui que les vies fecin una volta completa; el mateix cas per el Washington, ja que es unidireccional, a banda que en l´estat que es troban el dos de TMB dubto que arribin a estar mai en estat operatiu, si de cas els deixaran per exposició estatica.
Mes facil seria que es posisin mes tramvies blaus, si normalment posen 2 o 3, a cotxeres tenen 5 contant la jardinera i 6 amb el nº2 que mai el treuen aduint no se que diferencies de conducció.I el 800 restaurat es de tamany similar, també es podria posar si es que te motors que ara no ho puc afirmar.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 18:19

Però el 800 no es va traslladar al Triangle?
Tot és per tot: Si volen fer una línia turística de tranvies, deixin el Tranvia Blau per això i una altra línia, per exemple, per el Port Olímpic, com a A Coruña.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 17/08/2009 22:17

Si, el 800 es al triangle, em referia a que el podien també posar, no que hi fos a les cotxeres, pot ser no m´he explicat be.....de totes maneres encara que ho fesin no veig problema que circules a la linia del tramvia blau...la jardinera també ho fa, i abans de intentar fer mes linies de tramvia historic per BCN millor cuidem la que tenim que no hi posen els tramvies suficients, no te prioritat semaforica, els cotxes se li creuen per aparcar....etc



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 17/08/2009 23:33

Però la jardinera és en realitat la carrosseria de la jardinera, que van muntar sobre el truck del tramvia 9 (que, per cert, es va perdre en el "sacrifici")


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 18/08/2009 1:44

TramviaBlau ha escrit:Si, el 800 es al triangle, em referia a que el podien també posar, no que hi fos a les cotxeres, pot ser no m´he explicat be.....de totes maneres encara que ho fesin no veig problema que circules a la linia del tramvia blau...la jardinera també ho fa, i abans de intentar fer mes linies de tramvia historic per BCN millor cuidem la que tenim que no hi posen els tramvies suficients, no te prioritat semaforica, els cotxes se li creuen per aparcar....etc
Aleshores, aquí va una proposta:
La majoria de viatgers del Tramvia blau surten de Plaça Catalunya amb destinació, Tibidabo. Què us sembla, per descongestionar aquest ferrocarril turístic, fer una línia d'autobús històric entre Plaça Catalunya i el peu del funicular del Tibidabo? Aguantarien els autobusos? Molta gent pagaria, i m'afegeixo, per anar en un autobús històric des del centre de Barcelona fins al peu de la muntanya passant per passeig de gràcia i tot això. Amés, sent en autobús no precisa d'una infraestructura costosa com serien les vies i catenàries.

D'altra banda, estic d'acord amb els que proposen una línia per als tramvies històrics, i si pot estar connectada amb la resta de la xarxa, ja sigui el TRAM o el TB, molt millor pel tema del trasllat de material, amés, en principi proposo que passi per Passeig de Gràcia, Casc Antic i pel port vell i Barceloneta, enllaçant amb la torre de Sant Sebastià.

Hi ha alguna forma d'adaptar la catenària del tram als tramvies històrics amb perxa? és possible actualment que un tramvia blau circuli pel trambesòs? (entenent que és la línia que més s'endinsa a Barcelona, més que no pas el trambaix.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 18:02

Home, si poden ficar l'U52 a Bilbao, crec que pocs problemes tindria que suposar ficar tranvies històrics per Barcelona.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 08/11/2009 14:37

M'acaba de dir la meva dona que estan d'obres a l'Avinguda Tibidabo i que han aixecat part de les vies del Tramvia Blau.

Què en sabeu? Ens hem d'alarmar?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 08/11/2009 14:46

No crec que sigui motiu d'alarma. Ni que sigui la conservació dels rails, ja que realment són dels seixanta, quan es va renovar tota la via. Dubto que destrueixin res, si fos una renovació de la catenària ho haurien dit, i realment, l'interessant d'aquest tramvia, és la catenària (amb els pals originals) i el material mòbil.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 09/11/2009 13:45

Realment no és una catenària, és un fil de contacte simplement. Les catenàries per als trams moderns i ni això, ja que aviat tots aniran amb carregadors a les parades.

Lluita1714 ha escrit:No crec que sigui motiu d'alarma. Ni que sigui la conservació dels rails, ja que realment són dels seixanta, quan es va renovar tota la via. Dubto que destrueixin res, si fos una renovació de la catenària ho haurien dit, i realment, l'interessant d'aquest tramvia, és la catenària (amb els pals originals) i el material mòbil.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 09/11/2009 14:24

liniadelRipollés ha escrit:Realment no és una catenària, és un fil de contacte simplement. Les catenàries per als trams moderns i ni això, ja que aviat tots aniran amb carregadors a les parades.
Tens raó, la catenària és quan té l'arc invers que subjecta el cable elèctric, oi? d'aquí ve el nom. Bé, jo sempre li he dit catenària al fil d'on un ferrocarril pren l'energia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 19/11/2009 17:37

Tot segueix bé, tranquils. El 7 és el que més circula, tot està bé...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dijous 19/11/2009 23:46

BB9200 ha escrit:Tot segueix bé, tranquils. El 7 és el que més circula, tot està bé...
:suar JA estic fart de que treguin les coses antigues! >:(


Parlem amb propietat.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 06/06/2012 15:58

Dir que avui cap a un quart de tres, he avistat un creuament de Tramvies Blaus a l'alçada de la Ronda de Dalt (jo anava amb el bus 60). Tots dos anaven sense passatge i amb cartellons de fons groc amb la paraula reservat.

A bord, tècnics de TB entre d'altres amb armilles.

Un d'ells era el Tramvia nº10 (si no m'equivoco), i segons l'esquema de pintura, encara no l'havien destrossat, però em queda el dubte si la controla es de les noves (dels destrossats) o de les velles.


Per cert, podriem reconvertir aquest fil en l'oficial del Tramvia Blau? pel cercador només he trobat aquest.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/06/2012 16:04

Miquel ha escrit:Per cert, podriem reconvertir aquest fil en l'oficial del Tramvia Blau? pel cercador només he trobat aquest.
Fet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 06/06/2012 17:06

Miquel ha escrit:Dir que avui cap a un quart de tres, he avistat un creuament de Tramvies Blaus a l'alçada de la Ronda de Dalt (jo anava amb el bus 60). Tots dos anaven sense passatge i amb cartellons de fons groc amb la paraula reservat.

A bord, tècnics de TB entre d'altres amb armilles.

Un d'ells era el Tramvia nº10 (si no m'equivoco), i segons l'esquema de pintura, encara no l'havien destrossat, però em queda el dubte si la controla es de les noves (dels destrossats) o de les velles.
Per cert, podriem reconvertir aquest fil en l'oficial del Tramvia Blau? pel cercador només he trobat aquest.
Jo en vaig veure un ahir amb el cartellet, però com que tenia pressa i no vaig trobar el fil no en vaig informar! Era cap a 2/4 de 2!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 18/05/2013 15:43

Al parecer ahora suspenden la circulación del Tramvia Blau cuando hay lluvia, por "seguridad". ¿Alguien más sabía esto? ¿Para que le instalaron limpiaparabrisas si no permiten luego que circule porque llueve?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”