Notícies de l'estació Lleida-Pirineus

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Notícies de l'estació Lleida-Pirineus

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 31/08/2010 16:33

Bé a Lleida vas anar al Centre de Serveis, jo a Lleida vaig anar a Atenció al Client i allà em van atendre de la mateixa manera que a tu a Sants, el Centre de Serveis depén de Renfe i Atenció al Client d'Adif, però et recomanaria la reclamació a l'estació, t'assegures que la llegeix a qui va dirigit.

Sobre responsabilitats, Renfe envia la normativa a on ha d'anar dirigit, quant a formació se'n fa la suficient, ara bé, reciclatge...força desastrós, desconec en el cas de les empreses contractades de Renfe, a les d'adif sé que es fa una formació homologada i crec que a les de Renfe es fa una formació menys regulada doncs no està tan assegurat que el treballador adquireix els coneixements abans d'iniciar la feina, per tant responsabilitat crec que directament les persones que t'han atès i crec que has tingut mala sort.
megapauer ha escrit:
josep_serre ha escrit:Els punts de la club AVE es poden fer servir per pagar qualsevol bitllet que està a la venda anticipada.

La tarifa Estrella es pot canviar segons les condicions establertes per aquesta tarifa.

En els dos casos ho tens disponible a la web de Renfe

A mi a l'estació de Lleida em va passar el mateix al comprar un bitllet d'AVANT i al final el vaig pagar en metàl·lic doncs aprofitaria els punts en un altre viatge i no tenia temps per discutir i no tenia la normativa a mà, a Camp de Tarragona al Centre de Serveis em van dir el mateix sense consultar-ho a cap document, finalment al cap d'un parell de dies vaig anar amb la normativa de Renfe treta d'internet a atenció al client dient el que m'havia passat i tot i que no vaig posar reclamació cosa que sí que vaig fer a través de la web de Renfe.

La meva recomanació és que demanis el llibre de reclamacions d'Adif el proper cop que passis per l'estació.

Quant al fet d'haver de passar per diferents finestretes, Lleida es va organitzar d'aquesta forma fa un temps, i ja de per si abans del canvi no era cap meravella, ara tampoc ho és tot i que hi ha menys cues que abans.
Tot el que em contes de la normativa ho sabia. Però el que és inacceptable és que un suposat "entès", o al menys UN QUE COBRA PER SABER-HO tingui la barra de negar-m'ho i al damunt posar-se xulo. I el que també és inacceptable és que una senyora del centre de serveis estigui llegint un llibre i que quan vaig a ensenyar-li el bitllet em miri pel damunt, em digui "ah, vale" i segueixi llegint el llibre.

Obviament la reclamació està posada via mail a Adif i a Renfe. Ara, a Sants, tot s'ha de dir, tracte impecable. 20 minuts van estar remenant la que em va atendre i el seu supervisor fins que em van trobar les coses, perquè el que és curiós és que tenien impreses normatives del 2007 i 2008. No sé si això és culpa de Renfe o de les empreses subcontractades. I sempre amb una rialla a la boca.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 31/08/2010 22:20

josep_serre ha escrit:Bé a Lleida vas anar al Centre de Serveis, jo a Lleida vaig anar a Atenció al Client i allà em van atendre de la mateixa manera que a tu a Sants, el Centre de Serveis depén de Renfe i Atenció al Client d'Adif, però et recomanaria la reclamació a l'estació, t'assegures que la llegeix a qui va dirigit.
Vaig anar als dos. Primer al d'Adif, que se'm van treure de damunt dient que era una qüestió de tarifes de Renfe i ho aclarés allí. Curiós quan el que em va atendre malament depen d'Adif o és empleat directament d'ell.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 09/11/2010 13:41

Imatge

Instal·len una marquesina a l'entrada de l'estació

L'estació de Renfe rep des de fa uns dies els viatgers amb una bastida a la façana principal, que dóna a la plaça Ramon Berenguer IV. I és que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat les obres per instal·lar una marquesina sobre la porta principal. Un portaveu d'Adif va explicar que tindrà 11,6 metres de longitud i 5,6 d'amplada i va afegir que es construirà amb ferro i vidre. El pressupost per a aquesta actuació és de cent mil euros. Les obres no impedeixen l'entrada dels usuaris a l'estació.

D'altra banda, la cúpula de la torre del rellotge i un pinacle d'aquesta mateixa façana de l'estació continuen protegides per una xarxa, que s'hi va col·locar fa uns tres mesos. Adif hi va posar aquesta xarxa per evitar despreniments durant els treballs de manteniment d'aquests elements.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -lestacio/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/12/2010 16:33

Imatge

Reparen les cornises de la façana de l'edifici de l'estació de trens

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat la reparació de cornises i altres elements de la façana de l'estació de trens que estaven en mal estat. Ahir, dos operaris treballaven a les cornises d'una de les torres, amb l'ajuda d'una plataforma elevadora. Adif també té previst abordar una ampliació de la plaça de davant de l'estació adequant la zona més pròxima al pàrquing de zona blava i la passarel·la que creua les vies.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -de-trens/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 25/12/2010 14:30

Imatge

Col·locada l'estructura de la marquesina de Renfe

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja ha instal·lat l'estructura de la marquesina situada sobre la porta principal de l'estació de Renfe, al lloc que abans ocupava el cartell amb el nom de Lleida-Pirineus. Els operaris treballen en la seua col·locació amb l'ajuda d'unes plataformes elevadores. L'entrada està envoltada de bastides, però es manté oberta i pot ser utilitzada pels viatgers.

A més, s'ha d'assenyalar que Adif també està reparant elements de la façana de l'edifici de l'estació que estaven en mal estat, com les cornises. Un altre projecte de millora pendent d'inici és l'ampliació de la plaça de davant de l'estació. Concretament, l'adequació de la zona vora la passarel·la que creua les vies i el pàrquing de zona blava, així com l'entorn de la rampa d'accés a Vialia i l'habilitació d'una marquesina a la parada de taxis.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -de-renfe/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 04/01/2011 13:38

Instal·lada la marquesina de l'estació de Renfe

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja ha instal·lat la marquesina sobre la porta principal de l'estació de Renfe. A més, el cartell amb el nom de Lleida-Pirineus, que va ser retirat de l'entrada mentre s'hi portaven a terme les obres, s'ha tornat a col·locar a sobre de la nova marquesina. A banda de la nova coberta, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries també ha aprofitat les obres per reparar elements de la façana de l'edifici de l'estació, que estaven en molt mal estat, com les cornises.

Un altre projecte de millora a la zona pendent d'inici és l'ampliació de la plaça de davant de l'estació. En concret, l'adequació de la zona al costat de la passarel·la que creua les vies i el pàrquing de zona blava, així com l'entorn de la rampa d'accés a Vialia i l'habilitació d'una marquesina a la parada de taxis.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -de-renfe/

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/03/2012 23:52

http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1017880

Lleida suspèn el pla que pretenia reformar l'entorn de l'estació de tren

L'Ajuntament sí farà obres provisionals al carrer Roger de Llúria

LAMALLA.CAT / AGÈNCIES


L'Ajuntament de Lleida farà obres provisionals al carrer Roger de Llúria davant la suspensió del Pla de l'Estació, el macroprojecte urbanístic que preveu reformar tot l'entorn de l'estació de tren i que no té data d'execució. Els treballs es dividiran en tres actuacions a les parts alta, mitjana i baixa del carrer i serviran per millorar l'accessibilitat dels vianants i la mobilitat de vehicles.

La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Marta Camps, ha explicat aquest dimecres en una visita a la zona que els treballs són obres "provisionals" i de "poca envergadura" que es realitzen per solucionar problemes urgents i atendre les reivindicacions veïnals. "Hi ha un gran projecte d'urbanització d'aquest solar previst en el Pla de l'Estació, però si hem d'esperar tardarem un cert temps, sobretot en aquests moments en què el tema urbanístic està bastant parat i la venda d'aquest solar, també", ha afirmat.

Una altra de les obres previstes a la zona és la nova terminal d'autobusos, que es va desencallar a final de l'any passat, quan la Generalitat va adjudicar el projecte, però que no té finançament per a l'execució dels treballs. Camps ha dit que aquesta obra correspon a la Generalitat, però que l'ajuntament contribuirà a buscar finançament, per exemple per la via de la col·laboració publicoprivada.

El que sí que avança segons allò previst, després d'un retard fruit de problemes amb el subministrament elèctric, és l'aparcament de 530 places que el gestor d'infraestructures Adif construeix al recinte de l'estació de tren, que obrirà al juny.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 11/04/2012 20:55

L’aparcament soterrani de l’estació de Lleida entrarà en funcionament a l'estiu

L’alcalde de Lleida, juntament amb la 1a tinenta d’alcalde Marta Camps i el diputat al Congrés José Ignacio Llorens, s’ha reunit avui amb el president d’Adif, Enrique Verdeguer, qui li ha confirmat la propera posada en marxa del pàrquing de Viàlia i amb qui s’ha acordat treballar conjuntament per desenvolupar les actuacions pendents del Pla Especial de l’Estació

L’aparcament soterrani de l’estació de Lleida entrarà en funcionament a l’estiu i disposarà de 600 places. Així ho ha confirmat avui el president d’Adif, Enrique Verdeguer, en la reunió mantinguda amb l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, la 1a tinenta d’alcalde Marta Camps i el diputat al Congrés del Partit Popular per Lleida, José Ignacio Llorens.

Adif està executant en aquests moments les obres per posar en servei aquest equipament, unes obres que suposen una inversió de prop de 3,4 milions d’euros. El pàrquing comptarà amb dues plantes soterrades i dos accessos rodats des del carrer Príncep de Viana, així com cinc nuclis d’escales per a l’accés per a vianants. El nou aparcament permetrà millorar l’arribada i la recollida de viatgers a la nostra ciutat, ha destacat l’alcalde.

En la trobada també s’ha acordat fixar un full de ruta per tractar de les actuacions pendents en el marc del Pla Especial de l’Estació, principalment la desafectació d’espais del trànsit ferroviari . Les obres de la tercera fase, el cobriment del tram entre Comtes d’Urgell i l’Estació, restaran pendents del finançament vinculat a la disposició addicional tercera de l’Estatut. En aquest sentit, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha declarat que tot i això desitja que enguany,amb esmenes als pressupostos, o bé l’any vinent, es puguin dur a terme.

Així mateix, en la trobada d’avui s’ha acordat la cessió de terrenys del Pla de Vilanoveta amb un canon a l’Ajuntament de Lleida, perquè puguin utilitzar-los l’Associació de Recuperació del Material Ferroviari.

Estudi per incrementar la freqüència d’AVANTS entre Lleida i Barcelona

L’alcalde de Lleida també s’ha reunit avui a Madrid amb el president de RENFE, Julio Gómez- Pomar, a qui ha proposat continuar l’estudi de mercat que ha de permetre incrementar la freqüència amb els trens AVANT amb Barcelona. En el marc de la reunió, l’alcalde també ha demanat que es realitzi l’anàlisi per fer possible els Avants amb Saragossa. Ros ha remarcat que el nou president de RENFE ha estat receptiu amb propostes presentades i s'ha compromès a estudiar-les.

En el marc d’aquest primer contacte entre l’actual president de RENFE; l’alcalde de Lleida i la 1a tinenta d’alcalde Marta Camps, també s’ha presentat la tasca que realitza l’Associació de Recuperació del Material Ferroviari a Lleida i la Fira Expotren que se celebra amb gran èxit a la ciutat.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=15171



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/05/2012 12:15

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... iners.html

Adif atura el pla de l'estació de Lleida per falta de diners

Completar el cobriment de les vies, amb un cost d'uns vint milions, i la urbanització de l'entorn queden aparcats

L'ens estatal només manté el compromís d'acabar un pàrquing subterrani

07/05/12 02:00 - lleida - Joan Tort

L'ens gestor de les infraestructures ferroviàries, Adif, ha aturat el desenvolupament del pla urbanístic de l'estació de Lleida per manca de pressupost. El seu president, Enrique Verdeguer, només s'ha compromès a acabar l'aparcament subterrani de l'estació, que, amb una inversió de 3,4 milions d'euros, estarà a punt a l'estiu i oferirà més de cinc-centes places.

No obstant això, no hi ha diners per completar un planejament que està a punt de complir deu anys. La inversió més important que queda pendent és el cobriment de les vies entre l'estació i el carrer Comtes d'Urgell, una obra que té un cost d'uns vint milions d'euros i que al principi s'havia de finançar amb els recursos previstos en la disposició addicional tercera de l'Estatut i que, per ara, Madrid no pagarà.

L'alcalde, Àngel Ros, ja ha contactat amb els grups parlamentaris per intentar que als pressupostos estatals hi incloguin alguna partida per avançar en aquest projecte.

També queda pendent la urbanització de tot l'entorn de l'estació, uns terrenys que s'han de vendre per edificar i així recuperar la inversió pública.

Adif encara ha de desafectar sòl ferroviari i lliurar-lo a la Paeria per a la seva comercialització. L'ens estatal reclama a l'Ajuntament la parcel·lació de les finques per facilitar aquesta venda i aconseguir recursos. La primera tinenta d'alcalde, Marta Camps, afirma: “Ja voldríem vendre, però tothom sap que ara no és un bon moment. Ara bé, si arriba alguna oferta, lògicament l'escoltarem.”

L'Ajuntament, de moment, arreglarà tot un seguit de voreres dels carrers adjacents a aquests terrenys i Adif també ha habilitat un aparcament en un dels solars desocupats de ferrocarrils i vies en desús mentre no es reprengui el desenvolupament urbanístic d'aquest espai.

LA XIFRA
13,5
hectàrees és la superfície del pla
i, a part del cobriment parcial de vies, queda una gran part per fer.

El centre comercial, sense dates

Una altra de les peces que falten a aquest projecte és la construcció d'un centre comercial vinculat a l'estació del ferrocarril. Al principi Adif s'havia aliat amb l'empresa Metrovacesa per crear-ne en diverses estacions de l'Estat, però amb la crisi aquesta aliança s'ha anul·lat i ara és l'ens gestor qui en solitari ho ha de promoure.

La Paeria ha traslladat a Adif algunes propostes d'operadors comercials interessats, però ara per ara no ha prosperat cap projecte concret.

En un solar proper, inclòs també en el pla de l'estació de Lleida, ja hi ha reservat un altre espai per a un centre comercial, però tot i l'interès inicial de promotors locals, finalment no ha avançat res.

Adif i l'Ajuntament no descarten unificar els espais destinats a usos comercials per així fer atractiva l'oferta per als promotors privats i evitar que a poca distància hi hagi dos centres comercials i de lleure que es facin la competència.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 02/08/2012 11:54

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument


Adif pone en servicio el próximo lunes, 6 de agosto, el nuevo aparcamiento de la estación de Lleida Pirineus


• Tiene capacidad para 531 plazas distribuidas en dos plantas subterráneas, 17 de ellas para personas con discapacidad • Dispone de dos accesos rodados desde la calle Príncep de Viana, y dos núcleos de escaleras para el acceso peatonal además de una entrada directa al vestíbulo de la estación

01/08/2012. - Adif pondrá en servicio el próximo lunes, 6 de agosto, el nuevo aparcamiento de la estación de Lleida Pirineus, que tiene capacidad para 531 plazas y que ha representado una inversión de aproximadamente 16,3 millones de euros (IVA incluido). Gracias a esta actuación, los clientes del ferrocarril dispondrán de unas instalaciones más modernas y seguras, y una mayor oferta de plazas de estacionamiento, ya que se multiplica por 2,5 veces la capacidad del actual aparcamiento.

De los 16,3 millones de euros de inversión para la construcción del nuevo equipamiento, 12,9 corresponden a las obras de la estructura, formada por pantallas de hormigón ejecutadas previamente, mientras que los 3,4 millones de euros restantes se han inscrito en el proyecto para el acondicionamiento y finalización de las instalaciones.

La entrada en funcionamiento del nuevo aparcamiento responde a uno de los compromisos adquiridos en la reunión mantenida el pasado mes de abril entre el presidente de Adif, Enrique Verdeguer, y el alcalde de Lleida, Àngel Ros, para avanzar en la ejecución de las actuaciones contempladas en el Plan Especial de la estación de Lleida Pirineus y alcanzar una mayor integración de las infraestructuras ferroviarias en la ciudad.

Descripción de las actuaciones

El nuevo aparcamiento, anexo al edificio de la estación, tiene una superficie total de 15.543,6 m2, distribuidos en dos plantas subterráneas bajo el nivel de la estación, de 7.747,8 m2 la primera y 7.795,8 m2 la segunda.

En total, dispone de 531 plazas, de las que 17 son para personas con discapacidad e irán situadas cerca de los núcleos de comunicaciones, que cuentan con ascensor. Las plazas están señalizadas mediante pintado horizontal numerado y vertical en los pilares. El aparcamiento está adaptado para personas con discapacidad intelectual colocando, por zonas, pictogramas que facilitan la ubicación en el mismo de dichas personas.

Además se ha rehabilitado la cubierta existente a nivel de la calle, entre la plaza Ramón de Berenguer IV y la calle Princep de Viana, que ocupa una superficie útil de 5.038,3 m2. En este espacio se levanta una retícula de pilares de hormigón con diferentes alturas que servirían de estructura al futuro centro comercial Vialia.. En esta cubierta se han dejado unos pasillos que permiten el acceso peatonal al aparcamiento.

El resto del espacio se ha diseñado a modo de naturaleza muerta con grava en distintos colores y árboles artificiales construidos con perfiles de acero normalizado, apoyados en los pilares de hormigón existentes.

El edificio del aparcamiento cuenta con dos accesos rodados desde la calle Princep de Viana, y cinco núcleos de comunicación, de los que dos son para el acceso peatonal, y disponen de escaleras fijas y ascensores, mientras que el resto sirven como salidas de evacuación.

Las actuaciones ejecutadas por Adif han consistido en la construcción de un muro perimetral a las pantallas existentes que sirve de cámara para la recogida de posibles filtraciones de aguas subterráneas, la ejecución de un centro de control dotado de vestuarios, aseos adaptados a Personas de Movilidad Reducida, la adecuación de los accesos peatonales y rodados mediante tabiquería, acabados e instalaciones.

Paralelamente, se ha instalado nuevo pavimento, vallados y alumbrado, y un nuevo módulo de marquesina en el edificio histórico existente. El aparcamiento estará dotado de carritos portaequipajes.

En la planta de la plaza, se han cerrado los huecos existentes en la losa mediante una placa prefabricada de hormigón pretensazo y se han colocado lucernarios en algunos huecos. También se han instalado sendos ascensores junto a las escaleras P1 y P2.

Además, se ha ejecutado la red de saneamiento, se ha impermeabilizado la losa de superficie, sistemas de ventilación (con extracción e impulsión de aire), equipamientos para la evacuación de aguas pluviales, sistema de protección contra incendios, detección de monóxido de carbono, sistema antiintrusión dotado de alarma, acometida eléctrica y la instalación de un grupo electrógeno, entre otras operaciones.

En relación a las tarifas que se aplicarán, los primeros 15 minutos serán gratuitos, hasta el minuto 30 el precio será de 0,0314 euros por minuto (0,0322 euros a partir del 1 de septiembre con motivo de la subida del IVA), y posteriormente de 0,021 euros (0,0215 euros a partir de septiembre). El máximo diario será de 12,85 euros (13,15 euros a partir de septiembre), mientras que el redondeo se realizará a la baja de 5 céntimos de euros.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/08/2012 16:15

Res a dir contra la construcció d'un aparcament, i menys amb l'escàs coneixement que tinc de la zona. Ara bé, vull compartir amb la comunitat foraire les meves preocupacions, a cavall entre l'ús correcte de la llengua i el pensament crític:
La entrada en funcionamiento del nuevo aparcamiento responde a uno de los compromisos adquiridos en la reunión mantenida el pasado mes de abril entre el presidente de Adif, Enrique Verdeguer, y el alcalde de Lleida, Àngel Ros, para avanzar en la ejecución de las actuaciones contempladas en el Plan Especial de la estación de Lleida Pirineus y alcanzar una mayor integración de las infraestructuras ferroviarias en la ciudad.
Que m'expliquin en què ajuda un aparcament a "integrar les infraestructures ferroviàries a la ciutat". Una de dues (o les dues juntes): que es vagin oblidant del que van aprendre a l'escola, quan els obligaven a fer redaccions amb molta palla i molt variada; i/o que es deixin de frases buides de màrqueting que els han inculcat en una escola de negocis qualsevol. La gent (almenys una part) no és ximple.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 02/08/2012 16:33

Molt maco l'aparcament però, i la nova estació d'autobusos que s'havia de construir al costat de l'estació de tren en substitució de la desfasada i llunyana estació actual? Aquí queden clares les prioritats que hi ha en matèria de mobilitat al nostre país.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 02/08/2012 22:26

Fins ara el solar que serà un dia o altre la nova estació de bus estava ocupat per les obres de "finalització" de l'aparcament i voltants.
Se'n va redactar el projecte constructiu i està tot parat perquè a can TiS tenen problemes amb el subminstrament de calerons (no n'hi ha)

També es comentava que l'actual anava a terra una vegada desocupada. En aquells temps de vaques grasses hi havien d'edificar hotels però amb les actuals vaques esquelètiques no se que hi posaran allí (al solar de l'actual estació un cop derrumbada)

I així està tot



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 16/07/2014 22:32

L'estació de Lleida torna a disposar de màquines expenedores de bitllets regionals després de set o vuit anys (ho he anat comentant en aquest fil). :hola



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 08/08/2014 12:41

L’Ajuntament de Lleida reclama a la concessionària del pàrquing de l’Estació Lleida-Pirineus que restableixi de manera urgent la gratuïtat dels 15 primers minuts

La mesura la van acordar, abans d’obrir l’aparcament, l’alcalde de Lleida, el secretari d’Estat d’Infraestructures i el president d’Adif

L’alcalde accidental, Rafael Peris, ha reclamat a l’empresa concessionària del pàrquing subterrani de l’estació Lleida-Pirineus que restableixi de manera urgent la gratuïtat dels quinze primers minuts d’estacionament. En una carta tramesa avui, Peris recorda que la mesura la van acordar, abans d’obrir l’aparcament, l’alcalde de Lleida, el secretari d’Estat d’Infraestructures i el president d’Adif. Així mateix, subratlla que aquest sistema permet ordenar millor el trànsit i no encareix el bitllet de tren amb despeses addicionals.

L'Ajuntament ha tramès còpia de la carta al secretari d’Estat d’Infraestructures i al president d’Adif.

Fa dos anys que es va començar a aplicar aquesta mesura com a instrument de regulació viària, ja que evita que els cotxes aparquin de forma incorrecta en l’espai destinat a taxis i autobusos. L’alcalde accidental remarca que, per a la mobilitat de la zona i per a la seguretat del trànsit, és important mantenir aquesta iniciativa i, apel•la, per tant, a la responsabilitat social corporativa de l’empresa concessionària per restituir aquest servei a la ciutat i als usuaris del ferrocarril a Lleida.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=20846



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 10/08/2014 19:03

Guigui ha escrit:Res a dir contra la construcció d'un aparcament, i menys amb l'escàs coneixement que tinc de la zona. Ara bé, vull compartir amb la comunitat foraire les meves preocupacions, a cavall entre l'ús correcte de la llengua i el pensament crític:
La entrada en funcionamiento del nuevo aparcamiento responde a uno de los compromisos adquiridos en la reunión mantenida el pasado mes de abril entre el presidente de Adif, Enrique Verdeguer, y el alcalde de Lleida, Àngel Ros, para avanzar en la ejecución de las actuaciones contempladas en el Plan Especial de la estación de Lleida Pirineus y alcanzar una mayor integración de las infraestructuras ferroviarias en la ciudad.
Que m'expliquin en què ajuda un aparcament a "integrar les infraestructures ferroviàries a la ciutat". Una de dues (o les dues juntes): que es vagin oblidant del que van aprendre a l'escola, quan els obligaven a fer redaccions amb molta palla i molt variada; i/o que es deixin de frases buides de màrqueting que els han inculcat en una escola de negocis qualsevol. La gent (almenys una part) no és ximple.
Hay estaciones que tienen su entorno echo una pena de verdad muy degradado lo que son aceras y muros, con esta obra se arreglo la zona tambien exterior y supongo que de hay ese comentario en el articulo.
La estacion de Lleida Esteticamente es bonita y ahora el edificio se ve bien, otro tema seria la Marquesina moderna que se instalo.
El parquing de servicios esta fatal, sucio y viejo en su entorno, no se si es hay donde quieren poner los Buses en un futuro.

Saludos.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 10/08/2014 19:37

Realmente el aparcamiento es lo único que se ha construido de todo lo que llegaron a prometer durante la burbuja inmobiliaria:

Imatge

1 y 2: nunca se ha sabido nada más.
3: un grupo local presentó un proyecto de centro comercial pero no cumplía con las exigencias del ayuntamiento. La idea está aparentemente en un cajón.
4: según la Paeria esto se iba a pagar con dinero de la disposición adicional tercera del vigente Estatut.
5: lleva un tiempo aprobado pero sigue igual.
6: únicamente se ha asfaltado el solar de delante para crear un aparcamiento de alta rotación.
7: era un centro comercial Vialia que iba a construir Metrovacesa, pero se desentendieron olímpicamente. Supuestamente Adif está buscando otra promotora que quiera encargarse de él.
8: todo listo por parte de la Generalitat desde hace un par de años, salvo el dinero para iniciar las obras.

De todo esto solo espero llegar a ver la nueva estación de autobuses, y tampoco pondría la mano en el fuego.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 11/08/2014 1:10

1 Encara es podria fer
2 Ja existeix un bloc de pisos, però sense ser "emblemàtic"
3 El Viàlia (centre comercial) havia d'anar a davant. Ni idea de més complexos residencials i/o de compres. Tenia entés que allí es preveia accés nou per a Rodalies.
4 Algun dia es farà
5 No es posen d'acord amb la farinera que hi ha allí sobre la seva nova ubicació
6 Aprofitar part de la farinera; inclús algun avant-projecte preveia ficar l'estació de bus aquí
7 Pàrquing nou soterrat en servei i espai on hauria d'anar el Viàlia (centre comercial) ja urbanitzat
8 Terrenys ja lliures i preparats, a la espera de que TiS disposi de pressupost per la seva execució



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 11/08/2014 2:43

albe6 ha escrit:3 El Viàlia (centre comercial) havia d'anar a davant. Ni idea de més complexos residencials i/o de compres. Tenia entés que allí es preveia accés nou per a Rodalies.
De fet eren dos projectes diferents, el Vialia que impulsava l'Adif i un altre centre comercial a Roger de Llúria que volia fer l'Ajuntament. Es va presentar una única oferta però no va passar el tall econòmic.

Del nou vestíbul costat Pardinyes la darrera noticia és de 2008:
Sky ha escrit:Adif proyecta unir con un túnel la estación de Renfe y Pardinyes

El Ayuntamiento de Lleida no tendrá que insistir más a Adif como avanzó el sábado que haría para que incluya en el nuevo edificio ferroviario previsto en Roger de Llúria un acceso a la estación de ferrocarril que una la terminal con el barrio de Pardinyes. Las peticiones ya no son necesarias, porque fuentes del propio gestor de infraestructuras ferroviarias aseguraron ayer a este diario que el acceso se convertirá en realidad y que, de hecho, la empresa está ya trabajando en el proyecto que lo hará posible.

La entrada se habilitará en un edificio previsto junto a las actuales dependencias de Adif en Lleida –situadas en Roger de Llúria– que figura en las modificaciones del Plan de la Estación aprobadas en el pasado pleno y en el proyecto original presentado en 2003. El inmueble tendrá una superficie de 1.900 metros cuadrados distribuidos en dos plantas según avanzó ayer la compañía. En el primer nivel se habilitará un vestíbulo, explica Adif, “que incluirá taquillas” y estará conectado a un túnel ya construido en parte que cruza por debajo de las vías y conectará el nuevo edificio con la terminal actual. El túnel está ya horadado en su mayor parte y sólo queda prolongarlo hasta el solar que ocuparán las nuevas dependencias ferroviarias. “Lo construimos antes porque trabajar por debajo de las vías ahora complicaría extraordinariamente las cosas”, apuntaban ayer fuentes de Adif. De momento, apuntaron esas mismas fuentes, no es posible facilitar fechas para la puesta en servicio de esta nueva entrada a la estación, pero lo cierto es que Adif asegura estar ya trabajando en el proyecto constructivo que debe permitir ejecutar las obras. Según la empresa, la construcción del paso subterráneo y del acceso a la estación por Pardinyes figuraban como compromisos en el convenio que en julio de 2002 rubricaron la Generalitat, Renfe, el Ayuntamiento de Lleida –entonces presidido por Antoni Siurana– , el Ministerio de Fomento y GIF, el predecesor de Adif.

Las declaraciones de Adif ponen punto y final a una polémica que comenzó en el pleno municipal del pasado viernes, donde se aprobó una modificación del Plan de la Estación. Antes, el 23 de mayo, la concejalía de urbanismo presentó a la oposición unos planos que recogían las modificaciones introducidas y en los que no aparecía indicado el acceso a la estación desde Pardinyes. En esa reunión, y según el líder de la oposición Isidre Gavín, “el equipo de gobierno nos indicó que, aunque el acceso no se descartaba, Adif lo veía muy complicado”.

En el pleno del viernes día 30 la oposición preguntó por el acceso y la concejala de Urbanismo Marta Camps señaló que ese tipo de información “no aparece en los planos, porque allí sólo figuran los volúmenes de los edificios y no se especifica las puertas y ventanas que incluyen”. Después, en un comunicado emitido el sábado por la Paeria, se indicaba que el reformado Plan “contempla urbanísticamente de forma clara e igual que lo hacía en 2003, un nuevo edificio de uso ferroviario en la calle Roger de Llúria para las dependencias de Adif que posibilita un nuevo acceso y entrada directa a la estación de trenes”. En el comunicado se añadía también que el alcalde Ros “planteó en 2004 al presidente de Adif la necesidad de habilitar este nuevo acceso” y “seguirá insistiendo ahora al administrador ferroviario para que en los proyectos constructivos del nuevo edificio de Roger de Llúria se incluya esta nueva entrada”.

El anuncio realizado ayer por Adif hace que el Ayuntamiento no se vea ya obligado a seguir insistiendo como indicaba el comunicado, pues el acceso forma ya parte de las previsiones de la empresa. “Cuando el Plan de la Estación concluya, los leridanos podrán acceder a la terminal por Pardinyes y a través de la actual entrada a las vías”, apuntó ayer Adif.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 09/07/2015 16:05

La UGT denuncia a ADIF per l’excés de calor a l’interior de l’Estació de Renfe de Lleida

UGT-Terres de Lleida ha portat com a prova davant la Inspecció de Treball un quadre de les temperatures de l’interior de l’Estació de Renfe de Lleida del passat dia 6 de Juliol. En els termòstats es pot comprovar com a les 6h i 22m els graus centígrads eren de 29,5, moment a partir del qual les temperatures comencen a enfilar-se fins els 36,4 graus a les 20h. La situació no es nova, sinó que fa temps que es repeteix i, també, com és lògic, afecta als clients del servei de trens d’aquest equipament.

[...]

http://www.ugtcatalunya.cat/lleida/la-u ... 1uq5y.dpuf



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”