Trens apartats a Catalunya

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Re: Trens apartats a Catalunya

Entrada Autor: mikado » Diumenge 03/01/2010 11:00

La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Diumenge 03/01/2010 16:45

De DiarideTarragona.cat http://www.diaridetarragona.com/ebre/03 ... /mora/nova
Renfe acumula un cementiri de trens a l’estació de Móra la Nova

Cinc unitats de Rodalies i 40 vagons de combois de llarg recorregut són objecte de continuats actes de vandalisme
A. CARALT - 02/01/2010 20:54
Una de les cinc unitats de Rodalies traslladades per Renfe des de Barcelona i que ja ha estat venuda a la República Argentina.

Els centenars d’usuaris que utilitzen el servei ferroviari a la Ribera d’Ebre hauran observat que a Móra la Nova s’acumulen i es degraden des de fa mesos unitats de rodalies i trens de llarg recorregut. El mes de juny de 2009 Renfe decidí traslladar el seu parc de trens fora de servei ubicat al barri de Sant Andreu de Barcelona lluny de la ciutat, ja que les obres de construcció de la línia de l’AVE a la capital catalana afectaven aquest espai.

Assegura el president de l’associació per a la preservació del patrimoni industrial i ferroviari de Móra la Nova i expert en el sector, Jordi Sasplugues, que Renfe escollí diferents estacions per guardar els trens, l’estació de Sariñena (Osca), on avui s’acumulen els mítics vagons del tren Talgo de color platejat, l’estació de Sant Vicenç de Calders (Tarragona), on hi ha diverses unitats de Rodalies, i sobretot, l’estació de Móra la Nova.

Els mesos de juny i juliol hi van arribar 5 unitats de Rodalies Renfe i fins a 40 cotxes de viatgers dels trens de llarg recorregut que, per exemple, havien enllaçat Barcelona amb Gijón o La Corunya. «Hi ha de tot, tres vagons cafeteria, vagons llitera, de primera classe, de cama gran clase amb compartiments i dutxes», apunta l’expert. La gran majoria tenen 20 anys de vida i ara fa una dècada, van ser completament reformats.

Pocs dies després de ser traslladats a la Ribera, tanmateix, van començar a arribar des de l’àrea metropolitana grups de joves disposats a pintar de dalt a baix els trens amb esprais i pots de pintura. Renfe no havia activat cap sistema de vigilància. «Per als ‘grafiters’ pintar els trens a Barcelona és més complicat perquè allí hi ha vigilància. A l’estació Móra la Nova no n’hi ha, és la ‘selva’, i ells ho sabien», lamenta Sasplugues.

L’associació que presideix començà a interposar denúncies davant dels Mossos d’Esquadra quan els ‘grafiters’ els hi pintaven els seus vagons, estacionats en una de les vies, i que han de formar part del futur tren turístic a vapor. Han presentat prop de 10 denúncies. En una ocasió, recorda, «els Mossos van decomissar fins a 80 pots d’esprais amagats en el maleter d’un cotxe», alerta. L’alcalde de Móra la Nova, Joan Sabanza, apunta al Diari que els vigilants municipals també han aturat colles de joves «amb motxilles plenes d’esprais». Els posen a disposició dels Mossos i s’incauten els pots, «però després de prendre declaració se’ls ha de deixar anar», admet.

A més, i banda dels ‘grafiters’, a l’estació hi actuen altres persones que entren als vagons i provoquen tot tipus d’actes vandàlics «des d’arrancar la tapisseria, trencar vidres, emportar-se els llençols dels llits o material dels vagons-cafeteria», assegura impotent Sasplugues. De fet, al portal web ‘youtube’ hi ha nombroses entrades referides al cementiri de trens.

Rodalies argentines

Les cinc unitats de Rodalies abandonaran Móra la Nova a curt o mig termini ja que formen part d’un paquet de 150 unitats que l’Estat ha venut a la República Argentina, explica Sasplugues. Pel que fa als vagons de llarg recorregut el seu futur és incert, «ja que a Espanya hi ha un excedent de 300 cotxes d’aquestes característiques».

Si finalment, vaticina l’expert, Renfe no troba comprador pels vagons «acabaran sent desballestats». L’associació ferroviària denuncia que unitats amb només 20 anys de vida siguin aparcades «quan la seva vida útil és de 40 anys». Sasplugues també lamenta la decisió de Renfe de traslladar les unitats a l’estació sense posar en marxa un sistema de vigilància.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/01/2010 17:54

Crear un consorci FGC - EuskalTren seblant al de l'Elipsos per tornar a posar en circulació aguns d'aquests trens no seria mala cosa.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 03/01/2010 18:25

Jordi Freixas ha escrit:Crear un consorci FGC - EuskalTren seblant al de l'Elipsos per tornar a posar en circulació aguns d'aquests trens no seria mala cosa.
Si FGC ja té descuidats els seus trens històrics, no demanis tant, home!.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/01/2010 21:03

Però és que jo no parlo de trens històrics ;)



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 03/01/2010 21:14

Jordi Freixas ha escrit:Però és que jo no parlo de trens històrics ;)
Bé... corregeixo la meva frase:
Si FGC ja té descuidats els seus trens considerats segons l'empresa obsolets, no demanis tant, home!.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/01/2010 23:44

Sobre el que m'estic referint pel que fa a aquest material, és que es tornin a posar en circulació fent els serveis nocturns que fins ara feia Renfe i que, un cop han estat suprimits no han estat substituits per a Tren Hotel.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 04/01/2010 0:29

Jordi Freixas ha escrit:Sobre el que m'estic referint pel que fa a aquest material, és que es tornin a posar en circulació fent els serveis nocturns que fins ara feia Renfe i que, un cop han estat suprimits no han estat substituits per a Tren Hotel.
Si, però és impossible això que dius, i més encara sabent les competències que té la generalitat sobre rodalies... no, impossible.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 04/01/2010 1:24

Tenint en compte que la liberalització ja és aquí, no és impossible.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/01/2010 11:13

És aquí la liberalització de serveis internacionals.

Em sembla que segons qui haurà de copiar la frase deu cops perquè ho recordi. :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 04/01/2010 18:54

Llavors voldràs dir... interestatals, no?



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimecres 03/02/2010 20:13

Com sabreu tots a SVC están apartadas 5 unitats 440 desde agost del 2008, be avui i vist per primer cop tecnics amb armilla groga i molt papers a sobre entrant i sortin de totes ellas, vet a saber, a lo millor las volen moure d'allá, veig curiós aixó ja que en tot aquet temps mai habia vist portes obertas i "tecnics" entrant i sortin. ;)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/02/2010 0:38

Les 440R apartades estan sent venudes a l'Argentina.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Divendres 05/02/2010 16:53

Que no estiguin mirant com estan per endur-se-les a algun altre lloc per a perparar-les per marxar cap a Argentina.

Salut



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 06/02/2010 16:05

Jordi Freixas ha escrit:Les 440R apartades estan sent venudes a l'Argentina.
totes? perque hi ha alguna 440R que com s'esperin gaire més, no trobaran ni les engrunes...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 19/08/2012 16:24

Estic interessat en saber si encara queda alguna peça d'Estrella (Pio Baroja) a Mora la Nova. Anire d'aqui poc a veuere si agafo alguna cosa dels trens o del terra i la exposo al meu futura expocisió de trens. Necessito si hi ha algú que pasa sovint per allà i si em podria dir si queden bastants i/o si nhia'n vigilants de seguretat o personal renfomentoadif (Renfe, Foment o Adif) o algu de l'asociació d'allà. Moltisimes gracies avançades, si hi vaig us portare moltes fotos, de moment podeu visitar el meu FLICKR: @raulitinbcn i la meva proxima web: https://sites.google.com/site/trenescat/

ES MOLT URGENT

Com ja he dit abans moltissimes pero que moltissimes GRACIES
:reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve :reve
raulitinbcn l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/08/2012 17:44, en total s’ha editat 1 vegada.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Diumenge 19/08/2012 16:51

mikado ha escrit:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Quin injust final per a les 440 sense reformar :( una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 19/08/2012 17:02

raulitinbcn ha escrit:[...]i la meva proxima web: https://sites.google.com/site/trenescat/
Google Sites és un bonííísssssim lloc per fer webs. Funciona super bé, tens limitacions en quant a gadgets però va superbé. Jo de fet tinc un web a Google Sites (mirar la meva signatura)!

I posaràs fotos de trens i això, no? Google Sites és un bon lloc.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 19/08/2012 19:41

vermer3 ha escrit:
mikado ha escrit:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Quin injust final per a les 440 sense reformar :( una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...
La 440 132M ja fa temps que és història. La van desballestar al mateix TCR de Vilanova. Es diu, que l'altra 440 no reformada que queda, la 131M, està preservada pel museu de Vilanova. Tot i que jo, escèptic de mena com sóc, no em crec ni una paraula fins que ho vegi. Per cert, la 440 197M que fins fa uns mesos era apartada a l'estació de mercaderies de Vic, ja no hi és. Desconec si es va traslladar, o si la van desballestar. Fet i fet aquesta unitat ja no tenia cap mena d'equips i ja no es podia moure per si sola.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 20/08/2012 14:11

UT440_132M ha escrit:
vermer3 ha escrit:
mikado ha escrit:La 440-132 amb aspecte més que lamentable a l'exterior costat Sitges del TCR de Vilanova
Quin injust final per a les 440 sense reformar :( una a SAC mig amagada i l'altra a Vilanova com dieu, quin goig que feia l'estació de l'Hospitalet de Llobregat fa 5 o 6 anys, amb les 440, la 440-132, les 440R de 2 i 3 cotxes, les 440R pintades amb els colors antics de Catalunya Exprés...
La 440 132M ja fa temps que és història. La van desballestar al mateix TCR de Vilanova. Es diu, que l'altra 440 no reformada que queda, la 131M, està preservada pel museu de Vilanova. Tot i que jo, escèptic de mena com sóc, no em crec ni una paraula fins que ho vegi. Per cert, la 440 197M que fins fa uns mesos era apartada a l'estació de mercaderies de Vic, ja no hi és. Desconec si es va traslladar, o si la van desballestar. Fet i fet aquesta unitat ja no tenia cap mena d'equips i ja no es podia moure per si sola.
Jo també vaig veure que no hi era, suposo que se la devien emportar durant la nit, perquè devia fer nosa al començar a fer-se servir l'estació de mercaderies de Vic.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”