Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Re: Incoherència

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 13/02/2013 0:52

Guigui ha escrit:
sag470 ha escrit:A la informació que tinc no hi ha cap linia NXB que recorri Av.Rep.Argentina completament. La V17 la recorrerà fins Pont de Vallcarca on girarà cap al Carmel, mentre que la V19 la recorrerà entre A.Comín fins el pont de Vallcarca.
Precisament aquest plantejament és totalment contrari a la idea de la Noxarbus. Hi podrem estar d'acord o no, però ells mateixos incompleixen les pròpies directius del projecte.
No busquis molta coherència perque és un projecte manipulat políticament després per mantenir la majoria d'eixos actuals.
Javi M ha escrit:Gràcies per la resposta.

Doncs la nomenclatura és redundant. Si el tant el fet que el nombre sigui parell, com el de portar una H davant, impliquen una línia horitzontal, sobra o bé l'H, o bé la condició de que el nombre sigui parell. I el mateix amb les línies verticals i diagonals.
Penso que la nomenclatura més esclaridora seria acompanyar la lletra d'un número, sigui parell o senar, a partir de l'1, doncs sempre és més fàcil recordar números baixos: H1, H2, H3, V1, V2, V3, D1, D2, D3, etc.
Pot ser redundant, pero és més fàcil de recordar amb la lletra el tipus de recorregut realitza. El mètode que dius de lletres correlatives no és molt adient perque són quasi igual, i la gent es confon, sobretot gent major. He trobat moltíssima gent que agafa la D20 per equivocació amb la 20. Al cap i a la fi, la gent recorda els números que més li convé i poca cosa més.
Crec que després de tot es mantindran les linies NXB i la resta de linies no portaran cap d'aquests números o inclús asignar-li un número a partir del 50, per evitar confusions.



Avatar de l’usuari
m.h.t.  
N9
N9
Entrades: 2212
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 15/02/2013 21:12

Adolescent barceloní ha escrit:Si el 44 va fora, Badalona es quedaria sense cap autobús de TMB a aquesta ciutat.
T'equivoques. :D Li quedaria una única parada amb servei de TMB: la 786 (Av. Joan XIII - Pl. Nicaragua), situada al límit amb Sant Adrià, on hi pararà l'H10 i és actual parada de la 44.
Adolescent barceloní ha escrit:I jo crec que a TMB no li interessa, això [...]
Però, a TUSGSAL . :twisted:


Salvem l'Estació de França!

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 21/02/2013 15:26

esta mañana ha llegado el primero de los tres van hool de 24 metros, esta en zona franca



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 21/02/2013 18:23

premixero ha escrit:esta mañana ha llegado el primero de los tres van hool de 24 metros, esta en zona franca
És veu des de fora? (del carrer)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 21/02/2013 18:31

ni idea pero si no lo meten en talleres seguro que se ve



adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dijous 21/02/2013 22:56

ja se que ha sortit pero al sindicat CCOO del bus especifiquen i confirmen les linies afectades de les noves linies:
H 8 Collblanc – Sagrera (sustituye la línea 15)
H 16 Paralelo – Diagonal Mar (sustituye las 36, 41, 141)
H 10 Collblanc – Sant Adrià (sustituye las 43 – 44)
V 3 Zona Franca – Sarriá (sustituye las 72, 34)
V 17 Port Vell – Carmel (sustituye la 28)
també expliquen una mica el funcionament dels bus de 24 metres:
Biarticulados (doble articulación) híbridos.- Miden 23,82 metros, de
4 puertas y con apertura por pulsador exterior/interior. La entrada es
por las 2 puertas delanteras y la salida por las 2 traseras.
Funcionarán 3 en la H 12 después de Semana Santa
http://www.ccoo.cat/pdf_documents/Comis ... 050213.pdf



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 22/02/2013 10:45

adri ha escrit:
Biarticulados (doble articulación) híbridos.- Miden 23,82 metros, de
4 puertas y con apertura por pulsador exterior/interior. La entrada es
por las 2 puertas delanteras y la salida por las 2 traseras.
Funcionarán 3 en la H 12 después de Semana Santa
S'entrarà per les dues portes davanteres?? Llavors hi haurà validadores a les dues portes, suposo... Però, aquí com controla el conductor qui valida i qui no, si aquest no té visió de la segona porta?

Si en aquest país la gent no fos tan >:(, podrien posar-ne a les quatre portes i que totes quatre siguin d'entrada i de sortida. Però això és... en fi, ja sabeu...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/02/2013 10:59

Adolescent barceloní ha escrit:S'entrarà per les dues portes davanteres?? Llavors hi haurà validadores a les dues portes, suposo... Però, aquí com controla el conductor qui valida i qui no, si aquest no té visió de la segona porta?
Els conductors amb prou feines vigilen qui valida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 22/02/2013 12:12

Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:S'entrarà per les dues portes davanteres?? Llavors hi haurà validadores a les dues portes, suposo... Però, aquí com controla el conductor qui valida i qui no, si aquest no té visió de la segona porta?
Els conductors amb prou feines vigilen qui valida.
Pel que tinc entès pels de TMB, no és la seva feina. Ells condueixen i venen bitllets, res més.
Més d'una vegada he sentit que davant un passatger no podia pagar el bitllet per diversos motius i li van a "demanar permís" al conductor per continuar a bord, el conductor diu que no és responsabilitat seva i que sipassen els revisors el passatger haurà de pagar la multa.

En altres companyies de bus si que els passatgers tenen un paper molt més actiu, Mohn Tusgsal...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 22/02/2013 13:17

Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:S'entrarà per les dues portes davanteres?? Llavors hi haurà validadores a les dues portes, suposo... Però, aquí com controla el conductor qui valida i qui no, si aquest no té visió de la segona porta?
Els conductors amb prou feines vigilen qui valida.
Una mica no, no vigilen gens...!! Suposo que per estalviar-se merders....


Salutacions,

Oriol

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Divendres 22/02/2013 15:15

He trobat una imatge d'aquest biarticulat:

http://www.flickr.com/photos/toni_6038/ ... /contacts/



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimarts 05/03/2013 13:35

hoy han presentado a la prensa las nuevas 5 lineas de la xarxa, hay algunas variaciones de lo dicho al principio, no pone nada de dejar alguna linea limitada como han hecho con la 57 y 157.
bueno lo podeis ver en la web de TMB en la sala de prensa.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 05/03/2013 14:37

Buses biarticulados a diesel... los articulados normales a diesel actualmente hacen un ruido estremecedor. Los biarticulados no se podrán usar en las líneas Mar-Montaña, el ruido que hagan acelerando en una cuesta reventará todas las ventanas. Me entristece que en Barcelona el concepto de contaminación acústica siga siendo ficción para la mayoría de gente. Luego se quejarán de que a los 30 necesitan sonotone... :?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 14:40

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... quest-2013

Actuacions per continuar la implantació de la nova xarxa de bus aquest any 2013

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presentat avui les actuacions per continuar el desplegament de la nova xarxa de bus de Barcelona, una aposta sòlida per la modernització del transport públic de superfície i alhora un dels grans projectes de futur de TMB.
Després de la creació de les primeres cinc línies, l'octubre del 2012, se n'ha analitzat el funcionament per aplicar-hi diferents mesures en la infraestructura i en l'operació, que han de permetre millorar-ne les prestacions. Al maig, en aquestes línies els intervals es rebaixaran fins als 5-8 minuts i s'estendran aquestes freqüències a més franges del dia.
També al maig es posaran en servei els primers autobusos biarticulats de gran capacitat, a tall experimental, a la línia H12 (eix de la Gran Via). Aquests autobusos, de 24 metres de longitud i motorització híbrida, simbolitzen l'aposta de TMB per la innovació, l'eficiència i el medi ambient.
Finalment, a la tardor entraran en funcionament cinc línies més de la nova xarxa, dues de verticals i tres d'horitzontals: Collblanc-La Maquinista (H8), Collblanc-La Pau (H10), Paral·lel-Diagonal Mar (H16), Zona Franca-Sarrià (V3) i Port Vell-Carmel (V17).

El dossier de premsa, a http://w3.bcn.cat/fitxers/premsa/130304 ... ok.715.pdf

Deu n'hi do la H8, de Collblanc a La Maquinista!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 05/03/2013 15:11

I la part de "recorregut no comú" de la 43 i 44, que queda fora de l'H10?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimarts 05/03/2013 15:25

tengo que mirarlo pero me da a que quedara en manos del tranvia



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 05/03/2013 15:43

premixero ha escrit:tengo que mirarlo pero me da a que quedara en manos del tranvia
Sería una buena opción, pero a TMB le parece preocupar poco la intermodalidad con el Tram, o si no por qué se les ocurre una línea PARALELA al recorrido del Tram, o ahora esta nueva H10 en la que se ha obviado conectarla con el Tram, en sustitución de la 43 y en parte 44. ¿Por que no les cruza la mente al final del recorrido que se gira hacia la derecha para terminar en Gran Vía, al lado de alguna parada del Tram? Con la reordenación de líneas, esto significaría enlazar con el Tram hacia Gorg o la estacón de St. Adrià (aunque con una frecuencia algo lamentable, cosa que tampoco cambiará si TMB ignorá la existencia de este gran transporte). Es ridículo que a estas alturas aún haya competencias sin sentido entre operadores, en lugar de que se busque la mejor solución para el usuario. Y en TMB son maestros en comportarse como si fueran el único transporte en Barcelona! :emprenyat



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 05/03/2013 15:59

Un video sobre el Van Hool 24 metres de TMB:
http://youtu.be/LrI2AA9mOlU[/youtube]
(La web per si no s'obre és: http://youtu.be/LrI2AA9mOlU)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 05/03/2013 16:13

alf_ ha escrit:
premixero ha escrit:tengo que mirarlo pero me da a que quedara en manos del tranvia
Sería una buena opción, pero a TMB le parece preocupar poco la intermodalidad con el Tram, o si no por qué se les ocurre una línea PARALELA al recorrido del Tram, o ahora esta nueva H10 en la que se ha obviado conectarla con el Tram, en sustitución de la 43 y en parte 44. ¿Por que no les cruza la mente al final del recorrido que se gira hacia la derecha para terminar en Gran Vía, al lado de alguna parada del Tram? Con la reordenación de líneas, esto significaría enlazar con el Tram hacia Gorg o la estacón de St. Adrià (aunque con una frecuencia algo lamentable, cosa que tampoco cambiará si TMB ignorá la existencia de este gran transporte). Es ridículo que a estas alturas aún haya competencias sin sentido entre operadores, en lugar de que se busque la mejor solución para el usuario. Y en TMB son maestros en comportarse como si fueran el único transporte en Barcelona! :emprenyat
Aviam, que posin l'H10, demoment no vol dir que no tinguin alguna línia que vagi de La Pau fins a Badalona i Sant Adrià, sent una línia que queda fora de la NXB. Una cosa semblant al que ha passat amb la 57 i 157.


El metro de Barcelona amb motoristes!

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimarts 05/03/2013 17:02

lo he estado mirando y creo que no pondran ya que tienen el tranvia y el B23 ademas de las lineas 2 y 4 del metro con lo que cubririan la mayor parte de los trayectos suprimidos.
de todos modos habra que esperar al dibujo final para ver esto y como quedarian las lineas 14,36,41,141 por un lado y la 34 por otro



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”