El metro Transversal

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: Origens i petita diferència en l'actualitat

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 18/12/2009 22:34

Guigui ha escrit:Ara, en realitat, ara ja no tenim les mateixes vies d'entrada que als anys 20. Per sota hi discorre la nineta dels ulls de Renfomentadif.
Pero jo això no ho compto. Al cap i a la fí, aquestes vies d'ample UIC no serveixen per descongestionar l'entrada a la ciutat. Jo segueixo dient que tenim les mateixes vies que fa 80 anys.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/12/2009 22:35

Diguem que serveixen per no congestionar-la encara més. Per això es comença a sentir un clam per la quadruplicació de pràcticament totes les vies d'accés a Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 14/01/2010 21:10

Ara caldria anar dient de quines estacions són, a veure qui les encerta :D Obviament, qui ha penjat aquestes fotos, no las ha fet.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 15/01/2010 14:13

Doncs en comentaré una que m'ha fet molta gràcia, la de Santa Eulàlia, amb la construcció de la torre d'enllaç amb el pont de Santa Eulàlia. També les de la construcció de la primitiva línia II (Sagrera-Vilapicina).
Una gran troballa. Superinteressant!.
Molt agraïts a BCN 2008!!!!!!!! :plas
Salut¡



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Diumenge 17/01/2010 19:28

MOLTES GRÀCIES!
És una tota una troballa :plas :plas :plas


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 17/01/2010 19:49

Al lloro amb aquesta!

On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 18/01/2010 16:49

victorcasta ha escrit:Al lloro amb aquesta!

On es veu el fosset i el mur del final... Es tracta de Sagrera L5 mentre va ser final de línia?
això té tercer carril i sembla ample ibèric no?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 19/01/2010 0:52

Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg


Què és alló??

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimarts 19/01/2010 0:59

Alemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No pot ser, perque Sagrera tenia dues vies i tres Andanes, i Torras i Bages tenia tres vies i dues andanes, m'explico? :P

EDITO: Poso aquesta ampliació, per que es vegi bé:
ampliació59.jpg
Ampliació de la Imatge, ja posada avans per confirmar que és un fossat.
ampliació59.jpg (148.53 KiB) Visualitzat 7672 cops


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 19/01/2010 1:31

Alemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallers



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 19/01/2010 1:57

BRILL 18 ha escrit:
Alemany ha escrit:Aquesta diria que es Torras i Bages...
http://3.bp.blogspot.com/_D8jounJBumM/S ... unel01.jpg
No company es Vilapicina quan era cap de linea de la linea 2 antiga, la via de la dreta on esta el 600 es la via que va a tallers
Oooops! Aceptamos barco... tens tota la raó.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 19/01/2010 6:33

veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 19/01/2010 8:40

El LLOP ha escrit:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
jajajaj doncs no, pero era tard tenia son i vaig deixar l'edicio del missatge per avui, pero t'has aelantat, si efectivament es veu la catenaria i al cul de sac una unitat 600, recordo perfectament aquesta estacio en aquesta configuracio, jo hi vivia al costat



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 19/01/2010 16:12

El LLOP ha escrit:veig que la catenària us a passat desapercebuda, eh?
El bosc no em va deixar veure l'arbre. Vaig relacionar directament dues andanes i tres vies amb Torras i Bages sobretot pel model de fanals (que per cert, eren en moltes altes estacions), i de fet diria que fins no fa gaire, TiB va conservar els dels extrems.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/12/2010 19:14

Em sona molt que ja es va penjar en alguna banda, però per si d'en cas, penjo aquest document, de http://dialnet.unirioja.es/servlet/arti ... igo=815684 , sobre en Terradas i el Transversal:

http://www.prbb.org/quark/31/031085.pdf



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 10/12/2010 10:41

No acabo de entender esta frase:

En todo el tramo construido por Terradas hay un
solo túnel excepto en la estación de la plaza España que
hay, además, el que se había previsto fuera de enlace, y
en la de plaza Universidad ya que, al no obtener la
autorización para mantener una rasante alta en el jardincito
de la plaza, se vio obligado a construir dos.



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dimarts 26/03/2013 13:43

Hola,

Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort :? , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Alberto1989
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Hostafrancs (L1)

Entrada Autor: Alberto1989 » Dimecres 03/04/2013 13:01

Henry 030 ha escrit:Hola,

Reprenc aquest tema per comentar que la setmana passada vaig estar a la biblioteca Vapor Vell consuntant els dos volums de la biblia Salmeroniana del metro i em vaig fixar en les fotos d'època de les estacions del Transversal. S'observa la diferència decorativa en les estacions que es va utilitzar, no tenia res a veure amb el GMB. Vaig observar que les estacions Universitat, Urgell i Rocafort tenien una espècie d'artesonats que cobrien la volta del sostre i eren preciosos, donàven un aire força elegant i senyorial a aquestes estacions. Em pregunto si Hostafrancs i Plaça de Sants també eren així en origen, ja que l'estil constructiu de les naus d'andanes és el mateix que a Urgell i Rocafort :? , llàstima que trobar fotos d'època d'algunes estacions tant del Transversal com del GMB sigui pràcticament impossible. Crec que recordar l'aspecte del Transversal (i el GMB) en els seus orígens és força interessant per als que ens apassiona la història del transport.

Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957
Fitxers adjunts
Hostafrancs Transversal 1957.jpg
Hostafrancs Transversal 1957.jpg (30.43 KiB) Visualitzat 6440 cops



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Dimecres 03/04/2013 17:21

Henry, he vist fotos d'Hostafrancs i Plaça de Sants del 1957 i tenien el sostre llis, sense els artessonats d'Urgell i Rocafort. És cert que responen al mateix tipus d'estació que Urgell i Rocafort, de fet la decoració de les parets era la mateixa, només canviaven els sostres, a Urgell i Rocafort disposaven d'aquests artessonats al sostre, mentre que a Hostafrancs i Plaça de Sants tenien la volta llisa. Adjunto foto de la nau d'andanes d'Hostafrancs el 1957[/quote]


Gràcies Alberto per la foto i la explicació ;)

Suposo que l'any 1926 ja eren així aquestes dues estacions :? . Llàstima que no hi hagin fotos del 1926 ni d'Hostafrancs ni de Plaça de Sants... :roll:


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”