Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Ara que aviat pujaran el Bicing més del doble, el seguiras fent servir?

Clar, tot i la pujada, em surt millor que el transport públic
1
6%
Si, prefereixo agafar un transport ecològic
2
11%
No ho sé, ja veure quan m'hi trobi
5
28%
Em sembla que a partir d'ara, l'agafarà sa tia!
10
56%
 
Vots totals: 18
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 20/05/2013 23:21

Ecomobisostrans ha escrit:
sagrering ha escrit:personalmente pienso que el bicing es anarquico. Hay usuarios que hacen lo que les da la gana. He visto desde ir montados tres personas en una bicicleta, hasta lanzarlas al rio besos desde el puente de santa coloma.
Pero a ver, si uno no devuelve la bici no se la cobran? O es que la arrancan sin tarjeta o como se lo hacen?

Lo de ir varias personas o no llevar casco, reflectante, etc. son pamplinas propias de un lugar sin cultura de bicicleta, en Amsterdam se montan los que quieren en una bici, no se lleva casco, ni reflectante, lo único que es obligatorio son las luces por la noche y no hay apenas accidentes, y eso que los carriles bici pasan entre los coches, junto a los canales, junto a los railes del tranvía, (y a veces los cruzan y no siempre perpendicularmente), etc. vamos lo mismo que con los límites de velocidad y cosas así, simulan una obsesión enfermiza por la seguridad y en realidad es pura recaudación.
O tal vez es que simplemente hay demasiada poca cultura y educación al respecto, porque la ciudadanía no se molesta en cambiar el modelo de educación vial más allá del "cuidado con los coches". Ni los ciclistas se comportan con el civismo que los ciclistas en Ámsterdam, ni son tratados con el mismo cuidado. Nos empeñamos en apuntar dedos, evitar la autocrítica, asumir nuestra infalibilidad y no desviarnos ni un metro de nuestra línea de argumentación. Pues yo te diré que creo que no es apropiado decir que la culpa reside en el afán recaudatorio de la mala malísima administración, tan poco como lo sería decir que los ciclistas son unos desgraciados que no respetan a nada y a nadie. Por ambos lados tiene que haber un mayor acercamiento, y los ciclistas deben respetar más escrupulosamente la normativa, también en respeto a la ciudadanía: yo que soy muy favorable a la movilidad en bici he pasado más de un enfado por algún ciclista cafre que ha puesto en peligro a peatones. Es lo de siempre, si hay un notas que se monta con otro en el bicing no pasará nada, pero no se puede institucionalizar el maltrato a las bicis. Yo también me he llegado a encontrar una bici del servicio municipal, curiosamente cerca del río Besós, abandonada por ahí. No se si se las cobren a los usuarios o si las han arrancado, pero no es la primera vez que veo a gente maltratando el servicio municipal de bicicletas.
Por otro lado no se pueden solucionar estos problemas de convivencia a golpe de estatuto, y no te falta razón en que cosas como la obligatoriedad de casco o chaleco reflectante son exageradas (aunque quien se parta el cráneo por no llevar casco que luego no venga a dar pena), y es absurdo cobrar multas por estos comportamientos, bastaría con llamarle la atención a los 'infractores'. Si todo lo intentamos solucionar con multas y castigos acabaremos todos frustrados, y surge ese asqueroso comportamiento cuasilegalista, donde la gente parece vivir más conscientes de la legalidad estricta de cada tontería, que no del sentido común y la moral. Parece que a la que se populariza el ir en bici hay que hundir a los ciclistas en normas y burocracia, menudo disparate.
Es la gallina y el huevo, si entre los ciclistas debe haber más iniciativa hacia el civismo, si la administración no debería de poner normativa al color de los calzoncillos de los ciclistas...
Me entristece realmente, y es algo que jamás habré echado de menos estando fuera de este país, que aquí la reacción natural a un problema sea buscar como los demás pueden tener la culpa, pero no como puedo yo poner mi granito de arena para mejorarlo.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 21/05/2013 3:59

alf_ ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:
sagrering ha escrit:personalmente pienso que el bicing es anarquico. Hay usuarios que hacen lo que les da la gana. He visto desde ir montados tres personas en una bicicleta, hasta lanzarlas al rio besos desde el puente de santa coloma.
Pero a ver, si uno no devuelve la bici no se la cobran? O es que la arrancan sin tarjeta o como se lo hacen?

Lo de ir varias personas o no llevar casco, reflectante, etc. son pamplinas propias de un lugar sin cultura de bicicleta, en Amsterdam se montan los que quieren en una bici, no se lleva casco, ni reflectante, lo único que es obligatorio son las luces por la noche y no hay apenas accidentes, y eso que los carriles bici pasan entre los coches, junto a los canales, junto a los railes del tranvía, (y a veces los cruzan y no siempre perpendicularmente), etc. vamos lo mismo que con los límites de velocidad y cosas así, simulan una obsesión enfermiza por la seguridad y en realidad es pura recaudación.
O tal vez es que simplemente hay demasiada poca cultura y educación al respecto, porque la ciudadanía no se molesta en cambiar el modelo de educación vial más allá del "cuidado con los coches". Ni los ciclistas se comportan con el civismo que los ciclistas en Ámsterdam, ni son tratados con el mismo cuidado. Nos empeñamos en apuntar dedos, evitar la autocrítica, asumir nuestra infalibilidad y no desviarnos ni un metro de nuestra línea de argumentación. Pues yo te diré que creo que no es apropiado decir que la culpa reside en el afán recaudatorio de la mala malísima administración, tan poco como lo sería decir que los ciclistas son unos desgraciados que no respetan a nada y a nadie. Por ambos lados tiene que haber un mayor acercamiento, y los ciclistas deben respetar más escrupulosamente la normativa, también en respeto a la ciudadanía: yo que soy muy favorable a la movilidad en bici he pasado más de un enfado por algún ciclista cafre que ha puesto en peligro a peatones. Es lo de siempre, si hay un notas que se monta con otro en el bicing no pasará nada, pero no se puede institucionalizar el maltrato a las bicis. Yo también me he llegado a encontrar una bici del servicio municipal, curiosamente cerca del río Besós, abandonada por ahí. No se si se las cobren a los usuarios o si las han arrancado, pero no es la primera vez que veo a gente maltratando el servicio municipal de bicicletas.
Por otro lado no se pueden solucionar estos problemas de convivencia a golpe de estatuto, y no te falta razón en que cosas como la obligatoriedad de casco o chaleco reflectante son exageradas (aunque quien se parta el cráneo por no llevar casco que luego no venga a dar pena), y es absurdo cobrar multas por estos comportamientos, bastaría con llamarle la atención a los 'infractores'. Si todo lo intentamos solucionar con multas y castigos acabaremos todos frustrados, y surge ese asqueroso comportamiento cuasilegalista, donde la gente parece vivir más conscientes de la legalidad estricta de cada tontería, que no del sentido común y la moral. Parece que a la que se populariza el ir en bici hay que hundir a los ciclistas en normas y burocracia, menudo disparate.
Es la gallina y el huevo, si entre los ciclistas debe haber más iniciativa hacia el civismo, si la administración no debería de poner normativa al color de los calzoncillos de los ciclistas...
Me entristece realmente, y es algo que jamás habré echado de menos estando fuera de este país, que aquí la reacción natural a un problema sea buscar como los demás pueden tener la culpa, pero no como puedo yo poner mi granito de arena para mejorarlo.
En mi barrio se roban Bicings A DIARIO, ya se me ha vuelto normal escuchar la frase "¿Robamos un bicing para ir a x sitio?" Creo que habría que poner remedio a esto, lo que no puede ser es que se desperdicien de esta manera cientos y miles de bicis. El otro día un amigo sacó (con su tarjeta de bicing) la bici 22xxx, y no se creía que habían hecho 22000 bicis, y le garanticé que es cierto, por el nº de bicis que se han cargado ya, hace nada las nuevas eran las 15xxx, y ya se han hecho 7000 más. Los que las roban, suelen dejarlas tiradas donde acaban el trayecto, y o estos mismos, u otros graciosos, se van al río a lanzarla desde el puente.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimarts 21/05/2013 10:50

Dicen que tal como conduces demuestras la persona que eres. Hay de todo en la viña del señor .Existen ciclistas educados e ineducados y esto no lo van a cambiar con un codigo de circulacion para bicicletas. Por otro lado, personalmente e intentado sin exito hacer un seguro para mi, para cubrirme la responsabilidad civil en caso de un atropello o accidente y ha sido imposible. Los que circulamos a diario por Barcelona en bicicleta tenemos un alto riesgo de accidente bien sea de peatones o de vehiculos, por logica es mas frecuente un atropello a un peaton , pero tambien un golpe a un coche. Atropellas a un peaton y te das a la fuga ¿ como te identifican si no llevas una placa ? Podrian hacer un seguro que fuera a su vez una matricula a la bicicleta y todo aquel que no lo tuviera que no circulara, y no en plan recaudatorio, si no en plan de seguridad para todos. Tambien es importante mentalizar a la gente de usar los carriles bici en el sentido de direccion de los vehiculos. La Meridiana mismo es un ejemplo de que cada uno hace lo que le da la gana. Aunque os suene a risa yo he tenido un choque frontal con otra bici en Meridiana / Padre Claret con un señor que iba esquivando peatones del paso de cebra y sus auriculares puestos circulando en sentido contrario y boceando.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/03/2014 16:28

Vodafone patrocinarà el Bicing

L'alcalde de Barcelona concretarà aquest divendres els termes de l'acord amb l'empresa de telecomunicacions

http://www.ara.cat/societat/Vodafone-pa ... 89654.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/03/2014 9:52

Doncs si ara el Bicing funciona tant bé com el servei d'atenció al client de Vodafone, apaga i marxa! :mort



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 21/03/2014 11:09

metring ha escrit:Doncs si ara el Bicing funciona tant bé com el servei d'atenció al client de Vodafone, apaga i marxa! :mort
El servei en català també? Perquè a Movistar el 1004 en català atenen bé...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 21/03/2014 13:26

pau5321 ha escrit:En mi barrio se roban Bicings A DIARIO, ya se me ha vuelto normal escuchar la frase "¿Robamos un bicing para ir a x sitio?" Creo que habría que poner remedio a esto, lo que no puede ser es que se desperdicien de esta manera cientos y miles de bicis. El otro día un amigo sacó (con su tarjeta de bicing) la bici 22xxx, y no se creía que habían hecho 22000 bicis, y le garanticé que es cierto, por el nº de bicis que se han cargado ya, hace nada las nuevas eran las 15xxx, y ya se han hecho 7000 más. Los que las roban, suelen dejarlas tiradas donde acaban el trayecto, y o estos mismos, u otros graciosos, se van al río a lanzarla desde el puente.
Si els de l'ajuntament tinguessin seny, el Bicing seria gratuit. D'aquesta manera no les robarien, sino que nomes t'hauries de registrar, agafaries la bicicleta i despres la tornaries. Segur que tots aquests que ara les roben, llavors les agafarien legalment, i clar, com que estarien registrats la haurien de tornar. A part de donar un millor servei públic i incentivar a l'us de la bici, l'ajuntament estalviaria diners, perque es molt mes car haver de comprar de nou tants milers de bicis, reparar els amarres forçats, etc. que lo que ingressen amb el servei. Es de llògica, si fos mes barato la gent es compraria una bici enlloc d'utilitzar el Bicing.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/03/2014 11:09

Permeteu-me que faci una explicació que en un principi sembla off topic però que és tracta d'un sèrie d'arguments pels quals pensó que l'Ajuntament s'ha agafat els dits permetent que Vodafone patrocini el Bicing:

- Nefasta atenció al client. Deixant de banda que tarden en contestar i que et passen d'un operari a l'altre com una pilota, es treuen de la màniga que t'has donat de gbaixa del servei d'internet, cosa falsa i que no tenien cap prova per demóstrar-ho. Sang, suor i llàgrimes ens va costar que no habiem demanat la baixa.

- Pràctiques de suplantació de personalitat. Algú de l'empresa va aconseguir il.legalment les meves dades i va donar d'alta una línia que jo no tenia i va comprar dos telèfons que no vaig demanar. Durant mesos, rebia cartes dient que o pagava factures o entraria en llista de morosos.

- La darrera, que fins ahir instal.laven cable d'internet a les façanes del meu carrer sense demanar permís als propietaris dels edificis.

Amb aquest curriculum, a veure com anirà el servei de Bicing. Potser deixaran només una roda a les bicicletes o a saber què. No són de refiar.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 24/03/2014 11:11

metring ha escrit: - La darrera, que fins ahir instal.laven cable d'internet a les façanes del meu carrer sense demanar permís als propietaris dels edificis.
Al bloc de casa meva, al mateix carrer que tu, van demanar permis a la comunitat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/03/2014 11:17

davida ha escrit:
metring ha escrit: - La darrera, que fins ahir instal.laven cable d'internet a les façanes del meu carrer sense demanar permís als propietaris dels edificis.
Al bloc de casa meva, al mateix carrer que tu, van demanar permis a la comunitat.
Doncs t'asseguro que no ha estat així a tot arreu. I prendrem accions legals.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 24/03/2014 13:51

¿Y por qué es responsabilidad del Bicing lo que haga Vodafone? El Bicing sólo tiene que preocuparse por qué se le dé el contrato de patrocinio al mejor postor.
Lo que haga Vodafone, de eso que se preocupan los consumidores (que nadie les obliga a contratar Vodafone) y los organos de control pertinentes. No veo por qué ahora el Bicing tiene que preocuparse de cosas que no le incumben, santa pataleta que hacemos porque no nos gusta Vodafone (que oye, a mi tampoco me gusta, pero enfin). Como quien dice, "votar con el dólar", o con el Euro más bien.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/03/2014 13:59

No es responsabilidad de Bicing lo que haga su patrocinador, claro, pero el Ajuntament debería mirar que las empresas tengan seriedad y escrúpulos, y esa misma empresa está haciendo algo contra las normativas, como instalar cables colgando de los edificios, prohibidísimo, y cablear edificios sin permiso de los propietarios. No se, a mi me parece incoherente, más allá del servicio que puedan dar...



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 24/03/2014 14:10

metring ha escrit:No es responsabilidad de Bicing lo que haga su patrocinador, claro, pero el Ajuntament debería mirar que las empresas tengan seriedad y escrúpulos, y esa misma empresa está haciendo algo contra las normativas, como instalar cables colgando de los edificios, prohibidísimo, y cablear edificios sin permiso de los propietarios. No se, a mi me parece incoherente, más allá del servicio que puedan dar...
Hemos decidido como sociedad que no tieme importancia que una empresa tenga seriedad o escrúpulos, sino no tributarían a un porcentaje tan bajo las grandes multinacionales mientras se desangra a la pequeña y mediana empresa. Si estas son las reglas del juego que hemos decidido entre todos, el Ajuntament no tiene por qué estar a por exigir nada más que el cumplimiento de las normativas para la empresa patrocinadora (y las sanciones si las incumple). A mi no me parece bien como se comporta Vodafone, pero creo que el problema es la normativa en general, no que se le permita a Vodafone patrocinar el Bicing. Si se hace un concurso público de patrocinio sería injusto (y probablemente contrario a la normativa) negar la mejor oferta si viene una empresa que opera legalmente en el país. Creo que el problema y lo que habría que revisar es más bien qué es lo que se considera "legal" para esas empresas...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 26/03/2014 21:52

metring ha escrit:
davida ha escrit:
metring ha escrit: - La darrera, que fins ahir instal.laven cable d'internet a les façanes del meu carrer sense demanar permís als propietaris dels edificis.
Al bloc de casa meva, al mateix carrer que tu, van demanar permis a la comunitat.
Doncs t'asseguro que no ha estat així a tot arreu. I prendrem accions legals.
Al nostre, ja han passat dos cables de F.O., el primer de Movistar, van donar-nos un full pel president (tot i que només sóm dos veins) no el vam ni entregar i van començar a passar el cable, i fa poc menys d'un mes, un altre cop, no estic segur si fou Movistar, potser fou Vodafone
:topic


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 30/04/2014 20:32

BTVnotícies ha escrit:L’oposició força el govern a retirar el patrocini de Vodafone al Bicing

Tots els grups de l'oposició han aprovat aquest dimecres una proposició d'ICV-EUiA a la Comissió de Seguretat i Mobilitat que acorda deixar sense efecte l'acord de patrocini del servei del Bicing. El rebuig al patrocini, però, no ha estat en la mateixa direcció. Mentre Iniciativa ho veu com una "colonització" d'un servei públic, el PP defensa la publicitat però critica l'aportació econòmica que farà Vodafone. El govern ha dit que la Comissió no té potestat per revocar l'acord de patrocini.

Des d’ICV-EUiA, el regidor Joaquim Mestre s’ha mostrat contrari a que un servei públic porti associada un marca comercial i que el patrocinador vagi davant del nom (Vodafone Bicing). “És una colonització d’un servei públic per part d’una empresa privada”, ha denunciat Mestre, que ha recordat que la marca comercial s’ha inserit als parafangs de les bicicletes, a les estacions i a l’uniforme del personal. “Si tan els interessen els diners, acabarem veient el “Coca-Cola Bus de Barcelona?” ha ironitzat Mestre.

El regidor David Escudé (PSC) ha qualificat l’acord de patrocini “d’operació opaca” i ha assegurat que incompleix l’Ordenança del Paisatge Urbà. “No hem vist cap informe jurídic que ho avali”, ha assegurat. El mateix argument ha defensat també Joan Laporta (ERC+Dcat+Rcat), que ha dit que els diners que aportarà Vodafone “no resolen el dèficit del servei”. “Cal afrontar primer els problemes de gestió del Bicing”, ha demanat Laporta.

Des del PP, Óscar Ramírez ha matisat que el suport a la proposició d’Iniciativa ha estat per motius diferents als esgrimits pels ecosocialistes. “Estem a favor del patrocini estable, però tenim dubtes de si s’ha escollit la millor proposta”, ha dit Ramírez, que ha demanat que s’iniciï un nou concurs per aconseguir “la millor oferta econòmica”.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha explicat que l’empresa concessionària del Bicing, Clear Channel, va escollir el patrocinador entre una trentena d’opcions, i que va triar la que major aportació econòmica feia, amb menor impacte visual i amb l’aportació de millores tecnològiques. “L’Ajuntament no va poder fer cap concurs perquè els llocs on anava la publicitat no són de l’Ajuntament sinó del portador del servei”, ha dit Freixedes. Dilluns 5 de maig se celebrarà un Consell d’Administració de l’empresa municipal B:SM en què es traslladarà l’acord adoptat a la Comissió.

http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/04/ ... al-bicing/


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/06/2016 2:50

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-5196482

LA NETEJA DEL FONS MARÍ DE BARCELONA
La curta vida de la 22.202
Un grup de submarinistes treuen del mar un 'bicing' desaparegut des del 6 de febrer
La màquina havia recorregut en un any 4.125 quilòmetres i es va usar en 2.094 ocasions


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dilluns 13/06/2016 20:19

[quote="wefer"]http://www.lavanguardia.es/

Si todos estos viajes se hubieran realizado en coche, se hubieran emitido a la atmósfera 1.824 toneladas de emisiones de dióxido de carbono (CO2).[/quote

Ja em perdonareu, però aquest paràgraf em sembla d'una demagògia insultant perquè presuposa que si no es va en bicicleta forçosament s'hi va en cotxe. Personalment crec que la major part d'usuaris de la bicicleta són antics usuaris de transport públic, no pas exautomobilstes (potser algún dia s'hauria de fer un estudi seriós sobre això). També presuposa que els únics vehicles contaminants són els cotxes, obviant que les motos, els camions i alguns autobusos també treuen fum.

En fi, portem dècades escoltant consignes ecologistes d'aquest estil i després sembla ser que les estadístiques diuen que l'aire a Barcelona continua sent una caqueta. Com és possible, això? Res del que se ha fet no ha servit? Per què continuem insistint-hi, doncs?

Sembla un cercle viciós que s'autoalimenta fins a l'infinit...


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 13/06/2016 21:55

Dir aquelles burrades no té res d'ecologista, tot lo contrari. Son dades per fer-nos sentir bé, per dir nos "osti tu que guais que som que tenim gent anant milers de km en bici".


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
m.h.t.  
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 07/11/2018 11:25

La presentació del nou Bicing, avui

La UTE Pedalem Barcelona (CESPA-PBSC) gestionarà el servei en els propers deu anys, amb un nou model de bicicleta més lleugera


Imatge

L’alcaldessa, Ada Colau, presenta aquest dimecres el nou Bicing de Barcelona, que estrenarà nou model de bicicleta el 2019. El desembre de l’any passat, l’Ajuntament va adjudicar la gestió del servei a la unió tempora d’empreses UTE Pedalem Barcelona (CESPA i PBSC) durant els propers 10 anys. A banda de canviar el disseny de la bicicleta, més lleugera i amb rodes més grans, el nou Bicing funcionarà les 24 hores del dia tot l’any i hi haurà més estacions.

Adeu a Clear Channel (i Vodafone)

Clear Channel ha gestionat el Bicing des que va entrar en funcionament, l’any 2007. Quan n’acabi la gestió, també finalitzarà el patrocini publicitari de Vodafone que llueixen les bicicletes i, per això, l’Ajuntament es reserva el dret a incorporar un nou patrocini als vehicles de Pedalem Barcelona.

Tarifes noves i possibilitat de reserva

L’estrena del Bicing nou comportarà també un nou sistema tarifari. A diferència d’ara, que hi ha una tarifa diferent per a les bicis mecànique (47,16 €) i les elèctriques (61,16 €), la tarifa serà la mateixa (50 € anuals) i es podran fer servir els dos models amb el mateix preu. També hi haurà una tarifa de pagament d’ús per als usuaris menys habituals (35 €).

Una de les millores tecnològiques que incorporarà el Bicing nou és la possibilitat de fer una reserva anticipada de la bicicleta de cinc minuts.

https://beteve.cat/politica/bicing-barcelona-2019/


Salvem l'Estació de França!

tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dijous 03/01/2019 15:12

El canvi d'estacions s'iniciarà pels districtes de Nou Barris i Sant Andreu

L'Ajuntament de Barcelona i els responsables de 'Pedalem Barcelona' estan ultimant les tasques per començar a implantar el nou servei de Bicing el 8 de gener. La fase de substitució de les 424 estacions actuals durarà tres mesos, en els quals conviuran l'antic i el nou sistema.

El nou servei de Bicing a Barcelona s'estrenarà el 8 de gener

La fase de transició començarà pels districtes de Nou Barris i Sant Andreu, i se substituiran vuit estacions de mitjana cada dia. Un cop acabada a primera fase a l'abril, es començaran a obrir noves estacions a barris on abans no arribava el Bicing.

Imatge



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”