Cotxes elèctrics

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Cotxes oficials elèctrics

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 12/09/2009 18:43

I quan passaran a ser elèctrics els cotxes oficials?

(Resposta: quan puguin agafar els 180 per hora.) :evil:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Diumenge 13/09/2009 17:03

Guigui ha escrit:I quan passaran a ser elèctrics els cotxes oficials?

(Resposta: quan puguin agafar els 180 per hora.) :evil:
Evidentemente debieran ser los primeros... xD xD


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/09/2009 9:02

Doncs mireu què diuen a La Vanguardia en paper d'avui xD

Los expertos reclaman que los responsables políticos den ejemplo

F. BRACERO / A. CERRILLO - Barcelona
¿Deberían ser los políticos los que dieran el primer paso en el uso de estos vehículos? El debate se abre en un momento en que los coches híbridos ya llevan varios años en la calle, mientras las firmas automovilísticas anuncian futuros coches eléctricos para muy pronto y el nuevo icono político mundial, el presidente de Estados Unidos, Barack Obama, se propone reducir la dependencia energética del petróleo.

En España, el ministro de Industria, Miguel Sebastián, se ha pronunciado por adecuar las infraestructuras al uso masivo del coche eléctrico, porque para el Gobierno este tipo de vehículos es "una cuestión de Estado".

Esa afirmación está más que justificada en un país en el que, además de la contaminación de los vehículos de combustión, la economía está muy condicionada por una gran dependencia del petróleo, recurso natural del que carece casi por completo y que tiene que comprar a otros países.

El catedrático de Ética Norbert Bilbeny cree que "es un imperativo ético que los cargos políticos demuestren su responsabilidad a la ciudadanía; tienen que trabajar por una economía y una forma de vida de hábitos y valores sostenibles". En su opinión, hay dos valores asumidos desde hace años en la sociedad que en estos momentos pesan en contra: "Movernos al máximo y quemar al máximo". Por ello, considera que el cambio de mentalidad debe salir de los cargos públicos. "Son los que tienen que tirar de la cuerda", afirma Bilbeny.

"Todavía hay demasiado apego a los grandes coches oficiales. Se sigue teniendo la visión de que el coche oficial debe ser un gran coche; pero deberían ya usarse los híbridos, aunque sean más pequeños", dice José Santamarta, ex asesor del Ministerio de Medio Ambiente, y que confiesa que prescindía todo lo que podía del coche oficial.

Josep Puig Boix, que fue concejal del Ayuntamiento de Barcelona y ahora profesor de Energía de la UAB, sostiene que las administraciones deberían hacer un mayor esfuerzo para incorporar los coches híbridos y otros vehículos de bajas emisiones en sus flotas. "Los coches de este tipo ya hacen años que están en el mercado", argumenta.

Mientras, el Ayuntamiento de Barcelona prepara su presentación de la nueva contrata de basura, con camiones híbridos (eléctricos y biodiésel). Transports Metropolitans de Barcelona presentó el viernes 45 autobuses propulsados con gas natural comprimido, menos contaminantes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/09/2009 9:38

Per fi algun mitjà de masses que pica la cresta dels abusadors del cotxe oficial, ni que sigui discretament i per boca d'altri. :plas


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/10/2009 9:38

Llegiu l'article del 20 minutos de Barcelona edició impresa d'ahir http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _10_09.pdf Resulta que el primer cotxe elèctric es va inventar...Fa 160 anys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/01/2011 18:01

http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... uible.html

El cotxe elèctric encara trigarà a ser assequible

El sector creu que afrontarà millor la inversió en tecnologia neta amb aliances

07/01/11 02:00 - Barcelona - Redacció

L'automòbil afronta el desenvolupament del cotxe elèctric com el gran repte de futur i també de present, però la majoria del sector creu que no seran assequibles per al gran públic a curt termini. Aquesta és una de les conclusions del 12è estudi sobre automoció de la consultora KPMG, fet amb les opinions de 200 alts directius del sector. La majoria pensen que els cotxes elèctrics no estaran a l'abast del mercat de masses en els pròxims cinc anys si els governs no en subvencionen l'adquisició.

Malgrat aquesta percepció, causada pel fet que els avenços en tecnologia elèctrica són lents i els models encara estan lluny de les prestacions de velocitat i autonomia dels cotxes de combustió, els directius tenen clar que el sector ha de seguir aquesta línia. El 80% opinen que el nombre de vehicles elèctrics i híbrids –els que combinen motor elèctric i de combustió– serà el que més creixerà en totes les categories de vehicles en els pròxims cinc anys. Per això, el 90% dels actors del sector tenen la intenció d'invertir en el pròxim quinquenni en sistemes híbrids, cotxes elèctrics de bateries o tecnologies de piles de combustible d'hidrogen.

En el que no coincideixen tant és en la manera d'afrontar les inversions en aquestes noves tecnologies netes, si bé la majoria aposten per la unió. Així ho han assegurat el 68% dels directius consultats per KPMG, que consideren més adient formar aliances estratègiques o empreses conjuntes amb proveïdors que no pas buscar capital i continuar en solitari. Les companyies europees i americanes, a més de les africanes i les de l'Orient Mitjà, són més partidàries de les aliances, mentre les d'Àsia Pacífic, on hi ha el Japó, potència del sector, i les emergents Xina i Índia són més favorables a buscar finançament en solitari.

Francisco Roger, soci responsable del sector d'automoció de KPMG a l'Estat, creu que “les aliances són una bona forma d'accedir al coneixement tecnològic especialitzat, sobretot a l'àrea de tecnologies de propulsió de cotxes híbrids i elèctrics”. També subratlla el pes que guanyaran els proveïdors, per la importància i l'alt cost de components com ara les bateries o les piles dels motors elèctrics.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/05/2011 15:33

http://www.ara.cat/economia/Aprobades-s ... 52994.html

Aprovades subvencions de fins a 6.000 euros per comprar cotxes elèctrics

En cap cas les subvencions seran de més del 25% del preu de compra de les furgonetes i els turismes elèctrics. El govern espanyol hi destina 72 milions d'euros

MIQUEL CODOLAR
Madrid | Actualitzada el 06/05/2011 14:01


El vicepresident primer, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciat aquest divendres l'aprovació per part del consell de ministres d'ajudes de fins al 25% del preu de compra dels vehicles elèctrics, fins a 6.000 euros. En total, l'Estat hi destinarà 72 milions d'euros. Ha especificat que les ajudes seran tant per a furgonetes com per a totes les gammes dels cotxes elèctrics, tot i que hi ha diferents tarifes per a cada tipus de vehicle.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 23/05/2013 19:06

http://www.laxarxa.com/noticia/fracassa ... vis-legals

Fracassa la implantació del cotxe elèctric a Catalunya i el govern reconeix que calen canvis legals


23/05/2013 09:36h

Segons ha pogut saber La Xarxa, de moment només circulen uns 900 vehicles que s'alimenten d'aquesta energia quan la previsió de la Generalitat era que ho fessin més de 75 mil el 2015.

De fet, el director general d'Indústria de la Generalitat, Antoni Maria Grau, ha reconegut que les estimacions d'implantació del vehicle elèctric en el pla estratègic iniciat l'any 2010 potser van ser "excessivament optimistes". En aquest sentit, Grau ha admès que calen canvis legals per fomentar la implantació de punts de càrrega en espais privats, com ha demanat el sector reiteradament.

Sigui com sigui, el director general d'Indústria també ha carregat responsabilitats d'aquesta situació als fabricants. Segons el seu parer, cal que diversifiquin molt més els usos dels vehicles que produeixen. És per això que ha fet referència a un desplegament en molts casos centrat en serveis municipals, com ara els de la neteja. Malgrat tot, ha reconegut l'aposta decidida que grans marques com Seat o Nissan estan fent en aquesta tecnologia al país.

De la seva banda, el professor d'enginyeria elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya, Ricard Bosch, ha explicat que la tecnologia encara ha de millorar molt per assegurar l'autonomia dels vehicles i reduir-ne el cost. És per això que considera que un primer pas seria treballar decididament en la implantació dels motors híbrids, els que combinen l'alimentació amb combustible i l'electricitat.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 24/05/2013 10:06

SAlo del automovil de Barcelona:

coincidint amb la publicitat per Televiso surt algu de SEAT mostrant un MII (model de cotxe) electric, li pregunten s'hi s'exposara a la fira i diu que no PER NO CREAR FALSES EXPECTATIVES, pero que estan preparats per fabricar-ho en SERIE si hi ha demanda.

ANDA!!!

Esta clar que ells mateixos ho dieun el cotxe electric es UNA FALSA EXPECTATIVA
Si no hi ha oferta dificilment hi haura demanda, si no et llençes a la piscina i en fabriques ja es que no hi creus i si no hi creus es que no, NI ES ES EL COTXE DEL FUTUR; NI DEL PRESENT ni res de res.

El cotxe electric nomes es ecologic quan es mou, no crea CO2, pero tot el proces de fabricacio, no ho es gens d'ecologic, o les bateries estan fetes de fems de vaca?
Despres hi ha l'imatge de que les recarregues son economiques pensant que endollar un cotxe a casa es com carregar un movil, si, ara si, pero si en un HIPOTETIC FUTUR, (molt hipotetic) nomes hi han cotxes electrics ja s'ocuparan les electriques que hi hagi una doble tarifa com el gas-oil, la electricitat per la llar a un preu i la de "automocio" a un altre i OJU! es pot fer, discriminant tipus d'electricitat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 24/05/2013 12:42

No t'enganyis: tampoc hi ha demanda de cotxe 100% elèctric o és molt minsa.

El cotxe totalment elèctric té una autonomia molt reduïda, i només té sentit per fer trajectes urbans o metropolitans que no superin els 150 km per dia. Qui entre setmana estigui per ciutat i els caps de setmana marxi fora, ja no li surt a compte.

Tampoc hi ha prous punts de recàrrega públics i els privats són difícils de posar quan vius en un aparcament comunitari (instal·lar un punt de càrrega que no sigui de 230V significa acord dels veïns i modificació de la instal·lació elèctrica...)

Ara per ara, l'únic que val la pena és el cotxe híbrid i que cada vegada més taxistes fan servir.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 24/05/2013 12:59

victorcasta ha escrit:No t'enganyis: tampoc hi ha demanda de cotxe 100% elèctric o és molt minsa.

El cotxe totalment elèctric té una autonomia molt reduïda, i només té sentit per fer trajectes urbans o metropolitans que no superin els 150 km per dia. Qui entre setmana estigui per ciutat i els caps de setmana marxi fora, ja no li surt a compte.

Tampoc hi ha prous punts de recàrrega públics i els privats són difícils de posar quan vius en un aparcament comunitari (instal·lar un punt de càrrega que no sigui de 230V significa acord dels veïns i modificació de la instal·lació elèctrica...)

Ara per ara, l'únic que val la pena és el cotxe híbrid i que cada vegada més taxistes fan servir.
El coche eléctrico es un vehículo que podría encontrar popularidad entre la gente que justamente se limita a cortos trayectos... he sabido de mucha gente que vive en la periferia de Barcelona y JAMÁS van a BCN en coche, toman el coche hasta la estación de tren. Para este tipo de usos es interesante, porque puede resultar muy económico ahorrarse la gasolina (y el mantenimiento, que es siempre más barato en vehículos eléctricos).
La cuestión creo que es más bien sobre temas de fabricación y baterías, los híbridos tienen este problema: ecológicamente, el menor consumo se compensa por la cantidad brutal de energía que se usa al construir estos coches con componentes que vienen de alrededor del mundo, además de que las baterías son un desastre ecológico, y hay que cambiarlas cada tanto. Económicamente, estos coches cuestan al menos un 50% más que un coche igual que no fuera híbrido. Súmese las baterías y un mantenimiento más caro (sistema eléctrico y sistema de combustión). ¿Realmente hay tanto ahorro? Será a muy largo plazo, si algo.

Personalmente pienso que el futuro pasa no por la introducción de un sistema de "coche sostenible", sino la progresiva marginalización del coche, en el buen sentido: no debe hacer falta un coche para una buena movilidad más que en casos excepcionales. Si la movilidad fuera en un 80 o 90% transporte público, y este fuera al menos al 80% eléctrico y con electricidad generada ecológicamente, ya nos quitabamos un enorme problema de consumo energético y contaminación de encima, y esto lo veo como una solución más sostenible que coches eléctricos para todos. Eso es un disparate ya por cuestiones de espacio, nos comemos todo el maldito espacio para meter absurdos coches que nos envenenan a todos! Tenemos que empezar a pensar en que no podemos estar todos y cada uno consumiendo tal cantidad de energía y recursos como hacemos, porque si todos los humanos de este planeta lo hicieran este planeta no aguantará ni de broma. ¿Así que vamos a predicar agua y beber vino? Cuando hablamos de transporte público deberíamos de tener siempre en cuenta lo importante que es que reduzcamos brutalmente la energía que desperdiciamos en movilidad, un desperdicio completamente absurdo e innecesario.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 24/05/2013 14:00

us faltaria afegir a l'equació la contaminació produida al fabricar els cotxes no elèctrics, que tampoc és precisament despreciable


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 25/05/2013 0:14

faristol ha escrit:El cotxe electric nomes es ecologic quan es mou, no crea CO2, pero tot el proces de fabricacio, no ho es gens d'ecologic, o les bateries estan fetes de fems de vaca?
Les bateries efectivament no són gens ecològiques però tenen un gran avantatge respecte el cotxe de combustió:
- El CO2 produït pel motor de benzina s'allibera a l'atmosfera per la qual cosa en perds el control i la possibilitat de reciclar-lo.
- Els elements que formen la bateria també són contaminants, però en canvi els tens ben controlats dins de la carcassa de la mateixa i no s'alliberen a l'exterior. Per tant són contaminants que es poden reciclar o, com a mínim, abocar-los en zones controlades on no siguin un perill ni per a la gent ni per al medi ambient.

La diferència és molt gran.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 25/05/2013 14:10

wefer ha escrit:
faristol ha escrit:El cotxe electric nomes es ecologic quan es mou, no crea CO2, pero tot el proces de fabricacio, no ho es gens d'ecologic, o les bateries estan fetes de fems de vaca?
Les bateries efectivament no són gens ecològiques però tenen un gran avantatge respecte el cotxe de combustió:
- El CO2 produït pel motor de benzina s'allibera a l'atmosfera per la qual cosa en perds el control i la possibilitat de reciclar-lo.
- Els elements que formen la bateria també són contaminants, però en canvi els tens ben controlats dins de la carcassa de la mateixa i no s'alliberen a l'exterior. Per tant són contaminants que es poden reciclar o, com a mínim, abocar-los en zones controlades on no siguin un perill ni per a la gent ni per al medi ambient.

La diferència és molt gran.
Tienes razón, siempre es útil deslocalizar la contaminación hacia fuera de las aglomeraciones, y esto sí es una ventaja de los coches híbridos y eléctricos.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 12/06/2014 17:06

Cómo conseguir 6.500 euros para comprar un coche eléctrico.

Mañana entran en vigor las ayudas, que se aplicarán a todos los adquiridos en 2014.

Las marcas y modelos incluidos se pueden consultar en la web http://www.movele.es

Los puntos generales para la concesión de estas ayudas son los siguientes:

http://cincodias.com/cincodias/2014/06/ ... 50085.html



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dissabte 14/06/2014 21:10

Ja, però t'has mirat al catàleg Movele els preus que tenen els cotxes que poden rebre 6500 euros de subvenció?. De 23-24000 no baixen, i la resta t'ho has de pagar tu...
Que consti que sóc un gran defensor de l'aplicació de l'electricitat als automòbils, i estic gairebé segur que el meu últim cotxe serà elèctric. Però crec que per generalitzar l'ús de la tracció elèctrica als cotxes fa falta alguna cosa més que donar subvencions als vehicles. Sobretot, cal disposar d'una infraestructura d'alimentació elèctrica que sigui suficient.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 15/06/2014 1:23

WMD626 ha escrit:Ja, però t'has mirat al catàleg Movele els preus que tenen els cotxes que poden rebre 6500 euros de subvenció?. De 23-24000 no baixen
Evidentment comprar-se avui dia un cotxe elèctric és totalment inassumible per bona part de la població encara que hi hagi subvencions, i en cas de poder-lo comprar les prestacions queden molt lluny de qualsevol equivalent de combustió. També és evident que el futur és dels cotxes elèctrics i no passaran gaires anys abans que els actuals automòbils semblin peces prehistòriques, ja que s'ajuntarà la revolució elèctrica amb la de la conducció totalment automàtica. Jo calculo que això pot passar en 10 o 20 anys màxim.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 15/06/2014 18:44

A la vez eso tendría que ir en línea con una progresiva menor utilización del coche, una utilización mucho más racional. Donde ahora una familia puede tener dos o incluso tres coches en el futuro podría haber solo uno, y eléctrico, para poder hacer todos los desplazamientos que no sean habituales, y para ir al trabajo cada día el transporte público.

Como sea, me duele mucho que haya quien vea un futuro donde el coche siga teniendo mucho peso, aún si es menos del que tiene ahora, pues la contaminación que genera es solo una pequeña parte, y un coche eléctrico sigue contaminando en la fabriación. en el reciclaje, y con las baterías (que son extremadamente contaminantes) además de que consume mucha más energía por viajero-km que un transporte masivo, aún si supera por mucho al coche de combustión en eficiencia energética. Que haya opciones peores no hace mejor una mala opción. El coche es una forma extremadamente ineficiente de mover grandes cantidades de personas, y la mayoría de gente en el mundo industrializado viven en zonas urbanas bastante pobladas, donde hay más que suficiente población para que sea muchísimo más eficiente el transporte colectivo. Si seguimos insistiendo en la necedad de querer tener tanto transporte individual lo tendremos que pagar (como ocurre ahora) con un gasto muy elevado y muy innecesario en movilidad, gasto que en la Europa que nos espera tendría que estar totalmente enfocado en los servicios sociales, si no queremos que estos se vayan al garete.

La forma de vida de ahora mismo es algo completamente insustentable, y más aún si comienzan a emerger otras potencias que querrán emular nuestro estilo de vida, igual que nosotros intentamos emular al estilo de vida tan brutalmente ineficiente e insustentable de los EE.UU., a menudo en la misma frase que los criticamos por decadentes y antisociales. Sólo diré que EE.UU. lleva desde hace tiempo haciendo guerras economicamente imperialistas con la única finalidad de inflar su economía y poder mantener ese estilo de vida que sólamente se sustenta a partir de la depredación. En el futuro habrá que decidir si queremos "lujos" innecesarios como ir en coche, o si sacrificamos ese capricho para poder seguir teniendo una sanidad universal, una educación pública mejor que ahora, y sobre todo unas pensiones donde no haya que pasar hambre.
Pero no es de esperar que la gente fueran de repente a desarrollar una conciencia para darse cuenta que nuestro estilo de vida se lo debemos a la explotación de gente en otros sitios: Productos baratos hechos por trabajadores chinos que trabajan en condiciones pésimas, fábricas de ropa de marca en Bangladesh que se derrumban, petróleo comprado de países que violan sistemáticamente los derechos humanos... A nadie le gusta tomar responsabilidad por sus actos, por eso es más fácil apuntar a políticos o empresarios por todas esas desgracias que hay en el mundo, sin querer darnos cuenta que la avaricia rompió el saco, y que si queremos mantener el estado social y también nuestro planeta habrá que vivir de una forma mucho más eficiente en la gran escala, y en la movilidad el granito de arena será que el coche pase a tener un papel completamente residual en la movilidad, sustituido por transportes colectivos o taxis, para suplir la necesidad de transporte individual sin necesidad de tener en propiedad un coche totalmente infrautilizado.

Ya sé que todo esto suena un poco a manifiesto comunista, pero me perdonaréis que a mi no me parece normal que aquí tengamos familias con dos coches mientras que un trabajador en la India, haciendo un trabajo igual o más valioso que un trabajador aquí, pasa hambre. Esos países llegará el punto que su gente ya no aceptarán malvivir trabajando 12 horas, mientras que aquí además de derechos laborales y seguridad social vivimos (comparados con ellos) en el más pleno lujo.

Si el coche eléctrico viene a ser sólamente una coartada para seguir depredando los recursos naturales de nuestro planeta con tal de poder mantener caprichos completamente innecesarios, supongo que también nuestro planeta tendrá fecha de caducidad.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 09/06/2016 9:09

Para ciudad está por ver, pero... para una isla, lo quieren intentar. De todas formas, pese al espectacular titular lo único claro es que han firmado un acuerdo con Citroën para que les regale 6 e-Mehari:

http://economia.elpais.com/economia/201 ... 05147.html

Formentera quiere ser la primera isla de Europa solo con coches eléctricos

El Gobierno insular lanza un plan para fomentar los vehículos enchufables, con incentivos para los puntos de recargas y restricciones a los contaminantes


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 29/07/2017 10:36

Avui és un dia de celebracions a Tesla, on es farà una cerimònia de lliurament d'aquest model als primers propietaris, que son per empleats de Tesla i SpaceX. A Europa segurament el model arribarà el 2018 o 2019. Segur que és un cotxe que canviarà el paradigma de l'automoció.

A Twitter podeu seguir la celebració. Saúl López dóna molta informació: https://twitter.com/slcuervo



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”