Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/04/2013 18:18

Per evitar off-tòpic, hauriem de continuar aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10620
En tot cas, responc.
alf_ ha escrit:No digo que el bus fuera a ser más rápido, pero simplemente mucha gente no se querría molestar en estar cambiando de trenes, eso es de cajón. Y no entiendo el beneficio de que la línea se explote independiente de las otras líneas del Vallès.
El benefici és l’increment de freqüència a les línies S1 i S2 ja que a certes hores hi ha una alta afluència i els 112 es queden curts (i ja sense pensar en les 111). Fa cosa de poc més d’un any el servei va estar tallat entre Plaça Molina-Sant Gervasi i Catalunya, i jo com molts, vam seguir usant la L7, fet que comportava un enllaç amb la L6 (o S5 i S55 a certes hores) a l’estació de Sant Gervasi, aquest enllaç és molt més “punyeter” que el de Gràcia, ja que no podies agafar cap S1 o S2, cosa que si que pots fer a Gràcia, de fet, jo mateix ho faig, agafo el primer tren que va cap a Gràcia, sigui quin sigui i allà pesco la L7, se perfectament que és el mateix, però ni de bon tros m’és cap trauma, i no crec que ho sigui pel 95% del passatge.
alf_ ha escrit:Yo he leído el proyecto de la obra, y el grueso ya está hecho en materia de vías y andenes. No sé si al otro lado de la vía ascendente de la L7 se habilitará como andén, pero ya no se tocarán las vías. Reitero que inicialmente la propuesta era que la vía descendiente de la L7 se incorporase a la principal antes de llegar a la estación, así consta en el proyecto original. Este proyecto se cambió, porque habría que haber reconstruido parte de la estructura para construir ese enlace. Sí se hizo el desvío de la vía ascendente, y se instaló la aguja a la salida de Pl. Molina. Por ahora no sé de ningún proyecto para suprimir la vía descendiente de la L7.
Desconec si el departament de Territori s’ha fet enrere, però de totes maneres, ara mateix ja és possible fer els serveis Gràcia – Av. Tibidabo ja que hi ha posada l’agulla a Plaça Molina. De totes maneres dubto que s’hagin fet enrere en el projecte, ja que tots sabem que tenim aquest tret de posar ascensors a tot arreu, i dubto que amb la configuració actual de l’andana “vella” s’hi pugui posar, i segueixo dient que m’estranya molt que deixin l’estació a mig reformar, fer un cau a la paret del túnel i posar el desviament no ha de ser molt complicat com per haver-se tirat enrere. En tot cas, fins que no s’acabi la reforma de l’estació, com a mínim la del costat Besós de l’estació, els L7 seguiran a Plaça Catalunya, ja que sembla necessari finalitzar la nova andana.

alf_ ha escrit:Y no hay tampoco ninguna obra prevista que de alguna manera facilite establecer la L7 como línea independiente, como lo podría haber sido reordenar las vías de alguna forma para que la L7 terminara en el medio de las otras dos, lo cual sí hubiera facilitado ese trasbordo.
L’explotació serà independent, el ramal de Balmes no quedarà pas aïllat de la xarxa. Ves, amb això estic d’acord, aquesta configuració que dius hauria estat la més adequada (i és la més lògica si havien d’haver 3 vies), però suposo que la triada ha estat en comparació la més econòmica, ja que fer el que dius, hagués comportat fer obres als túnels, caldria desviar el túnel descendent a l’esquerra i fer una mica d’obra nova per desviar el ramal del Vallès cap a la banda dreta passant per sota del de l’Av. Tibidabo, el mateix amb l’altre.

alf_ ha escrit:Ahora, insisto que si actualmente 5 minutos es la máxima frecuencia que permite la terminal en vía única, sin importar la longitud de los trenes ya que el maquinista espera en la estación para poder arrancar inmediatamente en la otra dirección. Y eso es lo que tarda. El tramo de Pl. Molina a Gràcia es de un minuto (siendo optimistas), por tanto una frecuencia de 6 minutos ya sería difícil de mantener, y requeriría que los maquinistas estén relevandose al menos en Gràcia. Y veamos, el 17 desde Pl. Kennedy hasta Provença hace 15 - 20 minutos, pero si tomo los FGC serán (hasta) 6 minutos de espera, 6 de trayecto, 2-3 de trasbordo, y 2-3 hasta provença. Es decir, que en promedio tardaré 15 minutos en hacer el trayecto con FGC. Por 5 minutos he de estar subiendo y bajando escaleras, eso es hacer atractivo el transporte público, sí señor. :plas
Aviam, segons els horaris actuals, de Plaça Molina a Gràcia són 2 minuts (suposo que aquest temps inclou la possible “parada fantasma” que es realitza moltes vegades per evitar coincidir amb un tren del ramal del Vallès a la mateixa andana). Però que en 1 minutet, quan les obres estiguin acabades són factibles (ens evitem la giragonça a l’entrada de Gràcia per l’actual via ascendent i segurament s’aixeca la limitació de 40km/h). També podem considerar que d’Av.Tibidabo a Gràcia triguem 5-6 minuts.
Amb una explotació a hora punta de 4 trens la freqüència pot ser de fins a 3 minuts, el problema seria que el tren que hi ha a Plaça Molina hauria d’esperar a que arribi l’ascendent de Gràcia per a poder baixar i el coxí de 3 minuts es perd. Si volem evitar això, amb 4 trens podem fer una freqüència de 4 minuts si li sumem un minut de temps al trajecte. En tot cas, potser el més equilibrat és la freqüència de 5 minuts amb 3 trens t’estalvies el minut d’espera a per repartir-lo a tota la línia treient 1 tren. També provoca més flexibilitat als terminals, podent triar on fer el de 3 minuts. Per exemple:

Imatge
He fet servir els torns de FMB per no confondre'm amb un minut :roll:
alf_ ha escrit:Ahora las frecuencias. Yo no veo por qué iban a aumentar las frecuencias en horas valle tan drásticamente con los nuevos trenes. Si hubiera la intención de aumentar la frecuencia a otras horas, esto es perfectamente posible, ya que hay material rodante y espacio suficiente. Veamos, actualmente en hora punta hay 30 circulaciones en el tramo Gràcia - Pl. Catalunya. Eliminando los 10 de la L7 se pueden aumentar a 20 los S1 y S2, es decir un S1 y S2 cada 6 minutos. Actualmente en las horas valle hay un S1 y S2 cada 15 minutos, es decir un total de 8 circulaciones, súmese 8 L6 y 8 L7. Así que aún se puede aumentar en 6 circulaciones los S1 y S2, lo que se traduciría a 14 circulaciones, o un S1 y S2 cada 10 minutos. Y hasta que no hagan falta más, la L7 cabe perfectamente en ese tramo del tunel.
A les hores de menys circulacions, així com els dissabtes i festius, suposo que la L7 serà prolongada fins a Catalunya, ja que no hi haurà cap justificació que la faci limitar a Gràcia.
Et recordo que per exemple, la L6 ja circula limitada entre Sarrià i Reina Elisenda a les hores puntes (gràcies a l’aportació de serveis de l’S5 i S55).

alf_ ha escrit:¿Por qué tanto empeño en querer separar la L7 del tronco de la línea del Vallès? ¿Por qué hay gente que habla de eso como si fuera algo bueno? ¿Acaso tenemos que operar todos los trenes en Catalunya como si del Metro se tratase? ¿Acaso no hay Metros en el mundo donde las líneas comparten vías? ¿Por qué no suprimimos los S2, operamos la S1 cada 6 minutos, y con enlace a S2, doblando la frecuencia en los ramales?
No s’opera així ja que si no desbordaries els S1, no pots pretendre ajuntar en 1 tren el que fan 2 (i tenint en compte que a sobre, hi hauria encara més gent que agafaria els S1).
Si hi ha línies que s’operen damunt la mateixa plataforma es que no s’estorven, el problema es que si es vol ampliar la freqüència dels S1, S2, S5 i S55, els L6 i L7 “molesten”, ja que per nassos has de tenir la distancia establerta entre tren i tren a tot el trajecte i no només entre Gràcia i Catalunya (dit d’una altre manera, no pots tenir un S1 i un S2 a 3 minuts entre Muntaner i St. Cugat, i després, de Gràcia a Catalunya, tenir-lo cada 5 per que s’incorpora un L7).

alf_ ha escrit:Nadie vé que es absurdo obligar a la gente a realizar un trasbordo para enlazar una linea (que de por sí sólo recorre 4,3 kilómetros) con la próxima línea de metro, que es la L5? A que lógica obedece esto de plantear pequeños ramales que no comuniquen nada y sean un trasbordo obligado?
La lògica obeeix a incrementar la freqüència d’altre línies que porten molta més capaçitat que la L7. És una marranada, si! No obstant, és necessari (a no ser que fem un altre tunel que permeti separar els S1 i S2 dels L6 i L7 per tenir bones freqüències a les quatre línies, però tots sabem que no es farà.


alf_ ha escrit:Queremos otra L11, pero ahora en el medio de Barcelna, y con la cantidad de viajeros que ve esta línea? No sé, debería de parecer evidente a quien haya usado dos o tres veces esta línea que parece un planteamiento absurdo crear una línea de un recorrido tan corto, que sólamente sirva como línea de aportación, cuando ahora mismo une varios barrios con el centro. Supongo que ya trasgrede las explicaciones técnicas o estadísticas, me parecería de sentido común. O tal vez subestimas no sólo la molestia de ese constante trasbordo, sino ese sentimiento de sentirme como un imbécil usando primero una línea de metro de 6 minutos, y luego una de 5 sólamente para llegar a Pl. Catalunya. Como ocurría cuando hubo el corte entre Pl. Molina y Gràcia. Muchísima gente dejó de usar la L7, y se pasaron al bus. Admito que fue más drástica la situación al no enlazar en Gràcia misma, pero igual.
Haurem de començar a pensar que fer un enllaç no es pas molest i que gràcies a aquest podem accedir a altres llocs, tot i que admeto perfectament que és més còmode entrar a X i asseure’s fins sortit per Z.
Com he dit abans, l’enllaç de Gràcia serà molt més còmode que el de Sant Gervasi, ja sigui per la facilitat de l’estació (no és cap trauma accedir un momentet a un petit pis superior i tornar a baixar que recorres una estació un xic laberíntica) com dels trens que hi paren (tots, a diferencia de l’altre).

alf_ ha escrit:Espero sinceramente que te equivoques, con todo el respeto a tu argumentación y tu opinión, claro, pero defiendo que la L7 recortada permanentemente perdería mucho potencial, y no hay ninguna razón que impida que al menos algunas circulaciones hagan el trayecto completo, que pienso yo es lo que ocurrirá.
Jo parlava de les hores punta o amb més serveis, com he dit, limitar-la a Gràcia em sembla bé, mentre hi hagi un motiu per fer-ho (com l’augment de freqüència o una averia).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 05/04/2013 0:13

Miquel ha escrit:Per evitar off-tòpic, hauriem de continuar aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10620
En tot cas, responc.
...
Jo parlava de les hores punta o amb més serveis, com he dit, limitar-la a Gràcia em sembla bé, mentre hi hagi un motiu per fer-ho (com l’augment de freqüència o una averia).
A ver, antes que nada en esto no discrepo, estoy de acuerdo en recortar la L7 únicamente si lo requiere el aumento de las frecuencias de las líneas troncales. Actualmente son unas cuantas horas los días laborales que el tunel hasta Gràcia esta al limite, y estoy totalmente de acuerdo que en ese horario se puede y se debe recortar el ramal de la L7. Sin embargo, igual que con la L6, sólo en horas punta.
Pero si te soy completamente honesto me da pavor pensar que en algún momento sí separasen la L7 completamente, y no sólo por franjas horarias. Ahí es donde vería el absurdo y la mutilación del tradicional viaje desde Pl. Catalunya hasta el pie del Tibidabo, con consideración turística incluida. No creo que jamás haga realmente falta tomar este paso, pero no lo descartaré hasta que vea como el ramal pasa a incorporarse a las vías exteriores del tramo cuadruplicado de Sarrià hasta Pl. Catalunya :nono
Me queda abierta la pregunta como se resuelve entonces los servicios que no paran en todas las estaciones en Barcelona. Actualmente, la L7 hace de búfer entre los L6/S5, y el siguiente S1 o S2, que con el tiempo que pierde detrás del L7 lo recupera saltándose las tres estaciones, para pisarle los talones al L6 a la llegada a Sarrià. Si ya no tienes ese L7 ahí, para aumentar la frecuencia o se hacen parar los S1 y 2 en las estaciones que actualmente se saltan, o estas se quedan con todavía menos trenes. Sino, los rápidos tendrán que seguir dejando un adelanto de unos 4 minutos a los que paran en todas, para poder compensar para lo que recuperan sin aquellas tres estaciones.
Seguramente los técnicos tienen cuarenta y dos respuestas para darme, pero te dejo el rompecabezas a ver si me lo puedes contestar :)

Respecto a la obra, me remito a este artículo de La Vanguardia de Enero de 2012:
La parte del proyecto que no se va a ejecutar es la ampliación del andén del lado Llobregat, que obliga a desviar una vía y - lo más complejo-a modificar una parte del túnel de entrada a la estación porque se tiene que derribar un muro y reconstruir la galería. Esta intervención, tal y como se había previsto, tenía importantes afectaciones, tanto en el servicio como para los vecinos que viven en los edificios que están justo encima. El plan de obras incluía un corte total de las líneas del Vallès (la urbana L6 y las suburbanas), con lo que el corredor que enlaza la plaza Catalunya de Barcelona con Sabadell y Terrassa - que en el tronco común llega a soportar 120.000 viajeros por hora en 32 trenes por sentido-quedaría interrumpido. El ahorro también será de tiempo. La finalización de los trabajos se habían fijado para el segundo semestre del 2013 y podrán adelantarse al primero.

Los responsables de la conselleria de Territori consideran que la ampliación del andén que se va a aparcar puede esperar. Con la del otro - el del lado Besòs-se cubren las necesidades de espacio actuales. Este último doblará su anchura hasta llegar a nueve metros. Por otra parte, se mantiene la reforma del vestíbulo, que pasa de 250 metros cuadrados a 1.500 y se colocan nuevas escaleras mecánicas, más anchas que las actuales. La solución prevista permitirá asimismo separar la operación del ramal de Avinguda del Tibidabo de la del resto en caso de avería, una condición de la que FGC no puede prescindir para asegurar el funcionamiento del saturado corredor Barcelona-Vallès.
Está claro que el periodista no entendió bien que también hacía falta la aguja en Pl. Molina, y que el andén ampliado no era estrictamente necesario para recortar la L7 hasta Gràcia.
No lo pongo en negrita para negar tu argumento, más bien al contrario, pero como sea creo que despeja las dudas que habría sobre qué obras se ejecutaran.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 10/04/2013 9:08

Sorprèn veure que tenen previst deixar l'estació a mig fer d'obres de remodelació i adaptació d'accessibilitat. Entenc que l'andana prioritària era la de les vies 1 i 3 però l'andana de les vies 2 i 4 també hauria de quedar com a mínim adaptada a PMR i amb l'amplada actual és pràcticament impossible fer-ho. Potser s'estan plantejant ampliar l'andana directament i tapar la via 4, fent que tots els L7 aleshores acabin a Gràcia, ja que per seguir cap a Pl.Catalunya haurien de cisallar les vies 1 i 2 (les de Sarrià).



Alberto1989
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Hostafrancs (L1)

Entrada Autor: Alberto1989 » Dimecres 10/04/2013 10:04

Evidentment, si no es suprimeix la via 4 i es converteix en andana, és impossible adaptar l'actual andana i ampliar les escalinates d'accés des del vestíbul.

Sobre el fet de fer acabar la L7 a Gràcia, crec que suprimir el servei Gràcia-Catalunya en hores punta suposaria queixes per part de molta gent, ja que pel matí aquesta línia va a vessar de gent.



Avatar de l’usuari
waffenrad
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: waffenrad » Dimecres 10/04/2013 13:04

Corregiu-me si m'equivoco o no tinc informació posterior, però en el projecte de l'estació que jo he vist, i que és el que també recull en part la web d'en Bernat Borràs, observo que la via 4 s'ajunta amb la via general abans de la nova andana, i que l'andana va des de la via 2 fins a la paret, on a més s'hi arrepenja la nova escala fixa. Com que entenc que volen deixar el vestíbul "fet", m'estranyaria molt que no deixin ja al seu lloc el forat de l'ascensor i l'arribada de les escales fixes i mecàniques amb la nova situació. Es pot deixar un projecte a mig executar, però sense impossibilitar l'estat final. O també es poden fer modificacions del projecte sobre la marxa, però aquesta és la informació que no tinc. Per enllaçar la via 4 amb la 2, s'havia de tocar l'estructura del túnel? Suposo que si s'ha d'interrompre la circulació descendent per fer la nova agulla i a més no hi ha diners, ja pot funcionar com fisn ara adaptada a la meitat de les circulacions. ¿En teniu més informació?

Salut!
waffenrad l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 10/04/2013 13:18, en total s’ha editat 1 vegada.


Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 10/04/2013 13:06

Alberto1989 ha escrit:Evidentment, si no es suprimeix la via 4 i es converteix en andana, és impossible adaptar l'actual andana i ampliar les escalinates d'accés des del vestíbul.

Sobre el fet de fer acabar la L7 a Gràcia, crec que suprimir el servei Gràcia-Catalunya en hores punta suposaria queixes per part de molta gent, ja que pel matí aquesta línia va a vessar de gent.
Trenscat ha escrit:Sorprèn veure que tenen previst deixar l'estació a mig fer d'obres de remodelació i adaptació d'accessibilitat. Entenc que l'andana prioritària era la de les vies 1 i 3 però l'andana de les vies 2 i 4 també hauria de quedar com a mínim adaptada a PMR i amb l'amplada actual és pràcticament impossible fer-ho. Potser s'estan plantejant ampliar l'andana directament i tapar la via 4, fent que tots els L7 aleshores acabin a Gràcia, ja que per seguir cap a Pl.Catalunya haurien de cisallar les vies 1 i 2 (les de Sarrià).

En qué os basáis para decir esto? Esta la obra en el andén de las vías 2 y 4 para instalar el ascensor, se puede observar esto en el lado posterior del andén. La esclarea evidentemente no se podrá ampliar, pero se instalará al menos el ascensor, no se si otra escalera, en la otra punta del andén.

No se suprimirá por ahora la vía 4, porque no se eliminará el servicio Gràcia-Pl. Catalunya en su totalidad, es de esperar que se recorte en horas punta como la L6. El proyecto inicial, insisto (véase el artículo de la Vanguardia que copié en otro post), preveía que la vía 4 se uniera a la 2 antes de llegar a la estación. Esto tiene todo el sentido del mundo, ya que todos los trenes van al mismo lugar y no hace falta tener una vía para los L7 descendientes. PERO la obra requería rehacer la galería del túnel, por tanto se optó por reducir la envergadura del proyecto (si quieres decirlo tan burdamente, dejarlo a medias), con tal de ahorrar y limitarse a las acciones imprescindibles, ya que no era prioritario ampliar el andén descendiente, dónde no se forman aglomeraciones. Pero se adaptará para PMR, aún si aparte de eso no se puede ampliar mucha otra cosa del andén descendiente.
Yo veo positivamente estas deciiones que se tomaron. Los FGC siempre ha sido una de las empresas públicas más serias, que han evitado servirse más de lo que pueden tragar (excepcionando esos prolongamientos dónde el tiro les salió por la culata). Reducir esa parte de la obra, que tenía más de formal que de funcional, ya está bien, al fin que no hay ningún problema con hacerlo en el futuro de haber interés en ello.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 10/04/2013 13:12

waffenrad ha escrit:Corregiu-me si m'equivoco o no tinc informació posterior, però en el projecte de l'estació que jo he vist, i que és el que també recull en part la web d'en Bernat Borràs, observo que la via 4 s'ajunta amb la via general abans de la nova andana, i que l'andana va des de la via 2 fins a la paret, on a més s'hi arrepenja la nova escala fixa.
Esto se ha optado por no llevarlo a cabo, por los problemas justamente de unir las vías 2 y 4 antes de la estación.
waffenrad ha escrit: Com que entenc que volen deixar el vestívul "fet", m'estranyaria molt que no deixin ja al seu lloc el forat de l'ascensor i l'arribada de les escales fixes i mecàniques amb la nova situació.
El ascensor se está haciendo del lado Pl.Cat del andén, la obra ya se puede observar.
waffenrad ha escrit: Es pot deixar un projecte a mig executar, però sense impossibilitar l'estat final. O també es poden fer modificacions del projecte sobre la marxa, però aquesta és la informació que no tinc. Per enllaçar la via 4 amb la 2, s'havia de tocar l'estructura del túnel?
Copié un artículo de la vanguardia un poco más atrás, donde mencionan que para enlazar vías 2 y 4 se tenía que rehacer la galería del túnel. No se tuvo que hacer en el caso de la vía 3 porque el tunel era más amplio, al tener el espacio para la subestación al lado.
waffenrad ha escrit: Suposo que si s'ha d'interrompre la circulació descendent per fer la nova agulla i a més no hi ha diners, ja pot funcionar com fisn ara adaptada a la meitat de les circulacions. ¿En teniu més informació?

Salut!
Sería un rollo hacer ese enlace, porque para reconstruir el túnel y poner la aguja habría que parar la circulación muchos días. Pero más que nada era cosa de dinero, era la parte de la obra más compleja. No entiendo a qué te refieres con "adaptada a la meitad de les circulacions"...



Avatar de l’usuari
waffenrad
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: waffenrad » Dimecres 10/04/2013 13:23

alf_ ha escrit:No entiendo a qué te refieres con "adaptada a la meitad de les circulacions"...
Gràcies, alf. És que no sabia que ja s'estava fent l'ascensor de l'andana descendent. El que em cal és anar a veure-ho.


Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 10/04/2013 15:40

Fora bo que algú fes fotos de com està aquesta estació per saber de que es parla o que poder comentar al respecte.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Alberto1989
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Hostafrancs (L1)

Entrada Autor: Alberto1989 » Divendres 12/04/2013 14:11

Ahir vaig passar amb un S2 direcció Pl. Catalunya i em vaig fixar que al costat Provença de l'estació hi havia una tanca i em va semblar veure que havien foradat l'andana, se suposa que allà és on anirà l'ascensor. Ara bé, amb l'espai que queda entre les columnes i la via dubto que una cadira de rodes pugui circular sense problemes per l'andana.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 12/04/2013 14:32

Alberto1989 ha escrit:Ahir vaig passar amb un S2 direcció Pl. Catalunya i em vaig fixar que al costat Provença de l'estació hi havia una tanca i em va semblar veure que havien foradat l'andana, se suposa que allà és on anirà l'ascensor. Ara bé, amb l'espai que queda entre les columnes i la via dubto que una cadira de rodes pugui circular sense problemes per l'andana.
Mira, en esta foto de Trenscat se observa por un lado la obra para el ascensor, y por el otro el espacio que hay ente las columnas y el andén, suficiente yo diría para que pase una silla de ruedas (el espacio en el otro andén es el mismo, ya que originalmente eran perfectamente simétricos).

http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 131019.jpg



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 12/04/2013 22:08

Trenscat ha escrit:Sorprèn veure que tenen previst deixar l'estació a mig fer d'obres de remodelació i adaptació d'accessibilitat. Entenc que l'andana prioritària era la de les vies 1 i 3 però l'andana de les vies 2 i 4 també hauria de quedar com a mínim adaptada a PMR i amb l'amplada actual és pràcticament impossible fer-ho. Potser s'estan plantejant ampliar l'andana directament i tapar la via 4, fent que tots els L7 aleshores acabin a Gràcia, ja que per seguir cap a Pl.Catalunya haurien de cisallar les vies 1 i 2 (les de Sarrià).
Trenscat, quant de temps! Et donàvem per desaparegut !!! ;)

Si fan la xapussa de fer-la acabar a Gràcia els altres aniràn a petar fins a Pl.Catalunya, i el bus 17 també. D'alguna manera s'ha de fer peque pugui passar más d'1 tren cada 2 minuts perque aquesta línia està desbordada. La línia del Vallès es la línia fèrria que més gent porta i amb diferència, més i tot que la L1 del metro o la R1 de rodalies, i també es la més insubstituible donada la orografia per on va, i la tenen ben obsoleta, m'ho va dir un enginyer alemany que va viure 1 any a Barcelona i es va dedicar a estudiar el transport d'aqui. De Gràcia a Pl.Catalunya tindria que haver 4 vies, o això o bifurcarla i que algunes línies vagin per un lloc i altres per altre, però sigui com sigui s'ha de fer un altre túnel.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 06/05/2013 21:24

A la web de'n Trenscat hi han fotos de Gràcia en obres i de la nova andana ampliada: http://www.trenscat.com/metrovalles/gracia_ct.html



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 06/05/2013 21:59

Ecomobisostrans ha escrit:A la web de'n Trenscat hi han fotos de Gràcia en obres i de la nova andana ampliada: http://www.trenscat.com/metrovalles/gracia_ct.html
Hace algunos años que paso habitualmente por Gràcia, y te diré que es un mundo de diferencia ese anden antes y ahora. En FGC cuando quieren sí saben hacer bien las cosas.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 27/05/2013 21:12

En la vía ascendente hacía Av. Tibidabo parecía que estaban haciendo otro andén donde antes estaba la subcentral eléctrica. Sin embargo hoy veo que aunque esta hecho el principio del andén han puesto una estructura con vigas verticales, primero pensé que sería para poner puertas como en Provença, pero las vigas quedan muy alejadas del borde del andén (medio metro).
¿Alguien que sea tan sabio y sepa para que son esas vigas?



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/05/2013 21:22

alf_ ha escrit:En la vía ascendente hacía Av. Tibidabo parecía que estaban haciendo otro andén donde antes estaba la subcentral eléctrica. Sin embargo hoy veo que aunque esta hecho el principio del andén han puesto una estructura con vigas verticales, primero pensé que sería para poner puertas como en Provença, pero las vigas quedan muy alejadas del borde del andén (medio metro).
¿Alguien que sea tan sabio y sepa para que son esas vigas?
De tant en tant passo per Gràcia L7, suposo que es per evitar que algú entri a la zona d'obres, que es vegi res, o que facin molta pols i eviti que vagi directament a l'andana operativa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 27/05/2013 21:57

Miquel ha escrit:
alf_ ha escrit:En la vía ascendente hacía Av. Tibidabo parecía que estaban haciendo otro andén donde antes estaba la subcentral eléctrica. Sin embargo hoy veo que aunque esta hecho el principio del andén han puesto una estructura con vigas verticales, primero pensé que sería para poner puertas como en Provença, pero las vigas quedan muy alejadas del borde del andén (medio metro).
¿Alguien que sea tan sabio y sepa para que son esas vigas?
De tant en tant passo per Gràcia L7, suposo que es per evitar que algú entri a la zona d'obres, que es vegi res, o que facin molta pols i eviti que vagi directament a l'andana operativa.
No creo, porque sólo hay las vigas y entre medio nada, si era para poner una red la ponían como en las demás obras, pero esto son vigas solidas, ancladas al suelo, es un poco más permanente que las redes que protegen las obras.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/05/2013 22:12

alf_ ha escrit:
Miquel ha escrit:
alf_ ha escrit:En la vía ascendente hacía Av. Tibidabo parecía que estaban haciendo otro andén donde antes estaba la subcentral eléctrica. Sin embargo hoy veo que aunque esta hecho el principio del andén han puesto una estructura con vigas verticales, primero pensé que sería para poner puertas como en Provença, pero las vigas quedan muy alejadas del borde del andén (medio metro).
¿Alguien que sea tan sabio y sepa para que son esas vigas?
De tant en tant passo per Gràcia L7, suposo que es per evitar que algú entri a la zona d'obres, que es vegi res, o que facin molta pols i eviti que vagi directament a l'andana operativa.
No creo, porque sólo hay las vigas y entre medio nada, si era para poner una red la ponían como en las demás obras, pero esto son vigas solidas, ancladas al suelo, es un poco más permanente que las redes que protegen las obras.
Pues no lo se, mañana si me acuerdo, me acercaré a husmear un poco. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 28/05/2013 16:04

Avui m'hi he passat, les tanques ara per ara fan de resguard de la zona d'obres i no estan clavades a terra directament, si no al damunt d'una estructura, de fet, fa temps que hi són (al principi més a la vora de l'estrep) però ara l'han perllongat a gairebé tota l'andana.
Sobre això mateix, ara les 111 tenen el punt d'estacionament més amunt, fet que ha obligat a FGC a posar un cartell per evitar que la gent passi fins amunt (tipus Peu del Funicular però sense tanques) i deixar l'espai per a sortir. Ara hi deu caber perfectament una 112 o 113 a l'andana.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 28/05/2013 21:10

Miquel ha escrit:Avui m'hi he passat, les tanques ara per ara fan de resguard de la zona d'obres i no estan clavades a terra directament, si no al damunt d'una estructura, de fet, fa temps que hi són (al principi més a la vora de l'estrep) però ara l'han perllongat a gairebé tota l'andana.
Sobre això mateix, ara les 111 tenen el punt d'estacionament més amunt, fet que ha obligat a FGC a posar un cartell per evitar que la gent passi fins amunt (tipus Peu del Funicular però sense tanques) i deixar l'espai per a sortir. Ara hi deu caber perfectament una 112 o 113 a l'andana.
Aclarado lo de las vigas pues.

Lo de la longitud del andén podría haber un problema con que el último coche quedaría muy en curva... aún así no tiene ningún sentido pretender ampliar ese andén, sería el único exclusivo a la L7 que tendría esa longitud. Y considerando lo juntas que estan las estaciones de la L7, la capacidad que es adecuada con unidades 111, y que van a quedarse 6 unidades 111 después de recibir las 113 deja claro que no hay ningun plan de cambiar el material rodante de la L7. Además me suena que los 112 directamente tienen dificultad con el túnel de la L7 por tener éste un gálibo reducido. Tal vez por eso las 111 se hicieron en su momento con esa curiosa forma hexagonal, para que la parte superior no fuera tan ancha y cupiera bien en ese tunel.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”