Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Entrada Autor: Gat_l-h » Dijous 14/07/2011 20:33

Per mi l'argument de la histeria colectiva, o el que diuen alguns que amb l'aglomeració van caure a les vies no té massa sentit. L'Alaris venia per la via sentit Barcelona, pel que si haguessin caigut a la via sentit Sitges i s'haguessin quedat quiets fins que es buidava l'anadana, no hauria passat res.

L'advocat i les families estan tensant tant com poden la corda per cobrar una bona indemnització.

L'argument de falta d'i.lluminació crec que ja va quedar demostrat que res de res. I el de manca d'informació, crec que certa gent no faria cas ni d'un cartell amb llums vermells parpellegant del tamany d'un tren que posés sortida, si creuen que la sortida és per un altre lloc.
Gat_l-h l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 14/07/2011 20:53, en total s’ha editat 1 vegada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 14/07/2011 20:39

Gat_l-h ha escrit:I el de manca d'informació, crec que certa gent no faria cas ni d'un cartell amb llums vermells parpellegant del tamany d'un tren que posés sortida, si creuen que la sortida és per un altre lloc.
Totalment cert. Per molta senyalització que posis, hi ha un percentatge important de gent que només veu el que vol veure.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 28/07/2011 7:58

Hola,
wefer ha escrit:
Pere ha escrit:em referia entre les vies, que és just al punt on ha iniciat la discussió. Sí puc estar d'acord que es posin tanques als voltants de les vies als punts més conflictius, però tanques entre les mateixes seria una mesura poc efectiva a alguns llocs (no a tots) i que podria crear problemes a l'explotació ferroviària.
RER París:

Imatge

Imatge

Imatge

Estats Units:

Imatge

Imatge
Creo que en la estación de El Palau, en la línea Llobregat-Anoia de FGC, también existe esta medida, los dos sentidos de la marcha están separados por una verja y de esta forma el paso inferior construido para cambiar de andén, así como otro superior en el extremo norte de la estación se utilizan correctamente. Es una medida simple, sencilla y barata de aplicar que hace desistir a cualquiera de hacer lo que no debe.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 28/07/2011 8:03

Hola,

No estaba seguro, pero gracias a las fotos de Bernat, aquí está la prueba...

Imatge

Imatge

Imatge

www.trenscat.cat

Efectivamente, existe este tipo de instalación en la línea Llobregat-Anoia, al menos en la estación de El Palau.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/05/2012 15:36

http://www.ara.cat/societat/Arxiven-lac ... 29095.html

Arxiven el cas de l'accident de tren de Castelldefels la nit de Sant Joan de 2010

La ressolució no es ferma i es pot recòrrer. A més, si apareixen noves proves es podrà demanar la reobertura de la causa.

LAURA DÍAZ-ROIG
Barcelona | Actualitzada el 31/05/2012 14:40

La titular del jutjat 1 de Gavà ha decretat l'arxiu provisional del cas de l'accident de tren de Castelldefels la nit de Sant Joan de l'any 2010, en el que van morir 12 persones i una vintena més van resultar ferides.

La jutge, després de realitzar noves investigacions -entre elles va prendre declaració al conductor del tren- ha considerat que no es va incomplir de forma "substancial" la normativa ni les normes de cura de l'àmbit del tràfic ferroviari. Creu que no hi ha indicis que permetin afirmar "que es va ometre un deure de cura punible a l'esfera penal".

Diu que no era previsible que els passatgers, "incorrent en una notòria negligència i prescindint de les més elementals normes de cura", decidissin passar a l'altre costat a través de les vies, sense preveure que podien passar altres trens.

La ressolució no es ferma i es pot recòrrer. A més, si apareixen noves proves es podrà demanar la reobertura de la causa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/05/2013 19:20

No pot ser...

http://www.catalunyapress.cat/cat/notic ... -81870.php

L'Audiència reobre el cas de l'atropellament ferroviari de Castelldefels del 2010


Societat 28/05/2013 18:14
RENFE
L'Audiència de Barcelona ha estimat parcialment el recurs de les víctimes de l'accident de tren en l'estació de Castelldefels-Platja de l'any 2010 i ha ordenat reobrir la causa perquè els tècnics ratifiquin els informes pericials.
Fonts de l'acusació particular han informat que la compareixença dels perits permetrà interrogar-los sobre diferents qüestions que no han pogut formular com si hi ha enregistraments dels fets, si hi havia rètols, què succeeix en situacions d'aglomeracions i quina dotació de personal hi havia en l'estació.

L'acusació particular espera poder aflorar dades a favor de les seves tesis que existeixen indicis delictius com per imputar a responsables de Renfe i d'Adif per 12 delictes o faltes d'homicidi imprudent i 17 delictes o faltes de lesions imprudents.

En l'acte al que ha tingut accés Europa Press, l'Audiència ordena al Jutjat d'Instrucció 1 de Gavà que celebri una compareixença dels autors dels informes pericials per a la seva ratificació en seu judicial, donant la possibilitat a les diferents parts de demanar aclariments sobre el contingut dels seus informes.

L'Audiència --que no entra a valorar si hi ha indicis delictius en el succés-- estableix que el jutjat d'instrucció podrà resoldre sobre la causa amb llibertat de criteri una vegada que els perits ratifiquin els seus informes.

Al maig de 2012, el Jutjat 1 de Gavà va arxivar la causa per la mort de 12 persones en un atropellament en l'estació de Castelldefels-Platja després de denegar la imputació d'una dotzena d'alts càrrecs de Renfe i d'Adif, com sol·licitava l'acusació particular.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 28/05/2013 20:14

metring ha escrit:No pot ser...

http://www.catalunyapress.cat/cat/notic ... -81870.php

L'Audiència reobre el cas de l'atropellament ferroviari de Castelldefels del 2010


Societat 28/05/2013 18:14
RENFE
L'Audiència de Barcelona ha estimat parcialment el recurs de les víctimes de l'accident de tren en l'estació de Castelldefels-Platja de l'any 2010 i ha ordenat reobrir la causa perquè els tècnics ratifiquin els informes pericials.
Fonts de l'acusació particular han informat que la compareixença dels perits permetrà interrogar-los sobre diferents qüestions que no han pogut formular com si hi ha enregistraments dels fets, si hi havia rètols, què succeeix en situacions d'aglomeracions i quina dotació de personal hi havia en l'estació.

L'acusació particular espera poder aflorar dades a favor de les seves tesis que existeixen indicis delictius com per imputar a responsables de Renfe i d'Adif per 12 delictes o faltes d'homicidi imprudent i 17 delictes o faltes de lesions imprudents.

En l'acte al que ha tingut accés Europa Press, l'Audiència ordena al Jutjat d'Instrucció 1 de Gavà que celebri una compareixença dels autors dels informes pericials per a la seva ratificació en seu judicial, donant la possibilitat a les diferents parts de demanar aclariments sobre el contingut dels seus informes.

L'Audiència --que no entra a valorar si hi ha indicis delictius en el succés-- estableix que el jutjat d'instrucció podrà resoldre sobre la causa amb llibertat de criteri una vegada que els perits ratifiquin els seus informes.

Al maig de 2012, el Jutjat 1 de Gavà va arxivar la causa per la mort de 12 persones en un atropellament en l'estació de Castelldefels-Platja després de denegar la imputació d'una dotzena d'alts càrrecs de Renfe i d'Adif, com sol·licitava l'acusació particular.
Patético, pero estoy convencido de que no llevará a ningun sitio esto, se demostrará que había pasos inferiores y que si no los usaros es porque no quisieron. Sino que me citen a mi como testigo, me bajé en esa estación media hora antes. El paso inferior estaba ahí y nada impedía que esa gente lo usará, más allá de su incapacidad de tener 2 minutos de paciencia en lo que pasaba toda la gente.
Sólamente la cultura más obsesa con echar culpas y apuntar dedos es capaz de negar la culpa de unos irresponsables que perdieron su vida tontamente por no obedecer al sentido común.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/05/2013 20:17

¿Media hora antes??? Vaya susto te debiste llevar cuando supiste lo que ocurrió después... :(



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 28/05/2013 20:40

Estic amb tu Alf....i quin ensurt...o disgust deuries tindre aquella nit.

Si el pas subterrani es estret i no tens altre camí de sortida, fas cua. Senzill, oi?
Encara serà culpa de l'enginyer d'Adif que en dibuixar l'escala no va preveure que anys més tard es farien unes cel·lebracions que portarien milers de passatger en tren..... (es broma) de cas)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimarts 28/05/2013 20:56

yo tambien estoy contigo. Aparte la prohibicion de cruzar vias la avisan por megafonia e incluso hay carteles. Todas las desgracias son lamentables, y esta no va a ser menos, pero en mi opinion no ha lugar a reclamacion alguna.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 28/05/2013 21:39

metring ha escrit:¿Media hora antes??? Vaya susto te debiste llevar cuando supiste lo que ocurrió después... :(
Hombre, debe haber dado muchísima impresión ver eso, aunque nunca sentí que me pudiera haber pasado a mi, yo usé el paso inferior sin problemas, y eso que llegué en un buque que parecía el coche de los payasos.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimecres 29/05/2013 8:16

en el programa "hoy por hoy " de la SER han dado la noticia y la reclamacion de las familias en parte se debe al racismo y xenofobia mostrado hacia ellos por parte de adif.
Sin comentarios



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/05/2013 10:23

Això de la invocació del racisme per qualsevol menudència denota el mateix grau d'estupidesa que els que diuen nazis a altri perquè no els agrada allò que pensen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimecres 29/05/2013 10:36

Jo conec una persona no es familia pero quasi, que va arribar amb el mateix tren, va utilitzar el pas subterrani i cap problema, jo penso i no es racisme que es problemna de manca de civisme, es indignant que encara hi hagi que si, se tenen un dolor molt gran, pero la finalitat es treure diners de la desgracia, vergonya amb donaria a mi, i que em dieu del pobre maquinista que estaba treballant i es va trobar amb una colla de suicides incivics, sense tenir cap culpa, ell es altre victima



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 29/05/2013 11:43

BRILL 18 ha escrit:Jo conec una persona no es familia pero quasi, que va arribar amb el mateix tren, va utilitzar el pas subterrani i cap problema, jo penso i no es racisme que es problemna de manca de civisme, es indignant que encara hi hagi que si, se tenen un dolor molt gran, pero la finalitat es treure diners de la desgracia, vergonya amb donaria a mi, i que em dieu del pobre maquinista que estaba treballant i es va trobar amb una colla de suicides incivics, sense tenir cap culpa, ell es altre victima
El maquinista es la PRINCIPAL víctima. Los demás se lo buscaron por irresponsables, ¿que culpa tiene el pobre maquinista de irse a casa con el trauma de su vida? Él solo hacía su trabajo. Los familiares de las víctimas querían que se le imputase, hay que ser desgraciados.
Es lamentable que la reacción de los familiares a un suceso tan trágico sea el de buscar cabezas de turco donde sea, en lugar de aceptar que fue una imprudencia junto con un tanto de mala suerte, y tomar la lección de nunca más permitir esas temerariedades. Por mucho que quieran sentar en el banquillo a todo dios, eso no les va a devolver a sus familiares, pero sí les causará más frustración y dolor que el juez les vuelva a decir que la culpa la tienen los accidentados y que dejen de molestar a la justicia.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimecres 29/05/2013 12:45

Me acuerdo que cuando el accidente, aun no habían enterrado a las victimas, y ya salían portavoces de familiares hablando de responsabilidades e indemnizaciones. Por otro lado yo también pienso que el maquinista es la " victima viva " de esta desgracia. pobre hombre, por mas que le expliquen psicólogos, compañeros de trabajo, amigos etc que el NO TIENE CULPA DE NADA, este hombre no levantara cabeza en la vida.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/07/2014 8:51

La jutge que investiga l'atropellament de tren de Castelldefels demana identificar el cap de seguretat

Rebutja la pretensió de la fiscalia i dels representants de Renfe i d'Adif d'arxivar la causa, en considerar que encara existeix la necessitat d'aclarir determinats extrems sobre el mortal atropellament la nit del 23 de juny de 2010

http://www.ara.cat/societat/investiga-l ... 82793.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 16/07/2014 21:29

Nomes destaco aixo:

"empentes i caigudes a la via"

Si ara volen atribuir els atropellaments amb aquest argument, ni ADIF ni Renfe tenen culpa, en tot cas qui va fer les empentes i va tirar la gent a les vies seria el culpable.

Jo crec que molts van creuar les vies directament i com ja s'ha dit paciencia i calma per sortir per on toca si la cosa estava amb tanta gent.
El pont tancat doncs es facil si no es pot es mira per on si es pot que era el nou pas soterrani a l'altre banda de la mateixa andana.

Aquest cas s'ha convertit en carn de canyo per els advocats que volen cobrar si o si i les families asesorades tiren endavant, a veure si s'acava tot plegat i ens deixen tranquils als afeccionats al ferrocarril per que sempre ens pinten com els dolents quan hi han atropellaments.

Salutacions.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 16/07/2014 21:36

Sobre aquests cas i com a opinió personal, només diré que la culpa va ser de qui va creuar la via i només de qui va creuar la via i punt.

Per altra banda i, només com a suggeriment cap a Renfe, els diria que per altres ocasions en que siguin dies de moviment massiu de gent i aglomeracions facin circular els trens passants a velocitat molt reduïdes per si les mosques però, només o comento com a suggeriment.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 16/07/2014 23:45

Yo pasé por Castelldefels Platja aquel fatídico día, una media hora antes de que ocurriera el suceso. Diré de primera mano que sí, había mucha gente y tardarían dos minutitos en pasar todos por el paso inferior. Pero en ningun momento percibí que hubiera peligro de que nadie fuera a caer a la vía por la aglomeración, la gente que pasaba por abajo iban todos razonablemente ordenados, no había empujones, ni prisas ni nada. Según mi percepción el que cruzó las vías es porque quiso, seguramente porque quiso creerse más listo que los que tardamos tres minutos en pasar por abajo, porque lo de apuntar a la aglomeración, el paso superior que ya estaba en desuso (porque había el inferior) o incluso al pobre maquinista del Euromed son excusas, excusas absolutamente patéticas y que creo que faltan al respeto a las víctimas, cuyo destino no será menos trágico porque lo haya provocado por el incivismo.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”